نکات مهم خرید خمیر ریش

نکات مهم خرید خمیر ریش
راهنمای مطالعه

    قبل از اینکه تیغ اصلاح را روی پوست صورتتان بگذارید باید مراسم و تشریفاتی را به جا بیاورید. اصلاح کردن خشک و خالی که شدنی نیست. هست؟ خرید خمیر ریش و استفاده درست از آن، یکی از گزینه‌هایی است که می‌توانید در مراسم ریش‌زنی‌تان به کار بگیرید. در این مقاله از نکاتی که باید برای خرید خمیر ریش مناسب بدانید، تمام و کمال برایتان گفته‌ایم.

    چرا باید از خمیر ریش استفاده کنید؟

    خرید خمیر ریش

    خمیر ریش باکیفیت به شما کمک می‌کنند تا پوست صورتتان و ریش‌ها را نرم کنید و فرایند اصلاح ساده‌تر و خوشایندتری داشته باشید. این روزها، ژِل‌ها و فوم‌های اصلاح هم به وفور در بازار موجودند ولی با این وجود، هنوز هم خرید خمیر ریش می‌تواند از بهترین روش‌های اصلاح باشد. انتخاب با شماست. چون ژل‌ها و فوم‌ها هم کیفیت خوبی دارند اما اگر به استفاده از خمیر ریش عادت دارید یا از کیفیت و رایحه خمیر ریش برندی خاص خوشتان می‌آید، استفاده از آن می‌تواند گزینهٔ نخستتان باشد.

    بعضی از برندهای تولید خمیر ریش، پکیج یا بسته‌ای ارائه می‌کنند که در آن، علاوه بر خمیر ریش، ادکلن و نرم‌کننده و... هم با همان رایحهٔ خمیر ریش به خریداران ارائه می‌شود. چنین بسته‌هایی می‌توانند تجربهٔ بسیار خوبی در اصلاح ریش برایتان به وجود بیاورند.

    علاوه بر این موارد، معمولا ماندگاری و تاریخ انقضای خمیر ریش‌ها از ژل‌ها و فوم‌ها طولانی‌تر است. پس خرید خمیر ریش نسبت به گزینه‌های دیگر اقتصادی‌تر است. نکات زیر را در خرید در نظر بگیرید:

    نوع پوست‌تان چیست؟

    نخستین چیزی که باید دربارهٔ خرید خمیر ریش در نظر بگیرید، نوع پوستتان است. بعضی از آقایان دارای پوستی ضخیم هستند و برخی دیگر پوستی حساس دارند که نسبت به مواد شیمیایی و عطر به کار رفته در محصولات اصلاح ریش واکنش نشان می‌دهند. اگر در دستهٔ افرادی قرار دارید که بعد از استفاده از خمیر ریش و اصلاح صورت، پوستتان ملتهب و قرمز می‌شود، باید به دنبال خرید خمیر ریشی باشید که مواد گیاهی و طبیعی بیشتری در آن به کار رفته است.

    خمیر ریش‌های حاوی مواد طبیعی کمی گران‌تر از موارد دیگر هستند اما صرف هزینه برای حفظ سلامت پوست، ارزشش را دارد. پس اگر پوست حساسی دارید، بی‌مطالعه خرید نکنید. حتما روی بستهٔ خمیر ریش را بخوانید، مواد سازندهٔ آن را بررسی کنید و در صورت امکان، ببینید که خریداران قبلی محصول چه نظری دربارهٔ محصول داشته‌اند.

    نوع خمیر ریش چه باشد؟

    خرید خمیر ریش مناسب نیاز به صرف وقت و زمان دارد. مثلا تعیین نوع خمیر ریش مناسب صورتتان از قدم‌های زمان‌بر اما مهم در فرایند خرید است. خمیر ریش‌ها به شکل فوم، خمیر ریش کف‌دار و خمیر ریش سادهٔ بدون کف عرضه می‌شوند.

    اگر امکان دارد، بهتر است، قبل از خرید خمیر ریش، اشانتیون یا همان نمونه کوچک محصول را امتحان کنید و ببینید که کدام شکل از خمیر ریش برایتان مناسب‌تر است. معمولا وجود کف بیشتر برای تراشیدن و اصلاح ریش‌ها بهتر است. البته برخی هم از کف زیاد خوششان نمی‌آید. در هر حال در خریدتان به نوع خمیر ریش دقت کنید.

    مشاهده محبوب‌ترین خمیر‌ریش‌های موجود در بازار

    عطر و رایحه خمیر ریش چگونه باشد؟

    خرید خمیر ریش

    دربارهٔ عطر و رایحه خمیر ریش فقط دو گزینه پیش رویتان است؛ عطری و ساده. اگر پوستتان حساس باشد، احتمال اینکه خمیر ریش‌های عطری آزارتان بدهند بسیار بیشتر از افراد دیگر خواهد بود. پس بی‌گدار به آب نزنید و در صورت داشتن پوست حساس، قبل از خرید خمیر ریش عطری، ابتدا اندکی از آن را روی صورتتان امتحان کنید و بعد به سراغ خرید بروید.

    اگر هم پوستتان حساس نیست، باز هم به رایحه و عطر خمیر ریش در هنگام خرید دقت کنید. اگر از بوی خمیر ریش خوشتان نیاید، تحمل آن در هنگام اصلاح دشوار می‌شود. علاوه بر اینها، بو و رایحهٔ خمیر ریش باید با بوی کرم و ادکلنتان هم هماهنگ باشد. در غیر این صورت، تلفیق عطرهای مختلف با یکدیگر، نتیجهٔ خوبی به همراه نخواهد داشت.

    وجود بعضی از مواد در خمیر ریش باعث می‌شود که کیفیت آن تحت تأثیر قرار بگیرد. مثلا عطر و اسانس لیمو می‌تواند باعث خنک‌کنندگی پوست در هنگام اصلاح شود. به این موضوع هم در انتخاب عطر و رایحه برای خرید خمیر ریش دقت داشته باشید.

    [related]5012[/related]

    تناسب تیغ و خمیر ریش چطور باشد؟

    برخلاف تصور عموم، هر خمیر ریشی با هر نوع تیغی سازگاری ندارد. البته برای اینکه متوجه شوید، کدام تیغ با کدام خمیر ریش تناسب دارد باید دست به خرید اینها بزنید و بعد از امتحان کردن آنها در فرایند اصلاح، متوجه شوید که داستان از چه قرار است. البته این دیگر در دستهٔ نکات قبل از خرید قرار نمی‌گیرد. ولی اهمیت زیادی دارد.

    اگر امکان خرید خمیر ریش در اندازه‌ای کوچک‌تر برایتان مقدور است، باید تیغ مناسب و خمیر ریش را در بسته‌‌بندی کوچک بخرید و بعد از مطمئن شدن از هماهنگی کیفیت خمیر ریش و تیغ برای دفعات بعدی به سراغ بسته‌بندی بزرگ‌تر محصول بروید. یا اگر می‌بینید که از یک خمیر ریش خوشتان آمده و مناسب پوست و نیازهایتان است، آن را خریداری کنید و با آزمون و خطا به تیغ مناسب و هماهنگ با آن برسید.

    الکل در خمیر ریش باشد یا نه؟

    بهتر است در خرید خمیر ریش به سراغ گزینه‌هایی بروید که فاقد الکل هستند. پوست‌های حساس در تماس با الکل می‌سوزند و اذیت می‌شوند. البته فقط پوست‌های حساس نیستند که الکل موجود در خمیر ریش برایشان مناسب نیست، به طور کلی، وجود الکل در خمیر ریش باعث می‌شود تا پوست صورت خشک شود. این خشکی، احتمال بریدن صورت با تیغ را بیشتر می‌کند. پس بهتر است در هنگام خرید خمیر ریش به این دقت کنید که در میان مواد سازنده‌اش، الکل وجود دارد یا خیر.

    قیمت و کیفیت محصول را در نظر بگیرید

    خرید خمیر ریش

    قیمت خمیر ریش بنا به اندازه، برند و کیفیت آن متفاوت است. پس وقتی به خرید می‌روید، بی‌مطالعه و دقت، محصولی را روانه سبد خریدتان نکنید. مثلا اگر ریش‌های کم‌پشت و نازکی دارید که زود به زود درنمی‌آیند، نیازی به خرید یک بسته بزرگ از خمیر ریش نخواهید داشت. البته باز هم انتخاب با شماست. مثلا شاید هم دوست دارید که در خریدی کلی، خمیر ریشی با حجم زیاد بخرید و دیگر نیازی به مراجعهٔ مجدد به فروشگاه‌ها نداشته باشید.

    در هر حال، به حجم در خرید خمیر ریش دقت کنید. اگر از آقایانی با ریش‌های پرپشت و ضخیم هستید که باید زود به زود اصلاح کنند، خرید بسته‌های حجیم‌تر خمیر ریش به صرفه‌تر خواهد بود. ضمن اینکه برای خرید محصول باکیفیت تردید به خود راه ندهید. این خمیر به طور مستقیم با پوستتان سروکار دارد و اگر جنسی بی‌کیفیت بخرید، پوستتان آسیب خواهد دید.

    آلوئه‌ورا یا روغن نارگیل در خمیر ریش باشد یا خیر؟

    وجود آلوئه‌ورا یا روغن نارگیل در خمیر ریش باعث می‌شود که آزردگی احتمالی پوست در حین اصلاح به حداقل برسد. چنین خمیر ریش‌هایی برای آقایان با پوست خشک  اما علاقه‌مند به خمیرهای عطری بسیار مناسب است. چون این دسته از افراد در صورت مصرف خمیر ریش‌های عطری، احتمالا دچار خشکی بیشتر پوست می‌شوند. اما خمیرهای حاوی آلوئه‌ورا یا روغن نارگیل، ضمن خوشبو بودن، پوست را خشک نمی‌کنند.

    در آخر

    خرید خمیر ریش

    یادتان باشد که انواع مختلفی از ژل‌ها و فوم‌ها هم در بازار وجود دارند. قبلا هم گفته شد که این موارد هم می‌توانند برای اصلاح به کار برده شوند واقعیت این است که فرقی ندارد، خمیر ریش می‌خرید یا انواع دیگری از محصولات لازم برای اصلاح. در هر حال، باید به سراغ گزینه‌ای بروید که برای پوستتان مناسب است و بو و ترکیب آن، اصلاح‌کردن را برایتان خوشایند می‌کند.

    برای خرید محصولاتی که با سلامتتان ارتباط دارند، هزینه کنید و وقت بگذارید. این روزها که برندهای زیادی از خمیر ریش و محصولات دیگر اصلاح صورت در بازار وجود دارد، باید برای خرید، آگاه‌تر باشید. در غیر این صورت، امکان دارد که به سراغ خرید گزینه‌ای نامناسب بروید و هزینه‌ای بیهوده برای محصولی بدهید که برایتان مناسب نیست.

    امیدواریم خواندن این مقاله کمکتان کرده باشد خمیر ریشی متناسب با نیازتان بخرید. اگر خواندن این مقاله برایتان مفید بود، ممنون می‌شویم آن را با دوستانتان هم به اشتراک بگذارید.

    مشاهده پرفروش‌ترین خمیر‌ریش‌های موجود در بازار

    [see_also]17935[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید