در پاییز به کدام شهرهای ترکیه سفر کنیم؟

در پاییز به کدام شهرهای ترکیه سفر کنیم؟
راهنمای مطالعه

    علاقه‌مندان تابستان کم نیستند، اما پاییز هم طرفداران زیاد خودش را دارد! بسیاری از مردم پاییز را فصل سفر و گردش می‌دانند چرا که طبیعت یکی از زیباترین حالت‌های خود را در پاییز دارد. ترکیه نیز از کشورهایی است که پاییز بسیار زیبایی دارد. در این مطلب قصد داریم ببینیم در پاییز به کدام شهرهای ترکیه سفر کنیم؟ در ادامه با ما همراه باشید تا ببینیم در پاییز با تورهای مسافرتی راهی کدام شهرهای ترکیه شویم.

    سفری پاییزی و خاطره‌انگیز به استانبول

    از اواخر شهریور تا اواخر آذر در استانبول پاییز است. زندگی به حالت عادی بازگشته است، مؤسساتی که در تابستان بسته شده بودند، دوباره درهای خود را باز می‌کنند. از پایان ماه شهریور، مناطق مرکزی شهر دوباره پر می‌شود و زندگی واقعی و پر جنب و جوش استانبول دوباره ظاهر می‌شود. پاییز همچنین فصل ایده آلی برای خرید بلیط استانبول سفرمارکت است زیرا نه خیلی گرم است و نه خیلی سرد. علاوه بر این، تعداد زیادی رویداد در سراسر شهر برگزار می‌شود. در اینجا فعالیت‌هایی است که به شما توصیه می‌کنیم اگر پاییز امسال به استانبول رفتید از دست ندهید:

    از روال عادی خود خارج شوید

    جدای از فعالیت‌های معمول توریستی مانند بازدید از بناهای تاریخی، پاییز فصل مناسبی برای گشت و گذار در شهر و گم شدن در خیابان‌های کوچک و جذاب استانبول است.

    قدم بزنید

    به مناطقی بروید که در راهنماهای معمولی ذکر نشده است. برای مثال، سواحل بسفر با وجود جذاب‌ترین سواحل شهر، مورد بازدید گردشگران قرار نمی‌گیرد. مناطق Bebek، Arnavutköy، Yeniköy یا Emirgan ارزش بازدید را دارند.

    هنر خیابانی را در شهر کشف کنید

    استانبول همچنین یک شهر در حال رشد در دنیای هنر خیابانی است، برخی از محله‌ها کاملاً با گرافیک پوشیده شده‌اند، مانند Karaköy، یک منطقه مرکزی بسیار زیبا پر از کافه‌های کوچک، کارگاه‌های طراحان و فروشگاه‌های مفهومی. همچنین در ارتفاعات منطقه Kadıköy در یلدگیرمنی، یک منطقه کامل به نقاشی‌های دیواری اختصاص داده شده است که در آن هنرمندان بین المللی توسط شهردار دعوت شده بودند تا خود را بر روی دیوارهای محله بیان کنند. اکثر آثار هنری پیامی را ارائه می‌دهند که اغلب علیه دولت ترکیه است. بالاخره برخی از هنرمندان مانند JR یا TwoOne رد پای خود را بر دیوارهای شهر گذاشتند. آن را جستجو کنید و اگر می‌خواهید سرنخ‌هایی داشته باشید از طریق ایمیل با آن‌ها تماس بگیرید!

    کمی هوای تازه تنفس کنید

    استانبول همچنین شهری است که با دو دریا، کوه و جنگل هم مرز است. اکوسیستم بسیار متنوع است و اگرچه شهر می‌تواند تنگ و شلوغ باشد، اما همیشه 30 دقیقه با یک محیط پر از هوای تازه فاصله دارید. می‌توانید با تور استانبول همراه شوید و از هوای تازه لذت ببرید.

    بازدید از جنگل بلگراد استانبول

    جنگل بلگراد زمانی جنگلی بوده است که از سمت اروپایی بسفر تا بلگراد امتداد داشته. امروزه، اگرچه توسط شهرنشینی کنترل نشده و پروژه‌های بزرگ پیشنهادی دولت (فرودگاه سوم استانبول، کانال موازی بسفر، پل سوم بر روی تنگه و غیره) تهدید می‌شود، شمال استانبول منطقه‌ای پر درخت است و می‌توان پیاده روی کرد. در جنگل دویدن، دوچرخه سواری یا پیاده‌روی، فضایی بسیار دلپذیر و احیاکننده است. مسیر در حدود 15 کیلومتری شمال غربی استانبول است. بهترین راه برای رسیدن به بقیه جنگل‌‎های بلگراد، اجاره ماشین است. شما همچنین می‌توانید از پایانه مترو M2: Haciosman با تاکسی استفاده کنید، هزینه آن 45 لیر است. اگر ترجیح می‌دهید با وسایل نقلیه عمومی بروید، می‌توانید با اتوبوس 42T از تکسیم یا اتوبوس 153 از Sarıyer به Bahçeköy بروید و از آنجا پیاده بروید.

    پاییز آنتالیا را از دست ندهید

    آنتالیا بزرگ‌ترین شهر تفریحی و بندری در بخش جنوبی ترکیه است. این شهر در سواحل کوهستانی دریای مدیترانه واقع شده است. آب و هوای نیمه گرمسیری مدیترانه‌ای منطقه تحت تأثیر دریای مدیترانه و اثر سدی کوه‌های توروس شکل می‌گیرد. کوه‌ها طوفان‌ها را از حرکت بیشتر به شمال باز می‌دارند و همچنین راه را برای بادهای شمالی مسدود می‌کنند. تابستان در آنتالیا گرم و خشک است. گرما ممکن است به 35 درجه سانتیگراد (95 درجه فارنهایت) یا حتی بالاتر برسد. بارش در تابستان نادر است. برخی از تابستان‌ها کاملاً بدون باران بوده است. زمستان‌ها نیز معمولاً گرم و بارانی است. دمای زیر صفر و برف یک موقعیت استثنایی است. پاییز آنتالیا هوایی ملایم و خنک دارد و طبیعت نارنجی به استقبال شما می‌آید. پیشنهاد می‌کنیم اگر بلیط تهران ازمیر را تهیه کردید از تماشای آنتالیا نیز غافل نشوید.

    زیبایی دیدنی قونیه در پاییز

    قونیه شهری در آناتولی مرکزی در ترکیه است که قرن ها نام خود را حفظ کرده است. هر ساله جشنواره مولانا در ماه اول پاییز در قونیه برگزار می‌شود.

    به دلیل برگزاری این جشنواره جذاب در فصل پاییز در این شهر، می‌توانیم بگوییم که قونیه یکی از بهترین شهرهای ترکیه برای سفرهای پاییزی است. اگر شما هم به شخصیت مولانا علاقه‌مند هستید و فکر می‌کنید که دیدن مراسم مربوط به رقص سما می‌تواند برایتان جالب باشد، حتما باید برای یک بار هم که شده در فصل پاییز به قونیه سفر بکنید.

    کاپادوکیا و جشنواره‌های پاییزی

    اگر بلیط تهران آنتالیا تهیه کردید، پس از آن از بازدید کاپادوکیا نیز غافل نشوید. کاپادوکیا یک تفرجگاه یا یک شهر نیست، بلکه منطقه‌ای است که شهرها را متحد می‌کند. مرکز این منطقه شهر توریستی گورمه است که در یک پارک پر از غار واقع شده است. این شهر جایی است که بیشتر هتل‌ها و سرگرمی‌ها در آن قرار دارند. در نزدیکی گورمه، شهر نوشهیر با یک فرودگاه کوچک برای پروازهای داخلی وجود دارد. مرکز منطقه‌ای کاپادوکیا کایسری است که فرودگاه مخصوص به خود را نیز دارد. در شعاع 15 کیلومتری اطراف گورمه، روستاهای اوچیسار، گوزلیورت، آوانوس و اورگوپ قرار دارند.

    این شهر در پاییز به طور غیرمنتظره‌ای زیبا می‌شود. چشم انداز عجیب کاپادوکیه کل منطقه را جادویی می‌کند. زیبایی‌های محلی مسحورکننده است. تقریبی‌ترین توصیف این منطقه «منظره‌ای از ماه» خواهد بود، زیرا همه چیز در اینجا فرازمینی به نظر می‌رسد. این منطقه پر از دودکش‌ها و سازه‌های سنگی با بالای مخروطی شکل است. آن‎ها در اثر فوران‌های آتشفشانی به وجود آمده‌اند و سپس باران و باد به آن‌ها شکلی دادند که امروز می‌بینیم. بیشتر گردشگران برای لذت بردن از بالون سواری به کاپادوکیا می‌روند. در واقع، شما فقط می‌توانید مناظر کاپادوکیا را با شکوه و عظمت آن با بالا رفتن در آسمان ببینید.

    در همان روز پرواز، شما را خیلی زود - تا ساعت 4 صبح - از هتل خود می‌برند تا طلوع خورشید را در آسمان تماشا کنید. سپس شما را به دفتر می‌آورند و باید هزینه پرواز را بپردازید. سپس بوفه صبحانه به گردشگران ارائه می‌شود. نام کاپیتان و شماره بالن نیز گزارش خواهد شد. حداکثر 18 نفر مجاز به نشستن داخل سبد بالون هستند. مدت زمان پرواز 60 دقیقه است. پس از فرود، به مسافران پیشنهاد می‌شود که یک فرود موفقیت آمیز را با یک لیوان آب پرتقال و توت فرنگی پوشیده شده با شکلات و سایر شیرینی‌ها جشن بگیرند. به همه یک مدال برای شجاعت اعطا می‌شود و در سپس در ساعت 7-8 صبح به هتل برگشته‌اید.

    به غارهای کاپادوکیا سر بزنید

    اگر یک میلیون غار، از جمله غارهای موجود در صخره‌ها، وجود نداشت، کاپادوکیا کاپادوکیا نبود. آن‌ها قرن‌ها پیش ظاهر شدند. اما تا به امروز مردم در آن‌ها زندگی می‌کنند. با این حال، آن‌ها عمدتا به عنوان هتل استفاده می‌شوند. بنابراین برای مدت اقامت خود در این کشور می‌توانید برای رزرو هتل یک غار برای خود اجاره کنید!

    مجموعه‌های غار فقط برای گردشگران ثروتمند طراحی نشده‌اند. برخی حتی مانند هاستل هستند و خنکی طبیعی یکی دیگر از امتیازات در آب و هوای گرم ترکیه است.

    طلوع خورشید کاپادوکیا را به تماشا بنشینید

    هر توریستی دوست ندارد صبح زود از خواب بیدار شود، بیشتر همه ترجیح می‌دهند از غروب آفتاب لذت ببرند. با این حال، از دست دادن طلوع خورشید در کاپادوکیا یک اشتباه نابخشودنی است. علاوه بر این واقعیت که پالت رنگ از نارنجی به بژ می‌رود. صدها بادکنک طلوع خورشید را به منظره‌ای فراموش نشدنی تبدیل می‌کنند.

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید