نکات مهم در خرید دستگاه تزریق پلاستیک

نکات مهم در خرید دستگاه تزریق پلاستیک
راهنمای مطالعه

    خرید دستگاه تزریق پلاستیک می تواند کار ساده‌ای باشد و برایتان یک تجربه فوق العاده رقم بزند در صورتی که نکات مهم در این مطلب را بدانید، در صورتی که به آن ها توجه نکنید بی تردید یک تجربه بد خواهید داشت.

    خرید از منابع معتبر

    اکثر فروشنده‌های ماشین آلات تزریق پلاستیک در ایران به صورت شخص حقیقی فعالیت می‌کنند به همین دلیل خریداران از کیفیت خدمات ارائه شده توسط این افراد راضی نیستند.

    در صورتی که قصد خرید دستگاه تزریق از یک فرد یا شرکت را دارید، حتماً درباره سابقه، پاسخگویی و رضایت سایر مشتریان آن‌ها تحقیق کنید.

    بهترین دستگاه تزریق پلاستیک

    ماشین آلات تزریق پلاستیک با مارک های مختلفی در بازار ایران عرضه می‌شوند.

    در همین بین بعضی از برندها معتبرتر و محصولات با کیفیت‌تری دارند برخی نیز محصولاتی با کیفیت متوسطی دارند و عرضه می‌کنند.

    برخی از فروشندگان ایرانی نمایندگی فروش یکسری مارک را بر عهده دارند و شما پس از گزینش فروشنده، کماکان بایستی در خصوص گزینش مارک دستگاه تصمیم گیری کنید.

    همچنین از فروشنده بخواهید تا دیتاهای لازم در خصوص مارک قطعات دستگاه تزریق مانند الکتروموتور، پمپ، شیرهای هیدرولیک، کنترلر و قطعات الکتریکی تابلو الکتریسیته دستگاه را در اختیارتان قرار دهد سپس انتخاب نمایید.

    محاسبه مقدار شات تزریق

    در اکثری از مواقع وزن یا حجم شات تزریق به عامل محدود کننده در گزینش دستگاه تزریق پلاستیک تبدیل می‌شود.

    به طور مثال ممکن هست یک دستگاه تزریق امکان تامین نیروی گیره مورد نیاز به جهت تولید یک قطعه را داشته باشد ولی وزن قطعه از حداکثر وزن قابل تزریق بوسیله آن دستگاه فراتر باشد، در این حالت به تحمیل می‌بایست دستگاهی اساسی تناژ فراتر انتخاب شود و یا به جهت تولید دستگاه به رخ سفارشی مبادرت به فعالیت آید.

    بدین ترتیب حتمی هست تا پیش از اقدام به خرید کردن دستگاه، شات تزریق گزینه نیاز را چک کردن کنید.

    فرمول حجم شات تزریق مورد نیاز برای تولید یک قطعه برابر است: پس از ارزیابی حجم شات گزینه نیاز، به جهت انتخاب سیلندر مناسب باید دقت داشته باشید که دستکم ۲۰ تا ۳۰ درصد ضریب اطمینان در نظر بگیرید چرا که به مرور روزگار و اهمیت فرسودگی سیلندر و ماردون، حجم قابل تزریق کمتر پیدا می‌کند.

    در کاتالوگ دستگاه های تزریق پلاستیک به طور معمول حداکثر حجم و وزن شات تزریق معین شده است.

    در شرایطی که میزان‌گیری حجم قطعه و راهگاه به جهت شما دشوار میباشد و قصد انتخاب دستگاه بر شالوده وزن شات تزریق را دارید، واجب می‌باشد از دانسیته ماده نخستین قطعه خویش باخبر شوید.

    حداکثر وزن شات تزریق در کاتالوگ بر اساس جرم پلی استایرن ترازو گیری شده می باشد که تقریباً برابر حیاتی 1 گرم بر سانتی متر مکعب می باشد.

    فرض نماییم قطعه شما از متاع پلی اتیلن گرید 52518 حیاتی جرم 0.95 گرم بر سانتی متر مکعب ساخته شده باشد که از پلی استایرن سبک تر است، در اینصورت برای اطمینان از پر شدن قالب بایستی یه خرده ضریب اطمینان بیشتری در نظر بگیرید.

    انتخاب سایز سیلندر و ماردون

    سیلندر و ماردون یکی از مهم‌‌ترین بخش دستگاه تزریق محسوب می شوند. به طور معمول به ازای هر تناژ دستگاه تزریق پلاستیک، ۳ سایز گوناگون سیلندر و ماردون قابل انتخاب می باشد که اساسی حروف انگلیسی A، B و C اسم گذاری می‌شوند.

    سیلندر و ماردون سایز A بالاترین فشار را آماده می‌نماید در حالی که سیلندر C بیشترین حجم تزریق و کمترین فشار را تولید می‌کند.

    در شرایطی که قصد تولید قطعه‌ای مهم ضخامت ناچیز را دارید، در اینصورت سیلندر و ماردون سایز A به جهت شما مناسب است، در برعلیه چنانچه قصد دارید قطعه ای حجیم و مهم دیواره های کلفت را ساخت کنید، بهترین گزینش برای شما سیلندر و ماردون سایز C است.

    فشار و حجم تزریق سیلندر B در میان سیلندرهای A و B قرار دارد. به جهت گزینش سایز مناسب سیلدر و ماردون می بایست شات تزریق آیتم نیاز را نیز در نظر بگیرید.

    علاوه ‌بر سیلندر و ماردون، سایر بخش‌های واحد تزریق نظیر جک های تزریق، المنت‌ها، کالسکه تزریق، هیدروموتور بارگیری و شیرآلات هیدرولیک در عملکرد دستگاه تزریق تاثیر مستقیم دارند و می‌بایست از میزان مرغوب بودن آن ها اطمینان حاصل کنید.

    انتخاب تناژ مناسب

    بر خلاف آنچه ممکن هست در نخست به لحاظ برسد، تناژ دستگاه تزریق پلاستیک با وزن آن ارتباط مستقیمی ندارد، بلکه بیانگر بیشترین نیرویی است که گیره دستگاه تزریق پلاستیک می‌تواند به جهت پرهیز از گشوده شدن قالب متحمل شود.

    از آنجا که مواد پلاستیکی ذوب شده اهمیت فشار فراوان متعددی به درون قالب تزریق می شوند، دو نصفه قالب رغبت به باز شدن از یکدیگر دارند که این حادثه سبب ساز خراب شدن قطعه می شود.

    برای جلوگیری از باز شدن دو نیمه قالب از یکدیگر مهم است تا صفحه های قالب با نیرویی به اندازه به یکدیگر فشرده شوند که این نیرو توسط گیره دستگاه تزریق پلاستیک تامین می شود.

    چنانچه نیروی حاصل از تزریق از تناژ گیره دستگاه بخش اعظم باشد، مواد از خط جدایش قالب به بیرون نشت کرده و به اصطلاح پلیسه صورت می دهد، از همین رو بایستی در گزینش دستگاه به همین مساله اعتنا داشته باشید.

    فاصله بین تایبارها و اندازه صفحات گیره

    در صورتی که مسافت میان میله تایبارها از طول و عرض قالب کاهش باشد، به جهت کارگزاری قالب بر بر روی دستگاه دارای مشکلات زیاد جدی مواجه خواهید شد و مجبور به بیرون کردن یکی از تایبارها به جهت عبور قالب می شوید.

    همچنین ترازو قالب نباید خیلی کوچک تر از صفحات گیره باشد، در غیر اینصورت کلیدی خرابی زود هنگام گیره مواجه خواهید شد.

    جک پران

    اجکتور یا این که جک پران یکی از از اجزای مهم دستگاه تزریق پلاستیک به حساب می‌آید و وظیفه تامین نیروی مورد نیاز به جهت انقطاع کردن قطعه از قالب را بر عهده دارد.

    قیمت‌ دستگاه تزریق پلاستیک

    قیمت یکی دیگر از  فاکتورهای مهم برای خرید کردن به شمار می‌رود که نباید نسبت‌ به آن بی ‌تفاوت باشید. خرید دستگاهی با کیفیت و دارای گنجایش مطلوب نیازمند است تا هزینه ای متناسبی پرداخت کنید. زیرا خرید یک دستگاه بی کیفیت به مراتب می تواند هزینه های بیشتری برایتان ایجاد و ضمناً این که فروش آن به صورت دست دوم نیز کار آسانی نیست. پیش از خرید قیمت و کیفیت‌ دستگاه های مختلف را با موراد مورد نیاز خود تطبیق دهید سپس خرید نمایید. برای دریافت قیمت دستگاه تزریق پلاستیک ایرانی و خارجی می‌توانید به سایت پرشیا ریسل مراجعه فرمایید.

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید