چرا تلویزیون روشن نمی‌شود؟

چرا تلویزیون روشن نمی‌شود؟
راهنمای مطالعه

    روشن نشدن تلویزیون یک مشکل رایج است که ممکن است در همه مدل‌ها و برندهای تلویزیون رخ دهد. دلایل زیادی برای این مشکل می‌تواند وجود داشته باشد.

    ممکن است خرابی و فرسودگی بخشی از تلویزیون یا یک مشکل جزئی مانند تنظیمات تلویزیون باشد. در صورتی که با تمام مراحل توضیح داده شده مشکل برطرف نشد برای سرویس و تعمیر تلویزیون با مرکز آی پی امداد  تماس بگیرید. پس از تماس با مرکز تعمیر تلویزیون متخصص تعمیر تلویزیون با شما تماس می‌گیرد و در زمان مقرر برای تعمیر می‌آید. معمولاً تکنسین قبل از آمدن به محل شما مدل تلویزیون شما را جویا می‌شود تا قطعات لازم برای تعمیر دستگاه شما را به همراه داشته باشد.

    چگونه تلویزیون را روشن کنیم؟

    چندین راه برای روشن کردن تلویزیون وجود دارد که با استفاده از هرکدام می‌توان تلویزیون را روشن کرد. برای مثال می‌توان از کنترل تلویزیون برای روشن کردن تلویزیون استفاده کرد و یا دکمه پاور تلویزیون را فشار داد. همچنین تنظیم کردن برای روشن شدن خودکار تلویزیون و همچنین روشن شدن تلویزیون با کنسول بازی نیز امکان پذیر است.

    دلیل روشن نشدن تلویزیون در برندهای مختلف

    دلایل متعددی باعث روشن نشدن تلویزیون می‌شود. از مشکلات کوچک گرفته تا مشکلات بزرگ که می‌تواند باعث خرابی تلویزیون شده باشد. برای مثال ویروسی شدن تلویزیون می‌تواند باعث روشن نشدن و یا هنگ کردن آن شود و باید برای رفع آن یک بار تلویزیون را ریست و یا ویروس را به نحوی حذف کنید. همچنین مشکلات فیزیکی نظیر پارگی کابل‌ها و یا فرسودکی و ... می‌توانند باعث چنین مشکلی شوند. درادامه به دلیل روشن نشدن تلویزیون در برندهای مختلف می‌پردازیم.

    علت روشن نشدن تلویزیون ال جی

    برد مرکزی تلویزیون یا مدیریت کل، مسئولیت‌های هر بخش تلویزیون را تعیین می‌کند، همانطور که مدیر یک شرکت بزرگ، نقش‌ها و مسئولیت‌های هر بخش را تعیین می‌کند. با این حال، نبود و یا مشکل هیئت مدیره اصلی تلویزیون مانند یک شرکت بدون رئیس است. مهمترین موارد از جمله: انواع ورودی و خروجی، ورودی صدا، ورودی تصویر، USB، HDMI و ... برروی آن قرار گرفته است. بنابراین در صورت آسیب دیدن برد اصلی تلویزیون، این دستگاه به طور ناگهانی خاموش می‌شود و دوباره روشن نمی‌شود، بنابراین مشخص است که خرابی برد اصلی تلویزیون مهمترین دلیل کار نکردن تلویزیون ال جی است. همچنین دلایل متعدد دیگری همچون خرابی کابل و اتصالات و یا پوسیدگی‌ها نیز می‌تواند باعث چنین مشکلاتی شودند که باید بررسی کنید و مشکل را حل کنید.

    علت روشن نشدن تلویزیون اسنوا

    اسنوا یکی از برندهای تولید کننده لوازم خانگی است که در داخل کشور محصولاتش را تولید می‌کند. این برند ایرانی محصولات خوبی را تولید کرده و می‌توان با خیالی راحت از این محصولات خریداری کرد. روشن نشدن تلویزیون همانطور که پیش تر نیز ذکر شد می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد که برخی از این دلایل واضح بوده و برخی دیگر مشکلاتی هستند که ممکن است دردسرساز باشند و به همین راحتی پیدا نشوند. در ادامه برخی از مشکلاتی که باعث می‌شود تا تلویزیون روشن نشود را ذکر کرده ایم:

    • نوسان برق
    • استفاده از کابل‌های غیر استاندارد
    • آبخوردگی تلویزیون
    • ویروسی شدن
    • مشکلات نرم افزاری

    حتما بخوانید:: تعمیر تلویزیون اسنوا

    چرا تلویزیون سامسونگ روشن نمیشه

    روشن نشدن تلویزیون سامسونگ به دلیل خرابی و اختلال در برد پاور یا تغذیه می‌باشد. بردهای مدار تحت تاثیر گرمای زیاد و مصرف برق بیش از حد و همچنین ولتاژ بالای برق شهری هستند که به عنوان عوامل خارجی شناخته می‌شوند و آسیب می‌بینند. برد مدار با هرگونه عدم تعادل ولتاژ آسیب می‌بیند. برای تعمیر تلویزیون و رفع این مشکل حتما از افراد حرفه ای استفاده کنید و از مشکلات بیشتر خودداری کنید.

    علت روشن نشدن تلویزیون مارشال

    اتصال برق اولین قسمتی که هنگام روشن نشدن تلویزیون مارشال باید بررسی شود. خیلی وقت‌ها چراغ محافظ برق روشن می‌باشد ولی محافظ کار خود را به درستی انجام نمی‌دهد. برای تست محافظ بهتر است که دوشاخه تلویزیون را مستقیم به پریز وصل کنید تا اگر مشکل از محافظ برق بود بتوانید محافظ را تعویض کنید و مشکل را حل کنید، تست کابل برق تلویزیون یکی دیگر از عوامل به وجود آمدن این مشکل می‌باشد. در صورتی که اهم تر دارید کابل برق را چک کنید، در غیر این صورت بهتر از یک کابل دیگر برای تست استفاده کنید، در صورتی که با تعویض کابل مشکل برطرف شد به هیچ عنوان از کابل قبلی استفاده نکنید. همچنین مشکلات نرم افزاری و مشکل در برد تلویزیون نیز می‌تواند باعث چنین مشکلاتی شود.

    خدمات ویژه آی پی امداد: تعمیر تلویزیون مارشال

    علت روشن نشدن تلویزیون ایکس ویژن

    تلویزیون‌های ایکس ویژن نیز تلویزیون‌های بسیار خوبی هستند و می‌توانید با خیالی راحت از آن‌ها استفاده کنید، اما ممکن است چنین مشکلی برای هر تلویزیونی پیش بیاید و منجر به روشن نشدن آن شود. علت‌های بسیار زیادی وجود دارد که می‌تواند باعث شود تا تلویزیون روشن نشود. از جمله این موارد می‌توان به ویروسی شدن تلویزیون، خرابی و یا پوسیدگی اتصالات، خرابی مین برد و ... اشاره کرد.

    علت روشن نشدن تلویزیون قدیمی

    تلویزیون‌های قدیمی بدلیل دارا نبود سیستم نرم افزاری خاصی اصولا کمتر دچار مشکل می‌شدند و بهتر کار می‌کردند اما خب تکنولوژی خاصی در داخل آن‌ها به کار برده نشده بود. تلویزیون‌های قدیمی می‌توانند بدلیل آبخوردگی، خرابی برد و یا سوختن و یا حتی پوسیدگی اتصالات دچار مشکل شوند و روشن نشوند.

    نحوه رفع مشکل روشن نشدن تلویزیون

    عیب یابی تلویزیونی که روشن نمی‌شود چندان سخت نیست و تا حدودی می‌توانید این کار را انجام دهید. برای این کار ابتدا پریز را بررسی کنید. به این ترتیب دکمه روشن/خاموش کنترلر را فشار دهید تا ببینید تلویزیون یا چراغ‌های LED روشن هستند یا خیر. اگر چراغ‌های LED روشن هستند اما تلویزیون روشن نمی‌شود، راه اندازی مجدد تلویزیون به شما کمک می‌کند. قدم بعدی برای حل مشکل روشن نشدن تلویزیون تست دکمه پاور است. اگر تلویزیون با فشار دادن این دکمه روشن می‌شود، مشکل از ریموت کنترل است. اما اگر تلویزیون با دکمه پاور روشن نمی‌شود، ممکن است مشکل از خود تلویزیون یا قطعات داخلی باشد. در مرحله بعد، سیم برق را جدا کرده و پس از چند دقیقه دوباره وصل کنید. اگر دستگاه همچنان روشن نشد، در اسرع وقت با تعمیرکار تماس بگیرید تا تلویزیون به درستی بررسی شود. زیرا در این مواقع مشکل در قطعات داخلی است و دانش و مهارت کافی برای عیب یابی و تعمیر دستگاه را ندارید.

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید