چطور بلیط لحظه آخری را کنسل کنم؟

چطور بلیط لحظه آخری را کنسل کنم؟
راهنمای مطالعه

     بسیاری از افراد برای سفر به دنبال خرید بلیط هواپیما ارزان هستند، یکی از راهکارهای سفر ارزان خرید بلیط هواپیما چارتر یا بلیط‌های لحظه آخری است. در بسیاری موارد قیمت بلیط لحظه آخری ارزان تر است اما آیا می‌توان بلیط لحظه آخری را کنسل کرد؟ با ما همراه باشید تا از زیر و بم بلیط‌های لحظه آخری و قوانین آن مطلع شوید.

    بلیط لحظه آخری چیست؟

    بلیط لحظه آخری در دسته بلیط‌های چارتر قرار می‌گیرد، در زمانی که چارترکننده بلیط‌های یک پرواز را بخرد اما در نزدیکی زمان پرواز بلیط‌ها به فروش نرود، بلیط لحظه آخری با قیمتی ارزان فروخته می‌شود. بسیاری از افرادی که به دنبال بلیط هواپیما ارزان هستند، چمدان خود را آماده کرده و منتظر بلیط‌های لحظه آخری می‌مانند. هرچند بسیاری از افراد که نگران پیدا کردن بلیط هستند یا زمان سفر خود را برنامه ریزی کرده اند، خرید بلیط هواپیما چارتر را ترجیح می‌دهند.

    برخی باور اشتباهی دارند که کیفیت پرواز یا صندلی‌های بلیط‌های لحظه آخری با بلیط چارتر و سیستمی متفاوت است، اما این باور اشتباه است؛ تنها تفاوت این بلیط‌ها قیمت آن است.

    بلیط لحظه آخری را گران نخرید!

    همیشه هم قیمت بلیط‌های لحظه آخری ارزان نیست، در زمان‌های پر سفر یا تعطیلات قیمت بلیط لحظه آخری از بلیط چارتر و سیستمی گران تر می‌شود.

    در زمان‌های کم سفر، نزدیک بودن به زمان پرواز و تکمیل نشدن ظرفیت پرواز، می‌توان بلیط‌های لحظه آخری ارزان خرید و سفری کم هزینه داشت.

    تکنیک خرید بلیط لحظه آخری ارزان

    بسیاری از افراد که همیشه در سفر هستند، می‌دانند در چه زمان هایی می‌توان بلیط‌های لحظه آخری ارزان پیدا کرد اما اگر برای اولین بار می‌خواهید، بلیط لحظه آخری بخرید؛ نگران نباشید با مراجعه به صفحه اصلی علی بابا و وارد کردن مقصد خود می‌توانید با انتخاب فیلتر ارزان ترین بلیط‌های لحظه آخری را ببینید و هزینه کمتری برای خرید بلیط بپردازید.

    بهتر است چمدان خود را آماده کرده و در چند روز متوالی قیمت بلیط‌ها را چک کنید، هر چه به روز پرواز نزدیک می‌شویم، قیمت بلیط لحظه آخری ارزان تر می‌شود.

    قوانین استراداد را بخوانید

    در زمان خرید بلیط هواپیما بهتر است قوانین مربوطه را بخوانید تا با تمامی قوانین استرداد و درصد جریمه‌های کنسلی آشنا شوید. اگر بلیط لحظه آخری خود را از علی بابا می‌خرید، در قسمت اطلاعات بیشتر می‌توانید قوانین استراداد را بخوانید چون در برخی موارد امکان کنسلی بلیط وجود ندارد.

    کنسلی بلیط لحظه آخری

    ممکن است به هر دلیل بخواهید بلیط خود را کنسل کنید، قوانین استرداد بلیط به قوانین ایرلاین و نوع بلیط و کلاس پروازی بستگی دارد.

    درصورت خرید بلیط سیستمی لازم نیست نگران استرداد آن باشیم چون در صورت بروز مشکل و لزوم کنسل کردن پرواز، بر اساس زمان لغو رزرو بلیط، قسمت بیشتر هزینه را می‌توان پس گرفت اما کنسل کردن بلیط‌های چارتری یا لحظه آخر ماجرایی دیگر است و گاهی استرداد آن سخت است.

    البته برخلاف باور عموم بلیط‌های لحظه آخری را هم می‌توان کنسل کرد اما گاهی ممکن است جریمه کنسلی آن بالا باشد. به همین دلیل بهتر است بلیط خود را از سایت‌های معتبر خریداری کنیم.

    در صورت خرید بلیط لحظه آخری از سایت علی بابا می‌توانید بلیط خود را تا 24 ساعت پیش از پرواز کنسل کرده و پول خود را بعد از کسر جریمه پس بگیرید.

    عواملی همچون قوانین ایرلاین ها، نوع بلیط، کلاس پروازی و کلاس نرخ پروازی در تعیین جریمه کنسلی تاثیرگذار است، باید قبل از نهایی کردن خرید بلیط، تمامی قوانین مربوط به آن را بطور دقیق مطالعه کرد.

    در صورتیکه بلیط خود را از سایت علی بابا می‌خرید، با وارد کردن تاریخ و مقصد سفر خود، لیست کامل بلیط هایی که می‌توانید بخرید به شما نمایش داده می‌شود، همچنین در پایین اطلاعات پرواز و بلیط ها، گزینه اطلاعات بیشتر را بزنید تا قوانین استرداد و جریمه آن به شما نمایش داده شود. بعد از مطالعه قوانین می‌توانید میزان جریمه کنسلی بلیط پرواز را محاسبه کنید.

    مراحل کنسلی بلیط

    برای کنسل کردن بلیط لحظه آخری خود تنها کافی است تا با صادرکننده بلیط خود تماس بگیرید، اگر خرید خود را از علی بابا انجام دادید، تنها کافی است وارد حساب کاربری خود شده، در قسمت سفارش‌ها بلیط مربوطه را انتخاب کرده و گزینه استرداد را انتخاب کنید. پس از آن درخواست شما ثبت شده و بعد از بررسی‌های لازم و کسر جریمه کنسلی باقی مبلغ به شما بازگردانده می‌شود.

    گاهی ممکن است به دلایل مختلف، پرواز خود را از دست بدهید، در اینصورت جریمه کنسلی بسیار بیشتر است و در بیشتر موارد امکان استرداد بلیط چارتری وجود ندارد و شما هزینه خود را نمی‌توانید پس بگیرید.

    سخن پایانی

    حال که با خرید بلیط هواپیما چارتر و بلیط لحظه آخری آشنا شدید و قوانین کنسلی را نیز می‌دانید؛ می‌توانید با خرید بلیط هواپیما ارزان در هزینه سفر خود صرفه جویی کنید و بودجه کمتری برای خرید بلیط کنار بگذارید.

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید