۳ دلیل پشیمانی مشتریان از خرید سامسونگ گلکسی A20s

۳ دلیل پشیمانی مشتریان از خرید سامسونگ گلکسی A20s
راهنمای مطالعه

    سامسونگ گلکسی A20s با ظاهر زیبا و طراحی دلنشین و البته مهم‌تر از همه قیمتی رقابتی، مورد توجه کاربران بسیاری در بازار گوشی‌های اقتصادی قرار گرفته اما مشکلاتی نیز دارد که باید قبل از خرید از وجود آن‌ها آگاه شوید.

    سامسونگ در سال‌های اخیر و با شدت گرفتن رقابت بین شرکت‌ها در عرضه‌ محصولات باکیفیت و با قیمت مناسب، توجه بیشتری به این دسته کرده و محصولات متنوعی را در بازه‌های قیمتی متنوع روانه بازار کزده است. گلکسی A20s نیز دنباله‌رو فروش موفق گلکسی A20 بوده و جایگزین برادر بزرگتر خود شده است. اما این گوشی با وجود بهره‌بردن از برخی مزیت‌ها، از مشکلاتی نیز رنج می‌برد که شاید شما را در تصمیم‌گیری برای خرید آن مردد کند.

    بنابراین اگر قصد خرید گلکسی A20s را دارید، بهتر است قبل از خرید با مهم‌ترین نقاط ضعف آن آشنا شوید تا با آگاهی بیشتری نسبت به خرید یک گوشی هوشمند میان‌رده در بازه قیمتی زیر ۴ میلیون تومان اقدام کنید. با «درجه» همراه باشید.

    ۱. بدنه پلاستیکی و آسیب‌پذیر

    بدنه سامسونگ گلکسی A20s

    سامسونگ برای کاهش قیمت و هزینه تولید دستگاه مجبور شده برخی از ویژگی‌های مهم را از طراحی این گوشی حذف کند. به عنوان مثال قاب پشت آن اگرچه براق و شبیه به شیشه است، اما در عمل شیشه‌ای نیست و از پلاستیک خاصی تشکیل شده که سامسونگ آن را "گلاستیک" (ترکیب پلاستیک و شیشه) می‌نامد.

    بنابراین قاب پشتی گوشی در برابر خراشیده شدن و خط و خش برداشتن حساس‌تر از گوشی‌هایی خواهد بود که جنس شیشه‌ای دارند و برخورد با اشیای نوک تیز و برنده می‌تواند به سادگی روی قاب پشت دستگاه خراش ایجاد کند. هرچند که متاسفانه رقبای این گوشی مانند هواوی Y7 Prime و شیائومی Redmi 8 هم وضعیت مشابهی دارند و خیلی نمی‌توان سامسونگ را از این بابت سرزنش کرد.

    [related]24816[/related]

    ۲. نمایشگر IPS LCD و رزولوشن پایین

    نمایشگر سامسونگ گلکسی A20s

    با وجود اینکه گلکسی A20 از یک نمایشگر ۶.۴ اینچی Super AMOLED بهره می‌برد، سامسونگ به یک‌باره و در اقدامی عجیب تصمیم گرفت در نمایشگر گلکسی A20s به یک پنل IPS LCD بسنده کند. خیلی‌ها دلیل این تصمیم سامسونگ را قیمت جهانی پایین‌تر این گوشی نسبت به گلکسی A20 می‌دانند. صفحه نمایش گلکسی A20s از رزولوشن ۱۵۶۰ در ۷۲۰ پیکسل برخوردار است که برای یک نمایشگر ۶.۵ اینچی ممکن است ناامید کننده باشد.

    نمایشگر این گوشی عملکردی کاملا معمولی دارد و نباید انتظار خیلی بالایی از آن داشته باشید. اگرچه کیفیت آن در حد پنل‌های امولد نیست ولی لذت تماشای فیلم و بازی کردن روی چنین نمایشگر بزرگی خیلی هم بد به نظر نمی‌رسد.

    مشاهده پرفروش‌ترین گوشی‌های سری گلکسی سامسونگ

    ۳. پردازنده قدیمی و نسبتا ضعیف

    تراشه‌ای که در قلب گلکسی A20s به‌کار گرفته شده، تراشه اسنپدراگون ۴۵۰ است که طی فرآیند ۱۴ نانومتری تولید شده و یکی از پردازنده‌های قدیمی و پایین‌رده شرکت کوالکام محسوب می‌شود. این تراشه از یک پردازنده مرکزی ۸ هسته‌ای بهره‌ می‌برد که هر هشت هسته پردازشگر آن از نوع Cortex-A53 هستند و فرکانس کاری ۱.۸ گیگاهرتزی دارند. Adreno 506 هم وظیفه پردازش گرافیکی را در این گوشی به عهده دارد.

    چنین ترکیب سخت‌افزاری برای انجام کارهای روزمره مثل وب‌گردی، تماشای فیلم و گشت‌و‌گذار در شبکه‌های اجتماعی مناسب به نظر می‌رسد اما نباید از آن انتظار اجرای طولانی‌مدت و بی‌نقص گیم و بازی‌های سنگین اندرویدی را داشته باشید. بد نیست بدانید که این تراشه حتی از اگزینوس ۷۸۸۴ مورد استفاده در گلکسی A20 هم کمی ضعیف‌تر است!

    جمع‌بندی

    سامسونگ گلکسی A20s

    گلکسی A20s محصولی اقتصادی از سوی سامسونگ است که نسبت به برادر بزرگتر خود در برخی زمینه‌ها دچار تغییراتی شده است. این گوشی از طراحی زیبا و شیک، دوربین اصلی سه‌گانه و باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپری بهره می‌برد که حتی در برخی موارد از رقبای هم‌قیمت خود مانند هواوی Y7 Prime و شیائومی Redmi 8 هم بهتر است؛ اما برخی پسرفت‌‌های آن نسبت به گلکسی A20 مانند استفاده از نمایشگر IPS LCD به جای امولد، ارزش خرید آن را تا حدودی کاهش می‌دهد.

    اگر قصد خرید در این بازه قیمتی را دارید، بهتر است کمی بیشتر هزینه کرده و نگاهی به نوکیا ۷ پلاس یا نوکیا ۶.۲ بیندازید که از مشخصات سخت‌افزاری به مراتب بهتری در قیاس با گلکسی A20s مانند نمایشگر با وضوح بالا، پردازنده قدرتمندتر و دوربین حرفه‌ای‌تر برخوردارند.

    نوکیا 7 پلاس را ببینید

    نوکیا مدل 6.2 را ببینید

    نظر شما در رابطه با سامسونگ گلکسی A20s چیست؟ آیا تجربه استفاده از آن را داشته‌اید؟ [see_also]24625[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید