۸ دلیل برای اینکه آیفون XR بخریم

۸ دلیل برای اینکه آیفون XR بخریم
راهنمای مطالعه

    وقتی آیفون XR رونمایی شد بسیاری اعتقاد داشتند بالاخره اپل موفق شده در یک گوشی خوش قیمت، برخی از جذاب‌ترین قابلیت‌های آیفون را پیاده‌سازی کند، مثل دوربین با کیفیت و طراحی چشم‌نواز. با ورود آیفون XR به بازار این پیش‌بینی درست درآمد و نسخه اقتصادی پرچمدار اپل به سرعت بالاترین میزان فروش را در بین برادران گران‌قیمت‌تر خود به دست آورد. در این مطلب می‌خوانیم که چرا خرید آیفون XR از آیفون‌های دیگر منطقی‌تر است.

    سه آیفون اخیر اپل یعنی آیفون XS، آیفون XS Max و آیفون XR همگی در میان بهترین پرچم‌داران حال حاضر گوشی‌های هوشمند قرار دارند. اما اگر قصد دارید یکی از این سه آیفون را به عنوان گوشی جدید خود انتخاب کنید، با توجه به مشخصات و قیمت، کدام‌یک بهترین انتخاب برای شما خواهد بود؟ پاسخ ما آیفون XR است.

    این که چرا از بین این سه گوشی ارزان‌ترین آن‌ها را انتخاب کردیم تنها به دلیل قیمت نبوده؛ بلکه دلایل بیشتری هم وجود دارند که با هم آن‌ها را مرور می‌کنیم:

    ۱. قیمت کمتر

    در شرایط فعلی قطعا یکی از ملاک‌های اصلی خرید گوشی‌های هوشمند، قیمت آن‌هاست. آیفون‌ XR نیز با قیمت کمتر خود نسبت به دو آیفون دیگر انتخاب را برای آن‌هایی که دوست دارند جدیدترین فناوری‌های اپل را در جیب خود داشته باشند، ساده‌تر کرده است.

     

    نسخه پایه آیفون XS که در واقع همان نسخه ۶۴ گیگابایتی است با قیمت ۹۹۹ دلار راهی بازار شد که این قیمت برای نسخه ۵۱۲ گیگابایتی به ۱۳۴۹ دلار افزایش پیدا کرد.

    آیفون XS Max با قیمت پایه ۱۰۹۹ دلار برای نسخه ۶۴ گیگابایتی و حداکثر قیمت ۱۴۹۹ دلار برای نسخه ۵۱۲ گیگابایت، گران‌ترین آیفون در این مجموعه است.

    اما قیمت نسخه ۶۴ گیگابایت آیفون XR برابر با ۷۴۹ دلار و نسخه ۲۵۶ گیگابایت آن با قیمت ۸۹۹ دلار ارزان‌ترین آیفون در سه‌گانه ۲۰۱۸ اپل است.

    در واقع می‌توان گفت آیفون XR حداقل ۲۵۰ دلار از برادران بزرگ‌تر خود ارزان‌تر است. اگر ظرفیت ۵۱۲ گیگابایتی شما را وسوسه می‌کند، باید به استفاده خود از گوشی‌تان نگاهی بیاندازید و ببینید که آیا واقعا به چنین ظرفیتی نیاز دارید؟ یا همان ظرفیت پایه ۶۴ گیگابایتی برای شما مناسب است؟ تقریبا سخت می‌توان کاربری را پیدا کرد که از تمام این ۵۱۲ گیگابایت یا حتی ۲۵۶ گیگابایت را استفاده کند، مگر اینکه از گوشی به عنوان هارد اکسترنال استفاده کرده باشد!

    ۲. طراحی یکسان و در عین حال تنوع رنگ بیشتر

    هر سه آیفون نام‌ برده شده از طراحی جدید اپل بهره‌مند هستند که برای اولین بار در سال ۲۰۱۷ و با آیفون X معرفی شده بود. اپل در این طراحی حاشیه‌های اطراف نمایشگر را به حداقل رسانده و در بالای آن یک بریدگی قرار داده است که میزبان دوربین سلفی و سیستم تشخیص چهره است. قاب پشتی نیز با شیشه پوشانده شده که زیبایی آن را بیشتر کرده است. اگر از نزدیک آیفون‌های XS و XS Max را با آیفون XR مقایسه کنید متوجه طراحی یکسان آن‌ها خواهید شد که تنها تفاوت عمده در قاب پشتی و ترکیب دوربین دستگاه‌هاست.

    اما مزیت آیفون‌ XR نسبت به XS و XS Max در ارائه رنگ‌های متنوع‌ و جذابی است که می‌تواند برای کاربران، به‌ویژه نسل جوان، هیجان انگیز باشد. آیفون XS و XS Max در سه رنگ تولید شده‌اند: نقره‌ای، خاکستری فضایی و طلایی.

    آیفون XR

    در همین حال، آیفون XR شش رنگ جذاب و متنوع را ارائه می‌کند: مشکی، سفید، زرد، قرمز، آبی و مرجانی که کمی به نارنجی نیز شباهت دارد.

    ۳. صفحه نمایش بزرگ‌تر نسبت به آیفون XS

    در بخش صفحه نمایش باید حساب آیفون XS Max را از دو گوشی دیگر جدا کرد. زیرا ابعاد این گوشی به گونه‌ای است در رده فبلت‌ها جای می‌گیرد. اما آیفون‌های XS و XR نمایشگرهایی بزرگ را در قالب یک گوشی هوشمند معمولی جای داده‌اند.

    آیفون XR

    آیفون XR به یک نمایشگر ۶.۱ اینچی با پنل LCD مجهز است و این در حالی است که نمایشگر OLED آیفونXS  پنج و هشت دهم اینچ است.

    ۴. دوربین سلفی یکسان

    هر سه آیفون از دوربین سلفی ۷ مگاپیکسلی بهره‌مند هستند که به فناوری TrueDepth اپل برای تشخیص چهره و بازگشایی قفل دستگاه مجهز است. اگر مشخصات کامل دوربین را که در وب‌سایت این شرکت نیز درج شده است با دقت بررسی کنید، متوجه خواهید شد که هیچ تفاوتی بین دوربین‌های سلفی این سه گوشی وجود ندارد.

     

    آیفون XR

    ویژگی‌های محبوب دوربین سلفی اپل نیز در هر سه این گوشی‌ها یکسان است، مانند حالت پرتره و بوکه، ضبط ویدیو با کیفیت 1080p، انیموجی‌ها و عکاسی HDR.

    ۵. دوربین اصلی یکسان

    هر سه آیفون از یک لنز ۱۲ مگاپیکسلی با زاویه عریض به عنوان دوربین اصلی استفاده می‌کنند و تنها تفاوت در نحوه زوم دوربین این سه دستگاه است. برخلاف آیفون XS و XS Max، در آیفون XR از لنز تله فوتو خبری نیست.

     

    آیفون XR

    نبود این لنز به این معنی است که بزرگنمایی اپتیکال 2x و بزرگنمایی دیجیتال 6x در آیفون XR  وجود ندارد، اما این به معنی عدم توانایی دوربین اصلی در زوم کردن روی سوژه‌ها نیست و دوربین این گوشی از بزرگنمایی دیجیتال 3x بهره‌مند است. در واقع لنز تله‌فوتو زمانی کاربرد دارد که بیش از حد روی سوژه زوم می‌کنید و در عکاسی طبیعی، آیفون XR نیز تجربه‌ای بی‌نظیر به شما ارائه می‌کند.

    ۶. پردازنده یکسان

    اگر قیمت ارزان‌تر آیفون XR باعث شده است فکر کنید در ازای پرداخت مبلغ کمتر، سخت افزار ضعیف‌تری نصیب شما خواهد شد باید گفت جای هیچ‌گونه نگرانی نیست و آیفون XR هم از همان پردازنده‌ای استفاده می‌کند که در آیفون XS و XS Max به کار گرفته شده است.

    آیفون XR

    چیپ A12 Bionic به پردازنده مرکزی ۶ هسته‌ای، پردازنده گرافیکی ۴ هسته‌ای و نسل جدید موتور عصبی اپل (که وظیفه یادگیری ماشینی را برعهده دارد) مجهز شده است. این چیپست می‌تواند در یک ثانیه ۵ تریلیون پردازش را انجام دهد که این میزان در A11 Bionic (چیپ آیفون X) برابر با ۶۰۰ میلیارد پردازش در ثانیه بود.

    ۷. عمر باتری بیشتر

    آیفون X با یک بار شارژ کامل، بین ۱۲ تا ۱۳ ساعت عمر باتری داشت. این میزان برای نسل بعدی یعنی آیفون XS تا ۳۰ دقیقه افزایش یافت که به حدود ۱۲.۵ تا ۱۳.۵ ساعت رسید. آیفون XS Max نیز به دلیل باتری بزرگ‌تر تا ۹۰ دقیقه بیشتر از آیفون X دوام می‌آورد، یعنی بین ۱۳.۵ تا ۱۴.۵ ساعت.

     

    اما آیفون XR در بخش باتری بهتر از بقیه عمل کرده است. تا پیش از عرضه آیفون XR، بهترین عمر باتری در بین تمام آیفون‌های موجود به آیفون ۸ پلاس اختصاص داشت که در سال ۲۰۱۷ عرضه شد و بین ۱۴ تا ۱۵ ساعت شارژدهی داشت. اما اپل مدعی است که آیفون XR از میزان نیز فراتر رفته است و با یک بار شارژ کامل تقریبا بین ۱۵.۵ تا ۱۶.۵ ساعت دوام می‌آورد. بنابراین می‌توان گفت که عمر باتری آیفون XR حدودا ۱۵ درصد بیشتر از XS و XS Max است.

    ۸. نرم‌افزار مشابه

    هر سه گوشی با iOS 12 راهی بازار شدند که در حال حاضر آخرین نسخه سیستم عامل موبایلی اپل است. در نتیحه آیفون XR نیز مانند برادرانش از به‌روزترین ویژگی‌های نرم افزاری اپل بهره‌مند است.

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید