بهترین سایت خرید موبایل؛ مطمئن و با اطلاعات شفاف موبایل بخرید

بهترین سایت خرید موبایل؛ مطمئن و با اطلاعات شفاف موبایل بخرید
راهنمای مطالعه

    پای فروشگاه‌های اینترنتی در این روزها بیشتر از گذشته به زندگی‌مان باز شده است. خرید موبایل هم با مراجعه به سایت‌های مختلف در چند گام ساده میسر می‌شود. چه چیزی از این بهتر؟ در این مقاله از چند مورد از سایت‌هایی خواهید خواند که به شکل آنلاین، به شما مدل‌های مختلف تلفن همراه را می‌فروشند. با ما همراه باشید تا با بهترین سایت خرید موبایل آشنا شوید.

    معیارهای شناسایی بهترین‌ سایت‌ها در حوزه خرید موبایل

    خرید موبایل

    دیگر مثل قدیم‌ها نیست. اگر به گذشته‌های نه‌چندان دور، مثلا همین ۵ سال پیش هم سرکی بکشید، یادتان می‌آید که برای خرید کالایی مانند موبایل، مسیر چندان راحتی پیشِ پای بسیاری از خریداران نبود. آشنانبودن با قیمت‌ها، مدل‌ها و...، کار را برای بیشتر افراد سخت می‌کرد؛ اما این روزها، کافی است که قصد خرید موبایل کنید و به‌سادگی سری به وب‌سایت‌های فروش آنلاین بزنید تا طیف متنوعی از قیمت‌ها و مدل‌ها را پیش رویتان بگذارد.

    سایت‌هایی که در این مقاله خواهید دید، از سه جنبه بررسی شده‌اند:

    • اعتبار سایت؛
    • طبقه‌بندی اطلاعات و محصولات؛
    • خدمات جانبی.

    اعتبار سایت در خرید اینترنتی بسیار مهم است. اگر می‌خواهید بدانید که فروشگاه اینترنتی موردنظرتان قابل‌اعتماد است یا خیر، باید نگاهی به مجوزهای فعالیت آن داشته باشید. منظور ما از مجوزها، داشتن نماد اعتماد الکترونیکی، نشان ملی ثبت (رسانه‌های دیجیتال) و هر نماد دیگری است که نشان بدهد سایت به‌طور رسمی زیرنظر دولت و با اخذ مجوزهای لازم مشغول به فعالیت است. این مجوزها به شما کمک خواهد کرد که خیالتان راحت شود.

    البته دقت کنید که نمادها و نشانه‌ها جعلی نباشند. گاهی اوقات، بعضی از سایت‌های متقلب، از لوگوهای جعلی استفاده می‌کنند؛ پس بهتر است، در همان آغاز ورود به هر فروشگاه اینترنتی، به‌دنبال نمادها و مجوزهای رسمی فعالیت‌شان بگردید و از جعلی نبودن نمادها مطمئن شوید.

    طبقه‌بندی اطلاعات و محصولات هم از جمله مواردی است که باعث می‌شود خریدی لذت‌بخش انجام دهید یا عطای آن را به لقایش ببخشید.

    انواع خدمات پشتیبانی هم می‌تواند موجبات رضایت بیشتر کاربران در خرید را فراهم کند.

    این معیارها و موارد را در بررسی ۴ سایت پیش رو برای خرید موبایل در نظر گرفته‌ایم. با ما همراه باشید.

    ۴. آراد موبایل

    خرید موبایل - آراد موبایل

    آراد موبایل از آن سایت‌های مطلوبی است که نه‌تنها برای خرید موبایل بلکه برای خرید لوازم خانگی، کنسول بازی، تبلت، لپ‌تاپ و گجت‌های دیگر هم می‌توانید به سراغش بروید. در پایین‌ترین قسمت صفحه نخست سایت، چشمتان به جمال نماد اعتماد الکترونیکی روشن خواهد شد. علاوه بر آن، آراد موبایل عضو اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی هم هست.

    طبقه‌بندی‌های این سایت هم به‌خوبی صورت گرفته است. اگر روی بخش موبایل در صفحه نخست کلیک کنید، شاهد ۶ دسته‌بندی خواهید بود:

    • موبایل: در این دسته‌بندی می‌توانید برندهای مختلف موبایل را ببینید؛
    • بازه قیمتی: طیف قیمت‌ها از چند میلیون تا چندین میلیون تومان را نشان می‌دهد؛
    • اندازه صفحه نمایش: این معیار برای کسانی مطلوب خواهد بود که روی اندازه گوشی حساس‌اند؛
    • سیستم عامل: گوشی اندرویدی می‌خواهید یا دنبال ویندوز فون یا آی.اُ.اس (ios) هستید؟
    • قابلیت‌های خاص: ویژگی‌هایی مانند مقاومت در برابر آب، حسگرها، تعداد دوربین و... در این بخش معرفی شده‌اند؛
    • رده کاربری: به‌دنبال گوشی برای بازی هستید؟ گوشی مطلوب عکاسی می‌خواهید؟ ... .

    برای خرید موبایل از آراد موبایل، کافی است وارد سایت‌‌شان شوید، کالا را بررسی و انتخاب کنید و آن را به سبد خریدتان اضافه کنید. در هنگام پرداخت، یا باید به‌صورت آنلاین، پول را بپردازید یا آن را به شماره کارت و حساب سایت واریز کنید. امکان پرداخت در محل تحویل کالا هم وجود دارد اما این امکان فقط برای تهرانی‌هاست.

    آراد موبایل امکان خرید قسطی را هم برای مشتریان فراهم می‌کند. این شرایط برای کسانی که به هر دلیلی میلی به پرداخت یک‌باره هزینهٔ کالاها ندارند، گزینهٔ بسیار خوبی خواهد بود.

    [related]18264[/related]

    ۳. دیجی‌ دو

    خرید موبایل - دیجی دو

    دیجی‌‌دو هم از سایت‌هایی است که برای خرید موبایل می‌توانید به آن سر بزنید. این فروشگاه اینترنتی دارای نشان و نماد اعتماد الکترونیکی است. البته دیجی‌دو هم مانند سایت‌های دیگر این مقاله فقط به فروش موبایل اکتفا نمی‌کند و محصولات مرتبط دیگری هم برای فروش دارد؛ اما در بخش موبایل، محصولات در طبقه‌بندی‌هایی منسجم و منظم معرفی می‌شوند و به فروش می‌رسند.

    در دیجی‌دو هم مثل آراد موبایل، موبایل‌های مختلف دارای طبقه‌بندی مناسبی هستند. به‌علاوه، سایت دیجی‌دو بلاگ هم دارد. این بلاگ مقالات کاربردی و جالبی درباره برندهای مختلف موبایل، مدل‌های گوناگون و مقایسه میان آنها دارد. سرزدن به وبلاگ دیجی‌‌دو می‌تواند به شما در تصمیم‌گیری برای خرید کمک کند. این سایت برای رفاه حال مشتریان، امکاناتی مانند پرداخت در محل، تعویض کالا و تضمین رجیستری گوشی‌های تلفن همراه را هم در نظر گرفته است. راستی، این فروشگاه نماد‌های فعالیت رسمی را هم دارد.

    ۲. تکنولایف

    خرید موبایل - تکنولایف

    تکنولایف هم گزینه خوبی برای خرید موبایل است. این فروشگاه اینترنتی طیف متنوعی از محصولات مرتبط با فناوری را به فروش می‌رساند. به‌جز گوشی‌های موبایل از برندهای مختلف، تبلت، پاوربانک و لوازم جانبی مختلف گوشی هم در این وب‌سایت موجود است. تکنولایف دارای انواع نشان‌های رسمی فعالیت است: نماد اعتماد الکترونیکی، نماد عضویت در اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی و البته گواهی حضور آن در جشنواره وب و موبایل (که جشنواره‌ای رسمی و مهم است) هم در سایت دیده می‌شود.

    پس جای نگرانی نیست و می‌توانید برای خرید به تکنولایف اعتماد کنید. اما اجازه بدهید به‌سراغ دسته‌بندی‌های محصولات این سایت برویم. در تکنولایف، برندهای مختلف در طبقه‌بندی‌های مخصوص قرار گرفته‌اند. اگر حافظه دستگاه یا قیمت آن هم برایتان در انتخاب مهم باشد، امکان انتخاب این دو دسته‌بندی برای شما وجود خواهد داشت.

    بعد از ورود به صفحه‌ای که در آن گوشی‌های مختلف به نمایش درمی‌آیند، به‌کمک فیلترهایی، از جمله موارد زیر، می‌توانید انتخاب و تصمیم‌گیری را برای خودتان ساده‌تر کنید:

    • حافظه داخلی؛
    • باتری؛
    • تعداد هسته‌‌ها؛
    • اندازه صفحه نمایش؛
    • کیفیت دوربین؛
    • دوربین جلو؛
    • تعداد سیم‌کارت؛
    • حافظه رم.

    پس به‌سادگی می‌توانید با درنظرگرفتن ویژگی‌های مختلف، اقدام به انتخاب گوشی مناسب خود کنید. البته فیلترهای دیگری مانند بیشترین و کمترین قیمت، جدیدترین و قدیمی‌ترین، محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین مدل‌ها هم در سایت وجود دارد. علاوه بر خرید آنلاین، از فروشگاه تکنولایف می‌توانید حضوری هم خرید کنید. همچنین، به‌صورت قسطی هم می‌توانید از تکنولایف خرید کنید.

    عالی نیست؟ یادتان باشد که در تکنولایف بخشی هم به مقالات تخصصی درباره گوشی‌های مختلف اختصاص داده شده است. از این مقالات، اطلاعات خوبی درباره مدل‌‌های مختلف گوشی کسب خواهید کرد.

    ۱. دیجی‌کالا

    خرید موبایل - دیجی کالا

    دیجی‌کالا را تقریبا همه می‌شناسند. دیجی‌کالا از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را در فروشگاهش در اختیارتان می‌گذارد. خرید موبایل از این فروشگاه هم تجربهٔ خوبی است. به‌راحتی و با جست‌وجویی ساده در دیجی‌کالا در بخش کالاهای دیجیتالی و استفاده از فیلترهایی مانند موارد زیر، می‌توانید به انتخابی مناسب برای خرید موبایل برسید:

    • برندها؛
    • سیستم‌عامل؛
    • رزولوشن عکس؛
    • محدوده قیمت‌ها؛
    • رنگ؛
    • نسخه سیستم‌عامل؛
    • مقدار RAM؛
    • شبکه‌های ارتباطی.

    یکی از مهم‌ترین مزایایی که دیجی‌کالا در اختیار خریدارانش قرار می‌دهد، خواندن نظرات کاربران دیگر است. این نظرات که هم دیدگاه‌های منفی، هم مثبت و هم واقع‌بینانه در میانشان وجود دارد، دید بسیار خوبی در خرید به کاربران می‌دهد. برای سفارش هم که چند گام ساده را طی می‌کنید و به دو روش آنلاین یا حضوری می‌توانید بهای هر کالا را پرداخت کنید.

    مشاهده انواع موبایل در دیجی‌کالا

    در آخر

    برای خرید موبایل نیازی به گشت‌وگذار در فروشگاه‌های مختلف ندارید. دیگر با وجود انواع فروشگاه‌های معتبر و متنوع، به‌راحتی می‌توانید اقدام به خریدی آسان و سریع کنید. اگر تجربه خرید از فروشگاه‌های آنلاین موبایل را دارید، حتما نظرات‌تان را با ما در میان بگذارید. منتظرتان هستیم. [see_also]18357[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید