مزایای کوییک سایپا؛ ۶ دلیل برای اینکه خودرو کوییک بخرید

مزایای کوییک سایپا؛ ۶ دلیل برای اینکه خودرو کوییک بخرید
راهنمای مطالعه

    کوییک سایپا یکی از معدود گزینه‌های بازار ایران در کلاس هاچبک های اقتصادی محسوب می‌شود. در این مطلب به مزایای کوییک و دلایل خرید این خودرو اشاره کرده‌ایم.

    سایپا کوییک در سال ۱۳۹۶ به بازار ایران راه پیدا کرد. این خودرو گرچه به عنوان محصولی جدید در کشور عرضه شد، اما در اصل نسخه فیس لیفت تیبا دو به حساب می‌آمد و از لحاظ فنی و ساختاری اختلاف چندانی با تیبا ۲ نداشت.

    سایپا کوییک در حال حاضر در قالب تیپ‌های دنده‌ای معمولی، دنده‌ای دو رنگ R ، اتوماتیک پلاس و کوییک آر پلاس اتوماتیک روانه بازار شده است. همچنین نسخه فیس لیفت این خودرو نیز که با سپر جدید در اختیار مشتریان قرار گرفته است، به نام کوییک اس به بازار آمده و در شرایط فعلی با مدل دنده‌ای به فروش می‌رسد؛ اما احتمالا در آینده نسخه اتوماتیک آن نیز به بازار خواهد آمد.

    ption id="attachment_47800" align="aligncenter" width="850"]مزایای کوییک سایپا مزایای کوییک سایپا

    مزایای کوییک سایپا

    خانواده کوییک به عنوان تنها هاچبک اقتصادی با قیمت مناسب در بازار شناخته می‌شود که می‌توان نمونه‌های صفر کیلومتر آن را مستقیم از کارخانه خریداری کرد. پیش از این شما را با معایب کوییک آشنا کرده بودیم و در این مطلب سراغ معرفی مزایای کوییک برویم. با ما همره شوید تا ببینیم چرا باید کوییک بخریم؟

    مزایای کوییک از نظر طراحی

    خودروهایی مثل تیبا ۲ و پراید ۱۱۱ نزدیک‌ترین رقبای سایپا کوییک محسوب می‌شوند. بنابراین واضح است که وقتی ظاهر و پرستیژ کوییک را با تیبا ۲ و پراید ۱۱۱ مقایسه می‌کنید، متوجه خواهید شد که این خودرو طراحی جذاب‌تری ارائه می‌دهند و تطابق بیشتری با سلایق مشتریان، به‌ویژه خانواده‌ها دارد.

    فرم ظاهری بسیار قدیمی پراید۱۱۱ و همچنین چهره نامناسب تیبا ۲، اصلاً نمی‌توانند به زیبایی کوییک باشند. البته که باید تاکید کنیم کوییک در مقایسه با محصولات روز دنیا از ظاهر جذابی برخوردار نیست، اما به هر حال نسبت به این دو حریف یاد شده چهره زیباتر و پرستیژ بهتری را ارائه می‌دهد که می‌توان این مورد را به عنوان یکی از مزایای کوییک در نظر گرفت.

    کوییک معمولی

    مزایای کوییک از نظر موتور

    سایپا با اصلاحاتی روی موتور پراید توانسته این پیشرانه را به خوبی برای کوییک آماده کند. در نتیجه حالا شاهد هستیم که محصولات پلتفرم x۲۰۰ سایپا شامل تیبا، کوییک و ساینا عملکرد حرکتی بهتری نسبت به خانواده پراید از خود به نمایش می‌گذارد که از مزایای کوییک محسوب می‌شود. به‌ویژه هنگامی که با سرنشین پر از روی مسیرهای سربالایی در حال حرکت هستند، می‌توانند کشش و قدرت دلچسب‌تری را ارایه دهند.

    این در حالی است که خانواده پراید و یا پژو ۲۰۶ تیپ ۲ و ۳ از این جهت نسبت به کوییک دچار کمبود هستند و نمی‌توانند کشش حرکتی مناسب در حد کوییک ایجاد کنند. بنابراین باید کشش و توان حرکتی بهتر از رقبای هم‌سطح را به عنوان یکی از مزایای کوییک سایپا در نظر بگیریم.

    [related]49921[/related]

    کیفیت سواری بهتر از پراید

    مزایای خودرو کوییک شامل سواری نرم‌تر از رقبا هم می‌شود. اگر یک مسیر طولانی را با کوییک بروید و همان مسیر را با پراید ۱۱۱ برگردید، متوجه خواهید شد که کیفیت سواری کوییک نسبت به پراید لذت‌بخش‌تر است و حس دلپذیرتری در شما ایجاد می‌کند.

    اتاق پراید ۱۱۱ نسبت به کوییک صدای بیشتری به داخل نفوذ می‌دهد و راحتی صندلی‌های آن نیز به اندازه کوییک نیست. سایپا کوییک برای مسافرت‌های طولانی گزینه بهتری نسبت به پراید ۱۱۱ به شمار می‌رود و درمجموع کیفیت سواری دلپذیر و نرم‌تری ارائه می‌دهد.

    مقایسه کوییک اتومات با پژو ۲۰۶

    ردیف عقب جادارتر

    صندلی‌های ردیف دوم طوری طراحی شده‌اند که افراد بلندقد هم بتوانند با محدودیت کم در آن حضور پیدا کرده و سفر راحت‌تری را با این خودرو تجربه کنند. البته نباید انتظار داشت که صندلی‌های ردیف دوم کوییک به اندازه محصولات بزرگتری همچون پژو پارس، جادار و راحت باشد اما به هر حال این خودرو می‌تواند فضای بیشتری در ردیف دوم خود نسبت به پراید ۱۱۱ و به خصوص پژو ۲۰۶ در اختیار کاربران قرار دهد.

    بنابراین باید صندلی‌های ردیف دوم نسبتا جادارتر از محصولاتی مثل پراید و پژو ۲۰۶ را جزو مزایای سایپا کوییک در نظر بگیریم و آن را به ویژگی‌های مثبت این هاچبک اقتصادی اضافه کنیم.

    مزایای کوییک از نظر تعمیر و نگهداری

    موتور و جعبه‌دنده کوییک با محصولات پر فروشی مثل تیبا و ساینا کاملا مشابهت دارد؛ بنابراین می‌توان قطعات یدکی این خودرو را با قیمت مناسب در کلیه شهرهای کشور و لوازم یدکی فروشی‌های آنها پیدا کرد.

    ضمن آنکه برخی از قطعات پیشرانه و گیربکس سایپا کوییک با پراید مشترک هستند که درنتیجه این مورد می‌تواند هزینه تعمیرات خودرو را تا حد مناسبی کاهش دهد. سرویس‌های دوره‌ای کوییک نیز چندان گران‌قیمت نیستند و می‌شود با هزینه نه‌چندان بالا آنها را انجام داد.

    همچنین فرایند تعمیر پیشرانه و گیربکس کوییک برای کلیه مکانیک‌ها به امری آشنا تبدیل شده است و به راحتی می‌توان این خودرو را در کلیه تعمیرگاه‌های سطح کشور با اجرت مناسب رفع عیب کرد. پس به نظر می‌رسد باید مواردی مثل خدمات پس از فروش گسترده، لوازم یدکی ارزان و تعمیرات آسان را در فهرست مزایای سایپا کوییک قرار داده و آن را به لیست ویژگی‌های مثبت این خود را اضافه کنیم.

    ption id="attachment_47807" align="aligncenter" width="850"]مزایای سایپا کوییک مزایای سایپا کوییک

    مزایا کوییک از نظر قیمت و بازار خرید و فروش

    در حال حاضر سایپا کوییک نسبت به تولیدات ایران خودرو قیمت به‌مراتب پایین‌تری دارد و این در حالی است که در این سطح قیمت می‌تواند کارایی بسیار مناسبی برای خانواده‌های کم‌جمعیت و یا جوانترها ارائه دهد. پس واضح است که بازار خریدوفروش سایپا کوییک به نوبه خود گرم و پررونق دنبال شود و بتوان آن را در هر شرایطی به پول نقد تبدیل کرد. بنابراین یکی دیگر از مزایای کوییک همین بهره‌مندی از قیمت مناسب و بازار دست دوم خریدوفروش نسبتاً گرم و پررونق آن خواهد بود.

    سخن پایانی

    در این مطلب به چند مورد از مزایای کوییک اشاره کردیم و احتمالا حالا شما بهتر می‌دانید چرا باید کوییک بخریم؟ به طور خلاصه می‌توان گفت که سایپا کوییک به دلیل طراحی ظاهری بهتر از محصولاتی همچون پراید ۱۱۱ و تیبا ۲، عملکرد و توان فنی بهتر از پراید و پژو ۲۰۶ تیپ دو، ردیف عقب جادار، هزینه‌های تعمیر و نگهداری نسبتا پایین، وفور قطعات یدکی، خدمات پس از فروش گسترده ،قیمت مناسب و بازار خریدوفروش نسبتا گرم، گزینه مناسبی برای خرید در این روزهای بازار ایران محسوب می‌شود.

    هرچند که معایبی مثل کیفیت ساخت پایین، لوازم بدنه و کابین نه‌چندان باکیفیت و...، از ایرادات آن به شمار می‌روند. اما باز هم کوییک به دلایلی که اشاره کردیم، در بازار کم تنوع ایران می‌تواند هاچبک مناسبی برای خرید به حساب بیاید.

    سوالات متداول

    مزایای کوییک سایپا چیست؟

    در این مطلب مزایای کوییک را از نظر فنی، طراحی، سواری، قیمت و تعمیر و نگهداری بررسی کرده‌ایم.

    <script type="application/ld+json">{"@context":"https://schema.org","@type":"FAQPage","mainEntity":[{"@type":"Question","name":"مزایای کوییک سایپا چیست؟","acceptedAnswer":{"@type":"Answer","text":"در این مطلب مزایای کوییک را از نظر فنی، طراحی، سواری، قیمت و تعمیر و نگهداری بررسی کرده‌ایم."}}]}</script><!--FAQPage Code Generated by https://saijogeorge.com/json-ld-schema-generator/faq/--> [see_also]47734[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید