انواع مختلف برس ریمل چه تفاوتی با هم دارند؟

انواع مختلف برس ریمل چه تفاوتی با هم دارند؟
راهنمای مطالعه

    ریمل پای ثابت لوازم آرایشی بسیاری از ما خانم‌هاست. اما با این‌همه تنوع ریمل انتخاب ریملی که انتظارات‌مان را برآورده کند کار آسانی نیست. در این مطلب «درجه» به بررسی انواع برس ریمل و کارکرد خاص هر مدل می‌پردازیم. پس در ادامه با ما همراه باشید تا این بار حرفه‌ای‌تر ریمل بخرید.

    ۱. باریک؛ بلندکننده مژه‌

    برس ریمل - باریک

    اگر مژه‌های صاف و کوتاهی دارید، اعجاز این برس‌های باریک‌اندام با دندانه‌های کم‌پشت را دست‌کم نگیرید. این مدل طراحی برس به‌گونه‌ای است که تک‌تک مژه‌ها را پوشش می‌دهد. حتی ریزترین مژه‌های گوشه‌های داخلی چشم را گیر می‌اندازد. برس‌های این مدلی مژه‌ها را تک‌تک از زیر می‌گیرند و بلند می‌کنند. چون مژه‌ را از ریشه پوشش می‌دهند، باعث می‌شوند مژه‌هایتان بلندتر و مشخص‌تر به نظر برسند. با برس‌های باریک‌ می‌توانید تمیزتر ریمل بزنید. ریمل‌های تپل معمولا اندکی کثیف‌کاری دارند.

    اما اگر دنبال ریملی برای حجم‌دادن به مژه‌هایتان می‌گردید، این مدل برس ریمل نمی‌تواند انتظارتان را از بابت حجم‌دهندگی برآورده کند.

    ۲. ساعت‌شنی؛ بازتر نشان‌دادن چشم‌ها

    انواع برس ریمل - ساعت‌شنی

    انحنای طرفین برس‌های ساعت‌شنی‌شکل مژه‌ها را پرجلوه و تماشایی می‌کند. برس ساعت‌شنی در بلند‌کردن و حجم‌دادن به مژه‌های گوشه‌‌های بیرونی چشم استاد است. وقتی مژه‌های این قسمت از چشم خوب بلند و حجیم شوند، چشم‌ها بازتر و خوش‌نماتر به نظر می‌رسند. این مدل برس ریمل به حداقل یک بار امتحان‌کردنش می‌ارزد.

    ۳. مخروطی؛ پوشش‌دهی یک‌نواخت

    انواع برس ریمل - مخروطی

    برس‌های مخروطی نوک باریک‌تری دارند. البته در برخی برندها ممکن است بلندتر و پرپشت‌تر از چیزی که در تصویر بالا می‌بینید، باشند. اما درکل برس‌های مخروطی هرچه به نوک نزدیک‌تر می‌شوند، باریک‌ترند. با این مدل برس ریمل به‌راحتی می‌توانید مژه‌های ریز و کوتاه گوشه‌های داخلی چشم‌ را هم پوشش دهید. برس‌های مخروطی در نیمه پایینی پهن‌ترند تا بیشتر روی مژه‌های گوشه‌های بیرونی چشم اثر کنند. طراحی مخروطی درواقع کمک می‌کند تا خط مژه‌هایتان را در هر بار کشیدنْ کامل پوشش دهید.

    مدل مخروط برعکس هم داریم. یعنی برس‌هایی که هرچه به نوک نزدیک‌تر می‌شوند، پهن‌ترند. این مدلی‌ها با دندانه‌های ریزترِی که در نیمه پایینی برس دارند مژه‌ها را از ریشه می‌گیرند و بلند می‌کنند. به مژه‌ها حجم هم می‌دهند.

    ۴. مارپیچی؛ حجم‌دهنده و حالت‌دهنده مژه

    انواع برس ریمل - مارپیچی

    اگر مژه‌های نازک و کوتاهی دارید، بد نیست این بار ریملی بخرید که برس مارپیچی داشته باشد. با برس های این مدلی می‌توانید حدی از حجم‌دهندگی و حالت‌دهندگی را یکجا تجربه کنید. معمولا هم این مدلی‌ها ریمل را روی مژه‌ها براثر کشیدن‌های متوالی گلوله نمی‌کنند.

    [related]7431[/related]

    ۵. توپی؛ پوشش‌دهی نقطه‌ای

    انواع برس ریمل - توپی

    این مدل برس ریمل برای وقتی کارایی دارد که می‌خواهید قسمت خاصی از مژه‌هایتان را دقیق‌تر ریمل بزنید. برس‌های معمولی بلندترند و تقریبا کل خط مژه‌ را پوشش می‌دهند. اما با برس‌های توپی می‌توانید تنها روی یک قسمت خاص از مژه‌هایتان کار کنید. بدون اینکه به سایر قسمت‌ها هیچ دستی بخورد. برس‌های این مدلی خصوصا به درد مژه‌های گوشه‌های داخلی چشم می‌خورند که با هر نوع برسی به‌راحتی مهار نمی‌شوند. برس توپی برای ریمل‌زدن مژه‌های پلک پایین هم مناسب‌ است.

    ۶. انحنادار؛ حالت‌دهنده مژه

    انواع برس ریمل - انحنادار

    برس‌های انحنادار اندکی خم‌اند و همین خم ملایم‌شان برای حالت‌دادن به مژه‌ها کولاک می‌کند. این مدل برس ریمل بیشتر مناسب کسانی است که مژه‌های بلندی دارند و می‌خواهند این موهبت طبیعی را با فردادن به مژه‌هایشان بیشتر به رخ بکشند. برس‌های انحنادار روی مژه‌های صاف و بی‌حالت هم خوب جواب می‌دهد. اگر اول از فرمژه استفاده کنید که دیگر بهتر.

    ۷. Sشکل؛ بلندکننده و حجم‌دهنده مژه‌

    انواع برس ریمل - Sشکل

    برس‌ Sشکل برای هم بلندکردن و هم حجم‌دادن به مژه‌ها فرم مناسبی است. اگر معمولا چند دور ریمل می‌زنید، احتمالا از کارکرد برس‌های Sشکل راضی خواهید بود. با برس‌های این مدلی می‌توانید بدون اینکه ریمل روی مژه‌هایتان گلوله شود چند دور ریمل بزنید. این مدل برس‌ها مژه‌های ریز و کوتاه گوشه‌های داخلی چشم را هم به‌خوبی مهار می‌کنند.

    ۸. تپل و پرمو؛ حجم‌دهنده مژه‌

    انواع برس ریمل - تپل و پرپشت

    برس‌های تپل و پرمو حجم‌دهنده‌اند. این مدل برس‌‌ها ریمل بیشتری به خودشان می‌گیرند و درنتیجه مژه‌ها را هم ریملی‌تر می‌کنند. برس‌های این مدلی برای هر نوع مژه‌ای قابل‌استفاده‌اند. اما اثرشان بیشتر روی مژه‌هایی ملموس خواهد بود که نازک و کم‌پشت‌اند. چراکه عمده مواد ریمل را روی ریشه مژه‌ها می‌نشانند و تارهای مژه را از ریشه ضخیم‌تر نشان می‌دهند. درکل هرچه برس ریمل کت‌وکلفت‌تر و پرپشت‌تر باشد، به حجم‌دهندگی مژه‌ها بهتر کمک می‌کند.

    به این مدلی‌ها برس جامبو هم می‌گویند.

    ۹. شانه‌ای؛ مناسب مژه‌های کم‌پشت و کوتاه

    انواع برس ریمل - شانه‌ای

    برس‌های شانه‌ای به‌طور ویژه برای ضخیم‌تر نشان‌دادن مژه‌ها طراحی شده‌اند. این مدل برس‌ ریمل مژه‌ها را به‌خوبی از هم جدا می‌کند. حتی ریزترین مژه‌ها را هم می‌گیرد. مهم‌تر اینکه مواد ریمل را روی مژه‌ها گلوله نمی‌کند. درکل برس‌های شانه‌ای مژه‌ها را پرتر و ضخیم‌تر نشان می‌دهند.

    ۱۰. حبابی؛ بلندکننده مژه‌ها

    انواع برس ریمل - حبابی این مدل برس ریمل بیشتر حالت‌دهنده است تا حجم‌دهنده. برس‌های حبابی‌ مژه‌ها را هم‌زمان از سه نقطه تحت تأثیر قرار می‌دهند. با پیچ نرمی که دارند مژه‌ها را به‌خوبی از ریشه بالا می‌کشند تا بلندتر به نظر برسند. برس‌های مارپیچی هم تقریبا همین کار را می‌کنند. فقط اینکه مدل مارپیچی مژه‌ها را به‌خوبی برس‌های حبابی بالا نمی‌کشد. اما درعوض به مژه‌ها کمی حجم هم می‌دهد.

    جمع‌بندی

    در این مطلب با ۱۰ مدل برس ریمل آشنا شدید. دیدید که انواع مختلف برس هرکدام کارکرد خاص خودشان را دارند و تفاوت‌شان با هم تزئینی نیست. البته تنها نوع برس نمی‌تواند تعیین‌کننده رضایت ما از یک ریمل باشد. قطعا فرمولاسیون ریمل هم عامل تأثیرگذاری است که در مطالب بعدی حتما برایتان خواهیم گفت. [see_also]7524[/see_also]
    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید