۴ دلیل نارضایتی مشتریان از خرید ردمی نوت ۷ شیائومی

۴ دلیل نارضایتی مشتریان از خرید ردمی نوت ۷ شیائومی
راهنمای مطالعه

    آیا با آگاه‌بودن از نقاط ضعف ردمی نوت 7 شیائومی، همچنان به خرید این گوشی راغب خواهید بود؟

    قیمت رقابتی، ویژگی‌های سخت افزاری، طراحی زیبا در کنار بسیاری از مواردی دیگر از ردمی نوت ۷ دستگاه جذابی ساخته است. با‌این‌حال، بی‌شک در کنار تمامی این نکات مثبت، نکات منفی نیز قرار دارد که پیش از اقدام به‌ خرید لازم است از آن‌ها باخبر باشید.

    نکاتی که در ادامه ذکر می‌شوند، همگی از نظرات کاربران این دستگاه در سراسر جهان جمع‌آوری شده است؛ از‌این‌رو، یک کاربر عادی در استفاده روزمره می‌تواند متوجه آن‌ها شود.

    ۱- دوربین ۴۸ مگاپیکسلی؛ بازی با اعداد؟

    مقایسه سنسور ردمی نوت 7 با سایر گوشی ها

    هر چند سنسور به کار رفته در ردمی نوت 7، یک سنسور 48 مگاپیکسلی هست، اما کاربران گزارش دادند که تصاویر گرفته شده با گوشی، به صورت پیش‌فرض 12 مگاپیکسلی هستند. حقیقت این است که حق با کاربران است و گوشی به طور طبیعی نمی‌تواند عکس‌های بزرگ‌تر از ۱۲ مگاپیکسل ثبت کند. دلیل این امر این است که نوع چینش رنگ‌های قرمز، آبی و سبز (RGB) در این سنسور با نحوه چینش این رنگ‌ها در سایر دوربین‌ها متفاوت است و باعث می‌شود که به جای اینکه ۴ پیکسل رنگی یک پیکسل واحد را تشکیل دهند، ۱۶ پیکسل رنگی یک پیکسل واحد را تشکیل دهند. بنابراین با تقسیم ۴۸ به ۴، به عدد ۱۲ مگاپیکسل می‌رسیم.

    نتیجه چنین کاری دریافت نور بیش‌تر توسط سنسور و در نتیجه عکس‌های بهتر است، اما اگر به دنبال ثبت تصاویر با رزولوشن بالای ۴۸ مگاپیکسل هستید، تنها در حالت دستی می‌توانید این کار را انجام دهید که نتیجه‌ی آن نیز چندان رضایت بخش نیست.

    ۲- تعمیرات؛ معضل قطعات

    ردمی نوت 7 / Redmi Note 7

    شیائومی یکی از برندهای نوظهور و محبوب در سراسر دنیا است که متأسفانه در کشور ایران پشتیبانی سخت‌افزاری مناسبی از آن صورت نمی‌گیرد. باتوجه به عدم حضور رسمی شیائومی در کشورمان، قطعات سخت‌افزاری گوشی‌های این شرکت به‌سختی یافت می‌شوند؛ از‌این‌رو، در صورت خرابی سخت‌افزاری دستگاه‌های شیائومی، قطعاً زحمت بسیار بیشتری را باید برای پیداکردن تعمیرکار مناسب متحمل شوید.

    پرفروش‌ترین گوشی موبایل در ایران را ببینید

    ۳- لوازم جانبی؛ گلس، قاب و...

    ردمی نوت 7 / Redmi Note 7

    عدم حضور شیائومی در ایران تنها قطعات سخت‌افزاری گوشی‌های تولیدی این شرکت را تحت‌الشعاع قرار نداده و از حیث فراوانی لوازم جانبی نظیر گلس، قاب و... نیز محصولات شیائومی در کشورمان با مشکل روبرو هستند.

    اگرچه از طریق بسیاری از فروشگاه‌های آنلاین می‌توان این لوازم جانبی را تهیه کرد؛ اما اگر فکر می‌کنید که به‌مانند گوشی‌های هواوی و سامسونگ با ورود به هر مغازه‌ای قادر به تهیه لوازم جانبی مدنظرتان خواهید بود، باید تجدید نظر کنید.

    ۴- بدنه شیشه‌ای؛ شکننده‌ردمی نوت 7 / Redmi Note 7

    باتوجه به استفاده از بدنه شیشه‌ای در ردمی نوت ۷، محافظت از آن در برابر ضربه و سقوط در اولویت بالایی قرار دارد. اگر در انداختن گوشی‌های قبلی‌تان سابقه دارید، دستگاهی به ظریفی ردمی نوت ۷ برایتان مناسب نخواهد بود.

    با‌این‌حال، بسیاری از کاربران برای جلوگیری از وقوع چنین حوادثی معمولاً به خرید قاب‌های محافظ روی می‌آوردند؛ اما همانطور که پیش‌تر توضیح دادیم، لوازم جانبی گوشی‌های شیائومی و به‌خصوص این مدل به‌دلیل گذشت زمان اندک از ورودشان به بازار، چندان راحت پیدا نمی‌شوند.

    جمع‌بندی

    شیائومی با ردمی نوت ۷ تا آنجا که در توان بوده، سعی کرده دستگاهی ارزان‌قیمت را با مشخصات قوی عرضه کند. همانطور که پیش‌تر در مقاله «۵ دلیلی که شما را به خرید ردمی نوت ۷ شیائومی ترغیب می‌کند» توضیح دادیم، ردمی نوت ۷ ارزش خرید بالایی دارد؛ با‌این‌حال اگر نکات فوق برایتان تعیین‌کننده هستند و فکر می‌کنید باوجودِ آن‌ها در آینده به دردسر خواهید افتاد، بهتر است به گزینه‌های دیگری فکر کنید. محبوب‌ترین گوشی‌های شیائومی را ببینید

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید