۵ مشکل متداول تلفن ویپ

۵ مشکل متداول تلفن ویپ
راهنمای مطالعه

     اگر دارای تلفن ویپ هستید و مشکلاتی برای شما ایجاد شده كه به دنبال حل آن می‌باشید با ما در این مطلب همراه باشید، مشکلات تلفن ویپ می‌تواند شما را کلافه کند و تاثیرات منفی در عملکرد کسب و کار شما بگذارد. در این مقاله با هم 5 مشکل رایج تلفن ویپ را مرور خواهیم کرد و به شما خواهیم گفت كه چطور برای همیشه آن‌ها را حل نمایید.

    بدون تردید مثل سیستم‌های دیگر این نوع تلفن ویپ هم به پشتیبانی و تعمیرات نياز پیدا می‌کنند. سیستم‌های ویپ در راه‌های ارتباطی ما تغییرات مثبتی زيادی به وجود آورده اند. هم شرکت‌های بزرگ و هم شرکت‌های کوچک را با ارائه قابلیت ادغام راه‌ها و گزینه‌های ارتباطی مختلف، به جای مکالمه‌های سنتی تلفنی، تحت الشعاع قرار داده اند.

    ۵ مشکل متداول تلفن ویپ و راه حل آن 

    در ادامه ۵ مشکل تلفن ویپ را با هم به همراه راه حل‌های آن مرور می‌کنیم:

    پژواک يا تاخیر در صدا

    وقتی کسی آن طرف خط صحبت می‌کند و صدای او با تاخیر به شما می‌رسد، وقتی صدا پژواک داشته باشد می‌توانید صدای خودتان را هم از تلفن بشنوید. يا اینكه صدای مخاطب 2 بار شنیده می‌شود. همه این مشکلات به سادگی قابل حل شدن هستند. يکی از راه حل‌های زیر را برای پژواک يا تاخیر در صدا استفاده نمایید:

    • اینترفیس آکوستيک از گوشیِ تلفن

    پژواک می‌تواند ناشی از تجهیزات آکوستيک باشد، برفرض بالا بودن صدای گوشیِ تلفن تان، برای اینكه متوجه بشوید كه مشکل همین مورد است يا نه، دهنی (ميکروفون) تلفن را بپوشانید و ببینید آيا پژواک متوقف می‌شود يا خیر. اگر مشکل حل شد باید صدای تلفن ویپ يا اسپيکر خود را کم نمایید.

    • ارائه دهنده سرویس اینترنت

    امکان دارد ارائه دهنده سرویس اینترنت به تلفن ویپ سیسکو يا برند دیگر شما در حال دست و پنجه نرم کردن با مشکلاتی باشد كه منجر به کاهش کیفیت اتصال شده است. به طور معمول مشکلات تاخیر و پژواک در تماس به علت بالاتر بودن پینگ از 50 میلی ثانیه (ms) رخ می‌دهد. يک تست پینگ روی سیستم خود بگیرید تا اطمینان پیدا نمایید كه مشکل از جای دیگری نیست.

    • اینترفیس الکترومغناطیسی از سخت افزار ویپ

    پژواک می‌تواند ناشی از اینترفیس الکترومغناطیسی حاصل نزديک بودن سخت افزار ویپ به دیگر لوازم الکترونيکی باشد. اطمینان حاصل کنید كه تلفن، کامپیوتر، روتر، درگاه صدا و دیگر لوازم تلفن ویپ فاصله مناسبی از يکدیگر داشته باشند.

    قطع و وصل شدن صدا

    تماس‌های قطع و وصلی شامل سکوت‌های کوتاه ميان صحبت کردن آن طرف خط می‌شود. به شکلی كه انگار صدای مخاطب را با لکنت می‌شنویم. به طور معمول قطع و وصلی صدا به معنی عدم وجود پهنای باند مورد نياز به علت تراکم ترافيک بالا است. همینطور امکان دارد نرم افزاری در حال اجرا باشد كه بخش زيادی از پهنای باند را به خودش اختصاص می‌دهد. از راه حل‌های رفع مشکل زیر برای رفع قطع و وصلی صدا در تلفن ویپ استفاده نمایید.

    • استریم فایل‌ها و نرم افزار‌های پهنای باند بالا

    بعضی نرم افزار‌ها پهنای باند بسيار زيادی را اشغال می‌کنند، مخصوصاً نرم افزار‌های استریم فایل، بستن نرم افزار‌هایی مانند نتفليکس، اسپاتیفای، یوتیوب و ... را امتحان نمایید.

    • دیگر کامپیوتر‌های شبكه

    در صورت امکان کامپیوتر‌های دیگر متصل به شبكه را خاموش نمایید.

    • تنظیم QoS روتر

    اگر این مشکل تلفن ویپ باشد، تنظیمات روتر خود را چک نمایید . اطمینان حاصل کنید کیفیت سرویس QoS طوری تنظیم شده باشد كه ترافيک ویپ را در اولویت قرار داده باشد.

    • بدافزار‌ها يا نرم افزار‌های جاسوسی

    با استفاده از نرم افزار اَد اِوِیر (Ad Aware) و يا دیگر نرم افزار‌ها سیستم تان را اسکن نمایید.

    • محدودیت‌های پهنای باند

    سرعت پهنای باندتان را بررسی نمایید، اگر پهنای باندتان از سطحی كه هزینه اش را می‌پردازید کمتر بود، بهتر است با ارائه دهنده سرویس اینترنت (IPS) تان تماس بگیرید و مسئله را برای ان‌ها مطرح نمایید.

    تماس‌های ناپایدار

    ناپایداری در تماس‌ها می‌تواند ناشی از تقاضای بالا در شبكه باشد. امکان دارد در يک تماس از کیفیت بالای صدا لذت ببرید و در تماس بعدی از هرگونه مشکل ممکن رنج ببرید. يکی از روش‌های زیر را برای رفع این مشکل امتحان نمایید:

    • پهنای باند ناکافی

    اگر در ساعات پيک کاری با ناپایداری کیفیت تماس‌ها مواجه شدید، امکان دارد به دلیل ناکافی بودن پهنای باند باشد. سرعت خود را با “Epik Networks speed test” نظارت نمایید تا اطمینان حاصل کنید پهنای باند کمتر از حد معمول نباشد. در غیر این صورت امکان دارد به ارتقاء سرویس اینترنت نياز داشته باشید.

    • تنظیمات QoS روتر

    تنظیمات روتر خود را چک نمایید و اطمینان حاصل کنید کیفیت سرویس تانQoS طوری تنظیم شده باشد كه ترافيک ویپ را در اولویت قرار داده باشد.

    • نرم افزار‌های مصرف کننده پهنای باند

    بعضی نرم افزار‌ها پهنای باند بسيار زيادی را اشغال می‌کنند، مخصوصاً نرم افزار‌های استریم فایل. بستن نرم افزار‌هایی مانند اسپاتیفای، یوتیوب و ... را امتحان نمایید.

    قطع شدن مرتب تماس‌ها

    اگر تماس‌های شما به طور مکرر قطع می‌شوند، امکان دارد ظرفیت شبكه شما پر شده باشد. همینطور امکان دارد نقصی در تجهیزات تان رخ داده باشد. يکی از روش‌های زیر را امتحان نمایید:

    • تنظیمات QoS روتر

    تنظیمات روتر را چک نمایید و اطمینان حاصل کنید کیفیت سرویس QoS طوری تنظیم شده باشد كه ترافيک ویپ را در اولویت قرار داده باشد.

    • محدودیت‌های پهنای باند

    سرعت اینترنت خود را با “Epik Networks speed test” نظارت نمایید تا اطمینان حاصل کنید پهنای باند شما کمتر از حد معمول نباشد. در غیر این صورت امکان دارد به ارتقاء سرویس اینترنت نياز داشته باشید.

    روتر معیوب

    گاهی همه مشکلات تلفن ویپ سیسکو يا برند دیگر شما زیر سر قدیمی شدن، خراب بودن، و يا تنظیمات اشتباه روتر است. در این صورت راه حل‌های زیر را امتحان نمایید.

    • معیوب يا ناکارآمد بودن روتر

    روتر‌های قدیمی تر می‌توانند مشکلات انتقال را رقم بزنند. بعضی روترها تنها قابلیت پشتیبانی از تعداد کمتری از کارکنان را دارند. با شرکت سازنده روتر تماس بگیرید تا اطمینان حاصل کنید روتر از پس ترافيک مورد نياز شما بر می‌آید. در غیر این صورت آن را با يک روتر مناسب جایگزین نمایید.

    • تنظیمات QoS روتر

    تنظیمات روتر را چک و اطمینان حاصل کنید کیفیت سرویس QoS به صورتی تنظیم شده باشد كه ترافيک ویپ را در اولویت قرار داده باشد. نت يک يکی از شرکت‌های بزرگ ارائه خدمات تلفن ویپ سیسکو و برندهای دیگر می‌باشد. جهت خرید و راه اندازی به سایت نت يک مراجعه کنید و از طریق راه‌های ارتباطی ذکر شده با ما تماس بگیرید.  

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید