برای خرید مایع لباسشویی حتما این نکات را به‌خاطر بسپارید

برای خرید مایع لباسشویی حتما این نکات را به‌خاطر بسپارید
راهنمای مطالعه

    خرید مایع لباسشویی مناسب بسیار مهم است. با یک انتخاب درست، لباس‌های‌تان تمیزتر می‌شود و جلوه بهتری هم پیدا خواهند کرد. پس باید قبل از خرید مایع برای لباس شستن، بدانید که باید به چه نکاتی توجه کنید. امروز برایتان از همین نکات گفته ایم.

    نکات مهم برای خرید مایع لباسشویی

    خرید مایع لباسشویی

    در ادامه از ویژگی‌ها و نکاتی گفته‌ایم که به خرید بهتر مایع لباسشویی کمک می‌کند.

    ۱. توجه به نوع ماشین لباسشویی

    حتما به هماهنگی و هم‌خوانی میان ماشین لباسشویی و مایع آن دقت کنید. اگر ماشین لباسشویی‌ های‌ افیشنسی(HE) در منزل دارید باید حواس‌تان باشد و مایع مخصوص آنها را خریداری کنید. یعنی مایعی مطلوب که متناسب با کارکرد و ویژگی‌های ماشین لباسشویی‌تان طراحی و تولید شده است. منظور از ماشین لباسشویی های‌افیشنسی یا ماشین‌هایی با کارایی بالا، این است که در این وسایل بنا به طراحی و ساختار و وجود ویژگی‌هایی مانند ذخیره مصرف انرژی و...، کارایی و بازدهی دستگاه بالاست. اگر از مایع عادی برای شست‌وشو استفاده کنید، احتمالا کف بیش از حدی که در دستگاه ایجاد می‌شود، آن را تخریب می‌کند. برای ماشین‌های ساده هم از مایع‌های ساده استفاده کنید.

    ۲. بررسی حساسیت‌های بدن

    خرید مایع لباسشویی

    یادتان باشد که برخی از انواع مایع لباسشویی می‌تواند موجب بروز حساسیت در بدن شود. پس به دنبال خرید مایع لباسشویی باشید که رنگ و اسانس معطر در آن وجود ندارد یا آن‌قدر شدید نیست که باعث بروز آسیب به بدن و حساسیت در آن شود. اگر حساسیت دارید و بدن‌تان در تماس با برخی مواد دچار حساسیت می‌شود، از انواع ضدحساسیت مایع لباسشویی استفاده کنید. مثلا برای شستن لباس کودکان و نوزادان هم باید حتما به سراغ مایع ضدحساسیت و مخصوص کودکان بروید تا پوست لطیف نوزاد و کودکان‌تان آسیبی نبیند.

    ۳. خرید مایع لباسشویی دوست‌دار محیط زیست

    در خرید مایع لباسشویی به مقوله حفظ محیط زیست هم توجه کنید. برندهایی که در ترکیب مایع لباسشویی خود از مواد شیمیایی مصنوعی استفاده نمی‌کنند، گزینه‌هایی هستند که به حفظ محیط زیست هم کمک می‌رسانند. بهتر است از این برندها خرید کنید و نقشی در حفظ محیط زیست داشته باشید. برخی از انواع مایع لباسشویی حاوی مواد و ترکیبات طبیعی هستند و همین موضوع باعث می‌شود تا بتوان روی آنها به عنوان انتخابی بهتر حساب باز کرد. مواد طبیعی برای محیط زیست، ضرر و خطری ندارند و این ویژگی بسیار مهمی است.

    [related]597[/related]

    ۴. اندازه و حجم مایع لباسشویی

    خرید مایع لباسشویی

    قبل از خرید مایع لباسشویی باید به حجم و اندازه آن هم فکر کنید. پیش خودتان حساب کنید و با برآوردی که دارید، میزان مصرف مایع و دفعات شست‌وشوی لباس‌ها را تعیین و بعد اقدام به خرید مایع با حجم متناسب با نیازتان کنید. یادتان باشد که کیفیت یک مایع لباسشویی می‌تواند به داشتن انتخابی به صرفه هم کمک کند.

    برای مثال، بعضی از برندها، مایعی ارزان‌تر و در حجمی وسیع‌تر تولید می‌کنند. اما اگر کیفیت پاک‌کنندگی مایع به حد کافی مطلوب نباشد، برای پاک‌سازی لکه‌ها و کثیفی نیاز به مصرف مقدار زیادی از ماده شوینده به وجود خواهد آمد. این در حالی است که بعضی از انواع مایع لباسشویی حجم کمتر و بسته‌های کوچک‌تری دارند ولی چون اثرگذاری و کیفیت‌شان بیشتر است، با مصرف مقدار اندکی از آنها لباس‌ها کاملا تمیز و پاک می‌شوند.

    ۵. توجه به آنزیم موجود در مایع لباسشویی

    آنزیم‌ها از جمله موادی هستند که معمولا در ترکیب مایع لباس به کار می‌روند. این مواد، کاتالیزگرهای بیولوژیکی هستند و سرعت زدودن آلودگی‌ها از لباس را افزایش می‌دهند. تولیدکنندگان از انواع آنزیم‌ها برای از بین بردن لکه‌های خون، چربی، نشاسته و... بهره می‌برند. یادتان باشد که احتمال بروز حساسیت پوستی در تماس و استفاده از این نوع مایع لباسشویی وجود دارد.

    پس اگر پوست حساسی دارید، بهتر است دور این نوع از مایع لباسشویی را خط بکشید.

    ۶. دقت به بو و رایحه مایع لباسشویی

    خرید مایع لباسشویی

    یکی از مهم‌ترین مواردی که باید در خرید مایع لباسشویی در نظر بگیرید، دقت به بو و رایحه مایع است. هر شخصی بنا به سلیقه و نظراتی که دارد از استشمام نوعی از رایحه و بو لذت می‌برد. بنابراین، انتخاب مایع لباسشویی با رایحه مناسب تا حد زیادی سلیقه‌ای است. در هر حال باید دقت کنید که بوی این پاک‌کننده، برای‌تان آزاردهنده نباشد.

    ۷. قیمت و هزینه خرید مایع لباسشویی

    قیمت برندهای مایع لباسشویی مختلف معمولا از پودرها و انواع دیگر پاک‌کننده‌ها گران‌تر است. اما این گرانی در صورتی که یک مایع خوب و باکیفیت خریداری کنید، کاملا به صرفه خواهد بود. با وجود مایع لباسشویی، دیگر خبری از مسدود شدن جعبه ماشین لباسشویی در قسمتی که همیشه پودر میریزید نخواهد بود و این یک ویژگی مثبت چشم‌گیر است. علاوه بر این، وجود پیمانه که در واقع به طور معمول همان در ظرف حاوی مایع لباسشویی است، به شما کمک می‌کند تا به اندازه مناسب و دلخواه‌تان از مایع لباسشویی برای شستن لباس‌ها استفاده کنید.

    نکات قابل تأمل

    خرید مایع لباسشویی اینکه مایع لباسشویی بخرید یا پودر تا حدی به سلیقه و نوع ماشین لباسشویی‌تان وابسته است اما اگر قلب‌تان برای محیط زیست می‌تپد، باید بدانید که خرید مایع لباسشویی نسبت به پودر و انواع دیگر تمیزکننده‌ها برای طبیعت بهتر است. زیرا مواد سازنده آن، آسیب کمتری به محیط زیست وارد می‌کند. علاوه بر مقوله محیط زیست، مایع لباسشویی نسبت به پودرها، قدرت پاک‌کنندگی بیشتری برای زدودن لکه‌های ناشی از چربی دارد و برای شست و شوی الیاف و پارچه‌های حساس هم مناسب‌تر است زیرا باعث تخریب و آسیب دیدن بافت‌های آنها نمی‌شود. قبل از خرید پاک‌کننده لباس باید دمای آبی که قرار است، لباس‌ها با آن شسته شوند نیز مشخص باشد. شاید تعجب کنید اما نکته ظریفی در اینجا وجود دارد که اتفاقا در شست‌وشوی لباس‌ها بسیار مهم است. ماجرا از این قرار است که مایع لباسشویی در آب سرد، راحت‌تر حل می‌شود. در نتیجه، اگر قرار باشد از آب سرد برای شست‌وشو استفاده کنید، باید به خرید مایع لباسشویی فکر کنید. برای خرید مایع لباسشویی حتما به سراغ گزینه‌های مناسب و باکیفیت بروید، زیرا اگر این ماده پاک‌کننده از کیفیت خوبی برخوردار نباشد، مواد شیمیایی نامناسب موجود در آن به بدن و لباس‌های‌تان آسیب وارد می‌کنند. [see_also]9201[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید