می بند ۴ در برابر نسل سوم؛ کدام دستبند سلامتی انتخاب بهتری است؟

می بند ۴ در برابر نسل سوم؛ کدام دستبند سلامتی انتخاب بهتری است؟
راهنمای مطالعه

    در حالی که از عرضه می بند ۳ به بازار بیش از یک سال نمی‌ گذرد، شیائومی حدود یک ماه پبش طی

    در حالی که از عرضه می بند ۳ به بازار بیش از یک سال نمی‌ گذرد، شیائومی حدود یک ماه پبش طی مراسمی می بند ۴ را در چین معرفی کرد. همچنین تایید شده که این گجت به زودی تا پایان سال به سایر نقاط جهان عرضه خواهد شد.

    اما ما امروز می‌ خواهیم در رابطه با تمام ویژگی های جدید می بند ۴ با شما صحبت کنیم. بنابراین شما متوجه تفاوت های آن با می بند ۳ خواهید شد و خواهید فهمید شیائومی چه تغییرات عمده‌ای را در فرمول موفق این دستبند دوست ‌داشتنی ایجاد کرده است. با درجه همراه باشید.

    نمایشگر می بند ۴

    نمایشگر می بند ۴شاید بتوان گفت نمایشگر، بزرگترین تغییری است که شیائومی در نسخه‌ به‌روز شده دستبند خود ایجاد کرده است. همه‌ نسل های پیشین می بند تاکنون با نمایشگر سیاه و سفید راهی بازار شدند، اما همه چیز در می بند ۴ تغییر کرده است. این مچ‌بند هوشمند برای اولین بار به نمایشگر رنگی مجهز شده که البته در مقایسه با نسل قبل از نمایشگر بزرگتری هم برخوردار است.

    می بند ۳ به یک نمایشگر ۰.۷۸ اینچی اولد سیاه و سفید با رزولوشن ۱۲۸ در ۸۰ پیکسل تجهیز شده بود. بنابراین می‌توانستید اطلاعات روی نمایشگر را فقط به صورت تک رنگ مشاهده کنید.

    اما اگر مدل جدید‌تر یعنی می بند ۴ را برای خرید انتخاب کنید، صاحب نمایشگر اندکی بزرگتر ۰.۹۵ اینچی با رزولوشن ۱۲۰ در ۲۴۰ پیکسل می‌شوید که این بار از مزیت رنگی بودن نمایشگر هم برخوردار است.

    رنگی بودن نمایشگر احتمالا مهم‌ترین دلیلی است که کاربران قبلی این ساعت می‌خواهند می بند ۳ را به نسل جدید تغییر دهند. زیرا به شما اجازه دستیابی به نمایشگر غنی‌تر در هنگام استفاده از ویژگی های مختلف و نگاه گردن به ساعت را می‌دهد.

    جدید‌ترین دستبند هوشمند شیائومی از ۷۷ تم مختلف برای نمایش زمان استفاده می‌کند تا کاربر با تغییر آن بتواند جلوه تازه‌ای به گجت خود دهد.

    طراحی می بند ۴

    طراحی می بند ۴

    جدا از نمایشگر می بند ۴، طراحی کلی دو دستگاه نسبتا مشابه است. هر دو محصول دارای طراحی کشیده و بندهای نازکی هستند که روی مچ دست شما قرار می‌گیرد. وزن دستگاه نیز در مدل جدید مقداری افزایش یافته و از ۲۰ گرم در می بند ۳  به ۲۲ گرم در می بند ۴ رسیده است.

    هر دو دستگاه به صورت پیش‌فرض به بند سیلیکونی مجهز هستند. با این حال امکان تعویض بند متناسب با سلیقه شما وجود دارد. به علاوه می بند ۴ طوری طراحی شده که می‌توان بندهای می بند ۳ را نیز روی آن نصب کرد.

    برای افزایش کاربرد می بند ۴ و بهبود توانایی آن در برابر نفوذ مایعات، شیائومی نسخه جدید را همانند می بند ۳ به استاندارد IP68 مجهز کرده است. هر دو دستبند تا عمق ۵۰ متری در برابر نفوذ آب مقاوم هستند که آن‌ها را تبدیل به گزینه‌ مناسبی برای سنجش مولفه‌های مختلف هنگام ورزش شنا کرده است. اما باید در نظر داشت که این دستبندهای هوشمند برای غواصی و شنا در عمق زیاد مناسب نیستند.

    همچنین در قسمت پایینی نمایشگر هر دو محصول یک دکمه‌ خازنی برای روشن کردن صفحه نمایش یا انتخاب عملکرد خاص در دسترس است. می بند ۴ در پنج رنگ مشکی، نارنجی، آبی، قرمز و صورتی به بازار عرضه شده است.

    [related]8320[/related]

    ویژگی‌های می بند ۴

    ویژگی‌های می بند ۴هر دو دستبند قابلیت‌های یکسانی را در اختیار کاربران می‌گذارند که از جمله‌ آن‌ها می‌توان به محاسبه‌ تعداد قدم‌ها، سنجش ضربان قلب و انواع حالت‌های سنجش فعالیت‌های خودکار برای تمرینات مانند دوچرخه‌سواری و رانندگی اشاره کرد. البته می بند ۳ و می بند ۴ از GPS بی‌بهره هستند.

    شیائومی از یک سنسور شتاب‌سنج جدید ۶محوره در داخل می بند ۴ استفاده کرده است که به امکان سنجش دقیق‌تر و خودکار انواع مختلف شنا مثل قورباغه، پروانه، کرال و ... را می‌دهد.

    هر دو محصول قادر به نمایش تعدادی از اعلان‌هایی هستند که شما از طریق گوشی هوشمند دریافت می‌کنید این اعلان‌ها شامل تماس‌های ورودی، پیام‌ها و اعلان‌های سایر برنامه‌ها مانند واتس‌اپ می‌شود.

    البته در این مورد هر دو دستگاه محدودیت دارند. برای مثال شما نمی‌توانید از روی مچ دستتان به اعلان‌ها پاسخ دهید. به لطف نمایشگر بزرگ، امکان نمایش ویژگی‌هایی مانند وضعیت هوا، یادآور‌ها و پایش خواب کاربران در هر دو دستبند وجود دارد.

    ویژگی‌های می بند ۴

    به گفته‌ شیائومی، در صورتی‌که از دستبند هوشمند خود تنها برای دریافت اعلانیه‌های تماس و پیام صوتی استفاده کنید، با هر بار شارژ به راحتی هر دو دستبند ۲۰ روز دوام خواهند داشت که البته این مقدار در مدل مجهز به NFC تا ۱۵ روز خواهد بود.

    می بند ۴ همچنین از دستیار هوشمند شیائومی پشتیبانی می‌کند که Xiao AI نام دارد. البته عرضه این ویژگی در کشورهای دیگر کمی بعید به نظر‌ می‌رسد. چنین چیزی در رابطه با NFC نیز صدق می‌کند و این ویژگی هم در هر دو دستبند فقط در کشور چین در دسترس خواهد بود.

    شیائومی برای جدید‌ترین نسل دستبند‌های هوشمند خود در مدل پایه برچسب قیمتی ۲۴ دلاری در نظر گرفته است. مدل مجهز به NFC هم قیمتی ۳۳ دلاری خواهد داشت. درحالی که طرفداران اونجرز برای خرید این مدل خاص باید ۵۰ دلار کنار بگذارند.

    نتیجه‌گیری

    رنگ‌بندی می بند ۴ می بند ۴ ارتقا چشمگیری نسبت به نسل پیشین خود نداشته است، اما قیمت نسبتا مشابه هر دو محصول اکثر کاربران را ترغیب به خرید مدل جدیدتر می‌کند. اگر قیمت بزرگترین دغدغه‌ شماست و واقعا می‌خواهید ۱۰ دلار بیشتر در حساب خود پس انداز کنید، در این صورت ارزش خرید می بند ۳ بیشتر است. اما نمایشگر رنگی به تنهایی می تواند قیمت بالاتر می بند ۴ را توجیه کند. نظر شما چیست؟ آیا تاکنون تجربه‌ استفاده از این دو محصول را داشته‌اید؟ [see_also]8742[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید