ایده پردازی در عکاسی تبلیغاتی

ایده پردازی در عکاسی تبلیغاتی
راهنمای مطالعه

    در دنیای پر زرق و برق امروز هدف نهایی کسب و کارهای تازه کار و حتی باسابقه طولانی، جذب مخاطبان و در نتیجه فروش بالا و دیده شدن در فضای واقعی و مجازی می‌باشد. عکاسی تبلیغاتی یکی از شیوه‌ها و ترفندهای منحصر به فردی می‌باشد که توانسته با استفاده از تکنیک های شگفت انگیز در این زمینه راهگشا باشد. به طور کلی در تبلیغات اعم از تصویربرداری و یا ساخت تیزر تبلیغاتی یکی از اصول بسیار مهم و بسیار موثر، ایده پردازی و استفاده از روش های خلاقانه می‌باشد. عکاسی تبلیغاتی ابزاری کارآمد در تبلیغات گسترده و مدرن می‌باشد که با استفاده از ایده پردازی‌ها و استفاده از تجهیزات مخصوص می‌توان تصویری را خلق نمود که روایتگر داستانی ناب و تاثیرگذار است.

    استودیو عکاسی لحظه نگاری از مجموعه های فعال در زمینه عکاسی و فیلم برداری صنعتی و تبلیغاتی می‌باشد که توانسته است با اجرای ایده های ماهرانه به برندسازی کمک شایانی بکند. این استودیو از افرادی پویا و با تجربه تشکیل شده است که تمام هدفشان کسب رضایت مشتری می‌باشد. شما می‌توانید بهترین عکس های تبلیغاتی از کسب و کار و برند را از استودیوی ما بخواهید و بدین وسیله در بین رقبای خود بدرخشید و جاودانه بمانید.

    اهمیت ایده پردازی در عکاسی تبلیغاتی

    عکس و تصاویر تبلیغاتی نوعی جاذبه خاصی دارد که ذهن بیننده را قلقلک می‌دهد. حال اگر ایده های خلاقانه و منحصر به فردی در آن اجرا گردد، موجب می‌شود تا پیام و هدف اصلی برند و کسب و کار شما به شیوه ای متفاوت و موثر به مخاطب انتقال پیدا کند. بر اساس آمارهای اعلام شده و با وجود انواع و اقسام تبلیغات تصویری، ویدیویی در مجلات، بیلبوردها، تلویزیون، فضای مجازی و پلتفرم های اجتماعی مانند اینستاگرام، تنها سه درصد از تبلیغات در ذهن مخاطبین باقی می‌مانند و اینجاست که اهمیت ایده پردازی درست در عکاسی تبلیغاتی و عکاسی صنعتی مشخص می‌شود.

    ایده پردازی در عکاسی تبلیغاتی باید هوشمندانه باشد به طوری که آن عکس باعث شگفتی شود و با مخاطب در کسری از ثانیه به راحتی ارتباط بگیرد.

    ویژگی‌های ایده پردازی جهت عکاسی تبلیغاتی

    همواره به کار بردن ایده‌ها و تکنیک های خلاقانه در عکاسی تبلیغاتی موجب ارتباطات بیشتر و تبلیغات موثر برای آن برند مربوطه می‌شود. از ویژگی های منحصر به فرد برای ایده پردازی عکاسی تبلیغاتی می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

    • ایده باید جدید و نو باشد و نشانه های کپی برداری در آن دیده نشود. اگر عکاسی تبلیغاتی ماهرانه باشد ولی ایده آن کپی بردای باشد، هیچ ارزش و توجهی ندارد و فقط موجب هدررفت زمان و هزینه شده است.
    • ایده به کار رفته در عکاسی صنعتی و تبلیغاتی باید جذاب و سرگرم کننده باشد تا در ذهن بیننده تا سالیان سال نقش ببندد.
    • ایده خلاقانه باید مزیت رقابتی داشته باشد. همانطور که می‌دانید رقابت در بازاریابی و دنیای دیجیتال مارکتینگ حرف اول را می‌زند، بنابراین ایده باید ویژگی های برتر آن برند و کسب و کار با مفهومی ساده و عمیق با مخاطب ارائه دهد تا احساسات بیننده درگیر شود.
    • استفاده از شعارها و نمادهای خلاق برای عکاسی تبلیغاتی که با هویت برند همخوانی داشته باشد موجب ایجاد جذابیت برای بیننده می‌شود.

    برای ایده پردازی جهت عکاسی تبلیغاتی باید به چه ابعادی توجه نمود؟

    از ابعاد مهم و منحصر به فرد برای ایده پردازی جهت خلق عکس های تبلیغاتی برتر و شگفت انگیز موارد زیر می‌باشد:

    • انتخاب هدف: جهت عکاسی تبلیغاتی ایده باید دارای هدف مشخصی باشد و برند و کارفرما باید بازار و مخاطبین خود را به خوبی بشناسد.
    • انعطاف پذیری: ایده پردازی باید به نحوی باشد که تمام جزئیات آن محصول و برند را به خوبی نشان دهد، به طوریکه در عکس کاربردهای آن محصول بیان گردد.
    • شوخ طبعی: از آنجایی که تبلیغات و عکاسی تبلیغاتی پروسه ای جدی است ولی استفاده از تکنیک شوخ طبعی به شکلی هنرمندانه از ایده های برتر در این زمینه می‌باشد. عکاس و ایده پرداز باید ذهنی نترس و خلاق داشته باشند و بدون هیچ واهمه ای از خیال پردازی و شوخ طبعی جهت جذب اکثریت عموم و مخاطب استفاده نماید.
    • پارادوکس و خطای دید: یکی از ایده های مهم در عکاسی تبلیغاتی به کار بردن زاویه ای جهت خطای دید بیننده می‌باشد. استفاده از پارادوکس‌ها و خطای دید همواره برای مخاطبین جذاب و شگفت انگیز است زیرا که این امر در ظاهر صحیح است ولی با شواهد مطابقت ندارد.
    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید