افزایش نرخ بازگشت سرمایه با سئو و بهینه سازی سایت

افزایش نرخ بازگشت سرمایه با سئو و بهینه سازی سایت
راهنمای مطالعه

     نرخ بازگشت سرمایه (ROI) شاخصی است که بازده تمام سرمایه‌گذاری‌های شما در یک محصول، کمپین تبلیغاتی یا پروژه را منعکس می‌کند.

    سرمایه‌گذاری‌ها، هزینه‌هایی در زمینه‌های زیر هستند:

    • حقوق و دستمزد به تیم
    • تولید محصول
    • بسته‌بندی
    • سرمایه‌گذاری در یک شرکت تازه‌تأسیس
    • اجاره انبار و محل
    • خرید خدمات و تجهیزات برای کار
    • بازاریابی و بسیاری موارد دیگر.

    نشانگر ROI برای تجزیه‌وتحلیل کمپین‌های تبلیغاتی و میزان پول برگشت‌داده‌شده به سازمان استفاده می‌شود. در ادامه به شما خواهیم گفت که چگونه به محاسبه افزایش نرخ بازگشت سرمایه با سئو بپردازید.

    چگونه بازگشت سرمایه SEO را از طریق تولید سرنخ اندازه‌گیری می‌کنید؟

    اگر مستقیماً از سایت خودفروش نداشته باشید، تشخیص میزان درآمد کسب شده، دشوارتر است. بهترین راه برای به‌دست‌آوردن تخمین دقیق، اختصاص‌دادن ارزش نقدی به هر تبدیل در سایت خود بر اساس داده‌های فروش می‌باشد. برای هر تبدیل در سایت خود اهدافی ایجاد کنید. اگر در سایت شما ردیابی تماس فعال باشد، این اهداف می‌توانند شامل ارسال فرم‌های تماس، درخواست قیمت رایگان یا حتی برقراری تماس شوند.

     

    ·       مرتب‌سازی تبدیل‌ها بر اساس کانال

    با ردیابی تبدیل‌ها به مدت حداقل یک ماه، می‌توانید شروع به اندازه‌گیری افزایش نرخ بازگشت سرمایه با سئو خود کنید. ساده‌ترین راه برای انجام این کار، مشاهده گزارش تبدیل است. جستجوی ارگانیک شامل تمامی کاربرانی می‌شود که از طریق موتورهای جستجو مانند به سایت شما آمده‌اند.

     

    ·       SEO ROI Calculator

    میزان درآمد ایجاد شده توسط استراتژی سئوی خود را در یک دوره زمانی معین تعیین نمایید. در این صورت می‌توانید آن مقدار را با سرمایه‌گذاری در سئو، برای تعیین بازگشت سرمایه خود مقایسه کنید. برای محاسبه افزایش نرخ بازگشت سرمایه با سئو، اکثر شرکت‌ها از فرمول زیر استفاده می‌کنند:

    (بازگشت سرمایه - هزینه سرمایه‌گذاری) / هزینه سرمایه‌گذاری = نرخ بازگشت سرمایه

    برخی از شرکت‌ها از کل درآمد برای محاسبه ROI استفاده نکرده و سود خالص حاصل از فروش را به کار می‌برند. اگر از همان مقادیر استفاده نکنید، متوجه خواهید شد که استراتژی سئوی شما مغرضانه است. بسته به ساختار شرکت و صنعت خود می‌توانید به سایر گزارش‌های Google Analytics مراجعه کنید. این به شما کمک می‌کند ROI را از SEO اندازه‌گیری کنید.

     

    نحوه اندازه‌گیری بازگشت سرمایه سئو

    ·       پشتیبانی از تجزیه‌وتحلیل تعامل

    مشتریان شما اغلب قبل از انجام یک تبدیل، چندین بار از سایت شما بازدید می‌کنند. این امر می‌تواند شامل خرید، ارسال سرنخ یا نوع دیگری از تبدیل باشد. کاربر می‌تواند سایت شما را در نتایج موتورهای جستجو پیدا کرده، صفحات محصول را مشاهده کند و بدون خرید از سایت شما خارج شود. اگر فقط به تعاملات اخیر نگاه کنید، احتمالاً فکر می‌کنید این ترافیک مستقیم بوده است. چنین برداشتی این واقعیت را نادیده می‌گیرد که بازدید اولیه ارگانیک بود. اگر سئو نباشد، فروش احتمالاً اتفاق نمی‌افتاد.

     

    ·        بهترین مسیرهای تبدیل

    همانند تجزیه‌وتحلیل تعامل فرعی، گزارش تبدیل‌های برتر، همه مراحل منتهی به تبدیل را بررسی می‌کند. این گزارش به‌جای نشان‌دادن مشارکت فردی هر کانال، مسیرهای کلی کاربران را برای تبدیل نشان می‌دهد. این گزارش به شما بینشی درباره نحوه تعامل مشتریان با سایت‌های دیگر، قبل از خرید یا تبدیل‌شدن به یک مشتری را خواهد داد.

     

    چرا باید ROI را محاسبه کنیم؟

    بازگشت سرمایه به‌منظور جلوگیری از اشتباهاتی که منجر به هدررفتن پول می‌شوند، محاسبه می‌گردد. محاسبه افزایش نرخ بازگشت سرمایه با سئو به شما ایده روشنی از سطح عملکرد سرمایه‌گذاری شما می‌دهد. به عبارت ساده، این فرصتی است برای تخمین درصد سودی که پس از سرمایه‌گذاری در هزینه سئو دریافت خواهید کرد. حتماً به ارسال موارد زیر به مشتریان در سایت خود بپردازید.

    • پست الکترونیکی
    • اتوماسیون خبرنامه‌های ایمیل
    • پیام‌های آغازگر خوش آمد گویی
    • سبد خرید
    • فعال‌سازی مجدد
    • ترکیب ایمیل، پیامک و فشار وب در یک زنجیره

     

    ·       فرمول سرمایه‌گذاری بازاریابی

    ROAS یا بازگشت هزینه تبلیغات، نشانگر بازگشت سرمایه از یک کانال تبلیغاتی است. محاسبه آن برای دریافتن افزایش نرخ بازگشت سرمایه با سئو لازم می‌باشد. داده‌های دریافتی تجزیه‌وتحلیل شده و سپس بخش بازاریابی تصمیم می‌گیرد که کدام پلتفرم باید توسعه یابد. اگر نیاز به محاسبه ROI برای یک کمپین تبلیغاتی دارید، مبلغی را که در آن سرمایه‌گذاری کرده‌اید، در ستون هزینه قرار دهید. اگر می‌خواهید تفاوت بین سرمایه‌گذاری‌ها و زیان‌ها را در هر ریال محاسبه کنید، فقط درآمد را بر هزینه‌ها تقسیم کنید. اگر می‌خواهید یک شاخص به‌عنوان درصد به دست آورید، نتیجه را در 100 ضرب نمایید.

     

    نرخ بازگشت سرمایه در سئو چقدر است؟

    به طور معمول، افزایش نرخ بازگشت سرمایه با سئو به‌صورت سالانه، سه‌ماهه یا ماهانه اندازه‌گیری می‌شود. سئو یک استراتژی بلندمدت بوده و نتیجه آن به زمان نیاز دارد. به همین دلیل بعید است با سفارش سئو در سه تا شش ماه اول شاهد بازگشت سرمایه مثبتی باشید. پس از دوره اولیه، سئو شروع به کسب سود کرده و به این کار ادامه خواهد داد. کلید به‌دست‌آوردن بازگشت سرمایه SEO خوب، کسب‌وکار شما است. هزینه سرمایه‌گذاری هر شرکتی متفاوت بوده و این امر تعیین بازده SEO خوب یا متوسط ​​را دشوار می‌کند. قبل از بهینه‌سازی سایت خود برای سئو، ROI ایدئال برای کسب‌وکار خود را در نظر بگیرید. این عدد می‌تواند به‌عنوان معیاری برای کمک به آژانس یا تیم شما در ارزیابی قابلیت‌های خود عمل کند. از درصد پایین شروع کرده و با جمع‌آوری داده‌ها آن را افزایش دهید. نتیجه ROI در بازاریابی به‌صورت زیر تعریف می‌شود:

    • ROI > 100 به معنای سودبخش بودن پروژه
    • ROI = 100 به معنای نتیجه‌دادن پروژه، اما بدون سود است.
    • ROI < 100 به معنای نتیجه‌بخش نبودن پروژه و بیشتر بودن سرمایه‌گذاری شما، نسبت به میزان دریافتی می‌باشد.

    در این مقاله به بررسی روش‌های افزایش نرخ بازگشت سرمایه با سئو پرداختیم. اگر می‌خواهید از سرمایه‌گذاری خود در سئو، سود بالایی دریافت کنید، از خدمات ما بهره بگیرید. شرکت سئو سایت نبض مارکتینگ با بهره‌وری از تجربه و تخصص، به شما در توسعه سئو سایت کمک می‌کند.

     

    همکاری بهترین کار‌آفرین‌های ایرانی با آژانس خلاقیت نبض مارکتینگ

    آژانس خلاقیت نبض مارکتینگ از سال ۱۳۹1 باهدف کمک به مشاغل و کسب‌وکار‌های سنتی و ایجاد زیربنایی محکم برای مشاغل اینترنتی و آنلاین به وجود آمد. نبض مارکتینگ در طی این 9 سال با بهترین کار‌آفرینان و صاحبان برند‌های مطرح ایرانی همکاری داشته که تمام نتایج به‌دست‌آمده حاصل زحمات افراد باتجربه و متخصص تیم بوده است. از جمله دستاوردهای نبض مارکتینگ در این حرفه، داشتن بیش از 300 پروژه سئو، بیش از 15 هزار کلیدواژه در صفحه اول گوگل و سابقه فعالیت در بیش از 50 حوزه کسب‌وکاری می‌باشد. همین‌طور نبض مارکتینگ، سابقه و تجربه بسیاری در راه‌اندازی کسب‌وکارهای نوپا در حوزه‌های مختلفی از Digital Marketing را دارد که امروزه هرکدام از آن‌ها به شرکت‌های موفقی در زمینه‌های طراحی سایت، بهینه‎‌سازی و سئو سایت، طراحی و برنامه نویسی اپلیکیشن و نرم‌افزار تبدیل شده‌اند. برای آنکه محصول یا خدمت شما در نتایج اول گوگل دیده شود، به یک مشاور تخصصی سئو نیازمندید. مشاوران نبض مارکتینگ با ارائه خدمات سئو حرفه ای، مشاوره و آنالیز سئو سایت، یک برنامه اساسی برای بهینه‌سازی وب‌سایت شما ارائه خواهند داد. به این صورت، با انجام برنامه‌های او، سایت شما پس از بهینه‌سازی و بهبود، در رتبه های بالای گوگل قرار می‌گیرد. همین امر باعث می‌شود که جذب ورودی به سایت شما افزایش یابد و سبب کسب درآمد و سود بیشتر شما شود. اگر شما هم علاقه‌مندید، فرصت را از دست ندهید! برای رسیدن به اهداف و رؤیاهایتان، برنامه‌ریزی کنید و با گفتگو با افراد متخصص و مشاوران نبض مارکتینگ، رؤیای خود را به حقیقت تبدیل کنید.   آژانس خلاقیت نبض مارکتینگ | Nabzemarketing.com

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید