بزرگ کردن سینه چه انواعی دارد؟ مزایا و عوارض آن کدام است؟

بزرگ کردن سینه چه انواعی دارد؟ مزایا و عوارض آن کدام است؟
راهنمای مطالعه

    بزرگ کردن سینه، شامل روش‌هایی از جراحی پلاستیک بوده که برای بهبود ظاهر یا برآمدگی سینه‌های شما طراحی شده است.

    زنانی که از سینه‌های خود ناراضی هستند - چه به دلیل ژنتیک، زایمان و شیردهی، کاهش یا افزایش وزن، شلی و افتادگی سینه‌ها، بیماری یا هر دلیل دیگری - کاندیدای ایده‌آل برای انجام جراحی بزرگ کردن هستند. اگر موارد گفته شده شما جزء مشکلات شما است و می‌خواهید ظاهر سینه‌های خود را بهبود بخشید، شاید بخواهید با کسب اطلاعات بیشتر در مورد این عمل جراحی، کار را شروع کنید. اینک مروری کوتاه بر سه روش متداول بزرگ کردن سینه به شما ارائه می‌دهیم تا به شما کمک کند تا بهترین تصمیم را اتخاذ کنید. اما قبل از آن، اجازه دهید با توضیح اصطلاحات زیر شروع کنیم.

    بزرگ کردن سینه چیست؟

    بزرگ کردن سینه یک عمل جراحی رایج است که  علاوه‌براینکه اندازه و شکل سینه‌های شما را افزایش می‌دهد، مزایای بسیاری را برای شما به ارمغان می‌آورد. معمولا جراحی بزرگ کردن سینه توسط ایمپلنت سینه یا تزریق چربی به سینه انجام میگیرد که اگر این روش‌ها توسط جراحی مجرب انجام شوند، عوارضی برای بیمار نخواهند داشت.

    انواع مختلف روش‌های بزرگ کردن سینه چیست؟

    سه نوع بزرگ کردن سینه وجود دارد: پروتز (ایمپلنت) سینه، تزریق چربی و لیفت سینه.

    ایمپلنت سینه

    با میلیون‌ها روش انجام شده در سراسر جهان در دو دهه گذشته، ایمپلنت سینه به طور مداوم، محبوب‌ترین روش بزرگ کردن سینه در بین زنان است. ناگفته نماند، این روش همچنین محبوب‌ترین شکل جراحی پلاستیک است. کاشت سینه برای زنانی که از کوچک بودن سینه‌های خود ناراضی هستند یا زنانی که دو سینه با اندازه‌های متفاوت دارند (چه به دلیل ژنتیک و چه به دلیل ماستکتومی) موثر است. قرار دادن ایمپلنت نیاز به یک روش جراحی ساده دارد که معمولاً تحت بیهوشی انجام می‌شود. ایمپلنت‌ها در سه زمینه خاص، از یکدیگر متمایز می‌شوند: مواد، روش کاشت و محل کاشت.

    مواد کاشت سینه

    امروزه، پروتز سینه معمولاً یا با سیلیکون یا سالین پر می‌شود. ایمپلنت‌های سیلیکونی، بیشتر به بافت طبیعی سینه نزدیکند. همچنین، ایمپلنت‌های سالین با آب نمک استریل پر می‌شوند و به طور کلی مقرون به صرفه‌تر از ایمپلنت‌های سیلیکونی هستند. هر نوع ایمپلنت مزایا و معایب خاص خود را دارد.

    روش کاشت ایمپلنت سینه

    بسته به بدن شما، نوع و اندازه ایمپلنت، و ترجیحات شما و جراحتان، ایمپلنت سینه می‌تواند به یکی از سه روش روبرو کاشته شود. این روش‌ها شامل، ایجاد بریدگی زیر سینه، زیر بازوها یا اطراف نوک سینه‌ها می‌باشند.

    محل کاشت ایمپلنت سینه

    تکنیک‌های کاشت سینه در طول سال‌ها به روش‌های مختلفی تکامل یافته است. امروزه ایمپلنت‌های سینه را می‌توان هم پشت بافت سینه اما در جلوی عضله سینه‌ای (قرار دادن زیر غدد سینه) یا پشت عضله سینه‌ای (قرار دادن زیر عضله سینه) قرار داد. جراح پلاستیک شما می‌تواند به شما در تصمیم‌گیری در مورد محل مناسب کاشت کمک کند.

    لیفت سینه

    اگرچه کوچک بودن سینه‌ها یکی از شایع‌ترین شکایات در بین بانوان است، افتادگی یا نامتقارن بودن سینه‌ها نیز اغلب دلیل زنان برای جراحی بزرگ کردن سینه است. سن، زایمان، شیردهی و عوامل ژنتیکی، همگی می‌توانند در افتادگی سینه‌ها نقش داشته باشند. خوشبختانه، امروزه می‌توانید از سینه‌های شکیل، بار دیگر از طریق عمل لیفت سینه لذت ببرید. درست مانند کاشت ایمپلنت، لیفت سینه یک عمل جراحی است که تحت بیهوشی انجام می‌شود.

    تکنیک‌های مختلفی برای لیفت سینه با استفاده از انواع یا اشکال مختلف برش وجود دارد. مورد استفاده شده توسط جراح سینه تا حد زیادی به نوع بدن و میزان افتادگی سینه‌های فرد بستگی دارد. از آنجایی که لیفت سینه می‌تواند خیال سینه‌های بزرگتر را ایجاد کند، این روش ممکن است به عنوان یک روش بزرگ کردن سینه تلقی شود. با این حال، می‌توان آن را به راحتی با پروتز سینه ترکیب کرد تا هم به لیفت و هم حجم‌دهی بیشتر کمک کند. اینکه کدام یک از این روش‌ها برای شما بهترین است و اینکه آیا شما کاندیدهای مناسب برای لیفت سینه هستید یا خیر به هدف فرد از بزرگ کردن سینه‌ها و توصیه پزشک بستگی دارد.

    تزریق چربی به سینه

    سومین گزینه برای بزرگ کردن سینه‌ها، تنها گزینه از بین این سه گزینه است که حداقل تهاجمی است، به این معنی که نوعی جراحی کم تهاجمی می‌باشد. تزریق چربی به سینه به خانم‌ها این امکان را می‌دهد که سینه‌های خود را به طبیعی‌ترین شکل ممکن حجم دهند. برای خانم‌هایی که می‌خواهند سینه‌های خود را بزرگ کنند و همچنین دارای چربی اضافی در جای دیگر بدن هستند ایده‌آل است. برای به دست آوردن نتایج خوب از انتقال چربی، سینه‌های شما باید از قبل فرم و رنگ پوست خوبی داشته باشند و باید توجه داشته باشید که فقط افزایش اندکی در حجم مشاهده خواهید کرد. برای برداشت چربی که به عنوان پرکننده طبیعی برای سینه‌ها استفاده می‌شود، پزشک از لیپوساکشن استفاده می‌کند - معمولاً ترکیبی از لیپوساکشن مبتنی بر آب و لیزر یا با فرکانس رادیویی - تا به آرامی چربی را از نواحی چاق بدن شما بگیرد. این چربی را می‌توان از پهلو، ران‌ها یا حتی بالای بازوها یا ترکیبی از چندین ناحیه، استخراج کرد. این چربی اضافی از طریق دستگاهی منتقل می‌شود که کیفیت آن را تضمین می‌کند و از آلودگی‌ها محافظت می‌کند. سپس می‌توان چربی را مستقیماً در سینه‌های فرد تزریق کرد تا آن‌ها را پر کرده و به دلخواه شکل دهد.

    انتقال چربی، روشی برای زنانی که ایمپلنت سینه را دوست ندارند، به دنبال زمان نقاهت سریع‌تر هستند یا در مورد زیر تیغ رفتن شک دارند، مناسب است. همچنین می‌توان آن را با ایمپلنت سینه ترکیب کرد تا ناهنجاری‌های کوچک را برطرف کند. با این حال، یک نکته قابل ذکر است که: بسیاری از زنان کاندیدای ایده‌آلی برای عمل تزریق چربی به سینه نیستند و با کاشت سینه به نتایج بهتری دست خواهند یافت.

    مزایای بزرگ کردن سینه

    برخی از مزایای بزرگ کردن سینه به شرح زیر است:

    • افزایش عزت نفس: مایه تاسف است، اما بسیاری از زنان احساس می‌کنند جذابیت آن‌ها حداقل تا حدی با سایز سینه آن‌ها مشخص می‌شود. بزرگ کردن سینه می‌تواند به خانم‌ها کمک کند تا احساس بهتری نسبت به خودش داشته باشند. همچنین این افراد می‌توانند بعد از کاشت سینه، لباس‌های مورد علاقه خود را بپوشند و به طور کلی یک تقویت کننده اعتماد به نفس محسوب می‌شود.
    • سایز مناسب خود را انتخاب کنید: ایمپلنت سینه را می‌توان تقریباً در هر اندازه‌ای ساخت، بنابراین شما انتخاب‌های زیادی دارید. می‌توانید انتخاب کنید که فقط یک یا دو کاپ افزایش سایز داشته باشید یا سایزی بزرگتر را انتخاب کنید. ولی مطمئن شوید که به توصیه‌های جراح خود در مورد اینکه کدام سایز متناسب با بدن شما است گوش دهید.
    • می‌توانید نظر خود را تغییر دهید: در حالی که ایمپلنت سینه باید به عنوان یک جراحی بلندمدت در نظر گرفته شود، زنان دستخوش تغییراتی می‌شوند که باز جایی به بعد احساس نیاز برای برداشتن آن‌ها را می‌کنند. به خاطر داشته باشید که در بسیاری از موارد، جراحی برداشتن ممکن است تحت پوشش بیمه نباشد.

    معایب بزرگ کردن سینه

    بزرگ کردن سینه دارای معایبی است که برای تصمیم گیری آگاهانه مزایا و معایب آن را با هم در نظر بگیرید:

    • هزینه: بزرگ کردن سینه میلیون‌ها تومان هزینه خواهد داشت و اکثرا تحت پوشش بیمه نیست. علاوه بر هزینه اولیه جراحی، بسیاری از جراحان توصیه می‌کنند که بیماران هر سه سال یک بار MRI انجام دهند تا اطمینان حاصل شود که نشتی یا پارگی وجود ندارد. همگی این ها نیز هزینه دارند و ممکن است تحت پوشش بیمه شما قرار نگیرند.
    • مشکلات مربوط به حواس سینه: یکی از اشکالات این است که ممکن است بیمار برای مدتی بعد از عمل از از دست دادن حس سینه خود رنج ببرد. برای 10 تا 15 درصد از بیماران، این عارضه ممکن است دائمی باشد. هنگامی که اعصاب در نهایت بهبود می‌یابند، برخی از بیماران ممکن است دچار حساسیت و درد شوند. با این حال، اکثر بیماران مشکلات حساسیت نوک سینه را تجربه نمی‌کنند.
    • تشخیص سرطان سینه را دشوارتر می‌کند: این فاکتور مهمی است که باید هنگام کاشت ایمپلنت در نظر گرفت. هم ایمپلنت‌های سیلیکونی و هم ایمپلنت‌های سالین، می‌توانند ماموگرافی را سفید کنند و تشخیص ضایعات را سخت‌تر کنند. قرار دادن ایمپلنت در زیر عضله سینه می‌تواند کمک کننده باشد، زیرا می‌توان آن را در طول ماموگرافی از مسیر خارج کرد. با این حال، بیمه ممکن است تصاویر اضافی ماموگرافی لازم برای تشخیص سرطان سینه در اطراف ایمپلنت را پوشش ندهد.

    آیا باید عمل جراحی بزرگ کردن سینه را انجام دهم؟

    تصمیم‌گیری در مورد انجام یا عدم انجام عمل بزرگ کردن سینه یک انتخاب کاملا شخصی است. اطمینان حاصل کنید که در مورد همه گزینه‌های خود با جراح پلاستیک گفتگو کرده‌اید. اطمینان حاصل کردن از اینکه در مورد تمام معایب احتمالی صحبت می‌کنید نیز مهم است. البته، جراح پلاستیک شما می‌تواند در مورد مزایا و معایب هر یک از انواع مختلف ایمپلنت نیز با شما صحبت کند.

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید