بهترین اپلیکیشن ورزش و بدنسازی ایرانی و خارجی

بهترین اپلیکیشن ورزش و بدنسازی ایرانی و خارجی
راهنمای مطالعه

    بهترین اپلیکیشن ورزشی و بدنسازی ایرانی و خارجی به شما کمک می‌کند بدون پرداخت هزینه بدنی متناسب و سالم داشته باشید.

    همه می‌دانیم ورزش کردن و تناسب اندام باید به عضوی جدانشدنی از سبک زندگی ما تبدیل شود؛ اما در واقعیت، اغلب آنقدر درگیر مشغله‌های زندگی روزمره هستیم که دیگر نه زمان و نه پولی برای رفتن به باشگاه‌های ورزشی باقی می‌ماند. از همه مهم‌تر این که برای دیدن تاثیر ورزش، این فعالیت باید به‌طور منظم و طولانی مدت انجام شود و در واقع به همین دلیل است که بسیاری از ما ورزش را از برنامه خود حذف کرده‌ایم. اما راه‌حل چیست؟ اپلیکیشن بدنسازی!

    اینجا است که تکنولوژی به کمک ما می‌آید. اپلیکیشن‌های ورزشی که این روزها طرفداران زیادی هم پیدا کرده‌اند علاوه بر این که می‌توانند مربی شخصی مجازی شما شوند، انگیزه شما را بالا نگه‌می‌دارند و از همه مهم‌تر این که هیچ پولی هم از شما دریافت نمی‌کنند! پس بیاید تا با هم به معرفی بهترین اپلیکیشن‌ ورزش و بدنسازی بپردازیم تا شما نیز هر زمان و هر کجا که می‌خواهید ورزش کنید و روی فرم بمانید. برا شروع تمرین بد نیست نگاهی به فهرست بهترین تردمیل خانگی هم بیاندازید.

    بهترین اپلیکیشن ورزش و بدنسازی چه ویژگی‌هایی دارد؟

    در حال حاضر صدها اپلیکیشن ورزشی ایرانی و خارجی برای دانلود وجود دارد و هر فردی با هر علایقی می‌تواند اپلیکیشن مناسب خود را به‌ راحتی دانلود کند. اما پیش از این که به سراغ دانلود برنامه مورد نظر خود بروید، باید چند نکته را در مورد ویژگی‌های بهترین اپلیکیشن‌ ورزش و بدنسازی بدانید. به‌طور کلی یک اپلیکیشن ورزشی خوب باید دارای ویژگی‌های زیر باشد:

    بهترین اپلیکیشن ورزش و بدنسازی

    • تمرین‌های باکیفیت: تمرین‌هایی که در اپلیکیشن وجود دارند باید براساس استانداردها و زیر نظر مربیان متخصص طراحی شده باشند.
    • استفاده آسان: اپلیکیشنی که انتخاب می‌کنید باید قابلیت پیمایش آسان داشته باشد و به شما این امکان را بدهد تا با اضافه کردن فیلترها، سریع و آسان تمرین مورد نظر خود را پیدا کنید.
    • تمرینات متنوع: تمرینات ورزشی باید متنوع و منحصربه‌فرد باشند. در واقع یک برنامه تمرینی مناسب برنامه‌ای است که براساس قد و وزن و ویژگی‌های بدنی شما نوشته شود و یک اپلیکیشن مناسب باید طیف متنوعی از تمرینات را به کاربران ارائه دهد.
    • قابلیت هدف‌گذاری: دوست دارید قدرت بدنی بهتری داشته باشید یا می‌خواهید وزن کم کنید؟ اپلیکیشن بدنسازی مناسب باید به شما قابلیت هدف‌گذاری ورزش مورد نظر را بدهد تا با برنامه تمرینی پیوسته به هدف خود برسید.
    • تجهیزات ورزشی ساده: اکثر اپلیکیشن‌های ورزشی کلاس‌ و تمرین‌هایی را ارائه می‌دهند که به تجهیزاتی مانند استپ‌های یوگا، دمبل یا کتل بل نیاز دارد. این‌ها تجهیزات ساده‌ای هستند که داشتن آن‌ها خوب است اما تمرینات اپلیکیشن باید به‌گونه‌ای باشد که ورزش‌ها هم با تجهیزات و هم بدون آن‌ها قابل اجرا باشند.

    در مجموع برای انتخاب بهترین اپلیکیشن بدنسازی در خانه یا باشگاه، خوب است که پیش از تصمیم‌گیری چند اپلیکیشن مختلف را نصب و امتحان کنید. بدین صورت می‌توانید به صورت عملی مطمئن شوید کدام اپلیکیشن شما را به هدفتان می‌رساند.

    بهترین اپلیکیشن ورزش و بدنسازی خارجی

    در میان اپلیکیشن‌های خارجی، هفت مورد زیر بیشترین طرفداران را دارد.

    My Fitnesspal

    اپلیکیشن MyFitnesspal در سرتاسر جهان به‌عنوان بهترین اپلیکیشن‌ ورزش و بدنسازی شناخته می‌شود. این برنامه به دلیل تنوع بالا و پایگاه داده قوی درمورد رژیم‌های غذایی، برنامه‌های تمرینی، امکان ثبت و ردیابی فعالیت‌ها و امکان اتصال به بیش از ۵۰ برنامه سلامت محور دیگر یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های بدنسازی میان ورزشکاران به‌شمار می‌رود.

    Myfitnesspal همچنین به کاربران خود امکان ثبت فعالیت‌های ورزشی و کالری دریافتی را می‌دهد تا آن‌ها بتوانند برنامه شخصی خود را نیز دریافت کنند.

    ption id="attachment_56035" align="aligncenter" width="850"]اپلیکیشن مای فیتنس پال اپلیکیشن مای فیتنس پال

    • قیمت: رایگان برای دانلود و استفاده، اکانت پرمیوم ماهیانه ۱۰ دلار
    • پلتفرم‌ها: اندروید و iOS
    • ویژگی‌ها: ردیابی کالری‌ و تمرین‌ها، امکان اتصال به دوستان، برنامه غذایی و تمرینی، دارای بیش از ۳۵۰ تمرین بدنسازی و ورزشی، امکان اتصال به بیش از ۵۰ دستگاه و اپلیکیشن

    Nike Training Club

    Nike Training اپلیکیشن ورزش در خانه است که به کاربران امکان شرکت در برنامه‌های ورزشی نایک به صورت لایو را می‌دهد. زمانی که برای اولین بار وارد این برنامه می‌شود یک تست کوتاه از شما گرفته می‌شود تا برنامه بتواند بر اساس تست، تمرین‌های مناسب شما را پیشنهاد ‌دهد.

    برنامه نایک در رتبه دوم از بهترین اپلیکیشن ورزش و بدنسازی قرار دارد و طیف وسیعی از سبک‌های ورزشی، از جمله تمرینات تناوبی با شدت بالا (HIIT)، یوگا، تمرینات قلبی، هوازی و تمرینات قدرتی را برای کاربر مهیا می‌کند. در این برنامه همچنین می‌توانید بر اساس گروه عضلانی، تمرکز تمرین و تجهیزات جستجو و کلاس مناسب خود را پیدا کنید.

    ption id="attachment_56036" align="aligncenter" width="850"]اپلیکیشن نایک ترینینگ کلاب اپلیکیشن نایک ترینینگ کلاب

    توجه داشته باشید این برنامه حجم زیادی از دستگاه شما را اشغال می‌کند که برای گوشی‌های اقتصادی با حافظه محدود می‌تواند دردسرساز شود.

    • قیمت: رایگان
    • پلتفرم‌ها: اندروید و iOS
    • ویژگی‌ها: دسترسی رایگان به تمامی برنامه‌های تمرینی، برنامه‌های تمرینی متنوع، دارای تمرینات گرم کردن و سرد کردن در هر تمرین

    اپلیکیشن Strong

    strong شاید بهترین اپلیکیشن بدنسازی جهان نباشد اما یک ویژگی خاص دارد که باعث شده ما آن را در لیست بهترین‌ها قرار دهیم. این اپلیکیشن در واقع علاوه بر برنامه‌های تمرینی پیش فرض کاربر را قادر می‌سازد تا برنامه‌های تمرینی خود را نیز به لیست تمرینات اضافه کند. برای مثال می‌تواند روتین‌های اختصاصی خود را در این برنامه اضافه کنید و پیشرفت خود در طول زمان را زیر نظر بگیرید. قابلیت مقایسه وزن بدن از ابتدای تمرین تا پایان دوره نیز در این اپلیکیشن وجود دارد.

    بهترین اپلیکیشن بدنسازی

    • قیمت: رایگان
    • پلتفرم‌ها: اندورید و iOS
    • ویژگی‌ها: اضافه کردن تمرینات اختصاصی، ردیابی وزن و تغییرات بدنی

    اپلیکیشن JEFIT

    JEFIT Workout Planner Gym Log در فهرست بهترین برنامه ورزش موبایلی و مبتنی بر وب ظرفداران زیادی دارد. این برنامه بر اساس اصول علمی ورزش طراحی شده و می‌تواند با ردیابی پیشرفت شما یک گزارش عملکرد تهیه کند تا انگیزه شما را برای ادامه ورزش بالا نگهدارد. در این برنامه همچنین می‌توانید جلسات سفارشی تمرین وزنه ایجاد و تمرینات خود را با دوستانتان پیگیری کنید.

    بهترین اپلیکیشن ورزش

    JEMFIT را حتی می‌توانید با خود به باشگاه ببرید و علاوه بر ثبت تمرینات از آن برای رعایت زمان‌های استراحت بین ست استفاده کنید. این ویژگی به‌خصوص در تمرینات با وزنه بسیار اهمیت دارد زیرا داده‌هایی که شما وارد کرده‌اید مستقیم به سرورهای اپلیکیشن می‌روند و زمان بین ست‌ها از این طریق تعیین می‌شود. در پایان تمرین‌ها این برنامه یک آنالیز کامل از تغییرات بدنی نیز به شما ارائه می‌کند.

    • قیمت: رایگان، دسترسی به تمامی امکانات بین ۶ تا ۱۳ دلار در ماه
    • پلتفرم‌ها: اندروید و iOS
    • ویژگی‌ها: جلسات سفارشی تمرین با وزنه، ردیابی تمرینات، دارای پشتیبانی، ردیابی وضعیت بدن

    [related]30943[/related]

    اپلیکیشن Sworkit

    Sworkit بهترین اپلیکیشن ورزش برای مبتدیان است. این برنامه به مبتدیان یک راه آسان برای یافتن تمرینات، یادگیری تمرینات جدید، تعیین اهداف و ایجاد یک برنامه منظم تناسب اندام می‌دهد. قدرتی، هوازی، یوگا و انعطاف‌پذیری دسته‌بندی‌هایی هستند که می‌توانید از بین آن‌ها هدف خود را انتخاب و تمرینات را انجام دهید.

    اپلیکیشن sworkit

    تنوع کلاس‌ها و افزایش تدریجی حجم تمرین‌ها، ویژگی‌ است که این اپلیکیشن را برای مبتدیانی که می‌خواهند تمرین‌های مختلف را امتحان کنند، انتخابی عالی می‌سازد. با تنوع تمرینی بسیار زیاد این برنامه، هیچوقت از ورزش خسته نخواهید شد و حتی می‌توانید به‌طور خصوصی به مربیان برنامه پیام دهید و در مورد سوالات یا نگرانی‌های خود بپرسید.

    • قیمت: رایگان برای دانلود و استفاده، اشتراک ویژه ۱۰ دلار ماهیانه
    • پلتفرم: اندروید و iOS
    • ویژگی‌ها: دارای انواع مختلفی از تمرینات قدرتی، هوازی، یوگا و انعطاف

    The 7-Minute Workout

    برنامه ورزش هفت دقیقه‌ای، به دلیل استفاده کاربری بسیار ساده و تمرینات اساسی که به کاربر ارائه می‌دهد در دسته‌بندی بهترین اپلیکیشن ورزش قرار می‌گیرد. The 7-Minute Workout یک برنامه بی‌نقص برای تمامی افرادی است که زندگی پرمشغله‌ای دارند و نمی‌توانند به باشگاه بروند یا برای کسانی که تازه شروع به تناسب اندام کرده‌اند و نیاز به تعیین اهداف کوچک‌تری دارند. این برنامه دارای یک رابط کاربری ساده است که سه ویدیوی تمرینی را در صفحه اصلی نشان می‌دهد. یک تمرین اولیه، هفت دقیقه تمرکز روی شکم و یک جلسه هفت دقیقه‌ای تمرین شدید برای عرق کردن، برنامه تمرینی است که این اپلیکیشن طراحی کرده است.

    اپلیکیشن 7 minute workout

    • قیمت: رایگان برای دانلود، نیاز به پرداخت درون برنامه
    • پلتفرم: اندروید و iOS
    • ویژگی‌ها: قابلیت تنظیم دستی زمان تمرینات، آموزش‌های ویدیویی، صوتی و متنی

    بهترین اپلیکیشن ورزش و بدنسازی ایرانی

    اپلیکیشن مانکن

    اپلیکیشن مانکن را باید بهترین اپلیکیشن ورزش ایرانی بدانیم زیرا به کاربران کمک می‌کند تا با روش‌های مختلف به اندام و وزن ایده‌آل خود برسند. تمرین‌های این اپلیکیشن در سه سطح مبتدی، متوسط و پیشرفته ارائه شده که در کنار قابلیت‌هایی مانند کالری شماری، قدم شمار، آنالیز وزن و شاخص توده بدنی و ... آن را به یک برنامه ورزشی کامل تبدیل کرده است. با نصب و راه‌اندازی اپلیکیشن مانکن شما همچنین می‌توانید در چالش‌های گروهی مانند چالش کاهش وزن نیز شرکت کنید و انگیزه خود را بالا ببرید.

    اپلیکیشن مانکن

    • قیمت: رایگان برای دانلود، نیاز به پرداخت درون برنامه‌ای برای استفاده از قابلیت‌ها
    • پلتفرم‌ها: اندروید
    • ویژگی‌ها: کتابخانه، آنالیز وزن و شاخص توده بدنی، چالش‌های فردی و گروهی، آنالیز بشقاب، قدم شمار

    اپلیکیشن ورزش در خانه یا  Home workout

    اپلیکیشن  Home workout بهترین اپلیکیشن بدنسازی بوده که هم نسخه ایرانی و هم خارجی آن موجود است. این اپ برنامه‌های تمرینی را به‌طور اختصاصی و جداگانه برای عضلات بدن ارائه می‌دهد که می‌توانید تمامی آن تمرین‌ها را بدون نیاز به هیچگونه تجهیزات ورزشی اجرا کنید. تمرینات این اپلیکیشن همچنین شامل برنامه‌های سرد و گرم کردن بدن نیز می‌شود. شما می‌توانید به کمک برنامه‌های غذایی درون برنامه و نمودارهای وزنی خود وضعیت پیشرفتتان را بررسی کنید.

    اپلیکیشن ورزش در خانه

    • قیمت: رایگان برای دانلود و استفاده، نیاز به پرداخت درون برنامه برای استفاده از امکانات بیشتر
    • پلتفرم: نسخه ایرانی فقط اندروید نسخه خارجی اندروید و iOS
    • ویژگی‌ها: دارای ویدیوهای آموزشی، برنامه غذایی، برنامه تمرینی ماهیانه

    اپلیکیشن ایرانی روفرم

    روفرم یک برنامه ورزشی و تناسب اندام کامل است که تمام نیازهای ورزشی شما را رفع می‌کند. در این برنامه کاربران می‌توانند علاوه بر دسترسی به بیش از ۳۰۰ برنامه ورزشی که بر اساس استانداردهای جهانی تمرینات طراحی شده، تمرینات شخصی خود را نیز بدون محدودیت اضافه کنند. قابلیت وارد کردن معیارهای بدن مانند سایز و وزن نیز در این برنامه وجود دارد و ورزشکاران می‌توانند پیشرفت خود را در این برنامه و با کمک نمودارها مورد بررسی قرار دهند.

    اپلیکیشن روفرم

    • قیمت: رایگان برای دانلود و استفاده، نیاز به پرداخت درون برنامه برای دسترسی به امکانات بیشتر
    • پلتفرم: اندروید
    • ویژگی‌ها: ایجاد برنامه بدنسازی در قالب روزهای هفته، محاسبه شاخص‌های تناسب اندام، پیگیری روند فعالیتی با نمودارها

    در آخر

    همانطور که گفتیم اپلیکیشن‌های تناسب اندام یک گزینه بسیار مناسب و آسان برای ورزش کردن و داشتن یک برنامه تمرینی منظم هستند که به شما کمک می‌کنند هم در زمان و هم در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید. اپلیکیشن‌های بدنسازی می‌توانند مربی شخصی مجازی شما باشند تا تنها با صرف زمان محدود در روز به اندام ایده‌آل خود برسید. اکثر امکانات این اپلیکیشن‌ها رایگان هستند اما برای استفاده از امکانات ویژه مانند برنامه غذایی باید اغلب هزینه بپردازید. در پایان، بهترین اپلیکیشن بدنسازی اپلیکیشنی است که تمرینات استاندارد و مناسب با نیاز شما ارائه کند و امکانات مورد نظر شما را به‌صورت یک پکیج کامل در خود داشته باشد.

    سوالات متداول در مورد بهترین اپلیکیشن ورزش و بدنسازی

    بهترین اپلیکیشن ورزش و بدنسازی ایرانی کدام است؟ اپ‌های مانکن، ورزش در خانه، فیتنس کار، جیم و رو فرم بهترین گزینه‌ها برای کاربرانی است که دنبال برنامه موبایلی برای تمرین هستند. بهترین اپلیکیشن بدنسازی خارجی کدام است؟ My Fitnesspal، Nike Training Club، اپلیکیشن Strong، اپلیکیشن JEFIT، اپلیکیشن Sworkit و The 7-Minute Workout[see_also]47758[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید