دستگاه پاپ کورن ساز؛ وسیله‌ای راحت و مطمئن برای داشتن یک میان‌وعده سالم

دستگاه پاپ کورن ساز؛ وسیله‌ای راحت و مطمئن برای داشتن یک میان‌وعده سالم
راهنمای مطالعه

    پاپ کورن از خاطره‌انگیزترین تنقلاتی است که در تمام نقاط دنیا طرفداران زیادی دارد. این خوراکی خوشمزه در اوقات شاد و تفریحات حضوری پررنگ دارد؛ سینما، مهمانی‌های عصرانه و ... . با خرید یک دستگاه پاپ کورن ساز می‌توانید، کار درست کردن ذرت بوداده را راحت‌تر و لذت‌بخش‌تر کنید. اما قبل از خرید باید نکاتی را بدانید.

    دستگاه پاپ کورن ساز چیست؟

    اگر هوس پاپ کورن کنید دیگر نیازی به رفتن به سوپرمارکت و... نیست. این روزها، وسایل و دستگاه‌های متنوعی در بازار وجود دارند که به شما کمک می‌کنند به راحتی هر چیزی را که دل‌تان آرزو می‌کند در مدت زمانی کوتاه در منزل تهیه کنید. طیف دستگاه‌های پاپ کورن ساز هم بسیار وسیع و گسترده‌اند و بنا به نوع نیاز، سلیقه و بودجه‌تان می‌توانید، انواع دستگاه پاپ کورن ساز را بخرید.

    دستگاه پاپ کورن ساز، وسیله‌ای است که دانه‌های ذرت را با آب، روغن و حرارت مناسب به پُف فیل یا همان پاپ کورن بدل می‌کند. این فرایند بنا به نوع دستگاهی که می‌خرید، ساده یا پیچیده خواهد بود. دستگاه‌های پاپ کورن ساز از حدود ۵۰ تا ۵۰۰ هزار تومان قیمت دارند و طرز کار هر نوعی مخصوص به خود است.

    یادتان باشد خرید یک دستگاه مرغوب و باکیفیت همیشه حکم سرمایه‌گذاری بلندمدت را دارد. یعنی بدون اینکه خراب شود یا مدام نیاز به تعمیرات داشته باشد و نیاز به صرف هزینه برای آن به وجود بیاید، در طول زمان برای‌تان کار می‌کند و آسیب نمی‌بیند. نکات مختلفی وجود دارند که برای خرید دستگاه پاپ کورن ساز باید به آنها توجه کنید. پس با ما همراه باشید.

    انواع دستگاه پاپ کورن ساز

    انواع مختلفی از دستگاه پاپ کورن ساز در بازار وجود دارد. برای خرید بهترین گزینه باید نیاز خود را بشناسید و ببینید که بهترین مورد برای منزل‌تان کدام است. بعضی از دستگاه‌های تولید ذرت بو داده بسیار بزرگ هستند و قیمت بالایی دارند. برخی دیگر روی اجاق گاز و بعضی هم با مایکروویو کار می‌کنند. دستگاه‌های تولید پاپ کورن برقی هم در انواع و قیمت‌های مختلف در بازار موجود است.

    پاپ کورن ساز برقی

    دستگاه پاپ کورن ساز

    اگر به دنبال یک وسیله ساده برای استفاده در منزل هستید، پاپ کورن سازهای برقی را در نظر بگیرید. این نوع از دستگاه‌های ذرت‌ساز، در عرض چند دقیقه بدون نیاز به مصرف روغن، پاپ‌کورنی خوشمزه برایتان فراهم می‌کنند. کافی است، دستگاه را به برق بزنید، روغن و ذرت را در محفظه آن بریزید و یک خوراکی خوشمزه برای تماشای سریال مورد علاقه‌تان پای تلویزیون داشته باشید.

    تمیز کردن و نظافت دستگاه‌های پاپ کورن ساز برقی بسیار ساده است و امکان شست‌ و شوی آنها با ماشین ظرف‌شویی هم وجود دارد. سرعت آماده‌سازی پاپ کورن با این وسیله هم بسیار زیاد است و رقیب آن در زمینه سرعت، پاپ کورن سازهای مخصوص مایکروویو هستند. هر دوی این وسایل در عرض سه دقیقه، پف فیل خوشمزه‌تان را آماده می‌کنند.

    پاپ کورن ساز مخصوص اجاق گاز

    دستگاه پاپ کورن ساز

    این نوع از دستگاه‌های تولید پُف فیل مانند قابلمه‌هایی هستند که روی اجاق گاز قرار می‌گیرند. البته تفاوت‌شان با قابلمه معمولی در مکانیزمی است که برای هم زدن ذرت و آماده‌سازی آن دارند. مزیت این دستگاه‌ها در نیاز نداشتن به برق برای کار کردن است. ضمن اینکه جنس‌شان طوری طراحی شده که ذرت به ظرف نمی‌چسبد و نمی‌سوزد.

    در واقع، یک عدد هم‌زن در این دستگاه تعبیه شده که ذرت‌ها را هم می‌زند و مانع از چسبیدن آنها به کف ظرف می‌شود. درب این دستگاه‌ها معمولا از جنس آلومینیوم است و گرما را به خوبی حفظ و حرارت لازم برای تولید پاپ کورن را مهیا می‌کند.

    پاپ کورن ساز حرفه‌ای

    دستگاه پاپ کورن ساز

    دستگاه‌های پاپ کورن حرفه‌ای هم با برق کار می‌کنند. ولتاژ این دستگاه‌ها در حدود ۱۱۰ ولت است و مانند دستگاه‌هایی که در مغازه‌ها استفاده می‌شوند به شما پُف فیلی در حجم زیاد ارائه می‌دهند. کیفیت ساخت این دستگاه‌ها بسیار زیاد است و از جنس استیل روکش‌دار هستند. کارایی و دوام دستگاه‌های حرفه‌ای تولید پاپ کورن بسیار زیاد است.

    ضمن اینکه مجهز به دیگ داغ هم هستند؛ یعنی دیگ و ظرفی که با حرارتی که در آن ایجاد می‌شود به تبدیل شدن ذرت به پف فیل کمک می‌کند. این مدل از دستگاه‌های پاپ کورن فضا اشغال می‌کنند و اگر با کمبود مکان و فضا مواجه هستید باید به فکر گزینه‌های دیگر باشید. در میان پاپ کورن‌ سازهای حرفه‌ای هم انواع مختلفی وجود دارد.

    باید ببینید کار کردن با کدام یک برای‌تان ساده‌تر است. در این صورت، استفاده از دستگاه راحت‌تر خواهد بود. اگر ساز و کاری که برای تهیه پف‌ فیل در دستگاه استفاده می‌شود بسیار پیچیده باشد، خرید آن شما را به دردسر خواهد انداخت. پس به طرز کار وسیله حتما دقت کنید و مورد مناسب خود را بخرید.

    [related]8743[/related]

    پاپ کورن ساز مخصوص مایکروویو

    دستگاه پاپ کورن ساز

    پاپ کورن سازهای مایکروویو هم مخصوص درست کردن پف فیل در مایکروویو طراحی و تولید می‌شوند. کافی است، ذرت را درون این وسیله بریزید و آن را در مایکرویو قرار بدهید. در عرض سه دقیقه، ذرت بو داده مورد نظرتان آماده می‌شود و می‌توانید آن را نوش جان کنید. مواد به کار رفته در این وسیله نسبت به گرما مقاوم است و بیشتر انواع آن قابلیت شست و شو در ماشین ظرف‌شویی را هم دارند.

    پاپ کورن سازهای مخصوص مایکروویو نیاز به روغن ندارند و از همین جهت با خرید این دستگاه‌ها می‌توانید، خوراکی سالم و بدون چربی برای خود و خانواده‌تان آماده کنید. سادگی و سهولت فرایند آماده‌سازی پاپ کورن با این وسیله بسیار قابل توجه است.

    جنس دستگاه چگونه است؟

    دستگاه‌های مختلف پاپ کورن ساز در انواع مختلف معمولا از سه نوع ماده اصلی ساخته می‌شوند. به عبارت دیگر جنس این دستگاه‌ها از مواد زیر است:

    • شیشه؛
    • استیل ضدزنگ؛
    • سیلیکون؛

    استیل برای نگه داشتن حرارت جهت آماده‌سازی پاپ کورن مناسب است. این جنس معمولا در ساخت دستگاه‌های مخصوص اجاق گاز استفاده می‌شود. دستگاه‌های مخصوص مایکروویو هم باید از جنس شیشه و سیلیکون ساخته شوند. یادتان باشد که دستگاه‌های مخصوص مایکروویو نباید از جنس استیل باشند زیرا استفاده از چنین موادی در مایکروویو به شدت خطرناک است. بدنه دستگاه‌های برقی هم تلفیقی از شیشه و پلاستیک هستند.

    قیمت دستگاه پاپ کورن ساز چقدر است؟

    دستگاه پاپ کورن ساز

    دستگاه‌های پاپ کورن ساز، انواع مختلفی در بازار دارند. در میان انواع و مدل‌های مختلف آن می‌توان قیمت‌های گوناگونی پیدا کرد. به طور کلی، طیف قیمت این وسیله از ۵۰ هزار تومان شروع و تا ۸۰۰ هزار تومان ادامه پیدا می‌کند. در این میان، پاپ کورن سازهای برقی در میان مدل‌های خود هم قیمت‌های خیلی گران دارند و هم قیمت‌های ارزان‌تر و مقرون به صرفه، مدل‌های پاپ کورن ساز مخصوص اجاق گاز از همه ارزان‌تر هستند و باقی انواع هم طیف قیمتی متوسط و متوسط رو به بالا دارند.

    ظرفیت و گنجایش وسیله چقدر باشد؟

    به ظرفیت دستگاهی که می‌خرید هم دقت داشته باشید. اگر قرار است به اندازه یک ظرف کوچک و برای خانواده‌ای دونفره، پاپ کورن درست کنید باید به سراغ دستگاه‌های کوچک بروید اما اگر می‌خواهید در حجم وسیعی ذرت بو داده داشته باشید باید به فکر خرید دستگاه‌های بزرگ‌تر باشید. مثلا مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌هایی که همیشه مهمان دارند و می‌خواهند با یک خوراکی مفرح و خوشمزه از فرزندان و نوه‌های‌شان پذیرایی کنند باید به فکر دستگاه‌های بزرگ‌تر بروند.

    چه ویژگی‌های ایمنی داشته باشد؟

    دستگاه‌های پاپ کورن ساز از طریق حرارتی که تولید می‌کنند، پف فیل می‌سازند. به همین خاطر بعد از آماده‌سازی ذرت بسیار داغ خواهند شد. باید به ساختار و جنس آنها قبل از خرید دقت زیادی داشته باشید. در واقع، وسیله باید طوری طراحی شده باشد که راحت با آن کار کنید و دست‌تان نسوزد. ساختار هر وسیله و شکل طراحی آن همیشه بسیار مهم است و باید قبل از خرید به آن توجه کنید.

    امکان اضافه کردن سُس و مواد جانبی

    برخی افراد دوست دارند به پاپ کورن خود انواع سُس‌ها، کره، نمک و مواد مختلف اضافه کنند. اگر شما هم در این دسته قرار می‌گیرید، بهتر است به دنبال خرید وسیله‌هایی باشید که چنین امکانی را در فرایند درست کردن پاپ کورن در اختیارتان می‌گذارند. مثلا دستگاه‌های پاپ کورن مخصوص مایکروویو به شما امکان اضافه کردن مواد جانبی مانند کره و... را قبل از قرار دادن ذرت در دستگاه و گذاشتن آنها در مایکرویو می‌دهد.

    اندازه و حجم وسیله چقدر باشد؟

    یکی از مهم‌ترین نکاتی که در خرید دستگاه پاپ کورن ساز باید لحاظ کنید، اندازه دستگاه و فضایی است که اشغال می‌کند. باید ببینید که وسیله، چقدر از فضایی که در اختیار دارید را اشغال می‌کند. اگر هم قصد خرید دستگاه پاپ کورن ساز مخصوص مایکروویو دارید باید به اندازه وسیله و مایکروویو‌تان توجه کنید تا با هم تناسب داشته باشند.

    کلام آخر

    امیدواریم با انواع دستگاه پاپ کورن ساز آشنا شده باشید و نکات مهم برای خرید را به خاطر بسپارید. انواع دستگاه تولید پاپ کورن در قیمت‌ها، شکل‌ها و مدل‌های مختلف در بازار موجود هستند و همین یعنی دستتان برای انتخاب این وسیله باز است. [see_also]5921[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید