راهنمای جامع  کارشناسی و بازدید بیمه بدنه بیمه دات کام

راهنمای جامع  کارشناسی و بازدید بیمه بدنه بیمه دات کام
راهنمای مطالعه

    بیمه بدنه جزو بیمه‌های خودرو است که برای تمام وسایل نقلیه زمینی می‌توان این بیمه نامه را تهیه کرد. با پوشش‌های اصلی و اضافی که برای بیمه نامه در نظر گرفته شده، افراد بیشتری تمایل به خرید بیمه نامه دارند و سعی می‌کنند که با پرداخت حق بیمه تحت پوشش خطرات قرار گیرند.

    به طور کلی بیمه‌گزار با پرداخت حق بیمه در برابر خطرات مختلفی، خودرو را بیمه خواهد کرد و در صورت بروز هرگونه خسارت که تحت پوشش بیمه نامه است، غرامت دریافت خواهد کرد. از طرف دیگر کارشناسی خودرو یکی از راه‌های مطمئن برای خرید خودروهای دست دوم و کارکرده است. این کارشناسی توسط یک فرد متخصص انجام می‌شود تا بررسی‌های لازم برای سلامت فنی و بدنی خودرو انجام شود. در این مطلب سعی داریم درباره اهمیت بیمه نامه بدنه و قیمت کارشناسی خودرو توضیحاتی ارائه کنیم با ما تا انتهای متن همراه باشید.

    بیمه بدنه چیست؟

    بیمه بدنه یکی از بیمه‌های اختیاری خودرو است که افراد برای جبران هزینه‌های مالی خود این بیمه نامه را تهیه می‌کنند. همانطور که می‌دانید بیمه ثالث جزو بیمه‌های جبران کننده خسارت‌های وارد شده به اشخاص ثالث است و برای هزینه‌های مالی فرد مقصر حادثه تعهدی ندارد. بنابراین با خرید بیمه بدنه می‌توان برای جبران هزینه‌های مالی ایجاد شده ناشی از حادثه‌های رانندگی دریافت خسارت داشت. تنها دقت کنید که این بیمه نامه دارای دو نوع پوشش اصلی و اضافی است که باید تمام بیمه‌گزار‌ها پوشش‌های اصلی را تهیه کنند و در صورت لزوم برای خرید پوشش‌های اضافی، حق بیمه بیشتر پرداخت کنند.

    بیمه بدنه چه خطراتی را تحت پوشش دارد؟

    همانطور که اشاره شد، بیمه بدنه دو نوع پوشش اصلی و اضافی دارد که با پرداخت حق بیمه قابل خریداری است. پوشش‌های اصلی این بیمه نامه جزو خطرات لاینکف بیمه نامه بوده و در صورت بروز هرگونه مشکلات تا سقف تعهدات بیمه‌گر، خسارت‌های ایجاد شده جبران خسارت خواهند شد که به شرح زیر هستند:

    حادثه:

    شرکت بیمه، هنگام بروز حادثه مالی برای خودرو موظف به جبران خسارت تا سقف تعهدات است. به طور مثال: اگر بیمه‌گزار در حادثه رانندگی دچار خسارت مالی شود و مقصر حادثه هم باشد، می‌تواند بخشی یا کل خسارت ایجاد شده به خودروی خود را از بیمه‌گر دریافت کند. همچنین اگر خودرو بیمه‌گزار به یک جسم ثابت یا متحرک برخورد کرده باشد، می‌تواند خسارت را از بیمه‌گر دریافت کند. از سایر پوشش‌های حادثه در بیمه بدنه می‌توان به حوادث زیر اشاره کرد:

    • واژگونی خودرو
    • سقوط خودرو
    • برخورد اجسام خارجی به خودرو (در حال حرکت و چه ساکن)

    آتش‌ سوزی:

    آتش سوزی از دیگر پوشش‌های اصلی بیمه بدنه است که در صورت بروز حادثه بر اثر صاعقه یا انفجار، شرکت بیمه تا سقف تعهدات خود جبران خسارت خواهد کرد. همچنین به طور کلی ریسک تمام خسارت‌های ناشی از آتش سوزی در این حادثه به بیمه‌گر منتقل می‌شود.

    سرقت کلی:

    اگر خودرویی که بیمه‌گزار برای آن بیمه بدنه تهیه کرده، دچار سرقت شود، هزینه‌های با توجه به سقف تعهدات قابل جبران بوده و پرداخت خواهند شد. نکته مهم این است که سرقت خودرو دو حالت کلی و جزئی دارد. بنابراین در پوشش‌های اصلی، تنها خسارت وارد شده در سرقت کلی جبران خواهد شد و برای جبران خسارت‌های سرقت جزئی باید پوشش اضافی خریداری کرد.

    پوشش‌های اضافی بیمه بدنه

    با پرداخت حق بیمه بیشتر علاوه بر پوشش‌های اصلی می‌توانید از پوشش‌های اضافی هم استفاده کنید. البته که توصیه می‌کنیم قبل از خرید پوشش‌ها از یک متخصص بیمه یا مشاوره مشورت بگیرید تا تنها خطراتی که نیاز دارید خریداری کنید. همچنین می‌توانید با استفاده از شرایط استعلام و مقایسه آنلاین شرکت‌های بیمه، خودتان هم برای خرید پوشش‌های اضافی اقدام کنید. بیمه دات کام(bimeh.com)  یکی از کارگزاری‌های آنلاین خرید بیمه نظیر کاورفاکس (coverfox.com)  است که شرایط خرید بیمه را با توجه به مقایسه و استعلام خدمات و پوشش‌های شرکت‌های بیمه فراهم می‌کند تا نگرانی برای انتخاب بهترین بیمه نامه وجود نداشته باشد. کافی است که به صفحه اصلی وب سایت بیمه دات کام مراجعه کرده و بدون در نظر گرفتن محدودیت‌های مکانی و زمانی برای خرید انواع بیمه نامه و بیمه بدنه اقدام کنید. همچنین با مقایسه پوشش‌های اضافی بیمه نامه بدنه از خرید خود لذت ببرید. برخی از پوشش‌های اضافی بیمه نامه شامل: شکست شیشه، سرقت جزئی، حذف فرانشیز، نوسانات قیمت خودرو و بلاهای طبیعی است.

    خسارت هایی که با خرید بیمه بدنه پوشش داده نمی‌شوند

    موارد زیر به هیچ وجه تحت پوشش بیمه بدنه قرار نمی‌گیرند:

    • خسارت‌های ناشی از جنگ، شورش و اعتصاب
    • خسارت‌های عمدی وارد به خودرو از طرف بیمه‌گزار، ذی‌نفع یا راننده خودرو
    • خسارت‌ بدنه خودرو ناشی از انفجارها و تشعشعات هسته‌ای
    • خسارت‌های ناشی از فرار حین تعقیب و گریز نیروی انتظامی: مگر آن که حین این تعقیب و گریز شخصی به صورت غیرقانونی و بدون اجازه مالک خودرو پشت فرمان آن نشسته باشد که در این حالت، شخص متصرف خودرو نامیده می‌شود.
    • خسارت‌های ناشی از استفاده از مشروبات الکلی، مواد مخدر یا روانگردان توسط راننده خودرو
    • خسارات ناشی از بکسل کردن وسیله نقلیه دیگر توسط خودروی بیمه‌شده مگر این که خودرو به همین منظور بیمه شده باشد.
    • خسارات ناشی از حمل بار مازاد توسط خودروی بیمه‌شده
    • راننده موضوع بیمه هنگام وقوع حادثه گواهینامه رانندگی نداشته باشد: اگر گواهینامه رانندگی وی باطل شده باشد یا مطابق مقررات راهنمایی و رانندگی گواهینامه راننده برای رانندگی موضوع بیمه مناسب نباشد.

    نکته 1: اتمام اعتبار گواهینامه در حکم بطلان بیمه‌نامه بدنه خودرو نیست.

    نکته 2: امکان خرید بیمه بدنه بیمه دات کام برای خودرو های مدل پایین دارای عمر بیش از ۲۰ سال وجود ندارد. همچنین برای خودروهای پراید و پیکان بیش از ۱۵ سال نمی‌توان این بیمه را تهیه کرد.

    پوشش خط روی بدنه از پوشش های اضافی است

     

    چرا قبل از خرید خودرو از کارشناسی خودرو استفاده کنیم؟

    قبل از اینکه برای خرید خودروی دست دوم یا حتی خودروی صفر کیلومتر اقدام کنید، نیاز است که یکسری از بخش‌های خودرو را بررسی کرده و با توجه به آن تصمیم برای خرید داشته باشید. زیرا مهم است که امنیت خودرو در وهله اول تایید شود. کارشناسی خودرو توسط یک فرد متخصص انجام می‌شود تا ایرادات و مشکلاتی که برای خودرو وجود دارد مشخص شده و بررسی شود.

    کارشناسی خودرو مزیت‌های مختلفی دارد که یکی از آن‌ها مربوط به اخذ معاینه فنی است. بدین ترتیب که اگر قصد خرید خودرو را داشته باشید، تمام ایرادات را می‌دانید و برای برطرف کردن آن‌ها اقدام خواهید کرد و هنگام دریافت معاینه فنی خودرو با مشکلات کمتری روبه رو خواهید بود.

    خرید بیمه بدنه خسارات را جبران می کند

     

    چه بخش‌هایی از خودرو توسط کارشناس بررسی می‌شود؟

    تمام بخش‌های خودرو توسط کارشناس خودرو بررسی خواهد شد. اما خب بخش‌های فنی و ظاهری بدنه بیشتر از سایر قسمت‌ها نیاز به دقت دارند. زیرا این دو بخش از خودرو، امنیت ماشین را تضمین خواهند کرد. همه ما می‌دانیم که اگر با مشکلات و ایرادات خودرو آشنا نباشیم و از نظر فنی خودرویمان با نقص روبه رو باشد، به طور حتم جان سرنشینان خودرو را به خطر انداخته‌ایم و ممکن است که حادثه دلخراشی برای اشخاص ثالث هم رخ دهد.

    همچنین کارشناسی بدنه خودرو از دیگر موارد مهم و حیاتی است که باید به آن توجه داشت. بررسی کارشناس خودرو بدنه عبارتند از:

    • زنگ زدگی
    • دفرمه شدن
    • خوردگی
    • رنگ شدگی

    نکته مهم این است که اگر می‌دانید خودروی خریداری شده شما از قبل تصادف داشته، نباید از ایرادات آن چشم پوشی کنید، زیرا خطرساز خواهد بود و باعث آسیب می‌شود. بخش‌های مهم مانند: شاسی و ستون‌های خودرو، تعویض قطعات بدنه خودرو و رنگ شدگی بدنه خودرو باید با دقت بررسی شوند.

    بعد از اینکه از سلامت خودروی خود مطمئن شدید بهتر است که برای بروز احتمالی خسارت ایجاد شده ناشی از حوادث مختلف، خودروی خود را بیمه بدنه کنید تا در صورت بروز حادثه جبران خسارت انجام شود.

    قیمت کارشناسی خودرو چقدر است؟

    قیمت کارشناسی ماشین (کارشناسی اتومبیل)، عددی واحد نیست و به عوامل بسیاری بستگی دارد. برای مثال کارشناس خودرو در تهران یک قیمت دارد و در اصفهان یک قیمت دیگر. مهم‌ترین عوامل تأثیر گذار در قیمت کارشناسی ماشین عبارتند از:

    • برند ماشین
    • محل زندگی
    • مدل ماشین

    در زمان ثبت درخواست کارشناس موتور و کارشناسی شاسی خودرو یا دیگر قسمت‌ها بهتر است ابتدا اطلاعات مورد نیاز خود را به‌صورت تلفنی به دست آورید. هم چنین در وب‌سایت های نظیر کارنامه می‌توانید کارشناسی قیمت خودرو دست دوم را نیز به سادگی انجام دهید و بفهمید ماشین مد نظر شما چقدر ارزش واقعی دارد. برای کارشناسی فنی خودرو (کارشناسی موتور خودرو) خساست به خرج ندهید؛ زیرا اگر ماشین از لحاظ فنی مشکل داشته باشد، در آینده‌ای نه چندان به‌صورت پشت سرهم خرج روی دست شما خواهد گذاشت. پس بهتر است با استفاده از بهترین کارشناس خودرو تا حد ممکن از هزینه‌های گزاف تعمیر و تغییر لوازم در امان بمانید. به طور کلی توصیه می‌کنیم برای جبران هزینه‌های ناشی از حادثه‌های رانندگی از بیمه بدنه و برای اطمینان از سلامت خودرو ، راهنمای کامل  کارشناسی خودرو را از https://bimeh.com/mag/car-inspection بررسی کرده و با شرایط، قوانین کارشناسی خودروی خود آشنا شوید!

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید