همه نکات برای خرید بالش بارداری

همه نکات برای خرید بالش بارداری
راهنمای مطالعه

    در زمان بارداری، خواب خوب بسیار ضروری و مهم است. اما گاهی چنین چیزی بدل به آرزو می‌شود. بدن بانوان باردار در حال تغییر است و همین باعث می‌شود که خوابیدن با پیش‌رفتن در مسیر بارداری، سخت‌تر و سخت‌تر شود. بیدارشدن از خواب برای مراجعه به دست‌شویی یا بی‌خوابی از چیزهایی است که در دوران حاملگی پیش می‌آید. خرید بالش بارداری می‌تواند تاحدی به این روند آزاردهنده کمک کند.

    بالش بارداری دقیقا چیست؟

    ایده ساخت بالش بارداری بسیار ساده است. این بالش ساخته و طراحی شده تا با تغییرات بدن یعنی همان بزرگ‌شدن شکم در طول این دوران متناسب باشد. بالش‌ها در شکل‌ها، اندازه‌ها و قیمت‌های مختلف هستند و درون‌شان هم با مواد متنوعی پُر می‌شود. بعضی از بالش‌های بارداری به شکل گَوِه هستند، برخی به شکل لوبیا درست می‌شوند و مدل‌هایی هم وجود دارد که به اندازه قد یک فرد است و با قراردادن آن میان زانوها، امکان خواب راحت‌تر فراهم می‌شود.

    نکته بسیار حساس و مهم درباره خرید بالش بارداری این است که هیچ قانون کلی درباره آن وجود ندارد. یعنی نمی‌توان نوع خاصی از بالش را معرفی و خرید آن را برای همه تجویز کرد. در مسیر خرید بالش بارداری باید خواسته‌ها و نیازهای فردی‌تان را در نظر بگیرید. اما نکات زیر در هرحال، راهگشایتان خواهند بود.

    خواب راحت در دوران بارداری مهم است. هم سلامت مادر و کودک به آن بستگی دارد و هم اینکه خانم‌های باردار به‌خوبی می‌دانند که بعد از ورود نی‌نیِ کوچک‌شان به دنیا، امکان خوابیدن راحت کم و کم‌تر می‌شود. پس بهتر است که دست‌کم در دوران بارداری بیشتر استراحت کنند. در ادامه به چند دسته‌بندی اصلی بالش‌های بارداری اشاره می‌شود:

    بالش گَوِه‌ای(wedge)

    خرید بالش بارداری

    بالش‌های گوه‌ای از نمونه‌های پرطرف‌دار هستند. این بالش‌ها را هم در دوران بارداری و هم بعد از آن می‌توان استفاده کرد. خوابیدن روی بالش‌های گوه‌ای روش‌های مختلفی دارد. مثلا بعضی از خانم‌های باردار ترجیح می‌دهند که آن را زیر شکم برآمده‌شان قرار بدهند و برخی هم محصول را زیر سرشان می‌گذارند. برای بلندکردن پشت افراد در هنگام نشستن و مطالعه هم می‌توان روی بالش‌های این‌مدلی حساب کرد.

    خرید چنین بالشی ایده خوبی به نظر می‌رسد. مثلا زمانی که می‌خواهید تلویزیون تماشا کنید، چه در دوران بارداری و چه بعد از آن، به‌سادگی دراز خواهید کشید و این محصول با ساختار مناسبش را زیر سر می‌گذارید.

    لیست قیمت بالش بارداری را ببینید

    بالش برای تمام‌ بدن

    خرید بالش بارداری

    در خرید بالش بارداری گزینه دیگری هم پیش رویتان است. شما می‌توانید بالشی تهیه کنید که برای تمام بدن است و در واقع، همه بدن را دربرمی‌گیرد. این بالش‌ها دارای دو سمت هستند که در میان آن دو، فضایی برای قرارگیری مادر وجود دارد. بالش‌های تمام‌بدن به شکل C یا U ساخته می‌شوند و گویی فرد را در آغوش خود می‌گیرند.

    با وجود چنین مدل‌هایی از بالش، گردن، پشت و بین زانوها و زیر شکم حمایت و پشتیبانی می‌شود. این مدل از بالش‌ها هم شهرت زیادی دارند چون راحتی لازم برای بخش‌های مختلف بدن خانم باردار را فراهم می‌کنند.

    [related]22861[/related]

    بالش دراز

    خرید بالش بارداری

    بالش‌های دراز بارداری همان بالش‌های معمولی هستند که از نظر طولی نسبت به نسخه سنتی‌شان بلندتر و برترند. اما کاربرد این بالش‌ها در ایجاد فضایی است که فرد باردار می‌تواند برای تکیه‌دادن شکم خود مهیا کند. تکیه‌دادن شکم به بالش و قرار دادن آن بین زانوها خواب راحت‌تری را فراهم خواهد کرد.

    البته در خرید بالش بارداری از نوع دراز باید دقت کنید که این بالش‌ها فقط یک سمت بدن را پوشش می‌دهند و به سمت یک‌طرف از بدن می‌توان به آنها تکیه داد. در میان بالش‌های دراز، نمونه‌هایی وجود دارد که به خاطر مواد و الیاف درونی‌شان از انعطاف‌پذیری خوبی برخوردارند و می‌توان در جهتی که بدن راحت‌تر است به آنها تکیه کرد.

    بالش لوبیایی

    خرید بالش بارداری

    بالش‌های لوبیایی شبیه چه چیزی هستند؟ بعید می‌دانیم که پاسخ‌تان چیزی به جز لوبیا باشد. این بالش‌ها حالت فشرده‌تری نسبت به گزینه‌های دیگر دارند و برای تکیه‌کردن بخش‌هایی از بدن مادر مناسب واقع می‌شود که به توجه بیشتری نیاز دارند. در طول شب، می‌توانید این بالش‌ها را میان زانوها قرار دهید تا شکم به آن تکیه کند.

    اگر کارمند هستید یا باید ساعاتی از روز را روی صندلی بنشینید هم تکیه‌کردن به بالش‌های لوبیایی ایده خوبی خواهد بود. اگر هم به سفر می‌روید، لوبیایی‌ها گزینه خوبی هستند. چون جای اندکی می‌گیرند و راحت می‌توانید آنها را با خود حمل کنید.

    بالش‌های بادی

    خرید بالش بارداری

    خرید بالش بارداری از نوع بادی چندان رایج نیست اما این هم گزینه‌ای است که به شما کمک می‌کند تا شکم‌تان را بدون ترس از آسیب‌رساندن به بچه روی آن قرار بدهید. یکی از نقاط جذاب درباره این بالش‌ها، امکان تخلیه باد و حمل آسان آنهاست. ضمن اینکه امکان بادکردن و حجم‌دادن به چنین بالشی هم مطابق میل خودتان خواهد بود.

    پرفروش‌ترین بالش‌های بارداری را ببینید

    نکات لازم برای خرید بالش بارداری

    بعد از شناخت انواع بالش بارداری باید به نکات زیر هم دقت و توجه کافی داشته باشید تا خرید بالش بارداری متناسب با نیاز و سلیقه‌تان بهتر پیش برود:

    اندازه‌اش چقدر باشد؟

    خبر خوش این است که بالش‌های بارداری در طیف وسیعی از اندازه‌ها در بازار عرضه می‌شوند. با پرسیدن این سؤالات، احتمالا انتخاب بهتری در زمینه اندازه بالش خواهید داشت:

    • آیا تخت دونفره دارید؟
    • قرار است که در کجا بخوابید؟
    • بزرگی رخت‌خواب یا تخت‌خوابتان چقدر است؟
    • آیا فضای کافی برای خرید بالشی بزرگ دارید؟ آیا قصد سفر و حمل بالش با خود را دارید؟

    شکل بالش چگونه باشد؟

    برخی از بالش‌های بارداری فقط برای پشتیبانی و راحتی بخش خاصی از بدن ساخته می‌شوند اما برخی دیگر روی نقطه و بخش خاصی از بدن تمرکز ندارند. برای مثال، بالش‌های گوه‌ای معمولا برای این مناسبند که به پشت به آنها تکیه بدهید یا آن را در شب‌هنگام زیر شکم خود بگذارید. اما بالش‌های تمام‌بدن می‌توانند راحتی و رفاه همه نقاط بدن را در دوران بارداری فراهم کنند.

    محتویات درونی بالش چه باشد؟

    محتویات درونی بالش‌های بارداری بسیار متنوعند. تفاوت زیادی هم میان گزینه‌های مختلف نیست. از جمله الیاف و موادی که با آنها، داخل بالش‌ها را پر می‌کنند، باید به موارد زیر اشاره کرد:

    قابلیت شست‌وشوی بالش چطور باشد؟

    خرید بالش بارداری

    به شست‌وشوی بالش‌ها هم توجه کنید. بعضی بالش‌ها دارای رویه‌ای جداشدنی هستند و بعضی هم رویه‌ای ندارند و می‌توانید خودتان آستین‌ها را بالا بزنید و برایشان روبالشی بدوزید. مدل‌هایی هم وجود دارد که امکان شست‌وشوی کل بالش را برایتان فراهم می‌کند. در هر حال، به این موارد دقت کنید و بالشی را بخرید که بهتر می‌توان آن را شست و به نظافتش رسیدگی کرد.

    در آخر

    بارداری دوران حساسی است. خانم‌های باردار باید به تغذیه و استراحت‌شان اهمیت زیادی بدهند. خرید بالش بارداری می‌تواند تاحد زیادی به خواب راحت کمک کند. پس اگر کوچولویِ نازنینی در راه دارید، بهتر است که به فکر خرید چنین بالشی باشید. اگر تجربه خرید در این زمینه را دارید و نکته‌ای وجود دارد که از نظرتان جا مانده است، حتما با ما در میان بگذارید.

    جدیدترین انواع بالش بارداری را ببینید

    [see_also]28083[/see_also]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید