۴ دلیل پشیمانی مشتریان از خرید گوشی سامسونگ گلکسی A80

۴ دلیل پشیمانی مشتریان از خرید گوشی سامسونگ گلکسی A80
راهنمای مطالعه

    گوشی سامسونگ گلکسی A80 یکی از بهترین میان‌رده‌های سامسونگ به حساب می‌آید که نه تنها از ویژگی‌های سخت‌افزاری بسیار خوبی بهره‌ می‌برد، بلکه از نظر ظاهر نیز به شکل خلاقانه و چشم‌نوازی طراحی شده است. اما دلایلی وجود دارند که شاید شما را از خرید این گوشی منصرف کند.

    در مقاله‌ قبل به ۴ نکات مثبت گوشی گلکسی A80 اشاره داشتیم که بیشترین تأثیر را در انتخاب کاربران داشته‌اند. در این مقاله اما نگاهی می‌اندازیم به ۴ دلیلی که ممکن است فکر خرید گلکسی A80 را از ذهن شما خارج کند.

    توجه داشته باشید که نکات منفی ذکر شده بر اساس بازخورد کاربران به ثبت رسیده و لذا در استفاده‌ عادی و روزمره متوجه‌ آن‌ها خواهید شد.

    اندازه گوشی؛ بزرگ و سنگین است

    گوشی سامسونگ گلکسی A80

    اندازه‌ گوشی معمولا یکی از فاکتورهایی به حساب می‌آید که بیشتر به سلیقه‌ افراد مربوط می‌شود و گلکسی A80 نیز از این قائده مستثنی نیست. با این اوصاف کار کردن با این گوشی حتی برای کسانی که به گوشی بزرگ علاقه‌ دارند کمی مشکل است.

    سامسونگ در طراحی این گوشی از یک نمایشگر ۶.۷ اینچی استفاده کرده که ۸۵.۸ درصد بخش جلویی گوشی را تشکیل می‌دهد. درحالیکه بزرگی نمایشگر یک مزیت محسوب می‌شود، اما باعث شده وزن گلکسی A80 تا ۲۲۰ گرم افزایش یابد! البته طراحی عجیب دوربین این گوشی نیز باعث افزایش ضخامت آن شده که در افزایش وزن آن بی تأثیر نبوده.

    عکس‌های گوشی سامسونگ A80 را ببینید

    به هرحال قطعا برای کسانی که دست‌های نسبتا کوچکی دارند کار با این گوشی بسیار دشوار خواهد بود و علاوه‌بر این، با توجه به ساختار شیشه‌ای گلکسی A80، وزن زیاد این گوشی آن را در برابر خطرات احتمالی کاملا آسیب‌پذیر می‌کند.

    گلکسی A80 ضد آب و گرد و غبار نیست!

    گلکسی A80 ضد آب نیست

    یکی از فاکتورهای مهمی که تقریبا ۹۰ درصد گوشی‌های فعلی از آن بهره می‌برند ضد آب و گرد و غبار بودن آن‌هاست. موردی که حداقل روی کاغذ از گلکسی A80 شاهد نیستیم!

    سامسونگ به خاطر طراحی مکانیکی دوربین این گوشی ناگزیر به کنار گذاشتن این قابلیت بوده؛ در غیر این صورت توجیهی وجود ندارد که یک گوشی در این سطح از قیمت و کارایی، از گواهی‌های IP بی‌بهره باشد. چیزی که در گذشته گوشی‌های این سری به آن شهره بودند.

    هرچند طراحی مکانیکی دوربین جذاب به نظر می‌رسد، اما اگر باعث شود گوشی نتواند در برابر آب و گرد و غبار محفوظ بماند، شاید برای برخی از کاربران ارزش بالایی نداشته باشد.

    [related]9546[/related]

    باتری چندان قدرتمند نیستباتری گوشی گلکسی A80

    یکی از مواردی که تقریبا اکثر کاربران در رابطه با گلکسی A80 از آن ناراضی بودند، عملکرد باتری دستگاه است. البته سامسونگ سعی کرده تا حد امکان با استفاده از پردازنده‌ بسیار بهینه‌ اسنپدراگون ۷۳۰G و شارژر ۲۵ واتی، ضعف‌ بخش باتری گلکسی A80 را تا حدودی پنهان نگه دارد اما باتری ۳۷۰۰ میلی آمپر ساعتی برای یک گوشی ۶.۷ اینچی واقعا کم است!

    البته عملکرد ضعیف باتری این گوشی در مقایسه با میان‌رده‌های دیگر خیلی به چشم نمی‌آید اما قطعا کاربر نسبت به هزینه‌ای که برای این گوشی پرداخت می‌کند، انتظارات بیشتری نیز دارد که می‌توان گفت گلکسی A80 در این بخش تا حدودی بد عمل کرده است.

    قیمت گلکسی A80 بالاست

    قیمت گلکسی A80

    اما یکی از موارد آزار دهنده در رابطه با این گوشی خوش ساخت و زیبا، به قیمت آن بر می‌گردد! جایی که کاربر باید مبلغ زیادی برای آن هزینه کند.

    مشاهده قیمت روز گوشی سامسونگ A80

    البته استفاده از ۸ گیگابایت رم در کنار ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ داخلی و پردازنده‌ بهینه و قدرتمند اسنپدراگون ۷۳۰G می‌توانند تا حدودی این قیمت زیاد را توجیه کنند، اما باید این را هم در نظر داشت که برخی از فاکتور‌های خوب گوشی‌های هوشمند از جمله جک ۳.۵ میلی‌متری، درگاه کارت حافظه و لرزش‌گیر اپتیکال دوربین در این گوشی وجود ندارد!

    مهم‌تر از همه‌ این‌ها عدم بهره‌مندی از گواهی‌های IP است که یعنی گلکسی A80 در برابر آب و گرد و غبار محفوظ نیست. بنابراین قیمت تمام شده‌ این دستگاه کمی بالاتر از قابلیت‌هایی است که ارائه می‌دهد که می‌توان آن را نقطه ضعفی برای این گوشی در نظر گرفت.

    جمع‌بندی

    در مجموع باید گفت گلکسی A80 یکی از گوشی‌های خوب، قدرتمند، زیبا و منحصر بفرد بازار محسوب می‌شود که با ارائه‌ قابلیت‌های متنوع می‌تواند اکثر فرامین کاربران را به راحتی و بدون هیچ مشکلی انجام دهد. اما نباید فراموش کرد در کنار همه‌ این قابلیت‌ها و ویژگی‌های خوب، نقطه‌ ضعف‌های آزاردهنده‌ای نیز وجود دارد که نمی‌توان به‌راحتی از کنار آن‌ها عبور کرد. اگر با اندازه‌ بزرگ، قیمت بالا و عدم بهره‌مندی از گواهی‌های IP مشکلی ندارید، گلکسی A80 قطعا یکی از بهترین گزینه‌های بازار خواهد بود؛ در غیر این صورت پیشنهاد می‌شود گوشی‌های دیگر را برای خرید در نظر داشته باشید. محبوب‌ترین گوشی‌های بازار را ببینید + لیست قیمت اگر شما نیز یکی از کاربران گوشی گلکسی A80 هستید، تجربه‌ خود را از این گوشی با ما به اشتراک بگذارید.

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید