بررسی ردمی نوت 12S شیائومی؛ مزایا، معایب و مقایسه با رقبا

بررسی ردمی نوت 12S شیائومی؛ مزایا، معایب و مقایسه با رقبا
راهنمای مطالعه

    در بررسی ردمی نوت 12S شیائومی به مزیت‌ها و معایب این گوشی هوشمند می‌پردازیم و در این حین، سخت افزار، نمایشگر و دوربین این گوشی را بررسی خواهیم کرد. به نظر شما ردمی نوت 12S شیائومی ارزش خرید دارد؟

    ردمی نوت 12S شیائومی یک گوشی هوشمند جمع و جور با صفحه نمایش ۶.۴۳ اینچی است. این دستگاه، فضای ذخیره‌سازی زیادی را با دوربینی با وضوح بالا ارائه می‌کند، اما از سیم‌کارت‌های 5G پشتیبانی نخواهد کرد. در این بررسی، به عملکرد کلی این گوشی هوشمند در حین انجام کارهای مختلف می‌پردازیم.

    مشخصات ردمی نوت 12S شیائومی

    ردمی نوت 12S در اردیبهشت ۱۴۰۲ به صورت جهانی عرضه شد و توانست فروش خوبی را برای کمپانی شیائومی به ارمغان بیاورد. صفحه‌نمایش ۶.۴۳ اینچی اولد با پشتیبانی از نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی و وضوح ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسلی، هر مخاطبی را وسوسه می‌کند. این گوشی فقط در دو نسخه با فضای ذخیره‌سازی ۲۵۶ گیگابایت و رم ۸ گیگابایتی یا فضای ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایت و رم ۶ گیگابایتی راهی بازار شده است. ردمی نوت 12S شیائومی به اندروید 13 و رابط کاربری MIUI 14 مخصوص سری گوشی‌های شیائومی، مجهز است.

    • رقبای ردمی نوت 12S شیائومی از نظر قیمت:
    • ردمی نوت 11 پرو
    • پوکو M5S
    • گلکسی A24
    • موتو G51
    برند دستگاهشیائومی
    مدل دستگاهردمی نوت 12S
    تاریخ عرضهاردیبهشت ۱۴۰۲
    وضعیت موجودی در ایرانموجود در بازار ایران
    سیستم‌عامل در زمان بررسیاندروید ۱۳ با پوسته MIUI 14

    فناوری شبکه ارتباطیGSM / HSPA / LTE / 4G

    بررسی ردمی نوت 12S شیائومی از نظر طراحی

    بررسی ردمی نوت 12S شیائومی از نظر طراحی

    ردمی نوت 12S، مدل جدید و کوچک شیائومی در سری میان رده و ارزان قیمت این کمپانی است؛ اما این بدان معنا نیست که ردمی نوت 12S از صفحه نمایش AMOLED و فضای ذخیره‌سازی مناسب استفاده نمی‌کند. برعکس، این گوشی به هردو ویژگی ذکر شده مجهز است.

    در بررسی ردمی نوت 12S شیائومی متوجه شدیم که این دستگاه، یک گوشی هوشمند سبک با ۱۷۶ گرم وزن و به طور قابل توجهی، سبک‌تر از از ردمی نوت 12 شیائومی است. با این حال، حاشیه‌های اطراف صفحه‌ نمایش گوشی به وضوح قابل مشاهده هستند.

    قاب گوشی از پلاستیک ساخته شده و در رنگ‌های سبز مرواریدی، آبی یخی و مشکی به بازار عرضه شده است. ماژول دوربین به وضوح از بدنه قاب بیرون زده و کمی برجسته است. با وجود قاب پلاستیکی ساده، این گوشی هوشمند بسیار مستحکم است و به سختی می‌توان به آن صدمه‌ای وارد کرد. با این حال، بخش‌هایی از پشت گوشی ممکن است با اعمال فشار، به فضای داخلی فرو رود.

    استاندارد حفاظتی مشخصی برای گوشی اعلام نشده است، بنابراین ردمی نوت 12S را نباید در معرض محیط‌های مملو از گرد و غبار یا آب قرار داد.

    با نگاه به گوشه چپ ردمی نوت 12S، یک اسلات سیم‌کارت مشاهده می‌شود. دکمه‌های پاور/استندبای و افزایش و کاهش صدا نیز در گوشه راست این موبایل قابل مشاهده هستند. در قسمت بالایی گوشی، IR blaster، اسپیکر و جک 3.5 میلی‌متری دیده می‌شود. در نهایت در قسمت پایینی، با یک پورت USB-C، تنها میکروفون این گوشی و دیگر اسپیکر ردمی نوت 12S روبه‌رو هستیم.

    ابعاد (میلیمتر)۱۶۱.۱ در ۷۵ در ۷.۹ میلی‌متر
    وزن (گرم)۱۸۱
    جنس پنل پشتیپلاستیک
    لایه محافظگوریلا گلس 5

    بررسی نمایشگر ردمی نوت 12S شیائومی

    بررسی ردمی نوت 12S شیائومی

    پیش‌تر در بررسی ردمی نوت 12S شیائومی، به صفحه‌نمایش ۶.۴۳ اینچی اولد با پشتیبانی از نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی و وضوح ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسلی این گوشی اشاره کردیم. حالا ویژگی‌های صفحه‌نمایش این گوشی را دقیق‌تر بررسی می‌کنیم. صفحه نمایش AMOLED به ندرت در گوشی با این بازه قیمتی (بالای ۲۰۰ دلار آمریکا یا ۸ میلیون تومان در بازار ایران) یافت می‌شود، اما شیائومی ردمی نوت 12S با قیمتی معقول، به این صفحه نمایش مجهز است. وضوح تصویر این گوشی Full HD و نرخ نوسازی آن ۹۰ هرتز است.

    با بررسی‌های انجام شده، متوجه شدیم که روشنایی گوشی نیز در سطح بالایی قرار دارد. روشنایی گوشی به طور متوسط ​​​​۶۳۱ نیت اندازه‌گیری شده است، در حالی که شیائومی در تبلیغات خود وعده میانگین ۷۰۰ نیت روشنایی را در گوشی‌های ردمی نوت 12S می‌داد. ما بیش از ۹۰۰ نیت روشنایی را در مناطق کوچک اندازه‌گیری کردیم، بنابراین نمایشگر این گوشی برای تولید محتوای HDR مناسب است حتی اگر از نهایت کیفیت این ویژگی بهره نبرد.

    از آنجایی که مقادیر رنگ مشکی صفحه‌نمایش‌های AMOLED به دلیل پیکسل‌هایی که می‌توانند خاموش شوند، تقریبا عالی است، این امر باعث ایجاد کنتراست قوی و رنگ‌های زنده در شیائومی ردمی نوت 12S می‌شود.

    نور پس‌زمینه صفحه نمایش با فرکانس ۳۵۵.۶ هرتز (احتمالا از PWM استفاده می‌کند) گاهی می‌لرزد. فرکانس ۳۵۵.۶ هرتز نسبتا زیاد است، بنابراین اکثر کاربران حساس به PWM، نباید متوجه این لرزش شوند. با این حال، گزارش‌هایی وجود دارد که برخی از کاربران هنوز به PWM در فرکانس ۵۰۰ هرتز و بالاتر حساس هستند، پس حتما این موضوع را قبل از خرید مدنظر قرار دهید.

    به طور آزاردهنده‌ای، لرزش صفحه نمایش این گوشی در روشنایی ۵۰ درصد و کمتر، به وضوح خود را نشان می‌دهد که بین ۱۲۰ تا ۳۵۶ هرتز در نوسان است. از آنجایی که گزینه DC dimming در تنظیمات گوشی وجود ندارد، افراد حساس احتمالا در این بخش به مشکل خواهند خورد. حتما قبل از خرید این گوشی، آن را در سطوح روشنایی مختلف تست کنید. بازتولید رنگ صفحه نمایش ردمی نوت 12S نیز بسیار خوب است و فقط کمی انحراف دارد.

    صفحه نمایش این گوشی، نرخ پاسخگویی بسیار سریعی را در تست‌های تغییر رنگ مشکی به سفید ثبت کرد و باید برای بازی‌های سنگین مناسب باشد. حداقل سرعت پاسخگویی صفحه نمایش، ۱ میلی ثانیه است و در مقایسه با همه دستگاه‌های آزمایش شده که مقادیر آن‌ها بین ۰.۱ (حداقل) تا ۲۴۰ (حداکثر) متغیر است، عملکرد خوبی دارد.

    رقبای نمایشگر ردمی نوت 12S شیائومی:

    • ردمی نوت 11 پرو با نمایشگر سوپر آمولد ۱۲۰ هرتزی
    • ردمی ۱۲ با نمایشگر IPS و نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی
    • گلکسی A24 با نمایشگر سوپر آمولد ۹۰ هرتزی
    • موتو G51 با نمایشگر IPS و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی
    ابعاد (اینچ)۶.۴۳
    نوع پنلAMOLED
    رزولوشن۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل
    حداکثر روشنایی (nits)۱۰۰۰
    حداکثر نرخ نوسازی (هرتز)۹۰


    بررسی دوربین ردمی نوت 12S شیائومی

    بررسی دوربین ردمی نوت 12S شیائومی

    در بررسی ردمی نوت 12S شیائومی می‌بینیم با ماژول سه گانه دوربین در پشت و یک دوربین سلفی در جلوی این دستگاه طرفیم:

    • دوربین عریض اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی
    • دوربین فوق‌عریض ۸ مگاپیکسلی
    • دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی
    • دوربین سلفی عریض ۱۶ مگاپیکسلی

    بررسی دوربین اصلی

    دوربین اصلی ردمی نوت 12S دارای رزولوشن ۱۰۸ مگاپیکسلی است و از Isocell HM2 سامسونگ به عنوان سنسور استفاده می‌کند. دوربین این گوشی ۹ پیکسل را در یک پیکسل بزرگ ترکیب کرده و در نتیحه، تصاویر ۱۲ مگاپیکسلی با حساسیت نوری خوبی را ثبت می‌کند. رزولوشن کامل این دوربین تنها در یک حالت خاص قابل استفاده است. عکس‌های به دست آمده از نظر تعادل رنگ سفید، نسبتا قابل قبول هستند و این موضوع به بازتولید واقع‌گرایانه تصاویر کمک می‌کند.

    در نگاه اول، تصاویر کاملا واضح به نظر می‌رسند، اما با زوم کردن متوجه می‌شوید که جزئیات به مرور از بین می‌روند. وسعت دینامیکی دوربین در طول روز رضایت بخش است، اما در محیط‌هایی با نور ضعیف کاهش می‌یابد و ضعفی اساسی در مناطق تاریک و کم نور از خود نشان می‌دهد.

    در ادامه می‌توانید نتایج اولیه از دوربین اصلی را با نورهای مختلف مشاهده کنید. دوربین اصلی سامسونگ هنوز باید در آزمایش‌های مختلف کیفیت خود را ثابت کند. در اینجا یک نمودار آزمایشی و تصاویری را در اختیار داریم که در فضایی با نور استودیویی کامل گرفته شده‌اند. متوجه شدیم که وضوح در لبه‌های تصویر کاهش می‌یابد و متن سیاه در جلوی پس‌زمینه قرمز نیز مشکلاتی را برای دوربین اصلی گوشی به وجود می‌آورد.

    لنز فوق‌عریض و ماکرو

    دوربین فوق‌عریض دارای رزولوشن ۸ مگاپیکسلی است و در حالت عکس معمولی، می‌توانید از زوم هیبریدی با فواصل کانونی بین دو لنز استفاده کنید. این دوربین عکس‌های مناسب و قابل قبولی می‌گیرد، اما برای اینکه با کاهش جزئیات روبه‌رو نشوید، نباید حین عکس گرفتن زوم کنید. لنز سوم در پشت گوشی، یک دوربین ماکرو با وضوح پایین ۲ مگاپیکسلی است که کاربرد آنچنان مهمی در عکاسی‌های شما ندارد.

    دوربین سلفی

    در قسمت جلویی ردمی نوت 12S شیائومی، با یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی از سونی مواجه هستیم. این دوربین در محیط‌هایی با نور خوب، سلفی‌های با کیفیتی می‌گیرد؛ اما پویایی کمی در تصاویر خروجی وجود دارد و جزئیات هر عکس با زوم کردن یا بزرگنمایی، از بین می‌رود. اگر حین عکاسی از قابلیت زوم کردن استفاده کنید، با نویزهای زیادی مواجه خواهید شد.

    تصویر دوربین اصلی

    بررسی دوربین ردمی نوت 12S شیائومی

    تصویر دوربین اصلی در نور کم

    تصویر دوربین اصلی در نور کم

    تصویر دوربین فوق‌عریض

    تصویر دوربین فوق‌عریض

    دوربین‌ها۱. عریض

    ۲. فوق‌عریض

    ۳. ماکرو

    دوربین اصلیسنسور ۶۴ مگاپیکسلی (فوکوس خودکار تشخیص فاز، لرزشگیر اپتیکال، دیافراگم f/1.8)
    اندازه سنسور اصلی (اینچ)1/2"
    فوق عریضسنسور ۸ مگاپیکسلی (زاویه دید ۱۲۰ درجه، f/2.2)
    اندازه سنسور فوق عریض (اینچ)1/1.4"
    تله ( زوم ۲ تا ۳ برابر)-
    اندازه سنسور تله

    -
    امتیاز زوم DXOmark (واید تا تله)-
    سنسورهای دیگرسنسور ماکرو ۲ مگاپیکسلی (f/2.4)
    امتیاز عکاسی DXOmark-
    قابلیت‌هافلاش LED، قابلیت HDR و پانوراما
    فیلم‌برداری4K@30fps, 1080p@30/60/120fps, gyro-EIS
    امتیاز ویدیو DXOmark
    دوربین سلفیسنسور ۱۶ مگاپیسکلی عریض (f/2.5)
    اندازه سنسور سلفی (اینچ)
    امتیاز سلفی DXOmark-
    فیلم‌برداری سلفی1080p@30/60fps

    بررسی سخت‌افزار ردمی نوت 12S شیائومی

    گوشی ردمی نوت 12S شیائومی از چیپ‌ست هلیو G96 مدیاتک استفاده می‌کند. این چیپ‌ست چند سالی است که در گوشی‌های شیائومی دیده می‌شود و در نسخه قبلی همین گوشی هم استفاده شده بود. با این وجود، گوشی هوشمند جدید ردمی همچنان مناسب است.

    در استفاده روزمره باید با این واقعیت کنار بیایید که این سیستم، گاهی دچار لگ می‌شود، اما در کل می‌توانید به خوبی از آن استفاده کنید؛ چون این لگ‌ها چندان پرتکرار و آزاردهنده نیستند.

    همچنین هنگام بازی کردن یا راه‌اندازی برنامه‌های سنگین، باید مدت زمان طولانی‌تری را نسبت به گوشی‌های دیگر منتظر بمانید. اما به طور کلی، چیپ Helio G96 برای بسیاری از کارهای رومزه خوب و کافی است.

    گوشی ردمی نوت 12S می‌تواند بازی‌های سنگین و پیچیده را با رزولوشن 1080p و به صورت مطلوب و روان اجرا کند، به شرطی که کمی تنظیمات گرافیکی بازی‌های مد نظرتان، مانند کال آو دیوتی موبایل را شخصی‌سازی کنید تا به شرایط مطلوب و نرخ فریم مناسب دست پیدا کنید.

    به ندرت می‌توان در اجرا بازی‌ها با گوشی ردمی نوت 12S، به نرخ فریم ۶۰ فریم بر ثانیه رسید. اگرچه این کار در بازی تیراندازی دو بعدی Armajet امکان‌پذیر است، اما در این بازی نیز با افت فریم‌های متعددی روبه‌رو می‌شویم. با استفاده از تنظیمات گرافیکی بسیار پایین در PUBG Mobile، نهایتا توانستیم ۴۰ فریم بر ثانیه از بازی دریافت کنیم، در غیر این صورت بازی به صورت ۳۰ فریم اجرا می‌شود.

    نام گوشی

    ردمی نوت 12S

    شیائومی پوکو M5S

    گلکسی A24

    ردمی نوت ۱۱ پرو

    نام تراشه

    Helio G96

    Helio G95

    Helio G99

    Helio G96

    برند تراشه

    MediaTek

    MediaTek

    MediaTek

    MediaTek

    نمره کلی

    38

    39

    44

    38

    CPU

    35

    34

    37

    35

    Game

    23

    27

    27

    23

    Battery

    63

    63

    84

    63

    سطح تراشه

    C

    C

    C

    C

    AnTuTu 9

    334928

    335456

    280146

    334928

    Geekbench5-ST

    539

    516

    555

    539

    Geekbench5-MT

    1869

    1605

    1821

    1869

    تعداد هسته‌ها

    8

    8

    8

    8

    فرکانس پردازنده

    2050 MHz

    2050 Mhz

    2200 Mhz

    2050 MHz

    پردازنده گرافیک

    Mali-G57 MP2

    Mali-G76 3EEMC4

    Mali-G57 MC2

    Mali-G57 MP2

    چیدمان و مشخصات هسته‌ها

    2x 2.05 GHz – Cortex-A76

    6x 2 GHz – Cortex-A55

    2x 2.05 GHz – Cortex-A76

    6x 2 GHz – Cortex-A55

    2x 2.2 GHz – Cortex-A76

    6x 2 GHz – Cortex-A55

    2x 2.05 GHz – Cortex-A76

    6x 2 GHz – Cortex-A55

    پروسس سیلیکون

    ۱۲ نانومتری

    ۱۲ نانومتری

    ۱۲ نانومتری

    مصرف

    ۵ وات

    ۵ وات

    ۵ وات

    ۵ وات

    دستورآلعمل

    ARMv8.2-A

    ARMv8.2-A

    ARMv8.2-A

    ARMv8.2-A

    تاریخ معرفی

    June 2021

    September 2020

    May 2022

    June 2021

    پیکربندی حافظه

    پیکربندی حافظه

    همانطور که پیش‌تر ذکر شد، گوشی هوشمند ردمی نوت 12S شیائومی در پیکربندی‌های ۲۵۶/۸ و ۱۲۸/۶ گیگابایت حافظه رم و فضای ذخیره‌سازی راهی بازار شده است. خوشبختانه این گوشی از اسلات کارت حافظه میکرو اس‌دی بهره‌مند است، بنابراین اگر می‌خواهید حافظه گوشی را افزایش دهید، بدون مشکل قادر به انجام این کار خواهید بود.

    گوشی ردمی نوت 12S فضای ذخیره‌سازی بسیار سریعی را در قالب UFS 2.2 ارائه می‌دهد. همانطور که سامسونگ گلکسی A14 5G از ویژگی مشابه‌ای استفاده می‌کند، این نوع حافظه می‌تواند کارهای بیشتر و سریع‌تری را نسبت به حافظه‌های معمولی انجام دهد. با این وجود، ردمی نوت 12S انتقال سریع داده و زمان بارگذاری نسبتا کوتاهی را در محدوده قیمتی خود ارائه می‌دهد. این گوشی در مدل‌های مختلف ۶ الی ۸ گیگابایت رم در اختیار دارد و این مقدار برای مصارف رومزه و حتی بازی کردن مناسب است.

    درگاه حافظهدارد
    پیکربندی حافظه (گیگابایت)۶۴/۶، ۱۲۸/۶ و ۲۵۶/۸
    نوع حافظهUFS 2.2

    باتری و شارژدهی

    خوشبختانه شیائومی فناوری شارژ سریع را در گوشی‌های میان رده و ارزان قیمت خود هم ارائه می‌کند، به این معنی که باتری خالی ردمی نوت 12S، تنها در کمتر از ۲ ساعت به صورت کامل و با توان ۳۳ واتی شارژ خواهد شد.

    ما همچنین عمر باتری را در استفاده روزمره از طریق آزمایش‌های مختلف تست کردیم. مهم‌ترین این آزمایش‌ها، تست WLAN است که استفاده روزانه از اینترنت را شبیه‌سازی می‌کند. باتری این گوشی هوشمند حین استفاده تمام وقت از اینترنت، تقریبا ۱۶ ساعت دوام آورد که نتیجه خوبی برای محصولاتی با این رنج قیمت است. در میان گوشی‌هایی با قیمت مشابه، ردمی نوت 12S نمره متوسطی می‌گیرد.

    هنگامی که روشنایی را در حداکثر میزان خود قرار می‌دهید، باتری گوشی تنها ۶ ساعت دوام خواهد آورد که البته مقدار خوبی است. بنابراین به نظر می‌رسد که این گوشی، در مبحث صرفه‌جویی نمره قبولی می‌گیرد.

    ظرفیت (میلی آمپر ساعت)۵۰۰۰
    توان شارژ (وات)۳۳ وات
    شارژدهی باتری در پخش ویدیو (ساعت)-
    شارژدهی باتری در وبگردی (ساعت)۱۶:۰۰
    شارژدهی باتری در تماس (ساعت)-

    امکانات

    اسلات میکرو اس‌دی کاربردی هیبریدی دارد و به عنوان دومین اسلات سیم‌کارت هم می‌توان مورد استفاده قرار داد. بنابراین این شما هستید که باید تصمیم بگیرید که بهتر است از دو سیم‌کارت استفاده کنید، یا از اسلات مذکور برای افزایش فضای ذخیره‌سازی گوشی خود بهره ببرید. در تست‌های مختلف، ما از میکرو اس‌دی Angelbird V60 استفاده کردیم و متوجه شدیم که نرخ پردازش آن بسیار پایین است. بنچمارک‌های CPDT کاهش های مکرر در نرخ داده را نشان می‌دهد، بنابراین از میکرو اس‌دی فقط باید برای ذخیره داده‌هایی استفاده شود که کمتر به آن‌ها نیاز دارید.

    به لطف تکنولوژی WiFi 5، گوشی ردمی نوت 12S با روتر مرجع Asus ROG Rapture AXE11000، به سرعت دانلودی معادل ۳۸۸ مگابیت بر ثانیه دست پیدا می‌کند. بنابراین سرعت دریافت و انتقال داده این گوشی هوشمند، در سطح معمولی برای این محدوده قیمت قرار دارد. در طول آزمایش‌های متعدد، شاهد یک یا دو افت قابل توجه در نرخ داده بودیم. این افت و خیزها در فواصل نامنظم و زمانی که آزمایش چندین بار تکرار می‌شود، رخ می‌دهند، اما به طور کلی نگرانی از این بابت وجود ندارد.

    ردمی نوت 12S یک گوشی هوشمند 4G است. این گوشی فرکانس‌های مورد نیاز برای استفاده از اینترنت‌های داخلی را به خوبی دریافت می‌کند. در طول بررسی تقریبا ۲ هفته‌ای خود، ما بارها سیگنال‌های دریافتی را بررسی کرده و آن را با گوشی‌های هوشمند سطح بالا در همان شبکه و همان مکان مقایسه کردیم. گوشی هوشمند ردمی نوت 12S شیائومی در این بخش عملکرد متوسطی را از خود ارائه می‌دهد. این گوشی معمولا نمی‌تواند قدرت سیگنال تلفن‌های هوشمند گران‌تر را تکرار کند، اما آنتن‌دهی آن هرگز در محیط‌های شهری و غیر شهری، به طور کامل قطع نمی‌شود. توجه داشته باشید که قدرت دریافت سیگنال گوشی شما با کیفیت اپراتورهای ارائه دهنده سیم‌کارت رابطه مستقیم دارد.

    این گوشی علاوه بر شارژر و یک کابل USB، در بسته خود یک قاب سیلیکونی و ابزاری برای باز کردن اسلات سیم‌کارت در اختیار دارد. علی‌رغم پشتیبانی کردن از جک ۳.۵ میلی‌متری، هیچ هدفون یا هندزفری با این گوشی ارائه نمی‌شود که امری طبیعی در گوشی‌های امروزی است.

    حسگر اثر انگشت روی دکمه پاور یا استندبای طراحی شده است. این حسگر به اثر انگشت‌های ثبت شده و قابل اعتماد، سریعا واکنش نشان می‌دهد و قفل این گوشی هوشمند را با کمترین تاخیر باز ‌می‌کند. قابلیت تشخیص چهره نیز در ردمی نوت 12S شیائومی موجود است.

    مشخصاتردمی نوت 12S شیائومی
    جک ۳.۵ میلی‌متریدارد
    سنسورهای دیگرشتاب سنج، مجاورت، ژیروسکوپ، قطب نما، فشارسنج
    رنگ‌هااونیکس مشکی، آبی یخی، سبز مرواریدی
    رادیوخیر
    GPSYes, with A-GPS, GLONASS, BDS, GALILEO
    NFCبله
    حسگر‌ امنیتیاسکنر اثر انگشت روی دکمه پاور
    شبکه بی‌سیمWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6, باند دوگانه ، هات‌اسپات
    USBUSB Type-C 2.0, USB On-The-Go
    بلوتوث5.2, A2DP, LE

    نمرات ردمی نوت 12S شیائومی

    راندمان کاری و بازدهی گوشی ردمی نوت 12S شیائومی قابل قبول است. هرچند نمی‌توان انتظار معجزه از سخت‌افزار میان رده این گوشی داشت، اما ردمی نوت 12S وظیفه خود را به خوبی انجام می‌دهد.

    در تست گیک‌بنچ تک هسته‌ای، ما به امتیاز ۵۳۰ می‌رسیم که با میانگین امتیاز گوشی‌های هم رده، اختلاف ۳۰۰ امتیازی دارد. این قضیه در تست چند هسته‌ای هم به همین شکل تکرار می‌شود و در این آزمایش ما به امتیاز ۱۷۵۵ می‌رسیم. گوشی‌های هم رده، میانگین امتیاز ۲۶۸۷ را در این تست‌ها کسب کرده‌اند.

    در تست 3DMark/Wild Life گوشی ردمی نوت 12S شیائومی عالی عمل می‌کند و با امتیاز 326، در رتبه نخست گوشی‌های هم رده قرار می‌گیرد.

    مزایا ردمی نوت 12S شیائومی

    جمع و جور و سبک

    ردمی نوت 12S شیائومی یک گوشی نسبتا سبک در قیاس با رقبا و حتی هم‌خانواده‌های خود است و می‌توان آن را در زمره گوشی‌های کامپکت نیز قرار داد.

    عمر بالای باتری

    باتری ردمی نوت 12S شیائومی از عمر نسبتا بالایی برخوردار است و می‌توان روی آن در طول روز حساب ویژه‌ای باز کرد.

    نمایشگر آمولد با کیفیت

    صفحه‌نمایش ردمی نوت 12S شیائومی از نوع آمولد است و همین موضوع باعث می‌شود تا ما با کیفیت نسبتا بالایی مواجه شویم.

    معایب ردمی نوت 12S شیائومی

    لگ و کندی در برخی مواقع

    ردمی نوت 12S شیائومی در کارکردهای سنگین مستعد لگ و کندی است. با اینکه این لگ‌ها زیاد نیست، اما شاید در طولانی مدت اثرگذاری بیشتری داشته باشند.

    لرزش و فلیکر صفحه نمایش

    فرکانس بالای صفحه‌نمایش باعث می‌شود تا در روشنایی زیاد، متوجه لرزش‌هایی شویم که این قضیه شاید برای افراد حساس بتواند آزاردهنده باشد.

    عدم وجود فناوری ارتباطی 5G

    متاسفانه این گوشی میزبان فناوری ارتباطی 5G نیست و چنانچه در طولانی مدت روی این ویژگی‌ حساب‌ کرده‌اید، ردمی نوت 12S شیائومی شما را ناامید می‌کند.

    جمع‌بندی بررسی ردمی نوت 12S شیائومی

    اگر به دنبال یک گوشی هوشمند با قیمت مناسب و صفحه‌نمایش آمولد باکیفیت هستید، احتمالا ردمی نوت 12S شیائومی گزینه مناسبی برای شما باشد. کیفیت سخت‌افزار و بازدهی آن نسبتا خوب است و می‌توان با چشم‌پوشی بر برخی از لگ‌ها، حتی بازی‌های سنگین را هم اجرا کرد. کیفیت عکاسی و فیلمبرداری هم بد نیست و در کلاس قیمتی خود مناسب است.

    در مجموع، شیائومی یک گوشی استاندارد را روانه بازار کرده که می‌تواند تا حد زیادی فیت بازه قیمتی خود باشد، با این حال اگر کمی به سراغ مدل‌های قدیمی‌تر تا یک سال گذشته بروید، شاید گزینه‌های قدرتمند‌تری هم بتوانید در این بازه قیمتی پیدا کنید.

    منبع:
    یونس مرادی
    یونس کارشناسی فناوری اطلاعاته و تو سایت درجه در مورد موبایل، لپ تاپ و سخت‌افزارهای دیگه راهنمای خرید و بررسی می‌نویسه. قبل از اینکه مدیر محتوا درجه بشه، دبیر فناوری دیجیاتو بوده و طی دو ۲ دهه گذشته تو خیلی از سایت‌های دیگه مثل بلاگ دیوار، بامیلو و دیجی‌کالا تجربه نوشتن مقاله و راهنمای خرید داره.
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید