گلکسی A70 سامسونگ و ۶ دلیل رضایت مشتریان از خرید این گوشی

گلکسی A70 سامسونگ و ۶ دلیل رضایت مشتریان از خرید این گوشی
راهنمای مطالعه

    در این مطلب ‌می‌خواهیم ۶ دلیلی را بازگو کنیم که شما را به خرید گلکسی A70 سامسونگ ترغیب می‌کند. با «درجه» همراه باشید.

    سری جدید گلکسی A سامسونگ با ارائه قابلیت‌‌های جذابی نظیر حسگر اثر انگشت داخل صفحه، دوربین‌های اولترا واید و آخرین نسخه اندروید، رقیب جدی بازار گوشی‌های میان‌رده در هر بازه قیمتی به حساب می‌آیند. از گلکسی A10 گرفته که رده پایینی را نشانه رفته تا A80 که با فاصله کمی نسبت به قلمرو پرچمداران حرکت می‌کند و اکنون گلکسی A70 ویژگی‌های جدیدی را به این لیست اضافه می‌کند.

    گلکسی A70 از بسیاری جهات نسخه‌ای بزرگ شده از برادر کوچکترش یعنی گلکسی A50 به شمار می‌ رود. این محصول با مشخصات سخت افزاری مناسب، صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت به همراه باتری قوی‌تر می‌تواند در بخش میان‌رده‌های پریمیوم به یکی از بهترین گزینه‌ها برای کاربران بدل شود، اگرچه قیمت آن ممکن است کمی زیاد باشد.

    قیمت گلکسی A70 را ببینید

    اما آیا این ویژگی‌های اضافی می‌تواند شما را ترغیب به پرداخت هزینه‌ بیشتر برای خرید سامسونگ گلکسی A70 کند؟ برای پیدا کردن پاسخ این سوال ادامه این مطلب را بخوانید.

    ۱. طراحی چشم‌نواز

    طراحی گلکسی A70

    همانطوری که قبلا اشاره شد گلکسی A70 سامسونگ در بسیاری موارد نسخه بزرگ شده گلکسی A50 به شمار می‌رود، در نتیجه با زبان طراحی بسیار مشابهی طرفیم. سامسونگ برای توصیف متریال مورد استفاده در میان رده های جدیدش از عبارت اختصاصی 3D Glasstic استفاده کرده که به ترکیب شیشه و پلاستیک در طراحی این محصول اشاره دارد.

    بدنه پشتی گلکسی A70 سامسونگ با برخورد نور به آن حالتی رنگین کمان گونه به خود می‌گیرد که بسیار چشم نواز بوده و جلوه متفاوتی به پشت این گوشی می‌بخشد. در واقع در این قسمت با رنگ دودی و افکت روغن روی آسفالت خیس طرفیم که روش سامسونگ برای متمایز کردن رنگ آمیزی موبایل‌های میان رده‌‌اش از رقبا محسوب می‌شود.

    حاشیه‌های صفحه نمایش بسیار کم و در حد آیفون XS هستند. البته لبه پایینی نسبت به دیگر قسمت‌ها اندکی ضخیم‌تر است، اما این ضخامت حدودا نصف حاشیه پایینی گلکسی A50 سامسونگ است. ابعاد بسیار بزرگ صفحه و حاشیه‌های بسیار کم آن هم باعث می‌شوند یریدگی قطره‌ای بالای نمایشگر به هیچ عنوان جلب توجه نکند.

    با وجود ابعاد بسیار بزرگ گلکسی A70 و وزن ۱۸۳ گرمی، طراحان سامسونگ با کاهش ضخامت آن و خمیده کردن لبه‌های پشتی و بهبود ارگونومی آن موفق شده اند کاری کنند تا در دست گرفتن این موبایل ۶.۷ اینچی چندان هم سخت نباشد. این گوشی در چهار رنگ مشکی، آبی، صورتی و سفید راهی بازار شده است.

    مشاهده تصاویر گلکسی A70

    ۲. نمایشگر بزرگ و روشن

    نمایشگر گلکسی A70

    به محض در دست گرفتن این گوشی، اولین چیزی که نظر هر کاربری را به خود جلب می‌کند صفحه نمایش بسیار بزرگ و روشن آن است. گلکسی A70 با داشتن نمایشگر ۶.۷ اینچی سوپر امولد با رزولوشن +Full HD آن را به بزرگترین نمایشگری تبدیل می‌کند که سامسونگ امسال در موبایل‌هایش عرضه کرده، و هم رده گلکسی A80 و گلکسی S10 5G قرار می‌دهد.

    این صفحه نمایش در حالت دستی حدود ۴۲۰ نیت و در حالت اتوماتیک ۶۰۷ نیت روشنایی دارد که موجب خوانایی عالی آن در زیر نور آفتاب می شود. رنگ‌‌ها در این پنل با دقتی مثال‌زدنی و غلظت مناسب نمایش داده می‌شوند که آن را به تجربه‌ای فوق‌العاده برای تماشای محتوای تصویری در میان گوشی‌‌های میان رده تبدیل می‌کند.

    ۳. پردازشگر سریع‌تر از پرچمداران دو نسل قبل

    گلکسی A70 یکی از معدود موبایل‌‌های سامسونگ موجود در کشور است که به جای چیپست اگزینوس از اسنپدراگون استفاده می‌کند. قلب تپنده‌ این گوشی پردازنده اسنپدراگون ۶۷۵ است که در حال حاضر بهترین چیپ سری ۶۰۰ کوالکام محسوب می‌شود و می‌تواند به گلکسی A70 به برجسته شدن در قسمتی که گلکسی A50 در تحت تاثیر قرار دادن آن ناموفق بود، کمک کند.

    این چیپست دارای هشت هسته پردازشی است که از دو هسته دو گیگاهرتزی Kryo 460 Gold کورتکس A76 و شش هسته کم مصرف ۱.۷ گیگاهرتزی Kryo 460 Silver کورتکس A55 استفاده می‌کند. نتایج بنچمارک‌های گلکسی A70 نشان از عملکرد پردازشی بسیار خوب آن دارد و بالاتر از برخی میان‌رده‌های مطرح حال حاضر بازار مانند پیکسل 3a و ردمی نوت ۷ پرو قرار می‌گیرد. نکته جالبی که وجود دارد برتری حدود پنج درصدی این موبایل نسبت به گلکسی +S8 است که نشان می‌دهد گوشی‌های میان رده کنونی عملکرد سریع‌تری نسبت به پرچمداران دو سال پیش دارند.

    گلکسی A70 در استفاده روزمره هم عملکرد بسیار روانی دارد. آدرنو ۶۱۲ به عنوان پردازنده گرافیکی این گوشی در اجرای بازی‌های محبوب و سنگینی مثل پابجی و آسفالت ۹ حتی در بالاترین تنظیمات گرافیکی مشکل خاصی ندارد و از پس اجرای آن‌ها بر می‌آید.

    [related]5852[/related]

    ۴. دوربین پشتی سه‌گانه

    دوربین گلکسی A70

    گلکسی A70 هم مانند برادر کوچکتر خود یعنی گلکسی A50 به سه دوربین اصلی و یک دوربین سلفی مجهز شده است. از دوربین‌های اصلی یکی به عمق‌سنجی اختصاص یافته و دو دوربین دیگر وظیفه گرفتن عکس‌های استاندارد و سوپر واید را برعهده دارند. در ادامه مشخصات کامل این دوربین‌ها را مرور می‌کنیم:

    • دوربین اصلی ۳۲ مگاپیکسلی ۲۶ میلی‌متری، گشودگی دیافراگم F۱.۷ به همراه فوکوس خودکار PDAF
    • دوربین ثانویه ۸ مگاپیکسلی سوپر واید ۱۲ میلی‌متری با زاویه دید ۱۲۰ درجه، گشودگی دیافراگم F۲.۲، فوکوس ثابت
    • دوربین عمق سنج ۵ مگاپیکسلی، گشودگی دیافراگم F۲.۲
    • دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی، گشودگی دیافراگم F۲.۰، پیکسل‌های ۰.۸ میکرومتری، فوکوس ثابت
    • فیلم‌برداری 4K با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه

    عکس‌های دوربین اصلی گلکسی A70 در حالت استاندارد با تکنولوژی ترکیب پیکسل‌ ها و رزولوشن ۱۲ مگاپیکسلی ثبت می‌شوند. عکس‌های ثبت شده با دوربین اصلی در شرایط نوری مناسب کیفیت خوبی دارند و رنگ‌ها با دقت بسیار مناسبی ثبت می‌شوند.

    به لطف رزولوشن ۳۲ مگاپیکسلی دوربین اصلی و گشودگی دیافراگم F۱.۷ کیفیت در نور کم و شب گلکسی A70 تا حد زیادی نسبت به گلکسی A50 بهتر است. نویز عکس‌‌ها کنترل شده و جزئیات نیز برای یک میان رده در سطح قابل قبولی قرار دارد.

    دوربین ثانویه گلکسی A70 هم با زاویه دید ۱۲۰ درجه‌ای خود در نور مناسب کیفیت مناسبی دارد. به لطف حسگر ۵ مگاپیکسلی عمق‌سنج، امکان گرفتن عکس‌های پرتره که سامسونگ نامش را لایو فوکوس گذاشته، فراهم است و تشخیص دقیق مزر‌های سوژه و پس‌زمینه به خوبی صورت می‌گیرد.

    دوربین جلوی گلکسی A70 نیز با رزولوشن ۳۲ مگاپیکسلی وظیفه گرفتن عکس‌های سلفی را برعهده دارد. عکس‌های استاندارد این دوربین هم مانند لنز اصلی، ۱۲ مگاپیکسل کیفیت دارند اما امکان استفاده از تمام رزولوشن سنسور هم وجود دارد. حالت پرتره نیز در دسترس است و گلکسی A70 در تشخیص مرز سوژه و پس زمینه دقت خوبی دارد.

    برترین گوشی‌های بازار از نظر دوربین را ببینید

    ۵. عمر باتری فوق‌العاده

    باتری گلکسی A70

    عمر باتری در گلکسی A70 فوق العاده است. اسنپدراگون ۶۷۵ به واسطه معماری ۱۱ نانومتری خود به طور محسوسی در مدیریت منابع از اگزینوس ۹۶۱۰ مورد استفاده در گلکسی A50 کارآمد‌تر است. همچنین این گوشی با یک باتری بزرگ ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی پشتیبانی می‌شود. شما می‌توانید با استفاده ترکیبی از گلکسی A70 شامل چند ساعت بازی‌کردن، تماشای فیلم و یا وب گردی مطمئن باشید هنوز هم قبل از نمایش هشدار کم بودن باتری مقداری شارژ دارید.

    گلکسی A70 همچنین برای اولین بار به لطف استفاده از شارژ سریع ۲۵ واتی سریع‌تر از هر گوشی گلکسی دیگر شارژ می‌شود. این یعنی از پرچمدارانی مانند S9 یا S10 سریع‌تر است. با شارژر داخل جعبه، گلکسی A70 برای رسیدن از ۳ درصد به ۳۳ درصد تنها به نیم ساعت زمان نیاز دارد در حالی که با شارژر ۱۵ واتی گلکسی‌های قبلی در مدت زمان مشابه، این مقدار به ۲۶ درصد می‌رسید. شارژ کامل دستگاه هم حدود دو ساعت زمان می‌برد.

    ۶. رابط کاربری زیبا و روان در کنار اندروید ۹

    رابط کاربری گلکسی A70

    گلکسی A70 از آخرین نسخه اندروید پای به همراه رابط کاربری One UI نسخه ۱.۱ استفاده می‌کند. شاید حالا دیگر بتوان One UI را بهترین رابط کاربری دنیای اندروید دانست. این رابط کاربری بلوغ سامسونگ را در طراحی آن نشان می‌دهد و در آن قابلیت‌هایی گنجانده شده که هدف اصلیشان آسان کردن استفاده از موبایل‌هایی است که به صفحه نمایش بزرگ مجهز شده‌اند.

    در One UI اکثر منو‌‌ها و برنامه‌های پیش‌فرض سامسونگ طوری طراحی شده‌اند که آیکون‌ها و قسمت‌های پر استفاده به قسمت پایینی نمایشگر نزدیک‌تر باشند تا کاربران تنها با استفاده از انگشت شصت خود قادر به حرکت در منو‌ها و استفاده از موبایلشان باشند.

    آخرین نسخه رابط کاربری سامسونگ امکانات دیگری نیز برای کاربران فراهم کرده، مانند حالت شب که با استفاده از آن اکثر منو‌ها و برنامه‌های پیش فرض به رنگ تیره در می‌آیند تا هم در مصرف باتری صرفه‌جویی شود و هم چشمانتان هنگام کار با دستگاه کمتر خسته شوند.

    جمع‌بندی

    گلکسی A70گلکسی A70 سامسونگ بدون شک یکی از بهترین میان‌رده‌های کلاس پریمیوم بازار است که در برخی زمینه‌ها مانند کیفیت صفحه نمایش و شارژ دهی باتری عملکردی عالی دارد. این گوشی بین سری A سامسونگ جزو گران‌ترین انتخاب‌ها قرار می‌گیرد و اختلاف قیمت زیاد آن با A50 شاید چندان توجیه منطقی نداشته باشد. اگر اندازه بزرگ صفحه نمایش و کیفیت بالای آن، قدرت مناسب سخت افزار و عملکرد باتری جزو سه مورد اول لیست اولویت‌های شما برای خرید گوشی است، گلکسی A70 یکی از بهترین انتخاب‌های شما می‌تواند باشد. خصوصا آن که شارژر سریع ۲۵ واتی آن نیز یکی از سریع‌ترین شارژ‌ر‌ها بین موبایل‌های میان رده محسوب می‌شود و نمی‌شود از آن چشم‌پوشی کرد. این گوشی هم اکنون به صورت تک مدله و با حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت به همراه ۶ گیگابایت رم در بازار کشورمان عرضه می‌شود. محبوب‌ترین گوشی‌های بازار را بشناسید + لیست قیمت نظر شما درباره این گوشی چیست؟ آیا تجربه استفاده از آن  را داشته‌اید؟ [see_also]5893[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید