معایب پژو 2008 که پیش از خرید این خودرو باید بدانید

معایب پژو 2008 که پیش از خرید این خودرو باید بدانید
راهنمای مطالعه

    در این مطلب نگاهی به معایب پژو 2008 ایران خودرو می‌اندازیم تا مشتریان با نکات منفی این کراس اوور فرانسوی آشنا شوند و با دید کامل‌تر نسبت به خرید این خودرو اقدام کنند.

    پژو 2008 (Peugeot 2008) اولین کراس اوور اروپایی مونتاژ داخل است که قرار بود راه ورود دیگر محصولات بلندقامت اروپایی را به بازار خودروهای پرتیراژ ایران باز کند، اما این مهم به دلایل مختلف محقق نشد.

    این خودرو به همراه دو پژو ۳۰۱ و ۲۰۸، جزو اولین محصولات پسابرجامی بودند که باید به صورت تولید مشترک توسط پژو فرانسه و ایران خودرو وارد بازار می‌شدند، اما شروع مجدد تحریم‌ها و خروج خودروسازان خارجی از ایران، عرصه را بر این مدل‌ها تنگ کرد و در این میان تنها شمار معدودی پژو ۲۰۰۸ به دست مشتریان ایرانی رسید.

    ption id="attachment_55223" align="aligncenter" width="850"]معایب پژو ۲۰۰۸ معایب پژو ۲۰۰۸

    به هر حال این ماشین فرانسوی حالا در کشورمان حاضر است و از قضا طرفداران زیادی دارد. اما در این مقاله ما می‌خواهیم به سراغ معایب پژو 2008 برویم تا بدانید این کراس‌اوور کوچک چه جنبه‌های منفی دارد و آیا این نقاط ضعف می‌تواند مانعی برای خرید پژو 2008 توسط شما باشد یا خیر؟

    معایب پژو 2008

    هرچند پژو ۲۰۰۸ جزو ایمن ترین خودروهای داخلی یا مونتاژ داخل به شمار می‌رود اما خالی از ایراد هم نیست. در ادامه به چند مورد از معایب و مشکلات پژو 2008 ایران خودرو اشاره شده است. پیش از این معایب دنا پلاس توربو و معایب شاهین سایپا را هم بررسی کرده بودیم.

    معایب پژو 2008 از نظر آپشن‌های رفاهی

    شاید از نظر بسیاری از مشتریان سطح امکانات و آپشن‌های رفاهی پژو ۲۰۰۸ چندان هم ناکافی نباشد اما با این وجود، این خودرو دو مورد از مهم‌ترین تجهیزاتی که از چنین خودرویی انتظار می‌رود را به شما ارائه نمی‌دهد. مهم‌ترین آپشنی که اثری از آن در پژو ۲۰۰۸ دیده نمی‌شود، سانروف است که بسیاری از مشتریان انتظار داشتند در این محصول ایران خودرو حضور داشته باشد. اما به نظر می‌رسد شرکت سازنده به منظور کاهش هزینه‌های تولید و به حداکثر رساندن میزان سود، از ارائه این آپشن کاربردی صرف نظر کرده است.

    معایب پژو ۲۰۰۸

    همچنین معمولا چنین خودروهایی از تنظیم برقی صندلی‌های جلو و یا حداقل، تنظیمات برقی صندلی راننده برخوردار هستند؛ اما در پژو ۲۰۰۸ تنها می‌توان صندلی‌ها را به صورت دستی تنظیم کرد. فقدان تجهیزات دیگری مثل گرمکن صندلی، ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، دوربین ۳۶۰ و سنسور پارک جلو نیز از دیگر کمبودهایی است که شاید برخی مشتریان از نبود آنها تا حد زیادی احساس نارضایتی کنند. بنابراین یکی از معایب پژو 2008 عدم برخورداری از امکانات متنوع و در حد انتظار است که باعث شده بعضی مشتریان از این بابت نسبت به این خودروی فرانسوی کمی ناامید شوند.

    [related]54874[/related]

    پیشرانه توربوشارژ با حساسیت بالا نسبت به کیفیت بنزین

    امروز استفاده از موتورهای توربوشارژ بین خودروهای جدید بسیار باب شده و نه‌تنها در دنیا دیگر نمی‌توان استفاده از این موتورها را به عنوان یک عیب یا نقطه ضعف در نظر گرفت، بلکه آنها به عنوان مزیتی برای هر خودرو به شما می‌روند. زیرا استفاده از موتور توربوشارژ ضمن ارائه قدرت بالاتر بدون افزایش حجم سیلندرها، می‌تواند مصرف سوخت را نیز پایین بیاورد و در این زمینه عملکردی مقرون‌به‌صرفه و مهیج‌تر ارائه دهد.

    اما متاسفانه در کشور ما به دلیل آنکه سطح کیفیت بنزین موجود در اکثر جایگاه‌ها تطابق زیادی با استانداردهای موتورهای توربوشارژ خارجی ندارد، بنابراین بسیاری از این خودروها بعد از اینکه مدتی از بنزین داخلی استفاده می‌کنند، با ایراداتی مثل ناک زدن مواجه شده و در موارد حاد عیوبی مثل شکسته شدن پیستون، رینگ، شاتون و... نیز در آنها رخ می‌دهد.

    معایب موتور پژو 2008

    گرچه برای رفع این ایراد و یا کم کردن عواقب آن می‌توان به راه‌حل‌های غیررسمی همچون ریمپ کردن و یا مصرف مکمل‌های سوخت روی آورد، اما با این حال شاید نتوان به طور کامل ایراد فوق را برطرف کرد. ضمن آنکه ریمپ کردن می‌تواند گارانتی خودرو را باطل کند و استفاده از مکمل سوخت هم هزینه‌های زیادی روی دوش مالک می‌گذارد. همچنین اگر از مکمل‌های غیراستاندارد و تقلبی در خودرو استفاده شود، خطرات بیشتری برای موتور به وجود خواهد آمد. با این حساب حساسیت بالا و نگهداری دشوارتر موتورهای توربوشارژ را هم باید به فهرست معایب پژو 2008 ایران خودرو اضافه کرد.

    معایب پژو ۲۰۰۸ از نظر کابین

    با توجه به ابعاد کوچک پژو 2008 نباید انتظار داشته باشید که ردیف عقب این خودرو کاملا جادار باشد و افراد بلندقد به طرزی راحت بتوانند از صندلی‌های ردیف دوم پژو ۲۰۰۸ استفاده کنند. پس نباید انتظار کابین کاملا جادار پر حد کراس اوورهای بزرگ را از این محصول ایران خودرو داشته باشید‌. بنابراین اگر خانواده پرجمعیتی دارید و از خود می‌پرسید چرا نباید پژو 2008 بخریم؟ کابین نسبتا تنگ به خصوص ردیف عقب آن می‌تواند مهم‌ترین پاسخ به سوال شما باشد.

    عرضه محدود و خدمات پس از فروش ضعیف

    معایب پژو ۲۰۰۸ شامل خدمات هم پس از فروش هم می‌شود. این خودرو با تیتراژ محدود در کشورمان به فروش رسیده و نسبت به حریفان چینی و کره‌ای از این جهت کاملا کمبود دارد. البته این مورد به خودی خود نمی‌تواند یک ضعف تلقی شود، اما مشتریان در بازار ما به عرضه پرشمار یک خودرو اهمیت زیادی می‌دهند تا خیالشان راحت باشد که پس از خرابی خودرو می‌توانند به راحتی لوازم آن را یافته و ماشین را تعمیر کنند.

    پژو ۲۰۰۸با کمبود لوازم بدنه مواجه است و احتمالا بعد از هر تصادف دردسرهای زیادی برای مالک درباره پیدا کردن قطعات بدنه آن به وجود خواهد آمد.

    ضمن اینکه بازار خریدوفروش یک خودرو در ایران از این ماجرا بسیار تاثیر می‌گیرد و این مسئله باعث می‌شود هنگام فروش ماشین، مالک مدت زیادی برای پیدا کردن مشتری مناسب منتظر بماند. البته فعلا پژو ۲۰۰۸ از حیث بازار خریدوفروش مشکلی ندارد و از بازار فروش پررونقی برخوردار است.

    مشکلات پژو 2008

    نبود سامانه تمام چرخ محرک

    البته برخوردار نشدن از سیستم انتقال قدرت دو دیفرانسیل را نباید جزو معایب پژو 2008 دانست، زیرا اکثر کراس اوورهای هم‌رده این خودرو در ایران فاقد این سامانه هستند. با این حال اگر پژو ۲۰۰۸ با سیستم تمام چرخ محرک به بازار ایران می‌آمد، حالا قابلیت طبیعت‌گردی بهتری داشت و خانواده‌های دوستدار سفر می‌توانستند بهره بیشتری از این خودرو در مسیرهای طبیعی و روستایی ببرند.

    قیمت بالا

    معضل قیمت بالا امروزه گریبان بسیاری از محصولات خودرویی را گرفته است، اما در این بین به نظر می‌رسد که ارزش واقعی خودروهایی همچون پژو ۲۰۰۸ کمتر از آن چیزی باشد که در بازار آزاد برای آن مطالبه می‌شود. بنابراین قیمت بالا در بازار آزاد می‌تواند یکی از معایب پژو ۲۰۰۸ باشد که باید به آن توجه کرد. در این میان محصولات جذاب‌تر چینی وجود دارند که اگر تعصب را کنار بگذاریم، می‌توانند جانشین بهتری برای پژو ۲۰۰۸ ایران خودرو با سطح بودجه مشابه و یا حتی کمتر باشند.

    پژو 2008

    جمع‌بندی مشکلات پژو ۲۰۰۸

    در این مقاله به معایب پژو 2008 اشاره داشتیم تا اگر مشتری قصد خرید این محصول فرانسوی را دارد، بداند با چه خودرویی طرف است. اما در حال حاضر پژو ۲۰۰۸ به دلیل چابکی مناسب و عدم وجود رقیبان توانمند غیرچینی در ایران ، توانسته جایگاه محکمی برای خود در ایران دست‌وپا کند و به محصولی محبوب تبدیل شود. با این توصیه می‌کنیم پیش از خرید پژو 2008 ابتدا محصولات چینی مونتاژی نظیر فیدلیتی پرایم با گیربکس جدید، دیگنیتی پرایم و تیگو ۷ پرو مدیران خودرو را هم به عنوان محصولات هم قیمت پژو ۲۰۰۸ مورد بررسی قرار دهید و سپس تصمیم خود را برای خرید یک کراس اوور شهری نهایی کنید. [see_also]53291[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید