دستگاه پرزگیر لباس چیست و چه کاربردی دارد؟

دستگاه پرزگیر لباس چیست و چه کاربردی دارد؟
راهنمای مطالعه

    تا به حال برای‌تان پیش آمده است که یکی از لباس‌های نازنین‌تان دچار پرزهای متعدد شود و ظاهر دوست‌داشتنی‌اش را از دست بدهد؟ در این مواقع به جز مرثیه‌سرایی برای از دست رفتن لباس مورد علاقه‌تان، کارهای دیگری هم می‌توانید انجام بدهید. مثلا؛ خرید یک عدد دستگاه پرزگیر لباس.

    دستگاه پرزگیر لباس چیست؟

    دستگاه پرزگیر لباس

    اگر لباس‌های‌تان پر از پرز شده‌اند و جلوه نخست خود را از دست داده‌اند، نباید نگران باشید. این روزها برای هر چیزی وسیله‌ای وجود دارد و تقریبا برای هر مشکلی، راه حلی در بازار متنوع صنایع و محصولات موجود است. دستگاه‌های پرزگیر دستی و برقی هم برای رفع چنین مشکلاتی هستند. دستگاه پرزگیر لباس می‌تواند، پرز و کُرک‌های موجود روی لباس را از بین ببرد و به آنها جلوه‌ای مطلوب بدهد. علاوه بر لباس‌ها، برای زدودن گرد و خاک، پرز و کرک و مواری مشابه هم می‌توان از این وسیله استفاده و مبل، صندلی و... را پاکسازی کرد.

    همان‌طور که از نام دستگاه پرزگیر مشخص است از این وسیله برای گرفتن پرز لباس استفاده می‌شود. البته کاربردهای مختلف دیگری هم می‌توان برای آن متصور شد. مثلا کسانی که حیوان خانگی دارند به خوبی می‌دانند که موی حیواناتی مانند سگ و گربه روی فرش، موکت و مبل می‌چسبد. با داشتن پرزگیر، به سادگی می‌توان موی حیوانات را از وسایل مختلف جدا کرد.

    پرزگیرهای لباس در دو نوع به بازار عرضه می‌شوند:

    • پرزگیر دستی؛
    • پرزگیر برقی.

    دستگاه پرزگیر لباس دستی

    دستگاه پرزگیر لباس

    پرزگیرهای دستی در اندازه‌ها و قیمت‌های مختلفی به بازار عرضه می‌شوند. ساختار نوع رولی به این صورت است که یک کاغذ چسبناک، دور یک قطعه پلاستیکی کشیده می‌شود و رول روی یک دسته قرار می‌گیرد. کافی است، دسته را روی سطح لباس یا هر سطح پرز و کرک‌دار دیگر بچرخانید تا تمیز شود. با وجود دستگاه پرزگیر دستی می‌توانید مبل، فرش، صندلی و... را تمیز کنید.

    پرزگیرهای دستی مجهز به رولی در حدود چند متر (مثلا پنج متر) هستند و با وجود کاغذ چسبناک رولی، می‌توان تا به اتمام رسیدن کاغذ از آنها استفاده کرد. سری برخی از این دستگاه‌ها به صورت مجزا در بازار به فروش می‌رسد و بعد از تمام شدن رول، امکان قرار دادن یک سری تازه روی دسته وجود دارد.

    دستگاه پرزگیر لباس

    برخی از انواع پرزگیر دستی هم به شکل کاغذ چسبناک رولی تولید نمی‌شوند بلکه با خرید آنها با بُرسی رو به رو هستیم که سر آن از جنس مواد پلاستیکی زبر برای جذب کرک و پرز است و می‌تواند سطوح مختلف را صاف و تمیز کند. قیمت پرزگیرهای دستی چندان زیاد نیست و می‌توانید با صرف هزینه‌ای در حدود ۱۰ تا ۱۰۰ هزار تومان، نمونه‌ای از آنها را خریداری کنید.

    دستگاه پرزگیر لباس برقی

    دستگاه پرزگیر لباس برقی هم در بازار موجود است. این دستگاه‌ها به راحتی، کرک و پرز لباس‌های پشمی، نخی، الیاف مصنوعی و... را از بین می‌برند. برندهای معروفی مانند فیلیپس، مک‌استایلر و... دست به کار شده‌اند و پرزگیرهایی در اندازه و وزن کم تولید کرده‌اند. این پرزگیرها دارای موتورهایی عموما ۳ واتی و مجهز به باتری یا شارژری برای شارژ کردن هستند. انواعی از آنها هم فقط با باتری یا فقط با برق کار می‌کند.

    پرزگیرهای برقی وزن اندکی دارند و کار کردن با آنها بسیار سریع و ساده است. یعنی وسیله‌ای در حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ گرم به راحتی با تیغه گردان و صفحه محافظی که روی آنها تعبیه شده است، پرزها و کرک‌ها و حتی گرد و غبار را از روی لباس‌ها می‌زداید. پرزگیرها به سادگی به شما کمک می‌کنند تا مو و مواد اضافی که به لباس می‌چسبند یا پرز و کرکی که به واسطه استفاده چندین ساله و مکرر از یک لباس به وجود آمده است را به خوبی از بین ببرید. قیمت پرزگیرهای برقی هم از حدود ۵۰ تا ۴۰۰ هزار تومان است. بنابراین بنا به بودجه‌ای که برای خرید این وسیله در اختیار دارید، امکان انتخاب از میان گزینه‌های مختلف برای‌تان وجود دارد.

    [related]5051[/related]

    برای خرید دستگاه پرزگیر لباس باید به چه نکاتی دقت کنید؟

    دستگاه پرزگیر لباس

    برای خرید هر دستگاهی باید اطلاعات کافی کسب کنید. اگر از قبل با ویژگی‌های لازم و مناسب آشنایی داشته باشید، خرید بهتر و مقرون به صرفه‌تری خواهید داشت. باید بدانید که برای چه هدفی خواهان خرید دستگاه پرزگیر هستید و چه بودجه‌ای برای این کار کنار می‌گذارید. برای شروع فرایند خرید دستگاه پرزگیر لباس لازم است بدانید که آیا به دنبال یک پرزگیر ساده هستید و نمی‌خواهید زیاد خرج کنید یا نه.

    اگر قصد خرید چنین وسیله‌ای را دارید، بهتر است به سراغ پرزگیرهای دستی ساده بروید. اما یادتان باشد، نمونه‌های برقی این دستگاه هم با کارایی و بهره‌وری بیشتر در بازار موجود هستند. برای خرید دستگاه پرزگیر لباس دستی و برقی به گزینه‌های زیر توجه کنید:

    ارگونومی و سهولت استفاده در نمونه دستی و برقی

    یکی از موارد مهمی که باید در خرید دستگاه پرزگیر لباس در نظر داشته باشید، ارگونومی آن است. یعنی باید وسیله‌ای را انتخاب کنید که استفاده و در دست گرفتن آن برای‌تان ساده و آسان باشد. مدل‌های پرزگیر دسته‌دار ساده‌ای که بدون برق کار می‌کنند، گزینه‌ای خوب برای زدودن کرک و پرز از لباس هستند.

    قبل از اینکه اقدام به خرید آنها کنید، وسیله را در دست بگیرید و ببینید که آیا به راحتی می‌توان با آن کار کرد یا خیر. همین آزمایش را قبل از خرید انواع پرزگیر برقی هم انجام بدهید. اگر به راحتی نتوانید این وسیله را در دست بگیرید و برای سطوح گوناگون استفاده کنید، کاربرد زیادی نخواهند داشت.

    برخی از دستگاه‌های پرزگیر برقی دارای مخزن جمع‌آوری پرز و کرک هستند و همین باعث می‌شود که کار پرزگیری ساده‌تر شود و برای جمع کردن پرز و زوایدی که از روی سطوح مختلف زدوده شده‌اند، دیگر دچار مشکل نشوید. پس بهتر است در هنگام خرید به این موضوعات به خوبی دقت کنید.

    دستگاهی که تهیه می‌کنید باید طوری طراحی شده باشد که به بافت لباس و سطوح مختلفی که قرار است، پرزگیری شود هیچ آسیبی وارد نکند. مثلا دستگاه‌های برقی مجهز به یک تیغه هستند، این تیغه که می‌چرخد و پرز و زوائد را از سطح پارچه جدا می‌کند نباید به بافت آن آسیبی بزند. پس قبل از خرید به این نکته هم دقت کنید.

    ضمانت و موتور دستگاه در نمونه‌های برقی

    دستگاه پرزگیر لباس

    برای خرید دستگاه پرزگیر لباس برقی به توانایی موتور آن دقت داشته باشید. معمولا توان موتور در این دستگاه‌ها نهایتا ۳ وات است  و برای زدودن پرز لباس‌های مختلف کافی است. باید ببینید که قصدتان از خرید وسیله چیست و اگر قرار است از آن زیاد استفاده کنید به جز برای زودون کرک، پرز و گرد و غبار لباس برای مبل و... هم از آن بهره ببرید، بهتر است به سراغ نمونه‌هایی با موتورهای قوی‌تر بروید.

    هر چقدر که موتور دستگاه قوی‌تر باشد، سرعت آن هم افزایش پیدا می‌کند و زودتر می‌تواند پرزگیری انجام بدهد.

    در هنگام خرید به ضمانت یا گارانتی محصول هم دقت داشته باشید و به سراغ خرید وسیله‌ای بروید که به شما برای تعمیر ضمانت می‌دهد؛ در این صورت اگر وسیله‌تان خراب شود، دچار مشکل نمی‌شوید.

    باتری یا سیمی بودن وسیله در نمونه‌های برقی

    اگر قصد خرید دستگاه پرزگیر لباس برقی را دارید باید به این فکر کنید که دستگاه فقط با سیم به پریز برق متصل می‌شود یا با باتری کار می‌کند. بعضی از پرزگیرها هم با باتری کار می‌کنند و هم سیم. برخی نیز فقط به یکی از این امکانات مجهز هستند. در نتیجه باید ببینید که کدام نوع از این وسیله برای‌تان مناسب‌تر است.

    مثلا در خرید نوعی از دستگاه پرزگیر لباس که با سیم کار می‌کند باید دقت داشته باشید که سیم به اندازه کافی بلند باشد تا راحت از آن استفاده کنید. اگر هم قرار است که از پرزگیر در مکان‌هایی خارج از خانه و... بهره ببرید باید به سراغ مواردی بروید که با باتری هم کار می‌کنند.

    نکته مهم

    کاربرد دستگاه پرزگیر لباس به زدودن غبار، کرک و پرز لباس‌ها محدود نمی‌شود. اگر حیوان خانگی دارید و نمی‌دانید که چطور می‌توان موهای آنها را از روی سطح فرش، مبل و... جمع‌آوری کرد به خرید یک دستگاه پرزگیر فکر کنید. این وسیله می‌تواند خیال‌تان را از بابت موهای سگ، گربه یا حیوانات پشم‌آلوی دیگری که در منزل نگه می‌دارید، کاملا راحت کند.

    در آخر

    دستگاه پرزگیر لباس شاید خرید دستگاه پرزگیر لباس به نظرتان، کاری اضافی و نه چندان ضروری است اما باید بگوییم که اشتباه می‌کنید. چنین دستگاهی می‌تواند لباس‌های زیادی را نجات بدهد و زیبایی و نو بودن را به آنها بازگرداند. گاهی‌اوقات، هزینه‌ای که برای خرید یک دستگاه صرف می‌شود از هزینه‌های متعدد دیگر جلوگیری می‌کند؛ خرید دستگاه پرزگیر لباس هم از همین چیزهاست. در هر حال، انتخاب با شماست! [see_also]7631[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید