برس برقی پاکسازی صورت ؛ ۸ نکته که باید قبل از خرید بدانید

برس برقی پاکسازی صورت ؛ ۸ نکته که باید قبل از خرید بدانید
راهنمای مطالعه

    یکی از وسایل مراقبت از پوست، برس برقی پاکسازی پوست صورت است. اما کاربرد آن دقیقا چیست و آیا ارزش خرید دارد؟ در ادامه شما را با این وسیله بیشتر آشنا می‌کنیم.

    ۱. برس برقی پاکسازی صورت چیست؟

    برس پاکسازی صورت

    در طول روز، جرم، آلودگی و انواع گرد و غبار روی پوست صورت‌تان می‌نشیند. مواد آرایشی و کرم‌ها هم که نیاز به پاک شدن از روی پوست دارند؛ برس پاکسازی صورت، یکی از لوازم آرایشی بهداشتی که به شما کمک می‌کند، جرم‌ها و آلودگی‌ها را از روی سطح پوست‌تان پاک کنید. در واقع، این وسیله راهی برای لایه‌برداری سطحی از پوست در اختیارتان قرار می‌دهد.

    برس‌های دستی، نرم هستند و باید آنها را روی پوست بکشید. اما در اینجا به برس‌هایی می‌پردازیم که با برق یا باتری کار می‌کنند. برس‌های پاکسازی پوست در سه نوع چرخشی، لرزشی، چرشی/لرزشی به بازار عرضه می‌شوند. هر یک از این انواع می‌توانند با برق و باتری قابل‌شارژ یا باتری تنها (بدون قابلیت شارژ کردن با برق)‌ عمل کنند. قدرت برس‌های نوسانی برقی بیشتر از مدل‌های دیگر است. 

    ۲. برس برقی پاکسازی صورت چه انواعی دارد؟

    انواع برس‌های پاکسازی یا برقی (برق و باتری قابل شارژ) هستند یا با باتری کار می‌کنند و به دو گروه زیر تقسیم‌بندی می‌شوند:

    • برس‌های لرزشی؛
    • برس‌های چرخشی؛
    • برخی از برس‌ها هم به هر دو شکل از لرزش و چرخش مجهز هستند. انتخاب با شماست که از کدام امکانات آن بهره ببرید.

    برس‌های لرزشی

    برس پاکسازی پوست صورت - لرزشی

    برس‌های برقی قوی‌تر از برس‌های باتری‌دار هستند. از سوی دیگر توان و قدرت برس‌های نوسانی یا همان لرزشی (عملکرد برس برقی پاکسازی لرزشی با نوسان دستگاه روی پوست همراه است و از این رو به آن نوسانی هم گفته می‌شود) هم بیشتر از مدل‌های دیگر است. حال اگر مدل برسی که انتخاب می‌کنید هم برقی باشد و هم لرزشی، قدرت آن بیشتر از تمام انواع برس‌های پاکسازی پوست صورت خواهد بود. برس‌های نوسانی با لرزش بر سطح پوست، جرم و آلودگی‌ها را از سطح پوست پاک می‌کنند. لرزش باعث می‌شود که برس تمام نقاط پوست را به طور مؤثر پاک کند.

    برس‌های چرخشی

    برس پاکسازی پوست صورت - چرخشی

    برس‌های چرخشی که با برق یا باتری کار می‌کنند، فقط در یک جهت روی پوست صورت می‌چرخند. این نوع از برس‌ها، شدت عمل کمتری نسبت به نوع لرزشی دارند و باز هم در مقایسه میان نوع برس چرخشی مجهز به باتری با نوعی از برس چرخشی که با برق کار می‌کند، مدل‌های برقی قوی‌تر هستند.

    ۳. برس برقی پاکسازی پوست برای همه مناسب است؟

    برس برقی پاکسازی پوست صورت برای کسانی که پوست‌های ضخیم و چرب دارند، مناسب‌تر از افرادی است که پوست نازک و حساس دارند. اگر پوست نازک و حساسی دارید نباید از برس‌های خیلی قوی برقی-لرزشی استفاده کنید.

    یادتان باشد که برس‌های متنوعی در بازار وجود دارد و بعضی از نمونه‌ها هم امکان تعویض سر برس را در اختیارتان قرار می‌دهند. یعنی چند سر برای برس در نظر گرفته می‌شود که هر یک برای نوعی از پوست مناسب است. ضمن اینکه درجه چرخش و لرزش بعضی از انواع برس‌ها هم قابل تنظیم است.

    ۴. چطور باید از برس برقی پاکسازی پوست استفاده کرد؟

    برس پاکسازی پوست صورت - نظافت

    اگر پوست‌تان نازک نیست و حساسیت و مشکل پوستی ندارید، برس پاکسازی صورت در کنار مواد پاک‌کننده آرایشی و بهداشتی، گزینه خوبی برای پاکسازی صورت است.

    بعد از اینکه از محصولات ملایمی مانند میسلار واتر برای پاک کردن پوست و آرایش روی آن استفاده کردید، پوست خود را با فوم‌های شوینده صورت بپوشانید و بعد برس را خیس کنید و آن را با حرکات دایره‌ای روی چانه، ناحیه فک، گونه‌ها، بینی و پیشانی بکشید. این کار علاوه بر پاکسازی سطحی با ماساژ سطح پوست به افزایش گردش خون در آن هم کمک می‌کند.

    اگر پوست‌تان حساس و نازک نباشد و به درستی از برس‌ها استفاده کنید، نتیجه خوبی از استفاده از این وسیله خواهید گرفت. برای پاکسازی کامل پوست با برس باید سر آن را کاملا خیس کنید تا نرم شود. روی پوست‌تان هم به اندازه کافی فوم شوینده قرار بدهید. در صورتی‌که پوست‌تان یا سر برس خشک باشد، قطعا نتیجه خوبی نخواهید گرفت و پوست‌تان آزرده می‌شود.

    [related]6752[/related]

    ۵. دفعات استفاده از برس برقی پاکسازی صورت چگونه است؟

    برش پاکسازی پوست صورت - شیوه استفاده

    در معرفی محصول و بروشورهای بعضی از انواع برس برقی پاکسازی صورت نوشته شده که می‌توان از آنها در دو نوبت صبح و شب استفاده کرد. اما متخصصان توصیه می‌کنند که نهایتا یک بار در روز از این محصول استفاده شود زیرا در غیر این‌صورت، امکان تحریک و آزرده شدن پوست وجود دارد. اگر از این وسیله بیش از حد استفاده کنید، احتمال پوست‌تان آسیب‌پذیر و حساس می‌شود.

    ۶. چطور باید برس پاکسازی صورت را تمیز کرد؟

    بعد از اینکه از برس پاکسازی استفاده کردید باید آن را با آب و شوینده ضدمیکروبی (آنتی‌باکتریال) شست‌وشو بدهید. انواع برس‌ برقی پاکسازی صورت هم مانند برس‌ها و لوازم آرایشی، نیاز به شست‌وشو و نظافت دارند. در غیر این صورت، به تدریج پر از باکتری و آلودگی می‌شوند و به جای اینکه برای پوست‌تان مفید باشند، آن را خراب و بیمار می‌کنند. دسته و سر برس را با شامپو بچه یا صابونی نه چندان غلیظ و قوی و البته آب شست‌وشو بدهید و بگذارید تا خشک شود. سپس دوباره از آن استفاده کنید.

    ۷. سر برس پاکسازی را چند وقت‌یک بار تعویض کنید؟

    اگر از مسواک برقی استفاده کرده باشید حتما می‌دانید که بعد از مدتی، دندانه‌های برس آن، شکل خود را از دست می‌دهند و کارایی سابق را ندارند. در این مواقع باید سری مسواک را تعویض کنید.

    ماجرا برای برس پاکسازی برقی صورت هم دقیقا به همین صورت است. یعنی بعد از مدتی، شکل برس دیگر شبیه سابق نیست و دندانه‌های آن در هم و برهم می‌شوند. در این مواقع نیاز به عوض کردن سر برس پاکسازی پوست صورت به وجود می‌آید.

    اگر در طول هفته، چندین بار از برس‌تان استفاده می‌کنید باید هر سه یا چهار ماه یک‌بار، سر آن را عوض کنید. اما اگر در طول هفته و ماه، زیاد از این وسیله استفاده نمی‌کنید، لازم نیست که سر آن را مدام تغییر بدهید. بعد از استفاده از برس پاکسازی، آن را تمیز کنید و در کیف مخصوص یا جایی مناسب قرار بدهید تا خراب و آلوده نشود. رها کردن آن در دست‌شویی اصلا و ابدا فکر خوبی نیست.

    ۸. برس برقی پاکسازی صورت به رفع جوش و آکنه کمک می‌کند؟

    برس پاکسازی پوست صورت - کاربرد

    مسدود شدن منافذ پوستی از اصلی‌ترین دلایل بروز آکنه هستند. به کمک برس برقی پاکسازی پوست صورت می‌توان از انسداد منافذ پوستی جلوگیری کرد و مانع از ایجاد آکنه شد. زیرا چربی و آلودگی‌ها را از سطح پوست پاک می‌کند و اجازه مسدود شدن منافذ را به آن نمی‌دهد. اما اگر از قبل، روی پوست‌تان آکنه و جوش دارید، بهتر است قبل از استفاده از برس‌های پاکسازی درباره آنها با پزشک مشورت کنید.

    در صورت مصرف پماد و داروهای پوستی، امکان حساس شدن پوست بیشتر می‌شود. پس حتما قبل از خرید برس پاکسازی با پزشک مشورت کنید. چون امکان دارد که داروها و درمان‌های قبلی یا فعلی، پوست‌تان را حساس کرده باشند.

    به طور کلی، اگر روی صورت‌تان جوش دارید و پوست‌تان پاک و کاملا سالم نیست، باید به پزشک مراجعه کنید تا ریشه اصلی مشکل را بیابید. استفاده از برس پاکسازی بدون درمان جوش‌ و آکنه و شناخت دلایل بروز آنها، راهکار خوبی برای رفع جوش و آکنه نیست. جوش زدن در ناحیه چانه می‌تواند دلایل هورمونی داشته باشد. ظهور جوش در نقاط دیگر صورت هم دلایلی مانند استرس، مصرف مواد غذایی خاصی مانند مواد الکل‌دار و کافئین‌دار و... دارد.

    جمع‌بندی نهایی

    برس پاکسازی پوست صورت - قیمت

    در آخر یادتان باشد استفاده زیاد از برس برقی پاکسازی پوست صورت می‌تواند باعث پارگی مویرگ‌های نازک ناحیه صورت، خشکی، حساسیت، قرمزی و... شود. به محض مشاهده چنین علائمی، استفاده از برس را متوقف کنید. اگر از این برس‌ها تهیه کرده‌اید و قصد استفاده دارید، دور موارد زیر را یک خط قرمز بزرگ بکشید و هرگز چنین کارهایی را انجام ندهید:

    • استفاده از برس برقی پاکسازی صورت مشترک با افراد دیگر (فرقی نمی‌کند که فرد دیگر مادرتان است یا خواهرتان، برس پاکسازی مشترک مانند استفاده از مسواک دیگران برای شستن دندان‌هاست).
    • استفاده چندباره از برس در طول روز. لازم نیست در طول روز چند بار به سراغ برس بروید و پوست را پاکسازی کنید. در این‌صورت، امکان بروز حساسیت‌های پوستی به وجود می‌آید.
    • استفاده از برس هم‌زمان با لایه‌بردار و داروهای پوستی. از برس‌های پاکسازی پوست صورت هم‌زمان با لایه‌بردارهای خانگی و شیمیایی استفاده نکنید.

    اگر همه چیز را درباره برس پاکسازی پوست صورت خود، سبک و سنگین کرده‌اید و قصد خرید دارید باید بدانید که قیمت مدل‌ها و برندهای مختلف این دستگاه از حدود ۱۳۰ هزار تومان شروع می‌شود و تا حدود دو میلیون تومان ادامه دارد. بنا به بودجه، نیاز پوست و سلیقه خود می‌توانید از میان گزینه‌های متنوع، مورد مناسب را برای خود انتخاب و خریداری کنید. امیدواریم این مطلب کمکتان کرده باشد درباره خرید برس برقی پاکسازی صورت تصمیم بگیرید. [see_also]6898[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید