چطور با مترو تهران گردی کنیم؟

چطور با مترو تهران گردی کنیم؟
راهنمای مطالعه

    جاهای دیدنی تهران آن قدر زیاد است که شاید حتی در یک هفته هم نتوانید از همه آن‌ها بازدید کنید. با توجه به آن شلوغی و ترافیک در پایتخت، استفاده از ماشین برای بازدید از جاهای دیدنی در نقاط مختلف تهران مانند روستای سنگان تهران بسیار سخت است. یک پیشنهاد ساده و کم هزینه، تهران گردی با مترو است. با توجه به گستردی خطوط مترو در پایتخت می‌توانید به بسیاری از جاهای توریستی مانند برج میلاد تهران با مترو سفر کنید. البته برای بازدید از مکان‎هایی مانند روستای سنگان تهران و اطراف شهر، نیاز به استفاده از خودرو نیز دارید.

    جاهای دیدنی تهران که با مترو می‌توان رفت

    بسیاری از جاهای توریستی تهران بسیار نزدیک به ایستگاه‌های مترو هستند و شما بعد از پیاده شدن از مترو تنها چند دقیقه پیاده روی نیاز دارید. برخی دیگر نیز کافی است بین 5 تا 15 دقیقه از تاکسی استفاده کنید. در ادامه با برخی از جاهای دیدنی تهران که می‌توان با مترو به آن‌ها رفت، اشنا خواهیم شد.

    کاخ گلستان

    یکی از زیباترین و معروف‌ترین جاهای دیدنی پایتخت، کاخ گلستان است. آینه کاری‌ها، درختان تنومند، کاشی کاری‌ها و معماری کاخ چیزی است که حتما یک بار در زندگی خود باید ببینید. این کاخ در نزدیکی ایستگاه 15 خرداد قرار دارد.

    کاخ سعد آباد

    از دیگر جاذبه‌های گردشگری تهران، می‌توان به کاخ سعداباد اشاره کرد. این کاخ در زمان قاجار ساخته شده و در زمان پهلوی توسعه بیشتری پیدا کرد. نزدیک ترین ایستگاه مترو به کاخ، ایستگاه تجریش است و شما به راحتی می‌توانید از آن بازدید کنید.

    موزه ایران باستان

    اگر دوست دارید از اولین موزه رسمی کشور بازدید کنید، در ایستگاه امام خمینی از مترو پیاده شده، و سری به موزه ایران باستان بزنید. در این موزه آثاری بسیار ارزشمند از دوران ایران باستان، پارینه سنگی تا دوران ساسانی نگه داری می‌شود که بازدید از آن‌ها خالی از لطف نخواهد بود.

    باغ فردوس

    سفر به سرزمین سینما در ایران! این باغ یکی از قدیمی‌ترین بناهای پایتخت است که در منطقه خوش آب و هوای پایتخت قرار دارد. نزدیک‌ترین ایستگاه به این باغ، ایستگاه تجریش است.

    کاخ موزه نیاوران

    این بنای معروف در تهران به دوران قاجار باز می‌گردد. در این کاخ می‌توانید از کاخ صاحبقرانیه، کاخ اختصاصی نیاوران، کوشک احمد شاهی، موزه جهان نما، موزه خودروهای اختصاصی و باغ کتیبه‌ها بازدید کنید. برای بازدید از این کاخ نیز باید از ایستگاه تجریش پیاده شوید.

    عمارت مسعودیه تهران

    یکی دیگر از مکان‌های زیبایی که با مترو می‌توانید بروید، عمارت مسعودیه تهران است. این عمارت گذشته تاریخی بسیار غنی و البته پر پیچ و خمی دارد که نشانه‌های آن را می‌توانید در بنای بسیار زیبای آن ببیند. برای بازدید از عمارت مسعودیه تهران باید در ایستگاه ملت یا بهارستان پیاده شده و کمی پیاده روی کنید.

    بوستان جنگی سرخه حصار

    این پارک یکی از قدیمی‌ترین پارک‌های پایتخت است که قدمت آن به زمان قاجار باز می‌گردد. در کنار طراحی و فضای سبز بسیار زیبا در این بوستان حیواناتی مانند قوچ، میش، بز، آهو، شغال، روباه قرمز و گربه وحشی نیز نگه داری می‌شوند. نزدیک‌ترین ایستگاه به این بوستان، فرهنگسرا است.

    بوستان جنگلی لویزان

    از دیگر جاهای دیدنی پایتخت که می‌توانید در آن اکسیژن ناب و خاص را استنشاق کنید، پارک جنگلی لویزان است. این پارک در کنار داشتن معماری زیبا، پوشش گیاهی متنوع، آبشارهای مصنوعی و امکانات رفاهی متنوع یکی از زیباترین بوستان‌های پایتخت به شمار می‌رود. برای رفتن به این بوستان باید در ایستگاه زین الدین از مترو خارج شوید.

    میدان آزادی

    بازدید از میدان آزادی به عنوان شناسنامه پایتخت هنوز برای بسیاری از افراد جذاب است. زیبایی این میدان در شب دو چندان می‌شود، بنابراین بهتر است بازدید از آن را به شب موکول کنید. در این بنای باشکوه امکانات دیگری مانند موزه، نگارخانه و سالن نمایش نیز وجود دارد. برای بازدید از میدان ازادی در ایستگاهی به همین نام از مترو خارج شوید.

    بوستان جنگلی چیتگر

    یکی دیگر از جاهای دیدنی تهران هر روزه تعداد زیادی بازدید کننده را در خود جای می‌دهد، بوستان جنگلی چیتگر است. این بوستان دارای پوشش گیاهی و جانوری متنوع و بسیار زیبایی است که امکانات تفریحی بسیاری را نیز در خود جای داده است. زیبایی این پارک می‌توان مشابه با روستای سنگان تهران نیز دانست با این تفاوت که دسترسی به آن ساده تر است. این بوستان در نزدیکی ایستگاه چیتگر واقع شده است.

    برج میلاد تهران

    یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی پایتخت برج میلاد تهران است. این برج بلندترین سازه در پایتخت است که 435 متر ارتفاع دارد. این برج 13 هزار متر زیر بنا داشته و دارای طبقات مختلف با کاربری‌های متنوع است. سکوی دید 360 درجه از پایتخت، سینما گیم، رستوران گردان، موزه مشاهیر، مرکز همایش‌های بین المللی، زیپ لاین، گنبد آسمان و غیره از دیگر امکانات تفریحی و رفاهی برج میلاد تهران به شمار می‌رود. نزدیک‌ترین ایستگاه به برج میلاد تهران، ایستگاه میدان صنعت است. بعد از پیاده شدن از مترو حدود 15 دقیقه باید سوار تاکسی شوید.

    موزه هنرهای مالی

    در این موزه به صورت اختصاصی آثار ارزشمند ملی و سنتی ایران نگه دار می‌شود. سازه موزه معماری بسیار خاص دارد که بازدید از آن نیز خالی از لطف نخواهد بود. این موزه در نزدیکی ایستگاه بهارستان واقع شده است.

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید