شیائومی ردمی K20 و ۵ دلیل رضایت مشتریان از خرید این گوشی

شیائومی ردمی K20 و ۵ دلیل رضایت مشتریان از خرید این گوشی
راهنمای مطالعه

    شیائومی ردمی K20 با داشتن باتری با ظرفیت بالا، جک هدفون، دوربین سلفی پاپ‌آپ و نمایشگر AMOLED کاملا بدون حاشیه، یکی از محبوب‌ترین اعضای خانواده می ۹ است.

    از ایجاد بریدگی و حفره روی صفحه‌نمایش گرفته تا استفاده از دوربین پاپ‌آپ و بازگرداندن مکانیزم خاطره‌انگیز کشویی به دنیای موبایل، همگی جزو راهکارهایی هستند که ما را به رویای گوشی بدون حاشیه نزدیک‌تر می‌کنند. و حالا شیائومی با معرفی ردمی K20 به عنوان جدید‌ترین عضو خانواده میان‌رده‌اش، به دنبال ارائه تجربه بصری فراگیر با روی آوردن به مکانیسم پاپ‌آپ دوربین سلفی است.

    اما آیا شیائومی ردمی Mi 9T) K20) با وجود همه این ویژگی‌ها می‌تواند شما را به خرید آن متقاعد کند؟ با درجه همراه باشید.

    ۱. طراحی منحصر به فرد

    طراحی شیائومی ردمی K20شیائومی ردمی K20 یکی دیگر از گوشی‌های فلزی –شیشه‌ای است که سازنده موفق شده با ایجاد تغییراتی آن را به محصولی متمایز و منحصر به فرد تبدیل کند.

    شیائومی ردمی K20 دارای فریم فلزی خمیده است که دو طرف شیشه‌ای دستگاه را به هم می‌چسباند. این فریم فلزی دارای یک پوشش براق و لغزنده است و برای حفظ هارمونی دستگاه با رنگ شیشه پشتی مطابقت دارد. پنل پشتی Mi 9T با انحنای ظریفی از دو طرف به فریم فلزی دستگاه پیوند می‌خورد. وجود چنین انحنایی در کنار سطح محدب فریم باعث می‌شود تا گوشی به‌ راحتی در دست جای گیرد و حس بسیار خوبی را به‌ کاربر القا کند. دوربین سه‌گانه‌ ردمی K20 به‌ همراه فلش LED با چینشی عمودی در میانه‌ پنل پشتی جای دارد.

    شیائومی برای دستیابی به طراحی کاملا بدون حاشیه، دوربین سلفی ردمی K20 را به شکل مکانیزم موتوری و جهنده‌ای، در داخل فریم فلزی دستگاه قرار داده است. بنابراین با لمس آیکون جابه‌جایی بین دوربین پشتی و جلویی در نرم‌افزار دوربین، مکانیزم پاپ‌آپ دوربین سلفی به‌ آرامی از دل گوشی بالا می‌آید. به گفته شیائومی، مکانیزم دوربین می‌تواند تا ۳۰۰ هزار بار استفاده (معادل روزانه ۲۰۰ بار به‌مدت ۴ سال) دوام بیاورد.

    قاب پشتی شیائومی ردمی K20

    می ۹ و می ۹ اس ای هر دو از شیشه "هولوگرافیک" در پوشش پشتی استفاده می‌کنند که با انعکاس نور روی کناره‌های پنل، رنگ‌های متفاوتی به خود می‌گیرد. در ردمی K20 هم از این نوع شیشه در نسخه قرمز و آبی استفاده شده در حالی که در نسخه مشکی رنگ دستگاه، حضور فیبر کربن در ساختار گوشی حس و حال یک گوشی پریمیوم و لوکس را با وجود میان‌رده بودن به شما القا می‌کند.

    ۲. نمایشگر AMOLED زیبا و بدون بریدگی

    نمایشگر شیائومی ردمی K20ویژگی اصلی شیائومی ردمی K20 بدون شک صفحه نمایش امولد با کیفیت و یکپارچه ۶.۳۹ اینچی آن است که به‌ لطف نداشتن هرگونه عامل مزاحمی، ۸۶.۱ درصد از نمای جلویی دستگاه را می‌پوشاند. شیائومی رزولوشن ۲۳۴۰ در ۱۰۸۰ پیکسل را برای این نمایشگر انتخاب کرده که برای یک گوشی با این بازه‌ قیمتی کاملا مناسب و قابل قبول است و تراکم ۴۰۳ پیکسل در هر اینچ، شیائومی ردمی K20 را به دستگاهی ایده‌آل برای تماشای ویدیو، فیلم یا هر محتوای بصری دیگری تبدیل می‌کند. نا‌گفته نماند این پنل از استاندارد HDR10 و فضای رنگی DCI-P3 هم به طور کامل پشتیبانی می‌کند.

    زاویه دید نمایشگر عالی و خوانایی آن زیر نور خورشید در حد پرچمداران گران‌قیمت بازار است. حداکثر روشنایی نمایشگر ۴۵۰ نیت است. این عدد در حالت خودکار به رقم فوق العاده ۶۴۶ نیت می‌رسد که حتی از ۶۲۰ نیتی که شیائومی پیش از این وعده داده بود هم بیشتر است.

    [related]8413[/related]

    ۳. پردازنده قدرتمند و عملکرد بسیار روان

    عملکرد شیائومی ردمی K20شیائومی ردمی K20 از تراشه اسنپدراگون ۷۳۰ به عنوان مغز متفکر خود استفاده می‌کند که قدرتمندترین چیپ حال حاضر کوالکام در کلاس میان‌رده‌‌‌ها به حساب می‌آید. این پردازنده بر مبنای لیتوگرافی ۸ نانومتری سامسونگ توسعه یافته و دارای هشت هسته پردازشی است که از دو هسته‌ قدرتمند Kryo 470 Gold مبتنی بر Cortex-A76 با فرکانس کاری ۲.۲ گیگاهرتزی در کنار شش هسته‌ کم‌مصرف Kryo 470 Silver‌ مبتنی بر هسته‌های Cortex-A55 با فرکانس ۱.۸ گیگاهرتزی تشکیل شده است.

    بر اساس آزمون‌های نرم افزاری، عملکرد تک هسته‌ای و چند هسته‌ای این چیپ بی‌نظیر است و از این لحاظ فقط تراشه پرچمدار اسنپدراگون ۸۵۵ از آن بهتر عمل می‌کند. اسنپدراگون ۷۳۰ به راحتی اسنپدراگون ۷۱۲ به کار رفته در Mi9 SE را در کاربری‌های روزمره پشت سر می‌گذارد.

    به طور کلی اسنپدراگون ۷۳۰ شکاف پردازشی ایجاد شده بین کلاس میان‌رده‌ها با پرچمداران را با موفقیت پر می‌کند و یکی از قدرتمندترین پردازنده‌های ساخته شده تا به امروز است. ماژول آدرنو ۶۱۸ به عنوان پردازشگر گرافیکی هم خیال شما را از بابت اجرای روان سنگین‌ترین بازی‌ها حتی تا دو سال آینده راحت می‌کند.

    ۴. دوربین سه‌گانه و سلفی توانمند

    دوربین شیائومی ردمی K20شیائومی ردمی K20 از ترکیبی سه‌گانه در دوربین پشتی استفاده می‌کند. دوربین پشتی این گوشی از سه ماژول واید، تله‌فوتو و اولتراواید بهره می‌برد که از بین آن‌ها، ماژول واید با حسگر ۴۸ مگاپیکسلی و ۱/۲ اینچی IMX582 سونی نقش دوربین اصلی را برعهده دارد. این حسگر از فیلتر Quad Bayer بهره می‌برد و با گشودگی دیافراگم F/1.75 پیکسل‌هایی به بزرگی ۰.۸ میکرومتر دارد.

    دوربین تله‌فوتو ردمی K20 از حسگر ۸ مگاپیکسلی ۱/۴ اینچی با پیکسل‌های ۱.۱۲ میکرومتری و گشودگی دیافراگم F/2.4 بهره می‌برد؛ بنابراین توانایی بزرگ‌نمایی دو برابری نسبت به تصویر دوربین اصلی را در اختیار کاربر می‌گذارد. ماژول اولتراواید این گوشی هم حسگری ۱۳ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم F/2.4 و پیکسل‌های ۱.۱۲ میکرومتری است، این ماژول می‌تواند زاویه‌ی دید ۱۲۴.۸ درجه‌ای را در اختیار کاربر قرار دهد.

    و اما حسگر ۲۰ مگاپیکسلی پاپ‌آپ دوربین سلفی یکی از بهترین نمونه‌ها در نوع خود به حساب می‌آید. سطح جزئیات بیشتر از حد انتظار است، رنگ‌ها جذاب و تصاویر ثبت شده به اندازه کافی شارپ هستند. در حالت عکاسی با جلوه‌ بوکه نیز، باوجود اینکه این جلوه به‌صورت نرم‌افزاری پیاده می‌شود، جداسازی سوژه از پس‌زمینه به‌خوبی صورت می‌گیرد.

    ۵. شارژدهی بسیار خوب باتری

    شارژدهی شیائومی ردمی K20شیائومی ردمی K20 توسط یک باتری لیتیوم یونی ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تغذیه می‌شود که در حدود ۲۰ درصد از باتری ۳۳۰۰ میلی‌آمپر ساعتی استفاده شده در Mi9 بیشتر است. این گوشی از فناوری شارژ سریع پشتیبانی می‌کند که با شارژر ۱۸ واتی قرار داده شده در جعبه، ظرف مدت ۳۰ دقیقه شارژ باتری را به ۴۵ درصد می‌رساند و برای شارژ کامل آن نیز حدود ۱۰۰ دقیقه زمان نیاز دارد.

    بدین ترتیب می‌‌توان گفت که ردمی K20 در کاربری‌های عادی و نه‌چندان سنگین با کمی ارفاق می‌تواند تا دو روز شارژدهی کند.

    جمع‌بندی

    شیائومی ردمی K20شیائومی ردمی Mi 9T) K20) به واسطه طراحی منحصر به فرد و نمایشگر بدون بریدگی و تمام صفحه خود، می‌تواند نظر هر کاربری را به خود جلب کند. این گوشی دارای یک پردازنده قوی و چهار دوربین است که تنها رقیب آن را می‌توان میان‌رده‌های دیگر شیائومی دانست! ردمی K20 در دو نسخه با حافظه‌ رم ۶ گیگابایتی و حافظه‌ ذخیره‌سازی داخلی ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایتی به‌ فروش می‌رسد. نظر شما در رابطه با این گوشی چیست؟ نظر خود را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید. [see_also]8952[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید