قبل از دانستن این نکات چرخ گوشت نخرید

قبل از دانستن این نکات چرخ گوشت نخرید
راهنمای مطالعه

    قصد خرید چرخ گوشت دارید و نمی‌دانید باید از کجا شروع کنید؟ حق دارید. اگر اطلاعات کافی درباره خرید یک وسیله نداشته باشید، کارتان کمی سخت خواهد شد. اما در این راهنما، برای‌تان تمام نکات لازم برای خرید این وسیله کاربردی را نوشته‌ایم. با ما همراه باشید.

     

    وجود دستگاه چرخ گوشت در منزل، فکر و ایده بسیار خوبی است. با وجود آن می‌دانید که چه موادی و با چه کیفیتی در چرخ گوشت‌تان ریخته می‌شوند و دیگر نگران آلودگی‌ها و مواد نامناسبی نخواهید بود که ممکن است در گوشت چرخ‌کرده‌های آماده وجود داشته باشند.

    توجه به سلامت تغذیه خود و خانواده معمولا یکی از دغدغه‌های اصلی شماست و به همین خاطر با خرید چرخ گوشت مناسب می‌توانید از بابت سلامت گوشت مصرفی‌تان تا حدودی مطمئن شوید. اما قبل از اینکه دست به کار شوید و به خرید بروید باید نکاتی را در ذهن داشته باشید. این نکات در تصمیم‌گیری بهتر به کمک‌تان می‌آیند.

    ۱.  چرخ گوشت دستی بخرم یا برقی؟

    نخستین نکته‌ای که باید در خرید چرخ گوشت در نظر داشته باشید، نوع منبع تغذیه حرکتی آن برای کار کردن است. دو نوع چرخ گوشت وجود دارد: برقی و دستی. چرخ‌گوشت‌های دستی، کوچک‌تر و ارزان‌تر هستند و چرخ‌گوشت‌های برقی، بزرگ‌تر و گران‌تر. اگر قصد ذخیره پول دارید و دوست دارید هزینه کمتری خرج خرید چرخ گوشت کنید باید بدانید با چرخ گوشت دستی همه کار بر عهده خودتان است. یعنی باید دسته وسیله را بچرخانید و با نیروی دست‌تان، به چرخ شدن گوشت کمک کنید.

    اما اگر چرخ گوشت برقی بخرید، موتور دستگاه، تیغه آن را می‌چرخاند و سریعا کار چرخ کردن گوشت را به پایان می‌رساند. در واقع، انتخاب میان چرخ گوشت برقی و دستی، انتخاب میان صرفه‌جویی در زمان یا صرفه‌جویی در پول است. چرخ گوشت دستی به صرفه‌جویی در پول‌تان کمک می‌کند و چرخ گوشت برقی باعث صرفه‌جویی در وقت می‌شود. انتخاب با شماست!

    ۲. دوام و جنس چرخ گوشت چطور باشد؟

    خرید چرخ گوشت

    دوام و جنس هر وسیله‌ای هم در خرید بسیار مهم است. اگر قصد خرید چرخ گوشت دستی دارید باید به سراغ مدل‌هایی با بدنه پلاستیکی بروید. دوام چرخ‌ گوشت‌های پلاستیکی مطلوب است و اگر مقوله قیمت برای‌تان مهم است، پلاستیکی بودن وسیله باعث می‌شود تا قیمت آن کمتر شود. بعضی از چرخ گوشت‌های برقی هم بدنه پلاستیکی دارند اما اگر جنس بدنه‌شان از آلومینیوم باشد، بهتر است. زیرا این جنس از بدنه مقاومت خوبی دارد و دیرتر خراب می‌شود.

    ۳.  جنس تیغه چطور باشد؟

    توجه به جنس و ویژگی‌های تیغه از مهم‌ترین بخش‌های خرید چرخ گوشت است. این قطعه از وسیله، وظیفه بریدن و آماده‌سازی گوشت چرخ‌کرده یا خرد کردن سبزی را بر عهده دارد و به همین خاطر باید حواس‌تان به آن باشد. بهترین تیغه‌ها از جنس فولاد ضدزنگ هستند زیرا به مرور زمان کُند نمی‌شوند و قدرت و توان خوبی در بریدن مواد دارند.

    زنگ نزدن فولاد هم ویژگی مهم دیگری است که باید در نظر بگیرید. اگر تیغه در مواجهه با مواد مختلف و آب، زنگ بزند از نظر بهداشتی و نظافت به مشکل برخواهید خورد. زنگ زدن و خورده شدن فلز تیغه باعث می‌شود تا مواد مضر با ماده غذایی ترکیب شوند و این اصلا خوب نیست.

    ۴. آیا کار کردن با این دستگاه آسان است؟

    خرید چرخ گوشت

    سهولت کار کردن با دستگاه را هم در نظر بگیرید. قبل از خرید چرخ گوشت به طرز کار آن دقت کنید و ببینید که در هر بار استفاده از آن آماده‌سازی دستگاه، پیچیده و زمان‌بر است یا خیر. اگر به سراغ خرید چرخ گوشت برقی بروید، قطعا کار کردن با آن ساده‌تر و سریع‌تر خواهد بود و نیازی به آماده‌سازی پیچیده و صرف زمان و نیرو از جانب شما وجود نخواهد داشت.

    ۵. نظافت دستگاه آسان است؟

    نظافت و شست‌وشوی دستگاه چرخ گوشت را جدی بگیرید. این وسیله با گوشت خام سر و کار دارد و اگر به خوبی تمیز نشود، قطعات و ذرات گوشت در آن باقی می‌مانند و موجب تجمع میکروب و مواد نامطلوب می‌شوند. برای جلوگیری از چنین وضعیتی باید به سراغ جنسی از تیغه باشید که به‌خوبی قابل شست‌وشو و پاک کردن است.

    فولاد ضدزنگ به‌ خوبی پاک و شسته می‌شود. نکته دیگری که باید در نظر داشته باشید، قابلیت جدا شدن قطعات مختلف وسیله است. اگر دستگاه از اجزای قابل تفکیک ساخته شده باشد، شست‌وشو و نظافت آن هم ساده‌تر خواهد بود. قطعات برخی از انواع دستگاه‌های چرخ گوشت را می‌توان در ماشین ظرف‌شویی هم شست.

    ۶. آیا دستگاه وسایل جانبی دارد؟

    خریداران معمولا دوست دارند با خرید یک دستگاه، وسایل جانبی مختلفی هم با آن ارائه شود. شما هم این‌طور هستید؟ در خرید چرخ گوشت هم می‌توان به سراغ برندهایی رفت که امکانات جانبی دیگری هم به همراه دستگاه در اختیار مشتریان قرار می‌دهند.

    برای مثال، قطعات اضافی برای تولید رشته‌های ماکارونی، سوسیس‌ساز یا تیغه‌های متنوع از جمله وسایل جانبی هستند که استفاده از چرخ گوشت را جذاب‌تر می‌کند.

    ۷. به اندازه دستگاه توجه کنید

    توجه به ابعاد و اندازه هر وسیله نیز در خرید آن اثرگذار است. حواس‌تان باشد وسیله مورد نظرتان چقدر از فضای آشپزخانه و کابینت‌ها و... را اشغال خواهد کرد. چرخ‌گوشت‌های دستی معمولا اندازه کوچک‌تری نسبت به چرخ‌گوشت‌های برقی دارند و می‌توان آنها را در کابینت یا روی پیشخوان آشپزخانه قرار داد.

    فضایی که هر دستگاه اشغال می‌کند، بسیار مهم است. زیرا اگر انتخاب درستی نداشته باشید و فضای آشپزخانه‌تان را به شکل نامناسبی با وسایل مختلف پر کنید، رفاه و آرامش‌تان در هنگام کار با دستگاه‌های گوناگون کاملا مخدوش خواهد شد.

    جمع‌بندی نهایی

      یادتان باشد که هدف از خرید وسایل مختلف آشپزخانه، راحت‌تر شدن کارها و کمتر شدن زحمتی است که برای آماده‌سازی غذا و... می‌کشید. پس باید نهایت دقت خود را به کار بگیرید تا وسیله‌ای که خریداری می‌کنید برای‌تان رفاه و راحتی به همراه داشته باشد. در غیر این صورت، صرف هزینه‌ای بیهوده بابت کالایی که بیشتر باعث زحمت‌تان می‌شود اصلا عاقلانه نخواهد بود. خرید چرخ گوشت مناسب می‌تواند به سلامت خانواده‌تان هم کمک بسیاری کند. زیرا دقیقا می‌دانید که محتویاتی که قرار است وارد دستگاه شود کاملا سالم است و در آن ناخالصی وجود ندارد. ضمن اینکه گوشت‌های چرخ‌کرده‌ای که از بیرون خریداری می‌کنید در دستگاه‌هایی چرخ می‌شوند که شما از نظافت و بهداشتی بودن فرایند آنها خبر ندارید. پس با خرید این وسیله، خیال‌تان از بابت سلامت و نظافت گوشت هم راحت‌تر خواهد بود.

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید