انکرتکست‌های رپورتاژ چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

انکرتکست‌های رپورتاژ چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟
راهنمای مطالعه

    کسب‌وکارها رپورتاژ آگهی را منتشر می‎کنند که با کسب اعتبار از رسانه، به نتایج برتر جستجو برسند و همچنین مخاطبان رسانه‌ها را جذب و از دل آن‌ها مشتری پیدا کنند. به همین خاطر است که متن رپورتاژ آگهی اهمیت زیادی دارد و می‌تواند کاملا تاثیرگذار باشد.

    اما متن جذاب، به تنهایی نمی‌تواند شما را به اهداف مدنظرتان برساند و تا لینک سازی صورت نگیرد، اعتباری انتقال پیدا نمی‌کند. پس در کنار متن برای رپورتاژ، باید به لینک‌هایی که قرار است به صفحات سایت خود دهید هم توجه کنید. در ادامه به شما خواهیم گفت که چگونه می‌توان با استفاده درست و همزمان لینک و متن، رپورتاژی داشت که بهترین نتیجه را برای شما رقم بزند.

    کلماتی که در متن به سایت دیگری لینک می‌شوند را انکرتکست (Anchor Text) می‌نامند. این یک تعریف ابتدایی و خیلی کلی در مورد از آن است برای اینکه بدانید انکر تکست چیست و بسیاری از افراد آن را اینگونه می‌شناسند. حالا وقت آن است که کمی دقیق‌تر شویم و با نگاهی ریزبینانه‌تر این کلمه و مفهوم پشت آن را درک کنیم.

    چرا انکرتکست‌ها اهمیت دارند؟

    انکرتکست‌ها در واقع ترکیبی از متن یا تصویر با لینک است، بنابراین باید در انتخاب آن دقت کنید تا هم با صفحه مقصد مرتبط باشد و ربات‌های گوگل متوجه آن شوند، هم جذاب و ترغیب‌کننده باشد تا کاربران روی آن کلیک کنند و وارد سایت شما شوند.

    بحثی که در اینجا مطرح می‌شود، این است که از چه کلماتی استفاده کنیم؟ و طول این کلمات چقدر باشد اثرگذاری بیشتری دارد؟ آیا انکرتکست‌هایی که به شکل یک جمله هستند توجه مخاطبان بیشتری را جلب می‌کنند یا آن‌هایی که تک‌کلمه‌ای هستند؟

    گزارش سالانه ۱۴۰۰ تریبون اطلاعات مفیدی را در این زمینه منتشر کرده است که می‌تواند برای کسب بهترین نتیجه از رپورتاژ آگهی‌ها به شما کمک کند. در ادامه بخش‌هایی از این گزارش را مرور خواهیم کرد و نکاتی درباره هرکدام بازگو می‌کنیم.

    چه کلماتی بیشتر به عنوان انکرتکست‌ استفاده شده‌اند؟

    براساس گزارش سالانه ۱۴۰۰ تریبون، کلمات «اینجا» و «لینک» بیشتر از هر کلمه دیگری به‌عنوان انکرتکست استفاده شده‌اند. این آمار نشان می‌دهد که کسب‌وکارها اکثرا ترجیح داده‌اند که از کلمات عمومی برای لینک‌دهی بهره‌مند شوند. در میان سایر انکرتکست‌های پرتکرار هم کلمات کلیدی مهم حوزه‌های پررقابت مشخص است که نشان از لینک ‌سازی خارجی این کسب‌وکارها برای رسیدن به رتبه‌های برتر دارد.

    در سال گذشته چه نوع انکرتکست‌هایی بیشتر استفاده شده‌اند؟

    انکرتکست‌ها انواع مختلفی دارند که در رپورتاژها بنا به استراتژی و نظر تیم سئو می‌توانند قرار بگیرند. به کلمات کلیدی، اگر تک کلمه باشند «Head»، اگر ۲ یا ۳ کلمه‌ای‌ باشند «Middle Tail» و اگر بیش از 3 کلمه‌ای باشند «Long Tail» می‌گویند و می‌توان از هر نوع از این کلمات بعنوان انکرتکست استفاده کرد. آن دسته از لینک‌هایی که به صورت URL سایت آورده می‌شوند را نیز «Naked» می‌نامند.

    در سال ۹۹ بیش از ۶۶ درصد کسب‌وکارها کلمات Long Tail را بعنوان انکرتکست‌ انتخاب کرده بودند؛ اما در سال ۱۴۰۰ استراتژی به کل تغییر کرده و کلمات Middle Tail بیشترین سهم را به خود اختصاص داده‌اند. این تغییر بزرگ می‌تواند ناشی از رفتار کاربران باشد.

    کلام آخر

    با رپورتاژ آگهی شما یک صفحه از رسانه را به کسب‌وکار خود اختصاص می‌دهید و می‌توانید در مورد خدمات و محصولاتی که دارید، صحبت کنید. بنابراین باید از این فرصتی که در اختیار شما قرار گرفته است، به نحو احسن استفاده کرده و مخاطبان رسانه را جذب کنید. همچنین رپورتاژ آگهی نوعی خرید لینک محسوب می‌شود که به شما برای رسیدن به رتبه‌های برتر در نتایج گوگل کمک می‌کند. گزارش سال ۱۴۰۰ تریبون، اطلاعات مفیدی را از رفتار کاربران و رسانه‌ها منتشر کرده که بخشی از آن‌ها را در این مطلب مطالعه کردید. پیشنهاد می‌کنیم آن را دانلود کنید و از آمار و ارقام آن برای انتشار موثرتر رپورتاژ آگهی بهره‌مند شوید.

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید