بهترین محصولات برای مراقبت از پوست نوزاد و کودک

بهترین محصولات برای مراقبت از پوست نوزاد و کودک
راهنمای مطالعه

    مراقب از پوست نوزاد بسیار کار حساسی است و برای حفظ سلامت آن باید از بهترین محصولات موجود مراقبتی بهداشتی استفاده کرد. در این مقاله از «درجه»، بهترین این محصولات را برایتان آورده‌ایم.

    بهترین محصولات مراقبت از پوست نوزاد

    پوست نوزادان تقریبا ۳۰درصد نازک‌تر از پوست بزرگسالان است و به مراقبت بسیار دقیقی نیاز دارد. بهترین محصولات مراقبت از پوست نوزاد شامل محصولات نرم‌کننده، مرطوب‌کننده و تسکین‌دهنده هستند که از خشک شدن پوست نوزاد پیشگیری می‌کنند. پوست نوزاد در معرض صدمات ناشی از عوامل زیست‌محیطی همچون آفتاب‌سوختگی است و باید از آن در برابر تهدیدات احتمالی مراقبت کرد.

    محصولات بهداشتی موجود در بازار برای محافظت از پوست نوزادتان به کمک‌تان می‌آیند.

    لوسیون مرطوب‌کننده گیاهی کودک سی‌گل

    مراقبت از پوست نوزاد

    برای مرطوب نگهداشتن پوست نوزاد و پیشگیری از خشکی آن، می‌توان از لوسیون مخصوص کودک استفاده کرد. لوسیون مرطوب‌کننده گیاهی کودک، حاوی ترکیبات گیاهی چون روغن دانه سویا، روغن زیتون، هسته انگور، آفتابگردان و کالاندولا جوجوباست. این محصول، ترکیبی قوی و عالی برای پوست حساس نوزادان است و پوست آنها را از خشکی و ابتلا به اگزما دور می‌کند.

    درضمن این لوسیون جلوی ابتلا به ترک و التهابات پوستی در دست و بدن نوزاد را گرفته و لطافت و شادابی پوست را حفظ می‌کند. همچنین این لوسیون حاوی ویتامین‌های A، D و E است.

    این محصول در بازار با قیمت حدود ۵۴هزار تومان فروخته می‌شود.

    نظرات کاربران و مشخصات کامل این محصول را ببینید

    کرم ترمیم کننده پوست نوزاد موستلا

    موستلا

    این محصول مناسب نوزاد و کودکانی است که پوست حساس و بسیار آسیب‌پذیری دارند و به بیماری‌هایی چون اگزما، التهاب، قرمزی و حساسیت مبتلا هستند. این محصول هایپوآلرژنیک است. بدین معنا که در فرمولاسیون آن از مواد تحریک‌کننده، عطر، پارابن و رنگ‌های مصنوعی استفاده نشده است و موجب حساسیت در پوست نوزادان نمی‌شود.

    این کرم که زیر نظر متخصصان پوست و اطفال آزمایش‌ شده و مواد اولیه آن منشا طبیعی دارد، یکی از بهترین مرطوب‌کننده‌های پوست نوزادان و کودکان است.

    این کرم با قیمت ۲۵۰هزار تومان در بازار فروخته می‌شود.

    نظرات کاربران و مشخصات کامل این محصول را ببینید

    شیر مرطوب کننده پوست بدن کودک ماتیلدا

    شیر مرطوب‌کننده ماتیلدا

    شیر مرطوب کننده پوست بدن کودک ماتیلدا، آبرسان و مرطوب‌کننده برای پوست بدن نوزادان و کودکان است. این محصول حاوی ترکیباتی چون روغن گل افتابگردان، شی‌باتر، گلیسیرین و عصاره آلوئه‌وراست. این محصول موجب نرمی پوست کودک می‌شود و آن را مرطوب نگه می‌دارد و همچنین جلوی نفوذ مواد حساسیت‌زا به پوست را می‌گیرد. این محصول ضدالتهاب، برطرف‌کننده دانه‌های قرمز پوستی و التیام‌بخش است.

    این محصول در بازار با قیمت ۵۷۰هزار تومان فروخته می‌شود.

    نظرات کاربران و مشخصات کامل این محصول را ببینید

    کرم چرب کننده پوست کودک چیکو مدل RICH

    چرب‌کننده چیکو

    کرم چرب کننده پوست کودک چیکو حاوی امگا۳ و ویتامینE است. ویتامینE جلوی خشکی پوست کودک را می‌گیرد و به پوست در حفظ رطوبت بسیار کمک می‌کند. ویژگی نرم‌کنندگی و مرطوب‌کنندگی این کرم موجب بهبود التهابات پوستی ناشی از استفاده از پوشک و ادرارسوختگی می‌شود.

    در ترکیبات این کرم از مواد رنگی، الکل و مواد نگهدارنده استفاده نشده است و به همین دلیل برای نوزادان دارای پوست‌ حساس هم مناسب است.

    این محصول در بازار با قیمت ۱۴۰هزار تومان فروخته می‌شود.

    [related]31495[/related]

    کرم ضدحساسیت و نرم کننده پوست کودک چیکو

    ضدحساسیت چیکو

    این کرم که یکی دیگر از محصولات برند چیکوست، حاوی امگا۳ و ویتامینE است. این کرم به‌ دلیل اینکه فاقد الکل، مواد معطر، پارابن و مواد مضر دیگر است، واکنش‌های حساسیتی در پوست نوزاد موجب نمی‌شود. درضمن این کرم حاوی ویتامینC است و از پوست نوزاد در برابر ادرارسوختگی و عرق‌سوز شدن محافظت می‌کند.

    کرم ضدحساسیت چیکو حاوی زینک‌اکساید و پانتنول است و جلوی التهاب‌ و جوش‌های پوستی ناشی از پوشک را می‌گیرد.

    این کرم در بازار با قیمت ۲۹۸هزار تومان فروخته می‌شود.

    نظرات کاربران و مشخصات کامل این محصول را ببینید

    پن کودک هیدرودرم مدل Safe And Pure

    پن هیدرودرم

    این پن، نوعی شوینده غیرصابونی نوزادان است که مخصوص شستشوی صورت، دست و بدن آنهاست. این پن دارای PH 5.5 و سازگار با پوست نوزادان و کودکان است. از این ماده شوینده برای پیشگیری از خارش، خشکی و کشیدگی پوست نوزاد پس از استحمام استفاده می‌شود.

    این محصول، ترکیبی از انواع روغن‌های گیاهی مرطوب‌کننده و مغذی مانند روغن بادام شیرین، آووکادو، جوانه گندم و کالاندولا، عصاره بابونه، آلانتوئين است. کالاندولا نوعی گیاه از تیره کاسنیان است که در پیشگیری و تسکین التهابات پوست شیرخواران موثر است.

    این محصول مراقبت از پوست نوزاد در بازار با قیمت ۳۹هزار و ۵۰۰تومان فروخته می‌شود.

    نظرات کاربران و مشخصات کامل این محصول را ببینید

    اسپری ضد آفتاب کودک سی گل مدل Pink

    ضدآفتاب کودک سی‌گل

    برند سی‌گل، مدل‌های مختلفی از اسپری‌های ضدآفتاب کودک تولید کرده است که همگی آنها از پوست کودکان به‌خوبی محافظت می‌کنند. اسپری ضد آفتاب کودک سی‌گل مدل  Pink فرمولاسیون بسیار ملایمی دارد که می‌تواند از پوست حساس کودکان در برابر اشعه مضر آفتاب محافظت کند. این اسپری حاوی آنتی‌اکسیدان‌های طبیعی بوده و رادیکال‌های آزاد مضر را خنثی‌ می‌کند. مقدار SPF این اسپری ۵۰ است و محافظ خوبی برای پوست صورت و دیگر نقاط بدن است. از آنجایی‌که این اسپری الکل و گلوتن ندارد، پوست کودکان را در معرض حساسیت قرار نمی‌دهد. این محصول دارای ویتامینE و ويژگی‌های ضدآب بوده و در مقابل تعریق مقاوم است.

    این اسپری در بازار با قیمت حدود ۲۰۰هزار تومان فروخته می‌شود.

    نظرات کاربران و مشخصات کامل این محصول را ببینید

    کرم ضد آفتاب کودک مای مدل Kids Spf50

    کرم ضدآفتاب مای

    این کرم ضد‌آفتاب هم با داشتن SPF50 می‌تواند به‌‌خوبی از پوست کودک‌تان مراقبت کند. این کرم حاوی عصاره جوجوباست و سازگار با پوست حساس کودکان تولید شده است و می‌تواند بدون اینکه واکنش حساسیتی در پوست کودکان ایجاد کند، از پوست کودکان در برابر تشعشعات UVA و UVB محافظت می‌کند.

    این محصول در بازار با قیمت ۸۵هزار تومان فروخته می‌شود.

    نظرات کاربران و مشخصات کامل این محصول را ببینید

    ژل پاک کننده کودک لامینین مدل LIQUID SYNDET

    ژل لامینین

    این ژل پاک‌کننده کودک حاوی روغن دانه کرمبیسول است که می‌تواند یک لایه غیرانسدادی نازک در سطح پوست ایجاد کرده و از دست دادن آب میان‌بافتی را کاهش ‌دهد و موجب آبرسانی سطح اپیدرم پوست ‌شود. در نتیجه رطوبت پوست به‌خوبی حفظ می‌شود.

    این ژل پاک‌کننده حاوی روغن سبوس برنج، ویتامین‌های گروهB و ویتامینE، گلیسیرین، سدیم کاپریلودیل (نوعی سورفکتانت آنیونی) و زینک اکساید است و ویژگی‌های ضدالتهابی، ترمیمی، ضدخارش، ترمیم‌کننده پوست، مرطوب‌کننده، مغذی و ترمیم‌کننده پوست دارد.

    این ژل در بازار با قیمت ۵۹هزار تومان فروخته می‌شود.

    نظرات کاربران و مشخصات کامل این محصول را ببینید

    کرم سوختگی کودکان نیو نی‌نی

    کرم سوختگی نیو نی‌نی

    مراقبت از پوست کودکان با این کرم بسیار ساده است. کرم سوختگی کودکان نیو نی‌نی مدل کاندولا پیشگیری از التهاب یا قرمزی پوست کودک در ناحیه زیر پوشک و التیام‌بخش و نرم‌کننده پوست است. این محصول جلوی خارش و عرق‌سوز شدن نوزاد را می‌گیرد و همچنین پوست صدمه‌دیده را بازسازی و ترمیم می‌کند. این کرم سوختگی همچنین حاوی مواد حفاظتی UVA و UVB و ویتامینE است.

    این محصول مراقبت از پوست نوزاد در بازار با قیمت ۱۳هزار تومان فروخته می‌شود.

    نظرات کاربران و مشخصات کامل این محصول را ببینید

    کرم زینک اکساید فیروز

    کرم زینک‌اکساید

    کرم زینک‌اکساید برای پیشگیری و تسکین التهاب و قرمزی پوست کودکان کارایی بالایی دارد. این کرم حاوی لانولین، موم زنبور عسل و مواد ضدباکتری و ضدحساسیت است. این کرم باعث حفظ رطوبت، نرم‌کننده و محافظ پوست در برابر سرما، باد و عوامل محیطی نامطلوب است.

    برای پیشگیری از سوختگی پای کودک، می‌توان پیش از استفاده از پوشک، از این کرم سوختگی استفاده کرد. همچنین با کمک این کرم می‌توان از پوسته پوسته شدن و ترک پوست که بر اثر ساییدگی و تماس با لبه‌های پوشک به‌ وجود می‌آید، پیشگیری کرد.

    درضمن کرم زینک‌اکساید دارای خاصیت قابض‌کنندگی است و به همین دلیل پوست را جمع کرده و التهاب‌های پوستی را درمان می‌کند.

    این محصول در بازار با قیمت ۴۱هزار و ۹۰۰ تومان فروخته می‌شود.

    نظرات کاربران و مشخصات کامل این محصول را ببینید

    مراقبت از پوست نوزاد هیدرودرم مدل Cradle Cap

    درمان پوسته‌های چرب سر نوزاد، هیدرودرم

    کرم برطرف کننده پوسته‌ چرب سر هیدرودرم مدل Cradle Cap  مناسب نوزادانی است که در هفته‌های اول دچار عارضه «کلاه گهواره» یا «درماتیت سبوره» می‌شوند. این عارضه نوعی بیماری التهابی و شایع نوزادان است و موجب پوسته پوسته شدن زردرنگ در نواحی سر،‌پیشانی، پشت گوش و ابرو می‌شود.

    کرم هیدرودرم مدل Cradle Cap حاوی عصاره‌های درمانی آووکادو و آلوئه‌وراست و این مواد گیاهی درمان این عارضه را سرعت بخشیده و از پوسته‌ریزی سر نوزاد می‌کاهد.

    [related]42315[/related]

    ترکیبات دیگر این کرم، پروتئین شیر هیدرولیز‌شده، سرامید، گلیسیرین و پانتئول است که هر کدام از این مواد در درمان این مشکل پوستی موثرند.

    این مدل از کرم‌های هیدرودرم،‌ ویژگی‌های ضدباکتری و ضدقارچ هم داشته و از سوزش و خارش پوست جلوگیری می‌کند.

    این کرم در بازار با قیمت ۹۹هزار تومان فروخته می‌شود.

    نظرات کاربران و مشخصات کامل این محصول را ببینید

    وازلین کودک فیروز

    وازلین فیروز

    وازلین کودک فیروز حاوی لانولین و موم زنبور عسل، سازگار با پوست نرم و لطیف نوزاد است. پوست نوزادان به دلیل کامل نشدن غدد عروقی، رطوبت و چربی کمتری دارد و به همین دلیل در صورت عدم توجه کافی به آن، پوست به‌شدت خشک می‌شود. بنابراین با استفاده از این وازلین که ساخت شرکت فیروز، برند معروف در تولید وازلین و دیگر محصولات بهداشتی است، می‌توانید جلوی خشکی پوست نوزاد را بگیرید.

    لانولین و موم زنبور عسل در نرم و مرطوب نگهداشتن پوست موثرند و موم عسل با ایجاد لایه نازکی روی پوست، از پوست نوزاد در برابر باد و سرما و عوامل محیطی تهدید‌کننده دیگر مراقبت می‌کند.

    نظرات کاربران و مشخصات کامل این محصول را ببینید

    کرم خنک کننده و ضد التهاب کودک فیروز مدل Talc

    تالک فیروز

    اگر نوزادتان عرق‌سوز شده و بی‌تابی می‌کند، کرم تالک (Talc) کودک از برند فیروز، در درمان آن بسیار موثر است. این کرم برخلاف نوع پودری آن، خطر تنفس ذرات پودر را ندارد و از این نظر نوزادتان به خطر نمی‌افتد.

    کرم تالک فیروز علاوه‌بر آلفا، دارای د.پنتول و آلانتودین هم هست. این سه ماده التهاب‌های پوستی نوزاد را برطرف کرده و از قرمز شدن پوست پیشگیری می‌کنند. پوست نوزاد، پس از مدتی استفاده از این محصول کاملا نرم و لطیف می‌شود.

    این محصول مراقبت از پوست نوزاد در بازار با قیمت ۶۵هزار و ۷۰۰ تومان فروخته می‌شود.

    نظرات کاربران و مشخصات کامل این محصول را ببینید

    دستمال مرطوب پاک کننده کودک لوسین مخصوص نوزاد

    دستمال مرطوب لوسین

    شستشوی نوزادان در روزها و هفته‌های اول زندگی آنها بسیار سخت است، به‌ویژه اگر تازه مادر شده باشید. دستمال مرطوب پاک‌کننده کودک، در این مواقع بسیار کارآمد بوده و یکی از بهترین محصولاتی است که در اختیار مادران قرار می‌گیرد.

    دستمال‌های این محصول بدون اسانس بوده و برای نظافت پوست نوزادان بسیار حساس هم مفید است. وجود عصار‌ه‌های چای سبز، کالاندولا و آلوئه‌ورا در ترکیبات آن این محصول را ضدباکتری و دارای آنتی‌اکسیدان است. از دیگر ویژگی‌های این محصول باید به ضد عفونی‌کننده و ضد خارش بودن و خنک‌کنندگی آن اشاره کرد.

    این محصول ضدسوزش، ضدالتهاب، ترمیم و تقویت‌کننده پوست است و مقدار PH آن نرمال است.

    این محصول در بازار با قیمت حدود ۴۲هزار تومان فروخته می‌شود.

    نظرات کاربران و مشخصات کامل این محصول را ببینید

    پوشک مای بیبی آبی سری مهربان با پوست نوزاد

    پوشک مای بیبی

    موقع مراقبت از پوست نوزادان باید به پوشک مورد نیاز آنها هم توجه کرد. برای پیشگیری از حساسیت، بهتر است بهترین برند پوشک را خریداری کنید که ویژگی های ضدحساسیت داشته باشد.

    پوشک مای بیبی آبی سری مهربان با پوست، حاوی عصاره بابونه است که از پوست نوزاد در برابر حساسیت محافظت می‌کند. لایه رویی پوشک نرم و تنفسی است و قابلیت عبور هوا را دارد. همچنین این پوشک لایه فوق‌جاذب دارد و با جذب رطوبت به خود، از حساسیت پوستی می‌کاهد. با استفاده از این پشک از پوست لطیف کودک در برابر ادرارسوختگی می‌توانید مراقبت کنید.

    این محصول در بازار با قیمت ۱۵۰هزار و ۳۰۰ تومان فروخته می‌شود.

    نظرات کاربران و مشخصات کامل این محصول را ببینید

    نوزادان معروف به داشتن پوستی عالی و نرم و لطیف هستند و وقتی پدرومادری که تازه صاحب فرزند شده‌اند، لکه‌های پوستی روی پوست نوزادان خود از همان اولین سال تولد می‌بینند، بسیار تعجب می‌کنند. اما پوست نوزادان هم در معرض صدمات زیست‌محیطی هستند و باید به آنها توجه شود. در ادامه روش‌های مراقبت از پوست نوزاد را توضیح داده‌ایم.

    روش‌های مراقبت از پوست نوزاد

    بیشتر مشکلات پوستی نوزادان خطرناک نیستند و به‌خودی خود درمان می‌شوند. با اینحال مراقبت از پوست نوزاد به نظر پیچیده می‌رسد و برای این کار باید سه اصل ساده را بدانید:

    • کدام یک از مشکلات پوستی نوزاد را می‌توان در خانه درمان کرد؟
    • کدام یک از بیماری‌های پوستی نوزاد به درمان‌های پزشکی و حرفه‌ای نیاز دارد؟
    • از بروز کدام بیماری پوستی نوزاد می‌توانید پیشگیری کنید؟

    با توجه به موارد زیر می‌توانید از پوست نوزاد خود مراقبت کنید:

    پیشگیری از جوش‌های مربوط به پوشک

    مراقبت از پوست نوزاد مراقبت از پوست نوزاد

    بیشتر مواقع پوست نوزاد در قسمتی که پوشک با آن در تماس است به جوش یا قرمزی دچار می‌شود. این وضعیت ممکن است به دلایل زیر رخ دهد:

    • پوشک بسیار سفت بسته شده است
    • پوشک خیس نوزاد به مدت طولانی تعویض نشده است
    • نوزاد به آن برند خاص از پوشک حساسیت دارد

    می‌توانید با روش‌های زیر جلوی این مشکل پوستی را بگیرید:

    • تاجایی‌که می‌توانید این بخش از پوست نوزاد که قرمز شده است را در معرض هوا قرار دهید
    • به‌محض خیس شدن پوشک، آن را تعویض کنید
    • اگر قرمزی و جوش‌های ناشی از تماس پوشک برطرف نشدند، از پماد زینک اکسید استفاده کنید. البته پیش از استفاده از این پماد، بدن نوزاد را با پارچه گرم تمیز کنید.

    آکنه و جوش‌های سرسفید

    آکنه نوزاد چندان شبیه آکنه دوران نوجوانی نیست. تحقیقات نشان داده است که این نوع جوش ممکن است به علت عفونت قارچی ایجاد شده باشد و ربطی به چربی اضافی پوست ندارد. جوش‌های روی بینی و گونه نوزاد معمولا به‌مرور برطرف می‌شوند و نیازی به درمان یا استفاده از لوسیون درمان آکنه ندارند.

    خال مادرزادی (ماه‌گرفتگی)

    از هر ۱۰ نوزاد، ۱ نوزاد خال مادرزادی دارد. این نوع خال‌ها ممکن است موقع تولد نوزاد وجود داشته باشند یا پس از گذشت چند ماه از تولد او نمایان شوند. به‌طور کلی این خال‌ها نگران‌کننده نیستند و به درمان نیاز ندارند. اما اگر این خال‌ها نگران‌تان می‌کنند، می‌توانید با متخصص اطفال مشورت کنید.

    اگزما

    مراقبت از پوست نوزاد مراقبت از پوست نوزاد

    اگزما نوعی جوش قرمز و خارش‌دار است که معمولا در واکنش به یک تحریک‌کننده بروز می‌کند. این مشکل پوستی، بیشتر در کودکانی بروز می‌کند که سابقه خانوادگی آسم، آلرژی یا درماتیت آتوپیک دارند. اگزما معمولا روی صورت نوزاد پدیدار و به‌مرور زمان ضخیم، خشک و پوسته‌پوسته می‌شود. همچنین ممکن است اگزما روی آرنج، قفسه سینه، بازوها یا پشت زانوها نمایان شود. برای پیشگیری از این وضعیت، تمام عوامل محرک را شناسایی و حذف کنید. اگر اگزماها کم و محدود بودند، به‌مرور برطرف می‌شوند. فقط باید مراقب باشید از صابون و شوینده‌های ملایم برای شستشوی صورت و بدن نوزاد استفاده کنید. درضمن استفاده از مرطوب‌کننده‌ها هم فراموش نشود. درصورت شدت اگزما روی پوست نوزاد، حتما به متخصص پوست مراجعه کنید.

    مراقبت از پوست نوزاد خشک

    پوست همه نوزادان خشک نیست و به کرم مرطوب‌کننده نیازی ندارد. اما گاهی‌اوقات روی پوست آنها تکه‌هایی از خشکی مشاهده می‌شود که در چند هفته اول زندگی‌شان ممکن است رخ دهد و نگران‌کننده نیستند، زیرا بیشتر مواقع این خشکی‌های پوست به‌مرور برطرف می‌شوند.

    اما اگر پوست نوزادتان بسیار خشک شده و ترک برداشته است، از محصولات حاوی وازلین یا لوسیون مرطوب‌کننده استفاده کنید. البته مراقب باشید، این محصولات عاری از خوشبو‌کننده یا رنگ باشند تا موجب بروز واکنش‌های حساسیتی و خشکی بیشتر پوست نوزاد نشوند.

    از روغن‌های طبیعی گیاهان (که البته در بازار محصولات نوزادان وجود دارد) مانند روغن زیتون، نارگیل، دانه آفتابگردان استفاده کنید. البته شواهد نشان داده این خشکی‌های پوستی گاهی‌اوقات بدتر می‌شوند. بنابراین در این زمان نوزادتان به متخصص پوست نیاز خواهد شد.

    [related]20752[/related]

    عارضه کلاه گهواره

    در این عارضه که میان نوزادان (۳ هفتگی تا ۳ ماهگی)  رایج است، پوست سر خشک و پوسته‌پوسته (شبیه شوره سر) می‌شود. وقتی نوزاد به این عارضه مبتلا می‌شود، شاهد تکه‌هایی زردرنگ و چرب روی پوست سر نوزاد و گاهی روی پیشانی، پلک‌ها، ابروها، کناره‌های بینی و اطراف گوش‌های او هستید.

    این عارضه بیشتر مواقع بدون مصرف داروهای درمانی برطرف می‌شود. با اینحال همیشه پیش از اینکه نوزادتان را حمام ببرید، کمی نرم‌کننده، مانند روغن و پماد‌های معدنی، به بخش‌های صدمه‌دیده پوست نوزاد بمالید و سپس سر او را با شامپوی ملایمی بشویید.

    اگر پس از چند بار شستشو، این عارضه برطرف نشد، حتما با پزشک متخصص مشورت کنید. پزشک معمولا بهترین درمان که شامل استفاده از شامپوهای مخصوص، پماد بچه یا کرم‌ها و لوسیون‌های خاص است به شما پیشنهاد می‌دهد.

    مراقبت از پوست نوزاد در برابر عرق‌سوزی

    مراقبت از پوست نوزاد مراقبت از پوست نوزاد

    عرق‌سوز شدن در نوزادان رایج است و معمولا گردن، زیر بغل، زیر قسمت‌های چین‌دار پوست‌، بازوها، پاها و ناحیه پوشک آنها در معرض عرق‌سوزی است. معمولا وقتی نوزاد بیش از حد گرم نگهداشته شود، عرق می‌کند و درنتیجه گرفتار مشکل عرق‌سوز می‌شود.

    عرق‌سوز معمولا به صورت جوش‌های بسیار ریز و قرمز رنگ روی پوست نوزاد دیده می‌شود و معمولا نوزادانی که پوست نسبتا روشنی دارند، بیش از نوزادان دیگر عرق‌سوز می‌شوند. درضمن وقتی لباس نوزاد چسبان باشد و مدام روی پوست او کشیده شود، پوست نوزاد عرق‌سوز می‌شود.

    برای درمان عرق‌سوز شدن نوزاد، باید بیش از هر کاری، محیطی را که او در آن قرار دارد خنک نگهدارید و همچنین لباس‌های گشاد به تن او کنید. البته یادتان باشد که حتی در روزهای سرد زمستانی هم ممکن است نوزاد عرق‌سوز شود. بنابراین بهتر است تن او لایه لایه لباس بپوشانید تا درصورت لزوم، بتوانید لایه‌های رویی را از تن او درآورید تا از تعریق نوزاد پیشگیری کنید.

    علاوه‌بر خنک نگهداشتن نوزاد، می‌توانید از محصولاتی چون پماد‌های مخصوص عرق‌سوز شدن نوزادان برای چرب کردن نواحی عرق‌سوز‌ شده یا مستعد عرق‌سوزی استفاده کنید. این پمادها را می‌توانید از داروخانه‌ها یا فروشگاه‌های فروش لوازم بهداشتی تهیه کنید. البته پودر بچه هم برای پیشگیری از عرق‌سوز شدن مناسب است.

    مراقبت از بند ناف نوزاد

    روزهای اولیه تولد نوزاد، ریشه بند ناف نوزاد هنوز روی ناف او وجود دارد و تا افتادن آن باید از آن قسمت مراقبت کرد. این دوره معمولا ۱ تا ۳ هفته طول می‌کشد. مراقب باشید که بند ناف نوزاد کشیده نشود یا با فشار، آن را از ناف نوزاد جدا نکنید. البته لازم نیست، هیچ موادی، حتی الکل، به آن بمالید. فقط باید مراقب باشید تا ناف نوزاد تمیز بماند و دچار عفونت نشود.

    اگر متوجه مشکلاتی چون چرک، قرمزی یا تورم، بوی بد یا خونریزی از ناحیه ناف نوزاد و همچنین تب بالای ۳۷درجه در نوزاد شدید، حتما با پزشک مشورت کنید.

    مراقبت از پوست نوزاد در برابر آفتاب سوختگی

    آفتاب‌سوختگی

    تا جایی‌که امکان دارد، نوزاد‌تان را از نور مستقیم خورشید دور نگهدارید. هر بار که به دلیلی نوزادتان را بیرون از خانه می‌برید، حتی در زمستان‌ها و هوای ابری، بدن آنها را به‌خوبی بپوشانید تا پوست‌شان از تابش اشعه نور خورشید در امان بماند.

    به پوست نوزادان زیر ۶ ماه نمی‌توان کرم ضدآفتاب زد. بنابراین باید با روش‌های زیر از آنها مراقبت کنید:

    • وقتی در فضای باز هستید، با استفاده از کلاه مناسب نوزاد، از گردن و گوش‌های او مراقبت کنید
    • لباس گشاد و راحت تن نوزاد کنید به‌طوری‌که دست و پاهای او را بپوشاند
    • نوزاد را بین ساعت‌های ۱۰ صبح تا ۴ بعدازظهر که اشعه فرا‌بنفش نور خورشید در شدید‌ترین حالت خود قرار دارد، به فضای باز نبرید.

    درضمن اگر قصد دارید، بیش از چند دقیقه بیرون از خانه و در فضای باز بمانید، خیلی ضروری است که نوزادتان شیر مادر یا خشک مصرف کرده و بدنش پرآب شده باشد.

    همانطور که گفته شد به پوست نوزادان زیر ۶ ماه نمی‌توان ضدآفتاب زد اما متخصصان سلامت و بهداشت توصیه می‌کنند باید به پوست نوزادان بالاتر از ۶ ماه کرم ضدآفتاب با SPF حداقل ۱۵ بمالید.

    کلام آخر بهترین محصولات مراقبت از پوست نوزاد

    با استفاده از این محصولات می‌توانید تا حد زیادی از پوست نوزادتان مراقبت کنید و از احتمال ابتلای او به بیماری‌های پردردسر پوستی بکاهید. [see_also]14206[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید