عجیب‌ترین تجربه‌های مهمانان در اقامتگاه‌های بومگردی شمال

عجیب‌ترین تجربه‌های مهمانان در اقامتگاه‌های بومگردی شمال
راهنمای مطالعه

    قطعاً با خود فکر می‌کنید که اقامت در بومگردی‌ها، چه تفاوتی با اقامت در یک هتل دارد؟ بزرگ‌ترین تفاوت این دو نوع اقامت با یکدیگر، تجربه‌های آن است. اقامت در بومگردی، تجربه‌هایی متفاوت به شما می‌دهد که کامل متفاوت با شکل زندگی گذشته شما است.

    اقامت در یک هتل، هیچ تفاوتی با زندگی در آپارتمان‌های وسط شهر ندارد. پس، هیچ تجربه جدیدی هم به شما اضافه نمی‌کند. میهمانان بومگردی‌ها تجربه‌های عجیبی را پس اقامت به دست آوردند که باید به معرفی برخی از این تجربه‌ها بپردازیم.

    اقامتگاه‌های بومگردی در شمال

    شهرهای شمالی کشور یکی از مناطق مناسب برای انتخاب اقامت در بومگردی‌ها است. اغلب اقامتگاه بوم گردی شمال کشور، در دل طبیعت و جنگل هستند و زیبایی بی‌نظیری دارند. از طرف دیگر، شمال کشور به دلیل طبیعت بکری که دارد، بومگردی‌های آن بسیار پرطرفدار است. به نظر شما میهمانان بومگردی‌های شمال کشور چه تجربه‌های عجیب و لذت بخشی را در طی اقامت خود به دست می‌آورند؟

    تجربه‌های جدید و عجیبی که اقامت در یک بومگردی به شما می‌دهد، تقریباً به شخصیت خودتان هم بستگی دارد. به عنوان مثال، اگر خوش غذا باشید و از چشیدن طعم غذاهای محلی و جدید لذت ببرید، قطعاً یکی از تجربه‌های جدید شما در این بومگردی‌ها، امتحان کردن غذاهای خاص و محلی خواهد بود. یا اگر اهل کشف جاهای جدید و دیدنی در دل طبیعت هستید، می‌توانید به کمک راهنمایی که در بومگردی وجود دارد، به دیدن آنها بروید و تجربه‌های عجیبی را کسب کنید.

    تجربه‌های عجیب و جدید میهمانان بومگردی‌ها

    زمانی که شما در یک اقامتگاه‌های بومگردی اقامت می‌کنید، قطعاً تجربه‌های بسیار جدید و حتی عجیبی را به دست می‌آورید. چرا که بسیاری از افرادی که اقامت در بومگردی‌ها را انتخاب می‌کنند، افراد شهرنشین هستند که هیچ آشنایی با زندگی روستایی یا عشایری در دل طبیعت ندارند.

    خوردن غذاها و نوشیدنی‌های محلی

    اولین و محبوب‌ترین تجربه میهمانان بومگردی‌های شمال کشور، لذت چشیدن غذاهای و نوشیدنی‌های شمالی است. غذاهای شمالی در میان تمام غذاهای اقوام معروف هستند و در تمام نقاط کشور، طبخ می‌شوند. ولی لذت چشیدن یک غذای شمالی که آشپز آن یک شمالی اصیل باشد، چیز دیگری است. صاحبان بومگردی‌ها اغلب خانواده‌های روستایی هستند که با اصیل‌ترین آداب و رسوم، همراه با غذاها و نوشیدنی‌های محلی از شما پذیرایی می‌کنند. چند نمونه از غذاهای شمالی محبوب شامل میرزا قاسمی، کشک بادمجان، باقالی قاتوق، ترشی تره و... می‌شود.

    آشنایی با قوانین زیست محیطی منطقه

    زندگی در روستا یا در دل طبیعت، قوانین خاص خودش را دارد. چرا که ما باید به طوری در طبیعت زندگی کنیم یا از آن برای مدتی لذت ببریم که هیچ آسیبی به آن وارد نشود. در واقع، لذت بردن ما از طبیعت نباید باعث نابودی آن شود. به همین دلیل، میزبانان بومگردی‌ها، تمام قوانین زیست محیطی اطراف را برای میهمانان بازگو می‌کنند. برخی از این قوانین مربوط به روشن کردن آتش، آسیب نرساندن به درخت‌ها و مهربان بودن با دام‌ها است.

    یادگیری آشپزی محلی

    اگر علاقه‌مند به آشپزی باشید، می‌توانید از میزبان خود در بومگردی بخواهید تا غذاهای محلی را آماده می‌کند، به شما هم آموزش دهد. بسیاری از افراد به یادگیری آشپزی، مخصوصاً آشپزی محلی، علاقه زیادی دارند. به همین دلیل، قطعاً این تجربه برای آنها یک تجربه عجیب و جدید می‌شود. پخت غذاهای محلی، نان‌های محلی یا شیرینی‌های محلی، به مواد اولیه خاصی نیاز دارند و گاهی، تکنیک منحصر به فردی برای آماده کردن آنها به کار می‌رود. از این رو، زمانی که شما دقیقاً در کنار آشپز باشید، یادگیری برایتان ساده‌تر می‌شود.

    یادگیری آداب و فنون محلی

    روستایی‌ها یا عشایر، آداب خاص خودشان را دارند. به عنوان مثال، در ساعات خاصی همگی در کنار یک سفر، همراه با یکدیگر غذا می‌خورند یا صبح به صبح، شیر گاوها را می‌دوشند و از آن به عنوان شیر، ماست و پنیر استفاده می‌کنند. این آداب و فنون برای ما شهرنشینان کمی عجیب است و بیشتر ما نسبت به آنها هیچ آشنایی نداریم. به همین دلیل، ممکن است یادگیری یا آشنایی با آنها کمی برایمان جالب و جدید باشد.

    آداب اقامت در بومگردی‌های شمال آداب اقامت در بومگردی‌های شمال

     

    آشنایی با بازی‌ها و سرگرمی‌های بومی

    اقامت در بومگردی‌ها نیاز به سرگرمی و بازی هم دارد. معمولاً آخر شب‌ها که بیرون از اقامتگاه کاملاً تاریک می‌شود، امکان بیرون رفتن وجود ندارد. به همین، میزبانان از شما با بازی‌ها و سرگرمی‌ها بومی پذیرایی می‌کنند. بازی‌های با بومی با دیگر بازی‌ها کمی متفاوت است. چرا که هیچ وسیله بازی آماده‌ای ندارد و تمام وسایل مربوط به بازی، دست‌ساز هستند.

    پوشیدن لباس‌های محلی

    لباس‌های محلی اقوام شمال کشور، بین تمام اقوام معروف است. مخصوصاً لباس خانم‌ها که دارای رنگ و لعاب خاص و دامن‌های بلند است. این لباس‌ها یک سوغات یا یادگیری از شمال کشور است که می‌توانید بعد از سفر، با خود برای یادگاری همراه داشته باشید. البته، اگر برای عکس یادگاری این لباس‌های محلی را می‌خواهید، می‌توانید از میزبان خود بخواهید تا یک دست لباس برای شما بیاورد. داشتن یک عکس یادگاری با لباس محلی شمالی، تجربه به یاد ماندنی برای میهمانان است.

    لباس محلی اقوام شمال کشور لباس محلی اقوام شمال کشور

     

    یادگیری تولید صنایع دستی یا خرید آنها

    بیشتر روستاییان برای گذراندن اوقات فراغت یا امرار معاش، به تولید صنایع دستی مشغول هستند. از صنایع دستی شمال کشور می‌توان به حصیربافی اشاره کرد که طرفداران زیادی دارد. حصیربافی قواعد خاص خودش را دارد و برای یادگیری آن، باید وقت زیادی را صرف کنید. میزبانان شما در بومگردی‌های شمال، می‌توانند حصیربافی را به شما آموزش دهند تا در آنها به بافت حرفه‌ای آن مشغول شوید. البته، حصیر در بازارهای شمال کشور نیز به فروش می‌رسد که می‌توانید به عنوان یک سوغاتی زیبا برای اطرافیان یا دوستان خود بخرید.

    کسب تجربه‌های جدید در اقامتگاه بومگردی

    به طور کلی، گذاران چند روز از تعطیلات به شکلی متفاوت برای هر فردی یک تجربه عجیب به حساب می‌آید. دقیقاً اقامت در بومگردی‌ها نیز، اقامت به شکلی متفاوت در دل طبیعت است. به شما تجربیات زیادی را اضافه می‌کند و از طرف دیگر، یک خاطره به یاد ماندنی در ذهن شما می‌شود. اگر به دنبال کسب تجربه‌های جدید و عجیب هستید، می‌توانید به کمک جاباما یک اقامتگاه بومگردی خوب برای اقامت در دل طبیعت‌های شمال را پیدا کنید.

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید