چرا تحصیل در کانادا بین دانشجویان محبوب شده است؟

چرا تحصیل در کانادا بین دانشجویان محبوب شده است؟
راهنمای مطالعه

    کانادا یکی از جذاب‌ترین مقاصد برای دانشجویان بین المللی است که می‌خواهند در خارج از کشور تحصیل کنند. کانادا به دلیل سیستم آموزشی در سطح جهانی و رشته‌های تحصیلی متنوع برای دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد شناخته شده است.

    اگر در حال بررسی گزینه‌های تحصیلی در خارج از کشور هستید، بهتر است به این نکته دقت کنید که ادامه تحصیل در کشور کانادا یک انتخاب عالی خواهد بود زیرا دانشگاه‌های کانادا جزو برترین دانشگاه‌های جهان هستند. علاوه‌بر کیفیت آموزش و رتبه بندی موسسات، دلایل زیادی وجود دارند که کانادا را به یک مقصد تحصیلی عالی تبدیل می‌کنند. این مقاله به مقایسه برخی از عواملی میپردازد که کانادا را به یکی از بهترین کشورهای جهان برای دانشجویان بین المللی تبدیل میکند.

    چرا کانادا یک مقصد محبوب برای دانشجویان است؟

    کانادا فرصت‌های تحصیلی بی نظیری را با هزینه‌های مناسب برای دانشجویان بین‌المللی فراهم کرده است. امروزه کانادا در فهرست بهترین مقاصد تحصیلی است و میزبان بیش از پنج میلیون دانشجوی بین المللی است.

    در ادامه به برخی از دلایلی که دانشجویان میخواهند در کانادا تحصیل کنند اشاره می‌کنیم:

    کیفیت زندگی

    در کانادا هم کانادایی ها و هم دانشجویان بین المللی سطح زندگی بالایی دارند. کانادا کشوری فوق العاده برای کار و زندگی است. در واقع زندگی در کانادا از لحاظ کیفیت رتبه اول جهان را دارد.

    کانادا می‌تواند یک انتخاب کم هزینه باشد.

    کانادا برای حمایت از دانشجویان بورسیه‌های تحصیلی و موقعیت‌های شغلی را برای آنها فراهم میکند. در واقع یکی از دلایل محبوبیت کانادا بین دانشجویان بین المللی فرصت کار حین تحصیل است. یک دانشجوی بین المللی اجازه دارد در طول ترم خود 20 ساعت در هفته کار کند. دانشجویانی که علاقه مند به کار در محوطه دانشگاه یا کارآموزی در هر شرکتی هستند نیازی به مجوز اضافه کار ندارند چون مجوز تحصیل دانشجو برای کمک و یافتن شغل پاره وقت حین تحصیل در کانادا کافی است.

    آموزش مشارکتی روش دیگری برای پرداخت هزینه‌های تحصیل است. آموزش مشارکتی برنامه ای است که به شما امکان میدهد در زمینه مرتبط با تحصیلات خود کار کنید. دانشجویانی که در یک برنامه مشارکتی شرکت میکنند معمولا یک دوره آموزشی چهار ماهه را پشت سر میگذارند و یک دوره چهار ماهه به صورت تمام وقت در سازمان مورد نظر مشغول به کار میشوند. آموزش مشارکتی یک راه فوق العاده برای یادگیری حرفه ای، کسب تجربه و کسب درآمد حین تحصیل در مقطع کارشناسی است. تقریبا تمام دانشگاه ها آموزش مشارکتی را به عنوان بخشی از برنامه درسی دانشگاهی ارائه میدهند. در واقع شما یک استاد مشارکتی خواهید داشت که به شما کمک میکند وارد محیط کاری شوید که اکثر دانشجویان دیگر به آن دسترسی ندارند.

    سیستم آموزش عالی

    سطح تحصیلات عالی یکی از مهمترین دلایلی است که دانشجویان تحصیل در کانادا را انتخاب میکنند. مدرک تحصیلی دانشگاههای کانادا جزء مدرک‌های معتبر در سطح جهان است.

    فرصت‌های پژوهشی فراوان

    دانشجویانی که اقدام به تحصیل در رشته پزشکی در کانادا میکنند، به طور فعالی در زمینه تحقیقات پزشکی، زیست شناسی و فیزیولوژی شرکت میکنند. دانشجویان بین المللی فرصت‌های زیادی برای همکاری با دانشمندان مختلف در زمینه‌های مربوطه خواهند داشت. یکی از مهم ترین مزایای سیستم آموزشی کانادا همکاری بین صنعت و دانشگاه برای ترویج تحقیق و توسعه بیشتر است. در چنین شرایطی از تحقیق و توسعه دانشجویان بین المللی در موقعیت‌های واقعی استفاده میشود. از نظر زیر ساخت‌های تحقیقاتی برخی از دانشگاه ها مانند دانشگاه تورنتو به عنوان رهبران جهانی شناخته میشوند.

    هزینه پایین تحصیل و هزینه زندگی در کانادا

    از مزایای تحصیل در کانادا برای دانشجویان بین المللی شهریه پایین در مقایسه با سایر کشورها است. مسئله اقتصادی دلیل اصلی تحصیل در کانادا است چون هر دانشجویی نمیتواند هزینه تحصیلی بالا را پرداخت کند. هزینه زندگی در استان‌های مختلف کانادا یکسان نیست. ممکن است یک دانشجو برای هزینه‌های مربوط به محل اقامت، اوقات فراغت، تغذیه و حمل و نقل و غیره به 800 تا 2000 دلار کانادا نیاز داشته باشد.

    فرصت اجازه کار در کانادا

    کانادا پس از تحصیل دانشجویان بین المللی به آنها اجازه کار و اقامت در این کشور را میدهد. مجوز کار پس از فارغ التحصیلی به دانشجویان این فرصت را میدهد تا تجربه کار در این کشور را کسب کند.

    اگر دانشجویی از یک موسسه آموزشی مشخص فارغ التحصیل میشود باید پس از دریافت آخرین امتیاز خود برای PGWP اقدام کند. تجربه کار در کانادا در دراز مدت از طریق PGWP به دانشجویان بین المللی کمک میکند تا در کانادا روابط عمومی موفقی داشته باشند.

    کار با مدارک معتبر کانادایی بازدهی عالی از سرمایه شما ایجاد میکند. چه قصد ماندن در کانادا را داشته باشید چه بخواهید به ایران بازگردید تحصیل در کانادا به شما کمک میکند تا آینده بهتری داشته باشید.

    کانادا کشوری امن و آرام است.

    بر اساس شاخص صلح جهانی در سال 2021 کانادا به عنوان یکی از امن ترین و دهمین کشور صلح آمیز در سراسر جهان رتبه بندی شده است. دانشگاه‌های کانادا بدنه ای برتر برای حفظ امنیت دانشجویان به ویژه از کشورهای مختلف هستند. دانشگاه‌های زیادی در کانادا وجود دارند که مجموعه خدمات خاص خود را دارند مانند ارائه سرویس‌های شاتل و نگهبانان امنیتی، داشتن برنامه‌های تلفن همراه با خط مستقیم که دانشجویان میتوانند برای هر گونه سوال یا مسئله امنیتی در تماس باشند.

    خدمات بهداشت و درمان در کانادا

    تمامی دانشجویان بین المللی که در کانادا تحصیل میکنند باید بیمه درمانی داشته باشند. خدمات اولیه و پیشگیرانه پزشکی و همچنین مراقبت‌های اورژانسی تحت پوشش سیستم مراقبت‌های بهداشتی استانی در کانادا هستند. برای استفاده از این خدمات باید به عنوان یک دانشجوی بین المللی با ویزای تحصیلی معتبر واجد شرایط دریافت کارت مراقبت‌های بهداشتی استانی باشید.

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید