ارز دیجیتال چیست؟

ارز دیجیتال چیست؟
راهنمای مطالعه

    با موج‌آفرینی ارزهای دیجیتال در سراسر جهان، درک اینکه ارز دیجیتال دقیقا چیست و چگونه کار می‌کند، اهمیت فزاینده‌ای پیدا می‌کند.

    ارز دیجیتال نوعی پول مجازی است که به‌جای شکل فیزیکی پول به صورت آنلاین و مجازی وجود دارد. به دلیل پتانسیل ناشناس بودن، صرفه جویی در هزینه، امنیت و راحتی، محبوبیت زیادی پیدا کرده است. می خواهیم ارز های دیجیتال را به صورت کامل بررسی کنیم و از منشأ آنها گرفته تا نحوه عملکردشان که بتوانید تصمیمی آگاهانه در مورد اینکه آیا خرید این نوع ارز برای شما مناسب است یا خیرصحبت کنیم.

    ارز دیجیتال یا رمزارز چیست؟

    ارز دیجیتال نوعی ارز است که فقط به صورت دیجیتال موجود است. این یک ارز فیزیکی مانند دلار یا یورو نیست. در عوض، فقط به صورت کد وجود دارد چه در رایانه یا یک تلفن هوشمند.

    در حال حاضر بیش از 1500 ارز دیجیتال مختلف وجود دارد. معروف ترین آنها بیت کوین است که در سال 2009 ایجاد شد. با این حال، بسیاری از ارزهای دیجیتال محبوب دیگر مانند اتریوم، لایت کوین و ریپل وجود دارند.

    ارزهای دیجیتال اغلب برای مقاصد سرمایه گذاری استفاده می شوند، زیرا می توان آنها را مانند سهام و سهام سنتی در صرافی ها خرید و فروش کرد. برخی از افراد نیز از آنها برای خرید کالا و خدمات به صورت آنلاین استفاده می کنند، اگرچه این امر هنوز خیلی رایج نیست اما امکان پذیر است.

    ارزهای دیجیتال توسط هیچ دولتی یا موسسه مالی تنظیم نمی شوند. این بدان معنی است که ارزش آنها می تواند بسیار نوسان کند و در معرض خطر سرقت توسط هکرها قرار گیرند.

    انواع مختلف ارزهای دیجیتال

    وقتی صحبت از ارزهای دیجیتال می شود، چند نوع مختلف وجود دارد که باید از آنها آگاه باشید. در اینجا خلاصه ای از انواع مختلف ارزهای دیجیتال آورده شده است:

    بیت کوین

    بیت کوین اصلی ترین و شناخته شده ترین ارز دیجیتال است. در سال 2009 توسط یک فرد یا گروهی از افراد ناشناس به نام ساتوشی ناکاموتو ایجاد شد. بیت کوین یک سیستم نقدی الکترونیکی غیرمتمرکز همتا به همتا است که برای کار کردن به یک مقام مرکزی مانند بانک یا دولت نیاز ندارد. تراکنش ها توسط گره های شبکه از طریق رمزنگاری تأیید شده و در یک دفتر کل توزیع شده عمومی به نام بلاک چین ثبت می شوند.

    اتریوم

    اتریوم یک پلتفرم غیرمتمرکز است که قراردادهای هوشمند را اجرا می‌کند؛ برنامه‌هایی که دقیقاً مطابق الگو برنامه‌ریزی شده بدون هیچ گونه امکان تقلب یا دخالت شخص ثالث اجرا می‌شوند. اتریوم برای ساخت سازمان‌های مستقل غیرمتمرکز (DAO) و سایر برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps) استفاده می‌شود. این ارز توسط ویتالیک بوترین در سال 2014 ایجاد شد و در حال حاضر پس از بیت کوین دومین ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار است.

    لایت کوین

    لایت کوین فورکی از بیت کوین است که در سال 2011 توسط چارلی لی ایجاد شد. لایت کوین مشابه بیت کوین است اما زمان تراکنش سریع تر و کارمزد کمتری دارد. همچنین از الگوریتم متفاوتی برای استخراج به نام Scrypt استفاده می‌کند که استخراج لایت کوین را برای رایانه‌های معمولی آسان‌تر می‌کند.

    Monero

    یک ارز دیجیتال متمرکز بر حریم خصوصی است که در سال 2014 راه اندازی شد. از امضای حلقه و آدرس های مخفی برای غیرقابل ردیابی تراکنش ها و پنهان کردن آن استفاده می کند.

    نحوه استفاده از ارز دیجیتال

    ارز دیجیتال هنوز یک پدیده نسبتا جدید است و به همین دلیل، هنوز ناشناخته های زیادی در مورد استفاده از آن وجود دارد. با این حال، چند کار وجود دارد که می توانید انجام دهید تا مطمئن شوید که از ارز دیجیتال به طور ایمن و موثر استفاده می کنید.

    شما می توانید برای خرید ارز دیجیتال از صرافی اوکی اکسچنج کمک بگیرید و همیشه به صورت آنلاین از قیمت ارزهای دیجیتال با اوکی اکسچنج مطلع شوید؛ در این قسمت به مزایای این سایت می پردازیم:

    • دسترسی به بیش از 700 توکن و رمز ارز گوناگون
    • واریز و برداشت ریالی
    • پشتیبانی ۲۴/۷: آماده به پاسخگویی در ۲۴ ساعت روز و ۷ روز هفته
    • کیف پول ارز دیجیتال پشتیبان
    • امنیت بالا
    • نرم افزار و اپلیکیشن خرید و فروش ارز دیجیتال برای اندروید و iOS

    در اینجا چند نکته در مورد نحوه استفاده از ارز دیجیتال آورده شده است:

    • قبل از استفاده از ارزهای دیجیتال، خود را در مورد آنها آموزش دهید. اطلاعات زیادی در مورد انواع مختلف ارزهای دیجیتال به صورت آنلاین در دسترس است و مهم است که قبل از استفاده از آنها اصول اولیه را بدانید.
    • فقط از صرافی ها یا کیف پول های قابل اعتماد و معتبر برای ذخیره یا معامله ارز دیجیتال خود استفاده کنید. موارد زیادی وجود داشته است که افراد ارز دیجیتال خود را به دلیل ذخیره آن در یک صرافی یا کیف پول غیرقابل اعتماد یا ناامن از دست داده اند.
    • در ارسال یا دریافت پرداخت با ارز دیجیتال دقت کنید. از آنجایی که ارزهای دیجیتال هنوز نسبتا جدید هستند، همیشه احتمال کلاهبرداری وجود دارد. مطمئن شوید که پرداخت‌ها را فقط به اشخاص مورد اعتماد ارسال می‌کنید و قبل از تأیید هر تراکنش، تمام جزئیات پرداخت را دوباره بررسی کنید.

    مزایا و معایب ارز دیجیتال

    مزایای ارز دیجیتال شامل این واقعیت است که می توان از آن برای خرید کالاها و خدمات آنلاین بدون نیاز به حمل پول نقد فیزیکی یا کارت اعتباری استفاده کرد. علاوه بر این، ارز دیجیتال مانند ارز سنتی در معرض تورم نیست، بنابراین می تواند ارزش خود را در طول زمان حفظ کند. در نهایت، ارزهای دیجیتال اغلب از روش‌های سنتی پرداخت، مانند کارت‌های اعتباری یا حواله‌های بانکی امن‌تر هستند، زیرا از رمزنگاری برای جلوگیری از تقلب استفاده می‌کنند.

    معایب ارز دیجیتال شامل این واقعیت است که هنوز به طور گسترده توسط بازرگانان پذیرفته نشده است و ممکن است در صورت نیاز تبدیل آن به ارز سنتی دشوار باشد. علاوه بر این، ارزهای دیجیتال مانند هر حساب آنلاین دیگری مستعد هک و سرقت هستند. در نهایت، ارزش ارزهای دیجیتال می تواند به شدت در نوسان باشد و آنها را به یک سرمایه گذاری پرخطر تبدیل کند.

    نحوه ذخیره ارز دیجیتال

    اگر می خواهید ارز دیجیتال ذخیره کنید، چند کار وجود دارد که باید انجام دهید. ابتدا باید یک کیف پول دیجیتال معتبر پیدا کنید. دوم، باید با انتخاب یک رمز عبور قوی و ایمن نگه داشتن کیف پول دیجیتال خود، از ایمن بودن کیف پول دیجیتال خود اطمینان حاصل کنید. در نهایت، باید ارز دیجیتال خود را در مکانی امن مانند کیف پول سرد نگهداری کنید.

    ارز دیجیتال مفهومی انقلابی است که این پتانسیل را دارد که نحوه انجام تجارت، نحوه انتقال پول و حتی نحوه ذخیره آن را تغییر دهد. با مزایای بسیار زیاد نسبت به ارزهای سنتی، ارز دیجیتال ممکن است در آینده به بخش مهمی از زندگی روزمره ما تبدیل شود.

    کلام آخر

    همچنین فرصت‌های هیجان‌انگیزی را برای کسب‌وکارهایی که به‌دنبال پذیرش پرداخت‌های آنلاین هستند یا برای افرادی که می‌خواهند ثروت خود را به‌طور امن و ناشناس ذخیره کنند، ارائه می‌دهد. ما مشتاقانه منتظریم ببینیم آینده ارز دیجیتال چه خواهد شد برای این کار وبسایت کوین مارکت کپ بهترین وبسایت برای مطلع شدن از این حوزه می باشد!

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید