راهنمای خرید بهترین لوازم جانبی پلی استیشن ۴

راهنمای خرید بهترین لوازم جانبی پلی استیشن ۴
راهنمای مطالعه

    اگرچه چند وقتی است که وارد نسل جدید کنسول‌های بازی خانگی شده‌ایم، اکنون بهترین زمان برای تجربه نسل هشتم و بازی‌های کنسول پلی استیشن ۴ به حساب می‌آید. و با توجه به وضعیت نابسامان موجودی پلی استیشن ۵ و قیمت‌های فضایی دلالان، به نظر می‌رسد اکثر ما باید همچنان به همان کنسول نسل قبلی‌مان بچسبیم.

    هنوز برای تکمیل تجربه کنسول پلی استیشن ۴ با لوازم جانبی ارزشمند دیر نشده است. برای مثال می‌توانید با خرید هدست واقعیت مجازی PlayStation VR به تجربه گستره وسیعی از بازی‌های تازه بپردازید یا با یک ست فرمان و پدال، بازی‌های مسابقه‌ای و رانندگی را یک قدم به واقعیت نزدیک‌تر کنید.

    در این فهرست، لیستی نسبتا بلند بالا از لوازم جانبی پلی استیشن ۴ فراهم آورده‌ایم که هرکدام به نوبه خود درهای تازه‌ای را به روی شما باز می‌کنند. ضمنا در این لیست منحصرا به سراغ تجهیزات و ملزوماتی رفته‌ایم که به خوبی پشتیبانی شده‌اند و قرار نیست دیوایس‌هایی را به شما معرفی کنیم که تنها برای تجربه یک یا دو بازی به درد می‌خورند.

    از طرف دیگر، بسیاری از موارد موجود در لیست نه فقط با پلی استیشن ۴ سازگاری دارند، بلکه در صورت خرید پلی استیشن ۵ هم به کارتان می‌آیند و بنابراین خرید شما قرار نیست با ورود به نسل بازی‌های ویدیویی تبدیل به محصولی بی‌ارزش و به‌دردنخور شود.

    کنترلر دوال‌شاک ۴

    لوازم جانبی پلی استیشن 4 - Dualshock 4

    سونی زمانی که کنترلر دوال شاک ۴ را طراحی می‌کرد از تمام پتانسیل‌های ممکن بهره گرفت. اگرچه کنترلرهای سونی در نسل‌های قبلی تغییرات چندانی به خود ندیده بودند، سونی در طراحی دوال‌شاک ۴ سنگ تمام گذاشت و با استفاده از گریپ قطورتر و افزودن چند سنسور حرکتی پیشرفته و یک تاچ‌پد، دسته‌ای ارگونومیک‌تر و قدرتمندتر ساخت.

    نتیجه نهایی کنترلری است که به راحتی سلطه مایکروسافت در دنیای کنترلر را به چالش می‌کشد. و از آن‌جایی که کنترلرهای مایکروسافت روی کنسول سونی کار نمی‌کنند، بدیهتا در اینجا برنده‌ای به جز دوال‌شاک ۴ نداریم.

    [related]32897[/related]

    بخواهیم ساده بگوییم، دوال‌شاک ۴ بهترین کنترلر ممکن برای پلی استیشن ۴ است و این لقب را به راحتی به دست نیاورده است. دکمه‌های روی شانه آن شکلی گرد به خود گرفته‌اند تا در طولانی‌مدت حس راحتی بیشتری داشته باشند و ساختار متقارن هم استفاده از آن را آسان می‌کند.

    اگرچه باتری دوال‌شاک عمر آنقدها زیادی ندارد، اما می‌توان آن را با کابل مایکرو USB شارژ کرد، برخلاف کنترلر ایکس باکس وان که از باتری‌های قلمی بهره می‌برد. و ضمنا دوال‌شاک ۴ به راحتی با دستگاه‌های دیگر هم سازگاری دارد. بنابراین اگر یک روز تصمیم به تجربه بازی‌ها روی کامپیوترهای شخصی گرفتید یا اصلا پلی استیشن ۵ را با کنترلر جدید DualSense تهیه کردید، همچنان قادر به استفاده از دوال‌شاک ۴ خواهید بود.

    لینک خرید دوال‌شاک 4 از دیجی‌کالا

    داک شارژ کنترلرهای دوال‌شاک ۴

    لوازم جانبی پلی استیشن 4 - داک شارژ

    هیچ‌چیز بدتر از این نیست که بخواهید یک عصر رخوت‌آور را صرف چند ساعت تجربه بازی محبوب‌تان کنید و ناگهان متوجه شوید باتری کنترلرتان به صورت کامل خالی شده. در چنین شرایطی باید دربه‌در به دنبال یک کابل شارژ بگردید و این کابل‌ها معمولا آنقدر کوتاه هستند که باید در یک یا دو متری تلویزیونی بنشینید.

    این اصلا چیزی نیست که بتوان نام شرایط ایده‌آل را برایش انتخاب کرد. اما باید بگوییم که راه حلی آسان برای این مشکل وجود دارد.

    پایه شارژ دوال شاک ۴ داکی است که طراحی شده تا دو کنترلر پلی استیشن ۴ را همواره شارژ نگه دارید. فقط کافیست زمانی که کارتان با کنسول تمام شده و دیگر نمی‌خواهید بازی کنید، کنترلر را روی اسلات مخصوص قرار دهید و به این ترتیب، خیالتان از دفعه بعدی که پای کنسول می‌نشینید راحت خواهد بود. از طرف دیگر، اگر همیشه کنترلرها را روی داک قرار دهید به احتمال کمتری آن‌ها را گم خواهید کرد.

    لینک خرید پایه شارژ دوال شاک 4 از دیجی‌کالا

    هارد اکسترنال سیگیت Backup Plus Portable

    لوازم جانبی پلی استیشن 4 - هارد اکسترنال سیگیت

    آیا دلتان هارد درایوی پر از بازی می‌خواهد اما آنقدرها مایل به بیرون ریختن دل و روده کنسول ارزشمندتان نیستید؟ در این صورت باید حتما به فکر خرید یک هارد درایو اکسترنال باشید.

    از ماه فوریه ۲۰۱۷ به بعد، پشتیبانی از هارد درایوهای اکسترنال روی کنسول پلی استیشن ۴ آغاز شد و کاربرانی که نمی‌خواستند هارد داخلی کنسول خود را تغییر دهند، به گزینه‌ای ارزشمند برای حل مشکل کمبود فضای ذخیره‌سازی داشتند. در بازار کنونی می‌توان انبوهی از هاردهای اکسترنال مختلف را یافت، اما شرکت Seagate معمولا حجیم‌ترین و بهترین هاردها را برای کنسول‌های بازی می‌سازد.

    پیشنهاد ما هارد اکسترنال Seagate Backup Plus Portable با فضای ۴ ترابایت است. البته که در صورت تمایل می‌توانید به سراغ ظرفیت‌های ۱ یا ۲ یا ۵ ترابایت هم بروید، اما ۴ ترابایت معمولا فضای ایده‌آل به حساب آمده و می‌تواند میزبان بالغ بر ۱۰۰ بازی ویدیویی باشد.

    اعداد و ارقام این هارد اکسترنال همان چیزی است که انتظارش را دارید و با خرید Backup Plus Portable به هاردی با سرعت گردش ۵۴۰۰ دور بر دقیقه و سقف سرعت خواندن ۱۵۰ مگابایت بر ثانیه دست خواهید یافت.

    لینک خرید هارد اکسترنال سیگیت از دیجی‌کالا

    هدست بی‌سیم پلی‌استیشن پلاتینیوم

    لوازم جانبی پلی استیشن 4 - هدست پلاتینیوم

    دلایل زیادی وجود دارد برای اینکه به سراغ هدست بی‌سیم Platinum پلی استیشن بروید. این هدست تجربه‌ای منحصر به فرد و بسیار متعادل از اصوات داخل بازی ارائه می‌کند که به مراتب از هدست‌های رایج بهتر خواهد بود.

    هدست Platinum ضمنا از صدای سه‌بعدی پشتیبانی می‌کند که ۱۰۰ «اسپیکر مجازی» را دور سرتان قرار می‌دهد و به این ترتیب، اصوات دقیقا از همان منابعی که باید به گوش خواهند رسید. اما باید این را نیز افزود که در هدست Platinum سونی خبری از پشتیبانی از صدای فراگیر نیست و از این بابت، نمی‌توان آن را رقیبی جدی برای مدل‌های گران‌قیمت‌تر تلقی کرد.

    [related]33217[/related]

    اما در نهایت همه‌چیز به مقرون به صرفگی باز می‌گردد و این یکی از مقرون به صرفه‌ترین گزینه‌های موجود در بازار برای کسب تجربه‌ای استثنایی از بازی‌ها است. به طور یقین با پرداخت ارقام بالاتر می‌توان به کیفیت بیشتر نیز دست پیدا کرد،‌ ولی اگر به دنبال هدستی بی‌دردسر می‌گردید که به راحتی به دستگاه متصل شده و صداها را به خوبی پخش کند، قطعا به یکی از این‌ها نیاز دارید.

    لینک خرید این هدست از دیجی‌کالا

    اشتراک ۱۲ ماهه پلی استیشن پلاس

    لوازم جانبی پلی استیشن 4 - پلی استیشن پلاس

    همه موارد معرفی شده در فهرست بهترین لوازم جانبی پلی استیشن سخت افزاری نیستند. برای مثال می‌توانید یک اشتراک پلی استیشن پلاس برای کنسول خود تهیه کنید.

    این سرویس سونی در سه گزینه یک ماهه، سه ماهه و یک ساله به فروش می‌رسد، اما اگر به صورت مداوم به تجربه بازی‌های آنلاین روی پلی استیشن ۴ می‌پردازید و به فضایی برای ذخیره‌سازی سیوهایتان نیاز دارید، مقرون به صرفه‌ترین گزینه، اشتراک ۱۲ ماهه خواهد بود. اما کار به فضای ذخیره‌سازی و تجربه بازی‌های آنلاین منتهی نمی‌شود و هنوز از اصلی‌ترین مزیت پلی استیشن پلاس برایتان نگفته‌ایم که بازی‌های رایگان ماهانه است.

    بله درست خواندید، سونی در هر ماه چند بازی رایگان را در اختیار مشترکین پلی استیشن پلاس قرار می‌دهد و اساسا همین ویژگی است که باعث می‌شود همیشه به تمدید اشتراک‌تان متمایل باشید. سونی قبلا بازی‌های چندان دندان‌گیری رایگان نمی‌کرد.

    اما اکنون حدودا یک سال است که شرایط تغییر کرده و برای مثال در ماه جاری میلادی بازیکنان پلی استیشن ۴ به سه بازی Remnant: From the Ashes و Final Fantasy VII Remake و Farpoint (برای پلی استیشن وی‌آر) دسترسی خواهند داشت. و مزیت نهایی پلی استیشن پلاس اینست که تخفیفی افزون بر تخفیف رایج بازی‌ها در اختیارتان قرار می‌دهد.

    لینک خرید گیفت کارت پلی‌استیشن

    فرمان تراست‌مستر T300RS

    لوازم جانبی پلی استیشن 4 - فرمان و پدال Thrustmaster

    درست مانند یک استیک آرکید، یک ست فرمان و پدال گزینه‌ای ضروری برای تمام گیمرها به حساب نمی‌آید، اما اگر بازی‌های مسابقه‌ای و اتومبیل‌رانی را جدی می‌گیرید، پس قطعا این ست‌ها را جزو اولویت‌هایتان قرار داده‌اید. یکی از بهترین گزینه‌ها در بازار کنونی، ست فرمان و پدال Thrustmaster T300RS GT است که تجربه‌ای به غایت درگیرکننده از بازی‌هایی نظیر Project Cars 3 و Gran Turismo در اختیارتان خواهد گذاشت.

    مهم‌ترین نکته در یک ست فرمان و پدال، دقت بالا است که آن را در محصول Thrustmaster خواهید یافت. بعد هم نوبت به یکی قابلیت‌های منحصر به فرد دستگاه می‌رسد که بازخورد فرمان اتومبیل‌های واقعی را شبیه‌سازی می‌کند، برای مثال فرمان با استفاده از چند موتور داخلی، هنگام پیچیدن در جاده‌ها نوعی فشار در جهت معکوس به دست‌تان وارد خواهد کرد. اساسا تراست‌مستر محصولی را ساخته که واقع‌گرایانه‌ترین و روان‌ترین تجربه رانندگی را در اختیارتان قرار می‌دهد و قیمت ماورایی محصولات مشابه را هم ندارد.

    طراحی باکیفیت پدال‌ها باعث می‌شود که در طولانی‌مدت سلامت خود را حفظ کنند و دستگاه ضمنا با پلی استیشن ۳ و پلی استیشن ۵ هم سازگاری دارد. بنابراین در صورت ورود به نسل بعدی بازی‌های ویدیویی، همچنان یک ست فرمان و پدال معرکه خواهید داشت تا از جدیدترین بازی‌ها لذت ببرید.

    لینک خرید فرمان تراستمستر از دیجی‌کالا

    هدست واقعیت مجازی پلی استیشن VR

    لوازم جانبی پلی استیشن 4 - پلی استیشن وی‌آر

    پلی استیشن وی‌آر دیگر یک تکنولوژی تازه از راه رسیده و کاملا جدید نیست، اما قطعا یکی از بهترین تجربیات ممکن از دنیای واقعیت مجازی را در اختیارتان خواهد گذاشت. این هدست تنها هدست واقعیت مجازی ساخته شده برای کنسول‌های خانگی است و سایر نمونه‌های مشابه نیازمند کامپیوترهای قدرتمند هستند. بنابراین سونی قطعا دست به ساخت محصولی تحسین‌برانگیز و منحصربه‌فرد زده است.

    از نظر طراحی هدست، این یکی از بهترین گزینه‌هایی است که در بازار خواهید یافت. دستگاه وزن متعادلی دارد، به خوبی روی سر قرار می‌گیرد و حتی افراد عینکی هم می‌توانند در حالی که عینک را به چشم زده‌اند از آن استفاده کنند. از طرف دیگر، سونی پشتیبانی نرم‌افزاری همیشگی خود را به دنیای واقعیت مجازی هم آورده و شاهد انبوهی از بازی‌های انحصاری و شخص ثالث با کیفیت برای آن هستیم.

    و حرفمان را باور کنید وقتی می‌گوییم برخی از این بازی‌ها را نباید از دست بدهید. از جمله برجسته‌ترین بازی‌ها می‌توان به رزیدنت اویل ۷ اشاره کرد که از ابتدا تا پایان روی هدست واقعیت مجازی پلی استیشن به اجرا در می‌آید و همینطور بازی شدیدا تحسین‌شده Beat Saber که ژانر موزیکال بازی‌هایی نظیر Guitar Hero را در فرمتی جدید و بسیار سرگرم‌کننده‌تر ارائه می‌کند.

    لینک خرید هدست واقعیت مجازی

    دوربین پلی استیشن

    لوازم جانبی پلی استیشن 4 - دوربین پلی استیشن

    برخلاف دوربین کینکت مایکروسافت برای کنسول ایکس باکس وان، دوربین پلی استیشن هیچوقت یکی از دستگاه‌هایی نبوده که سونی تمرکزی بزرگ روی آن داشته باشد. اما اگر به دنبال خرید هدست پلی استیشن وی‌آر باشید، این دوربین است که حرکات بدن و دستان شما را پایش کرده و آن‌ها را درون گیم‌پلی ترجمه می‌کند.

    اما کاربرد دوربین‌ پلی استیشن همینجا به پایان نرسیده و می‌توانید از آن استفاده‌های دیگری نیز داشته باشید: برای مثال می‌توانید با دوربین پلی استیشن به لایو استریم در پلتفرم توییچ بپردازید تا بینندگان قادر به مشاهده چهره و اکت‌های شما باشند. اما در نهایت باید افزود که این دوربین به تنهایی بازی‌های چندانی ندارد و یکی از معدود بازی‌ها، Just Dance 2019 است.

    لینک خرید دوربین پلی‌استیشن

    کنترلرهای پلی استیشن موو

    لوازم جانبی پلی استیشن 4 - کنترلرهای موو

    تنها رقیب جدی برای کنترلرهای کنسول Wii نینتندو، کنترلرهای موو سونی هستند که می‌توانند تجربه بازی‌ها در دنیای واقعیت مجازی را از این رو به آن رو کنند.

    با دقت بسیار بالا در شناسایی حرکت دستان گیمر، کنترلرهای پلی استیشن موو بدون هیچ تردیدی به درگیرکنندگی هرچه بیشتر بازی‌های واقعیت مجازی کمک می‌کنند. این را بدان خاطر می‌گوییم که هنوز برخی از بازی‌های واقعیت مجازی را می‌توان با کنترلرهای عادی نیز تجربه کرد.

    اگر علاقه‌ای به هدست پلی استیشن وی‌آر ندارید یا ست کامل آن را پیشتر خریده‌اید، دلیل چندانی وجود ندارد که به سراغ کنترلرهای موو بروید. اما برای آن‌ها که می‌خواهند تجربه‌ای متفاوت و جدید از واقعیت مجازی به دست آورند، کنترلرهای موو ضروری هستند.

    لینک خرید کنترلر موو از دیجی‌کالا

    افزونه پشتی کنترلر دوال شاک ۴

    لوازم جانبی پلی استیشن 4 - افزونه کنترلر

    گیمرهای کنسول ایکس باکس اگر بخواهند از تجربه کنترلرهای سنتی فاصله گرفته و کنترلری با پدال در پشت داشته باشند، باید هزینه زیادی را صرف خرید کنترلر مخصوص Xbox Elite Series 2 کنند.

    اما شرایط برای صاحبان پلی استیشن ۴ اندکی راحت‌تر است، زیرا سونی اخیرا افزونه‌ای برای کنترل دوال‌شاک ۴ عرضه کرد که چند دکمه را به پشت آن اضافه می‌کند. این افزونه به راحتی به پورت USB روی کنترلر متصل می‌شود و دو دکمه اضافه را برایتان به ارمغان می‌آورد.

    این دو دکمه اضافه را دست کم نگیرید. طرفداران بازی‌های شوتر اول شخص و همینطور بازی‌های اتومبیل‌رانی می‌توانند با همین دو دکمه اضافه به آزادی عمل و انعطاف‌پذیری هرچه بیشتر دسترسی پیدا کرده و رقبای خود را به خاک و خون بکشند.

    لینک خرید این افزونه از دیجی‌کالا

    اس‌اس‌دی سامسونگ 870 QVO

    لوازم جانبی پلی استیشن 4 - اس‌اس‌دی سامسونگ بیایید با حقیقت کنار بیاییم، هارد درایوی که به صورت پیش‌فرض در پلی استیشن ۴ تعبیه شده اساسا یک تکنولوژی سالخورده است. این حافظه احتمالا تا انتها پر شده و آنقدرها هم سریع نیست. اما طراحی پلی استیشن ۴ به گونه‌ای است که به راحتی می‌توانید حافظه داخلی آن را تعویض کنید. بهترین گزینه برای این کار، اس‌اس‌دی Samsung 870 QVO است. این درایو درهای تازه‌ای را از نظر سرعت به روی شما باز می‌کند و در عین حال فضای ذخیره‌سازی بازی‌ها را هم افزایش می‌دهد. بهترین نکته اینکه اس‌اس‌دی Samsung 870 QVO قیمتی کمتر از اکثر محصولاتی که طی سال‌های اخیر در این بازار دیده‌ایم دارد. قیمت پایین‌تر اس‌اس‌دی سامسونگ به خاطر استفاده از فلش QLC بوده است. این تکنولوژی تاثیرات منفی خاص خود را روی سرعت و عمر حافظه می‌گذارد، اما وقتی اس‌اس‌دی را روی کنسول پلی استیشن ۴ نصب کرده باشید، هیچ‌کدام از این مسائل تاثیری منفی روی نیاز شما نخواهند گذاشت. از آن‌جایی که این درایو در اکثر مواقع مشغول به خواندن داده خواهد بود، بسیار بعید است که با کندی سرعت یا خرابی زودهنگام مواجه شوید. این درایو حتی ممکن است عمری بیشتر از پلی استیشن ۴ شما داشته باشد و در صورت خرید پلی استیشن ۵ یا بستن یک کامپیوتر گیمینگ، می‌توانید آن را از پلی استیشن ۴ درآورده و در سیستم جدیدتان قرار دهید. لینک خرید این اس‌اس‌دی از دیجی‌کالا [related]33622[/related]

    تهیه شده در: درجه
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید