معرفی ۵ سبک مهم در طراحی لوگو

معرفی ۵ سبک مهم در طراحی لوگو
راهنمای مطالعه

    در نگاه اول، ممکن است به نظر نرسد که انواع مختلفی از طراحی لوگو برای انتخاب وجود داشته باشد. به هر کجا که نگاه کنید، اکثر نماد‌های برند دارای اجزای ذاتی هستند: اشکال، تایپوگرافی فارسی، تایپوگرافی انگلیسی و تصاویر.

    دانستن نحوه انتخاب انواع لوگو برای اهداف خاص یکی از وظایف اصلی یک متخصص یا طراح برندینگ است. از این گذشته ، لوگوی شما به عنوان قلب زیبایی شناسی برند شما باید به شکلی ساده و منسجم کاملاً شخصیت شما را نشان دهد. اگر لوگوی مناسب نداشته باشید ، رسیدن به اهدافتان سخت می‌شود.

    انواع طراحی لوگو

    ۱. طراحی لوگو به سبک تایپوگرافی

    نشانه‌‌های کلمه شاید رایج‌ ترین شکل لوگوهای متمرکز بر تایپوگرافی در بیشتر موارد باشند. برخلاف مونوگرام اصلی شما ، یک علامت کلمه از کل نام شرکت شما برای ایجاد آشنایی و وابستگی استفاده می‌کند.

    هنگامی که صحبت از ایجاد یک هویت به یاد ماندنی برای شرکت شما می‌شود ، علامت‌های کلمه می‌توانند بسیار مفید باشند. نیازی نیست که مشتریان حدس بزنند که انتخاب خاصی از اشکال یا تصاویر به چه معناست .وقتی از علامت کلمه استفاده می‌کنید ، به خود کلمه تکیه می‌کنید تا توضیحات زیادی را برای شما انجام دهد .

    چه زمانی از علامت کلمه استفاده کنیم؟

    اگر برای انتخاب دقیق یک نام تجاری معنی دار وقت گذاشته اید ، منطقی است که این را در لوگوی خود منتقل کنید. علامت کلمه شما به مشتریان کمک می‌کند تا با دادن یک کلمه خاص برای اتصال به برند شما ، شرکت شما را به خاطر بسپارند.

    ۲. طراحی لوگو به سبک مونوگرام و حروف

    لوگوی مونوگرام منحصراً بر روی انتخاب خاصی از حروف تمرکز می‌کند و حروف نماینده شرکت شما را برجسته می‌کند.

    مونوگرام‌ها که اغلب توسط شرکت‌هایی با نام‌‌های طولانی و پیچیده استفاده می‌‌شوند و به خاطر سپردن هویت یک برند را آسان ‌تر می‌کنند. تصور کنید اگر لوگوی ناسا از عنوان کامل «اداره ملی هوانوردی و فضایی» استفاده می‌کرد چقدر پیچیده می‌شد؟

    نکته ای که هنگام طراحی لوگوی مونوگرام باید در نظر داشت ، انتخاب فونت مناسب است. فونت در لوگوی مونوگرم معانی زیادی را منتقل می‌کند. باید در نظر داشته باشید لوگو‌های پیچیده هم خوانایی داشته باشند.

    ۳. طراحی لوگو به سبک علائم تصویری یا علامت‌های تجاری

    علائم برند ، نماد‌های لوگو یا علائم تصویری ، آرم‌های برند هستند که منحصراً بر روی یک ایده بصری متمرکز شده اند. این نشان‌ها از نماد گرافیکی استفاده می‌‌کنند که معمولاً یک شی در دنیای واقعی را به تصویر می‌کشد ، بنابراین شناسایی آن برای مشتریان آسان ‌تر است. مانند لوگوی اپل.

    وقتی که تصویر خاص شرکت شما کاملا گویای همه چیز دیگر نیازی به درج کلمات نیست.

    علائم تصویری یکی از محبوب ترین اشکال لوگوهای متمرکز بر تصویر هستند ، زیرا آن‌ها بیشتر درباره یک شرکت ارتباط برقرار می‌کنند تا یک تصویر انتزاعی. علائم تصویری معمولاً به نام شرکت ، مأموریت برند یا نگرش شرکت اشاره دارد.

     

    زمان استفاده از علامت تصویری

    اگر در حال ایجاد یک برند جهانی هستید ، علائم تصویری بسیار مفید هستند ، زیرا گاهی اوقات تصاویر می‌توانند بهتر از کلمات ترجمه شوند .هنگامی که نام برند شما به طور خودکار خود را به یک تصویر ذاتی می‌رساند ، علائم تصویری بسیار معنادار می‌شوند. کلمه "Apple" در هر زبانی تصویر یکسانی را در بین مصرف کنندگان ایجاد می‌کند و تصویر یک اپل را به بهترین انتخاب تبدیل می‌کند.

    کلید موفقیت در نظر گرفتن پیامدهای تصویری است که انتخاب می‌کنید.

    ۴. طراحی لوگو به سبک علائم انتزاعی

    مشابه لوگوی تصویری ، یک لوگوی انتزاعی بر روی یک تصویر خاص برای ارسال یک ایده تمرکز می‌کند. بر خلاف علائم تصویری ، یک علامت انتزاعی از تصویر خاصی استفاده نمی‌کند که شما به طور طبیعی با نام تجاری مرتبط می‌شوید.

    یک علامت انتزاعی به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا آنچه را که یک شرکت انجام می‌دهد در سطح نمادین ، بدون تکیه بر مفاهیم فرهنگی تصاویر موجود، منتقل کنند. همچنین اگر می‌خواهید از استفاده دیگران از آن جلوگیری کنید ، کپی ‌رایت کردن یک علامت انتزاعی بسیار ساده ‌تر است.

     

    زمان استفاده از علامت انتزاعی

    یک علامت انتزاعی به کسب و کارها آزادی زیادی می‌دهد ، زیرا مجبور نیستید به محدودیت‌های یک تصویر دنیای واقعی بچسبید. اگر کسب و کار شما کارهای مختلف زیادی انجام می‌دهد ، مانند برند پپسی، یک علامت انتزاعی می‌تواند بدون نمایش یک محصول خاص ، شخصیت شما را نشان دهد.

    علائم انتزاعی نیز برای ایجاد ارتباط عاطفی با مخاطبان شما فوق العاده هستند. از آنجایی که تصویر برای شرکت شما منحصر به فرد است ، وقتی مخاطبان شما آن را در سراسر جهان می‌بینند ، از بین نمی‌رود. علائم انتزاعی می‌توانند ارتباطات عمیق‌تری را برای برندها و مشتریان ایجاد کنند.

    ۵. طراحی لوگو ترکیبی

    این سبک‌های لوگو از ترکیبی از حروف ، تصاویر ، اشکال و عناصر دیگر برای انتقال یک مفهوم کامل استفاده می‌کنند.

    بر خلاف تایپوگرافی و راه حل‌های متمرکز بر تصویر ، آن‌ها خیلی روی فونت یا عکس تمرکز نمی‌کنند. در عوض ، مزایای هر دو را با هم ترکیب می‌کنند.

    لوگوهای ترکیبی به کاربران این امکان را می‌دهند که حروف را با طلسم ، تصاویر انتزاعی ، مونوگرام و غیره ترکیب کنند. علائم ترکیبی ذاتاً همه کاره هستند. شما کنترل کاملی بر نحوه ترکیب تصویر و متن ، با گزینه‌هایی برای قرار دادن محتوای خود در کنار هم یا روی هم دارید. همچنین می‌‌توانید با دادن سرنخ‌های اضافی ، درک کسب ‌وکارتان و.. مفهوم آن را برای مشتریانتان آسان‌ تر کنید.

     

    زمان استفاده از علامت ترکیبی

    از آنجایی که شما از یک تصویر و متن برای متمایز کردن شرکت خود استفاده می‌کنید، ترکیب یک انتخاب بسیار متنوع برای بسیاری از برندها است.

    لوگوهای ترکیبی به ویژه اگر در حال راه‌اندازی یک کسب و کار جدید هستید و هنوز فالوورهای زیادی ندارید ، سودمند هستند. ترکیبی از محتوای شما در لوگوی شما باید به مشتریان شما کمک کند تا شما را کمی بهتر درک کنند و ممکن است منجر به کسب اطلاعات بیشتر در مورد کسب و کار شما شود.

    چگونه یک سبک طراحی لوگو مناسب پیدا کنم ؟

    در مجموع انتخاب نوع سبک طراحی لوگو کاملا با سلیقه مشتری در ارتباط است بهترین طراح لوگو کسی است که بتواند تمام خواسته‌ها و سلایق مشتری را درک کند سپس در طراحی لوگو اعمال نماید یکی از بهترین شرکت‌های طراحی لوگو در ایران شرکت رسانه هنر برتر می‌باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۹۱۲۴۱۸۴۶۰۰ تماس حاصل فرمایید.

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید