راهنمای خرید رژلب بر اساس تناژ پوست

راهنمای خرید رژلب بر اساس تناژ پوست
راهنمای مطالعه

    مطلب امروز «درجه» مختص شمایی است که معمولا هنگام خرید رژلب به انتخاب‌تان شک می‌کنید. در این مطلب به شما خواهیم گفت که چگونه انتخاب راحت‌تری داشته باشید.

    احتمالا شما هم در کشوی میزتوالت‌تان چند رژلب استفاده‌نشده دارید. بسیاری از ما خانم‌ها رژلب که می‌خریم، تازه بعد از یکی دو بار استفاده احساس می‌کنیم، می‌توانستیم انتخاب بهتری داشته باشیم. اغلب‌مان هنگام خرید رژلب تنها به رنگ رژ دقت می‌کنیم و کاری نداریم که هر رنگی چقدر به تناژ پوست‌مان می‌آید. همین می‌شود که رنگ‌به‌رنگ رژلب روی دست‌مان می‌ماند!

    اما بیایید یک بار برای همیشه ببینیم که بر چه اساسی رژلب بخریم تا پشیمان نشویم و پول‌مان هدر نرود.

    تناژ پوست را چگونه تشخیص دهیم؟

    تشخیص تناژ پوست برای خرید رژلب

    برای انتخاب رژلب مناسب اول باید تناژ پوست‌تان را بشناسید. یعنی ببینید که رنگ پوست‌تان دارای چه تناژی است. سرد، گرم یا خنثی؟ اما تناژ پوست را با رنگ پوست اشتباه نگیرید. تناژ پوست ته‌رنگ گرم یا سردی است که فارغ از رنگ پوست (روشن، متوسط یا تیره) در رنگ رخسار وجود دارد.

    در ادامه با ما همراه باشید تا در تشخیص تناژ پوست کمک‌تان کنیم. قدم اول را که یاد گرفتید، بعد برایتان مشخص می‌کنیم بر اساس تناژ پوست‌تان چه رنگ رژلبی بخرید بهتر است.

    برای تشخیص تناژ پوست راه‌های مختلفی وجود دارد. ازجمله راحت‌ترین این راهکارها می‌توان به مورد زیر اشاره کرد:

    تشخیص تناژ پوست از روی رنگ رگ‌های مچ دست

    تشخیص تناژ پوست از روی رنگ رگ‌های مچ دست برای خرید رژلب

    به قسمت داخلی مچ دست‌تان خوب نگاه کنید. رنگ رگ‌هایتان بیشتر به چه طیفی متمایل است؟

    • آبی یا بنفش: اگر رگ‌های مچ دست‌تان بیشتر به آبی یا بنفش متمایل باشند، پس یعنی رنگ پوست‌تان به احتمال زیاد دارای تناژ سرد است. کسانی که پوست‌شان تناژ سردی دارد، قبل از اینکه برنزه شوند، زود در آفتاب می‌سوزند. زیورآلات نقره‌ای هم بیشتر به رنگ پوست‌شان می‌آید.
    • سبز: اما اگر رنگ رگ‌های مچ دست‌تان به سبزی می‌زند، پس یعنی احتمالا پوستی با تناژ گرم دارید. کسانی که پوست‌شان از تناژ گرمی برخوردار است، زود یا بهتر بگوییم راحت برنزه می‌شوند و زیورآلات طلایی بیشتر به رنگ پوست‌شان می‌آید.
    • آبی و سبز: اگر رنگ رگ‌های مچ دست‌تان هم آبی (یا بنفش) و هم سبز است و نمی‌توانید مشخصا انتخاب کنید یا رنگی بین این دو است، می‌توان گفت رنگ پوست‌تان از نوع تناژ خنثی به‌شمار می‌رود. کسانی که رنگ پوست زیتونی دارند معمولا تناژ پوست‌شان خنثی است.

    [related]1546[/related]

    خرید رژلب بر اساس تناژ پوست چگونه است؟

    خرید رژلب بر اساس تناژ پوست

    حالا که رنگ تناژ پوست‌تان را تشخیص دادید، وقتش است که ببینیم به هر تناژ پوستی چه رنگ رژلبی بیشتر می‌آید. امیدواریم که با این راهنمایی دیگر هنگام خرید رژلب در انتخاب‌تان دچار تردید نشوید.

    رژلب‌های مناسب برای پوست‌های دارای تناژ سرد

    اگر پوست‌تان تناژ سردی دارد، بهتر است رژلبی که انتخاب می‌کنید هم تناژ سردی داشته باشد. ترجیحا سراغ طیف‌های دارای ته‌رنگ آبی یا بنفش بروید. مثل قرمز آبی‌فام (bluish-red)، صورتی سرخابی (magenta pink) یا قهوه‌ای مایل به بنفش (purplish-brown). اما از رژلب‌های طیف نارنجی برحذر باشید. اسامی انگلیسی رنگ‌های نام‌برده را هم داخل پرانتز برایتان نوشته‌ایم تا اگر از روی مشاهده رنگ رژلب متوجه نشدید، بتوانید با نوشته روی بدنه یا جعبه محصول مطابقت دهید.

    رژلب‌های مناسب برای انواع رنگ پوست با تناژ سرد عبارت‌اند از:

    [table id=111 /]

    رژلب‌های مناسب برای پوست‌های دارای تناژ گرم

    اگر تشخیص دادید که رنگ پوست‌تان دارای تناژ گرم است، بیشتر دنبال رژلب‌هایی با تناژ گرم باشید. به‌طور خاص رژلب‌های طیف مرجانی (coral)، هلویی (peachy) و قرمز روشن را به شما پیشنهاد می‌کنیم. رنگ‌های طیف نارنجی و قهوه‌ای هم می‌توانند مکمل خوبی برای تناژ پوست‌تان باشند.

    رژلب‌های مناسب برای انواع رنگ پوست با تناژ گرم عبارت‌اند از:

    [table id=112 /]

    رژلب‌های مناسب برای پوست‌های دارای تناژ خنثی

    پوست‌های دارای تناژ خنثی با اکثر رنگ‌ها جورند. پس راحت باشید! درمجموع بهتر است تناژ رژلبی که انتخاب می‌کنید، از هر رنگی، متناسب با سردی یا گرمی تناژ پوست‌تان باشد. برای مثال اگر رژلب صورتی مدنظرتان است، دقت کنید که برای پوست‌های دارای تناژ سرد باید بین صورتی‌های تناژ سرد انتخاب کنید و بالعکس: خرید رژلب صورتی امیدواریم این بار که خواستید رژلب بخرید، با توضیحات مختصری که دادیم، انتخاب را کمی برایتان آسان‌تر کرده باشیم. [see_also]34[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید