دکوراسیون اتاق نشیمن با ۹ ایده کاربردی و جذاب

دکوراسیون اتاق نشیمن با ۹ ایده کاربردی و جذاب
راهنمای مطالعه

    اتاق نشیمن یکی از پررفت‌وآمدترین فضاهای خانه به شمار می‌رود که همیشه در فرآیند دیزاین آن چالش‌های متعددی وجود دارد. دکوراسیون اتاق نشیمن از چه قسمت‌هایی شروع شود و چه مواردی را باید هنگام دیزاین در اولویت قرار دهیم؟ این سوالی است که در ذهن بسیاری از افراد، هنگام طراحی اتاق نشیمن شکل می‌گیرد. دیزاین دیوارها، استفاده از گل، قرار دادن وسایل تزیینی در فضاهای خلوت‌تر خانه، به کار بردن اکسسوری‌هایی مثل تابلو و اجرای نورپردازی با چند منبع مختلف از ایده‌های جذاب، کاربردی و در دسترس برای دیزاین اتاق نشیمن محسوب می‌شوند که در ادامه در مورد هر یک به‌طور کامل توضیح خواهیم داد. با مطالعه این نکات، پاسخ سوال‌های خود را پیدا خواهید کرد.

    ۱. دیزاین دیوارها؛ اولین راهکار برای اجرای ایده‌های متنوع دکوراسیون نشیمن

    دیوارهای اتاق نشیمن نمای کلی آن را به‌شدت تحت تاثیر قرار می‌دهند؛ بنابراین دکوراسیون دیوارها اولین راه برای هویت دادن به اتاق نشیمن است. لوازم دیگر خانه مثل مبل و پرده برای تکمیل طرح اتاق و همخوان با پوسترهای دیواری استفاده می‌شوند؛ ازاین‌رو اگر دیوارها دیزاین مطلوبی ندارند، در اولین قدم از کاغذ دیواری‌های رنگی برای اجرای سبکی خاص در دکوراسیون نشیمن خود استفاده کنید.

    ایده‌های جذابی مثل ست کردن طرح پوستر دیواری با کوسن‌های مبل یا همخوانی با کفپوش از عوامل موثر بر دکوراسیون اتاق نشیمن هستند. اگر برای تکمیل دیزاین خانه ایجاد تناسب بین طرح و رنگ دیوارها با پوشش کف نیاز به راهکار مناسبی دارید، خرید پارکت لمینت روشی ایده‌آل محسوب می‌شود.

    ۲. تزیین فضاهای خالی خانه؛ یکی از روش‌های استفاده بهینه از فضا

    فضاهای خالی بین دیوار و مبل محل مناسبی برای قرار دادن استند گل، مجسمه یا آباژورهای ایستاده محسوب می‌شوند. برای افزایش زیبایی دیزاین در این بخش‌ها می‌توان انواع پوستر دیواری با طرح و رنگ متفاوت را قرار داد. انتخاب کاغذ دیواری به‌تنهایی شادابی محیط را افزایش می‌دهد. برای مثال دیوار پشت تلویزیون را با کاغذ دیواری رنگ روشن برای پذیرایی بپوشانید و از شلف و تابلو‌هایی با تم رنگی تیره برای تکمیل دیزاین آن استفاده کنید. این ترکیب رنگی، پویایی محیط را بیشتر خواهد کرد.

    ۳. استفاده از گلدان و استند گل؛ یکی از روش‌های دکوراسیون اتاق نشیمن

    ایجاد فضایی سبز در گوشه‌ای از اتاق باعث افزایش شادابی و پویایی فضا می‌شود؛ بنابراین گلدان‌هایی، هرچند در تعداد کم را در گوشه پذیرایی خود قرار دهید. حتما برای نظم‌دهی به گلدان‌های گل در اتاق نشیمن از استند گل استفاده کنید؛ این استندها در طرح و رنگ‌های مختلفی ساخته می‌شوند که امکان هماهنگی با تم کلی طراحی فضا را خواهند داشت.

    استند گل معمولا در فضاهای خلوت اتاق نشیمن مثل پشت مبل برای دیزاین قرار داده می‌شوند. یک راهکار ساده برای زیباتر کردن پشت مبل و تلویزیون استفاده از انواع پوسترهای کاغذی است. رنگ‌های خنثی و طرح‌های ساده کاغذ دیواری مدرن ترکیبی زیبا به‌عنوان زمینه گلدان‌ها ایجاد می‌کند؛ بنابراین می‌توانید برای دیزاین محل قرارگیری استند از انواع کاغذ دیواری مدرن استفاده کنید.

    استند گل

    ۴. انتخاب کفپوش راحت و شیک؛ ایده‌ای جذاب برای طراحی بهتر نشیمن

    تاثیر پوشش کف بر دکوراسیون کلی خانه را نادیده نگیرید؛ انتخاب کفپوشی با طرح و رنگ ایده‌آل برای دیزاین اتاق نشیمن نقش مهمی ایفا می‌کند. بااین‌حال همه کفپوش‌ها برای هر سبک دکوراسیونی مناسب نیستند؛ برای مثال پارکت لمینت طوسی برای تم‌های مینیمال و کفپوش‌های قهوا‌ی طرح چوب تکمیل‌کننده طراحی کلاسیک هستند.

    البته نصب کفپوش فقط به معنی استفاده از پارکت و پارکت لمینت نیست؛ فرش و موکت‌های طرح‌دار نیز میان انواع پوشش‌دهنده‌های کف قرار دارند که برای دکوراسیون‌های مختلف نشیمن استفاده می‌شوند.

    کفپوش

    ۵. اجرای نورپردازی گرم؛ اتاق پرنور از کسل‌کننده بودن فضا می‌کاهد

    نورپردازی مناسب علاوه‌بر ایجاد آرامش ذهنی برای افراد، باعث بهتر دیده شدن دکوراسیون اتاق نشیمن و پذیرایی می‌شود. در نورپردازی اتاق از ترکیب منابع نوری برای دیزاین استفاده کنید. استفاده از لامپ‌های سقفی، دیواری، ریسه‌های نور و آباژور با نورپردازی در طیف زرد تا سفید، گزینه‌های مناسبی برای زیباتر کردن محیط نشیمن هستند.

    ارتفاع سقف یکی از موارد موثر بر انتخاب بهترین منابع نوری و طراحی آن‌ها به شمار می‌رود. برای مثال لامپ‌های سقفی یکی از بهترین ایده‌های دکوراسیون اتاق نشیمن کوچک است؛ درحالی‌که برای خانه‌های با سقف کوتاه‌تر استفاده از منابع نوری آباژور و لامپ‌های دیواری راهکار مطلوب‌تری محسوب می‌شود.

    ۶. تابلو؛ یکی از اکسسوری‌های با تنوع بالا برای دیزاین خانه

    اکسسوری‌ها نقش مهمی را در دیزاین خانه به خود اختصاص می‌دهند. لوازم تزیینی منزل مثل تابلو، مجسمه، دیوارکوب و شلف‌های دیواری در سبک‌های مختلف دیزان اتاق نشیمن استفاده می‌شوند. تنوع بالای این اکسسوری‌ها باعث افزایش گزینه‌های انتخابی و پیدا کردن بهترین ست با سایر وسایل اتاق نشیمن می‌شود. در‌صورت استفاده از کاغذ دیواری برای طراحی خانه، در نصب وسایل تزیینی دیواری دقت بالایی داشته باشید؛ برای مثال روی دیوارهایی با طرح و نقش شلوغ از تابلوها استفاده نکنید یا درصورت لزوم، طرح‌های ساده را برگزینید.

    ۷. پوشش پنجره؛ تنظیم نور ورودی نشیمن و افزایش زیبایی فضا

    پوشش پنجره مانند پرده، یکی از عوامل تاثیرگذار بر تنظیم نور و افزایش زیبایی در محیط به شمار می‌رود. پرده‌های پارچه‌ای و کرکره‌ای دو نوع پرطرفدار و با تنوع بالا هستند که امکان تطبیق‌پذیری با هر سبکی از دکوراسیون اتاق نشیمن و پذیرایی را دارند. در انتخاب پرده علاوه‌بر رنگ و طرح، نسبت به اندازه آن نیز دقت داشته باشید تا فضای پنجره و اطراف آن شلخته و بی‌نظم نشان داده نشود.

    ۸. مبلمان؛ انتخاب بر‌حسب کاربرد و متراژ نشیمن

    مبلمان به‌عنوان یکی از وسیله‌های اصلی در اتاق نشیمن، نقش مهمی را در دکوراسیون فضای خانه ایفا می‌کند. رنگ و مدل مبل باتوجه‌به سبک کلی دکوراسیون و فضای موجود در اتاق انتخاب می‌شود. کوسن‌های مبل یکی از اکسسوری‌های کاربردی برای اجرای سبک‌های مختلف دکوراسیون است؛ استفاده از رنگ‌بندی متنوع در کوسن‌ها، ست کردن با کاغذ دیواری و اشکال مختلف از ایده‌های ارزان برای دیزاین اتاق نشیمن به شمار می‌روند.

    ۹. هماهنگی وسایل اتاق نشیمن؛ اصل نهایی برای تکمیل طراحی

    برای تکمیل دکوراسیون اتاق نشیمن و پذیرایی بررسی کنید که همه وسایل خانه از نظر طرح و رنگ با یکدیگر هماهنگ باشند. همخوانی وسایل بزرگ خانه مثل مبل، فرش، پرده، دیوارها و کنسول به‌راحتی انجام می‌گیرد؛ به‌ویژه تنوع بالای محصولات اتاق نشیمن باعث ساده‌تر شدن ایجاد هماهنگی وسایل بزرگ اتاق نشیمن می‌شود.

    پس از انتخاب مبلمان و فرش‌ها، می‌توانید سایر اکسسوری‌ها، مانند آپاژور، تابلو‌ها و کوسن روی مبل‌ها را نیز متناسب با پالت رنگی انتخاب‌شده، خریداری کنید. در این صورت دکوراسیون نشیمن خانه شما از نظر سبک و رنگ زیبایی و نظم را نشان خواهد داد.

    هماهنگی وسایل اتاق نشیمن

    لینوم فلکس؛ عرضه‌کننده متنوع‌ترین محصولات کاغذ دیواری و کفپوش

    در این مقاله به بررسی ۹ ایده جذاب و کاربردی برای دکوراسیون اتاق نشیمن پرداختیم. استفاده از کاغذ دیواری، تابلو و دیوارکوب از ایده‌های دیزاین دیوارها به‌عنوان بخش مهمی از هر فضایی محسوب می‌شود. تم کلی اتاق و اجرای نورپردازی با طراحی دیوارها انجام می‌شود؛ به همین دلیل از انواع کاغذ دیواری برای اجرای سبک‌های مختلف دکوراسیون استفاده کنید. استفاده از کاغذ دیواری در دیزاین دیوار، اولین قدم برای طراحی اتاق نشیمن است؛ بنابراین انتخاب آن تاثیر چمشگیری بر سبک کلی دکوراسیون می‌گذارد.

    خرید از فروشگاه لینوم فلکس راهکاری در دسترس برای انتخاب کاغذ دیواری مناسب شناخته می‌شود. لینوم فلکس با عرضه محصولات بسیار متنوع در سبک‌های مختلف در فضای وب، دسترسی راحت به خرید ملزومات خانه را ایجاد کرده است. برای خرید آنلاین از این فروشگاه، فقط کافی است به سایت linumflex.com مراجعه کنید.

    منبع:
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید