بررسی پوکو F5 شیائومی؛ مزایا، معایب و مقایسه با رقبا

بررسی پوکو F5 شیائومی؛ مزایا، معایب و مقایسه با رقبا
راهنمای مطالعه

    بررسی پوکو F5 شیائومی مزایا و معایب یکی از میان‌رده‌های نسبتا خوب را مشخص می‌کند. با بررسی سخت افزار، نمایشگر، و دوربین به شما می‌گوییم که آیا گوشی Poco F5 ارزش خرید دارد یا خیر.

    شیائومی پوکو F5 یکی از گوشی‌های میان‌رده قدرتمند بازار است که عملکرد عالی نسبت به هزینه‌ای که می‌کنید از خود نشان می‌دهد. طراحی محصول در سطح ممتازی قرار دارد و صفحه‌نمایش آن خوش رنگ و لعاب است. اما آیا Xiaomi Poco F5 با رقبایی نظیر گلکسی A54 می‌تواند برگ برنده خاصی را ارائه دهد؟

    بررسی ویدیویی پوکو F5 شیائومی

    مشخصات پوکو F5 شیائومی

    پوکو F5 شیائومی در اردیبهشت ۱۴۰۲ به بازار عرضه شد و مشخصات فنی و ظاهری آن کاملا وسوسه‌برانگیز است. صفحه‌نمایش ۶.۶۷ اینچی اولد با پشتیبانی از یک میلیارد رنگ، عمق رنگ ۱۲ بیتی، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی و وضوح ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسلی از بهترین‌های بازار است. این نسخه فقط در دو نسخه با فضای ذخیره‌سازی ۲۵۶ گیگابایت و رم ۸ یا ۱۲ گیگابایتی راهی بازار شده است.

    پوکو F5 شیائومی به اندروید 13 و رابط کاربری MIUI 14 مخصوص سری پوکو مجهز است.

    رقبای پوکو F5 شیائومی از نظر قیمت:

    برند دستگاهشیائومی

    مدل دستگاهپوکو F5
    تاریخ عرضهاردیبهشت ۱۴۰۲
    وضعیت موجودی در ایرانموجود در بازار ایران
    سیستم‌عامل در زمان بررسیاندروید ۱۳ با پوسته MIUI 14 مخصوص پوکو

    فناوری شبکه ارتباطیGSM / HSPA / LTE / 5G

    بررسی پوکو F5 شیائومی از نظر طراحی

    شیائومی با پوکو F5 نشان داد که به دنبال یک طراحی نسبتا جذا‌ب‌تر از گذشته است که البته این موضوع بیشتر در رنگ سفید این گوشی دیده می‌شود. در پشت گوشی ما یک طراحی سفید به سمت یخی با رگه‌های آبی‌ رنگ می‌بینیم که حس و حال زیبایی را به کلیت محصول داده است. با این حال شاید چنین طراحی و رنگ‌بندی به مزاق همه خوش نیاید و اگر برای شما هم چنین بود، می‌توانید به سراغ رنگ‌های رسمی‌تر دیگر این دستگاه بروید.

    اولین چیزی که در بررسی پوکو F5 شیائومی متوجه می‌شوید، سبک بودن آن است. پوکو F5 شیائومی با تنها ۱۸۱ گرم وزن، نسبت به مدل پارسال سبک‌تر است اما با ۷.۹ میلی‌متر ضخامت، کمی از کنار پهن‌تر است. پوکو F5 شیائومی در دست بسیار راحت است و انحنای ملایم پشت آن باعث شده تا کاربر حس خوبی را دریافت کند. با این حال چنین طراحی نسبت به قاب تخت از ایمنی کم‌تری برخوردار است.

    یکی از مزایای پوکو F5 در بحث طراحی، استفاده از حلقه‌های جداگانه به جای یک بخش کاملا جدا و ماژول‌طور است که باعث شده ما با طراحی متفاوت و تازه‌ای در گوشی‌های شیائومی روبه‌رو شویم.

    همچنین، لنز‌های دوربین فقط کمی بیرون‌زده هستند که همین باعث می‌شود تا وقتی دستگاه روی یک سطح صاف قرار می‌گیرد، لغزش بسیار کمی شاهد باشیم.

    در بررسی پوکو F5 به فریم کناری برمی‌گردیم، جایی که درست مانند پنل پشتی از پلاستیک با روکش مات به جای براق استفاده شده است. این بخش به جز لبه‌های کمی گرد که با پنل‌های پشتی و جلویی برخورد دارند، تقریبا مسطح است.

    در سمت چپ گوشی خبری نیست، اما دکمه‌ تنظیم صدا و پاور که روی آن حسگر اثر انگشت تعبیه شده، در سمت راست مشاهده می‌شود. در قسمت پایینی دستگاه ما پورت USB-C، اسپیکر و اسلات سیم‌کارت را می‌بینیم و خبری از جایی برای کارت حافظه میکرو SD نیست. با این حال در قسمت بالایی می‌توانیم جک ۳.۵ میلی‌متری صدا را ببینیم که یک مزیت بزرگ محسوب می‌شود و بلندگوی دوم و فرستنده مادون قرمز هم در آنجا قرار گرفته‌اند.

    بررسی شیائومی F5 نشان می‌دهد نمای جلو مشکل خاصی ندارد، حاشیه‌ها نازک هستند که البته، حاشیه‌های کناری نسبت به بالا و پایین‌تر نازک‌تر به نظر می‌رسند. بریدگی سلفی هم کوچک و استاندارد طراحی شده که حس بدی را منتقل نمی‌کند. پنل هم از گوریلا گلس 5 برای مقاومت در برابر خط و خش و ضربه بهره می‌برد.

    طراحی ساده و ارگونومیک پوکو F5 شیائومی بسیار محتاطانه اما در عین حال خلاقانه و جالب پیاده‌سازی شده و وزن سبک آن هم مزیتی بزرگ برای خوش‌دستی و راحتی آن محسوب می‌شود. گواهی IP53 نشان می‌دهد دستگاه در برابر پاشش آب و گرد و غبار مقاومت نسبی دارد.

    رقبای پوکو F5 شیائومی با مقاومت بالاتر در برابر نفوذ آب و گرد و غبار:

    • گلکسی A54 سامسونگ (گواهی IP67 کاملا ضد آب)
    • گلکسی S21 FE سامسونگ (گواهی IP68 کاملا ضد آب)
    ابعاد (میلیمتر)۱۶۱.۱ در ۷۵ در ۷.۹ میلی‌متر
    وزن (گرم)۱۸۱
    جنس پنل پشتیپلاستیک
    لایه محافظگوریلا گلس 5

    بررسی نمایشگر پوکو F5 شیائومی: رنگ‌های دل‌نواز و وضوحی عالی!

    بررسی نمایشگر پوکو F5 شیائومی

    در بررسی پوکو F5 شیائومی می‌بینیم که این گوشی هوشمند به همان پنل ۶.۶۷ اینچی OLED مشابه مدل سال قبل‌اش مجهز است و با یک پنل بسیار باکیفیت و خوش رنگ و لعاب روبه‌رو هستیم.

    این صفحه‌نمایش از وضوح ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل با عمق رنگ ۱۲ بیتی و نرخ نوسازی‌ تصویر ۱۲۰ هرتزی بهره می‌برد و نرخ نمونه‌برداری لمسی آن هم به ۲۴۰ هرتز می‌رسد که بیشتر در حین انجام بازی، کارایی‌اش به چشم می‌آید.

    پنل پوکو F5 شیائومی از فناوری‌های HDR10+ و دالبی ویژن کاملا پشتیبانی می‌کند که باعث می‌شود بتوانید محتوای ویدیویی پشتیبانی‌کننده از این فناوری‌ها را با کیفیتی حیرت‌انگیز در رنگ و نور تماشا کنید.

    روشنایی صفحه‌نمایش گوشی هوشمند پوکو F5 شیائومی در حالت دستی به ۴۷۰ نیت می‌رسد، در حالی که در حالت خودکار، به ۹۶۳ نیت می‌توان دست پیدا کرد.

    شیائومی در تبلیغات خود این مقادیر را ۵۰۰ و ۱۰۰۰ اعلام کرده بود که اختلاف آن با واقعیت بسیار کم است.

    رابط کاربری MIUI 14 سه حالت نرخ نوسازی تصویر را به شما در پوکو F5 شیائومی ارائه می‌دهد: ۶۰ هرتز، ۱۲۰ هرتز و پیش‌فرض که همان تطبیق‌پذیری خودکار است. با تنظیم نرخ نوسازی روی حالت خودکار، دستگاه به صورت هوشمندانه و اتوماتیک عملکرد شما را تشخیص می‌دهد و بر اساس آن، نرخ نوسازی را کاهش یا افزایش می‌دهد که این کار باعث می‌شود تا مصرف باتری در دستگاه بسیار بهینه‌تر از حالت معمول شود.

    نمایشگر پوکو F5 شیائومی از هر نظر عالی است. رقبای هم‌قیمت با نمایشگر مشابه:

    • گلکسی S21 FE سامسونگ با نمایشگر داینامیک آمولد 2X و ۱۲۰ هرتزی
    • گلکسی A54 سامسونگ با نمایشگر سوپر آمولد ۱۲۰ هرتزی
    ابعاد (اینچ)۶.۶۷
    نوع پنلAMOLED
    رزولوشن۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل
    حداکثر روشنایی (nits)۱۰۰۰
    حداکثر نرخ نوسازی (هرتز)۱۲۰

    بررسی دوربین پوکو F5 شیائومی

    بررسی دوربین پوکو F5 شیائومی

    بررسی پوکو F5 شیائومی نشان می‌دهد که با ماژول سه گانه دوربین در پشت و یک دوربین سلفی در جلوی این دستگاه طرفیم:

    • دوربین عریض اصلی ۶۴ مگاپیکسلی
    • دوربین فوق‌عریض ۸ مگاپیکسلی
    • دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی
    • دوربین سلفی عریض ۱۶ مگاپیکسلی

    بررسی دوربین اصلی

    ابتدا نسبت به عملکرد دوربین در بررسی پوکو F5 تردید داشتیم چون روی کاغذ شبیه پارسال بود اما پس از تست دوربین‌ها متوجه ارتقا کلی کیفی آنها شدیم. دلیل اصلی ارتقا کیفیت، قطعا استفاده از چیپ‌ست بهینه و قدرتمند اسنپ‌دراگون 7+ نسل دوم است.

    دوربین اصلی در نور روز یا شرایط نوری مناسب، سطح بالایی از جزئیات دقیق، وضوح عالی و محدوده دینامیکی گسترده را ارائه می‌دهد. رنگ‌ها پر جنب و جوش هستند اما می‌توان متوجه شد که کمی بیش از حد اشباع شده‌اند.

    نمونه‌های ۶۴ مگاپیکسلی با وضوح کامل بسیار خوب به نظر می‌رسند و توصیه می‌کنیم اگر نگرانی خاصی از لحاظ فضای داخلی گوشی و حجم بالای عکس‌ها ندارید، می‌توانید با حالت ۶۴ مگاپیکسلی عکس‌هایی دقیق و باکیفیت به ثبت برسانید.

    تصاویر با زوم دو برابری در دوربین اصلی هم خوب هستند. وجود لرزشگیر اپتیکال هم کمی می‌تواند تجربه عکاسی با زوم ۲ برابری را بهتر کند و دقت بیشتری را به دستان شما برای ثبت تصاویر مناسب ارائه دهد.

    بررسی دوربین پوکو F5 شیائومی نشان داد که در شرایط نور کم یا شب هم می‌تواند امیدوارکننده باشد. دوربین اصلی وضوح قابل توجهی را با جزئیات دقیق ارائه می‌دهد. محدوده دینامیکی کافی و خوب است و کنتراست هم در سطح بالا و مناسبی قرار دارد. جزئیات در سایه‌ها حفظ می‌شود و منابع نوری هم در بیشتر موارد خوب به ثبت می‌رسند. مشاهده کمی نویز در گوشه‌های تاریک صحنه یا در نمایی مانند آسمان شب طبیعی است اما در کل با نتایج خوبی از ثبت تصویر در نور کم روبه‌رو هستیم.

    با اینکه اعمال حالت شب باعث می‌شود تا تصاویر روشن‌تر بشوند و رنگ‌ها هم مشخص‌تر و واضح‌تر باشند، اما در کمال تعجب، کمی کیفیت کلی تصاویر نسبت به حالت عادی کاهش پیدا می‌کند و نویزها هم بیشتر می‌شود.

    لنز فوق‌عریض و ماکرو

    نتایج به دست آمده با دوربین فوق‌عریض ۸ مگاپیکسلی در بررسی شیائومی F5 راضی‌کننده است. کیفیت کلی بالاتر از حد متوسط است و جزئیات و وضوح نه که چشمگیر باشند، اما مناسب به نظر می‌رسند. محدوده دینامیکی خوب است اما ما بیشتر از نمایش رنگ‌ و کنتراست لذت می‌بریم.

    یکی از معایب پوکو F5 عملکرد ضعیف دوربین فوق‌عریض در شب است و نمی‌تواند تصاویری با جزئیات و محدوده دینامیکی کافی به ثبت رساند. اعمال حالت شب با اینکه روشنایی را افزایش می‌دهد، اما باز فایده‌ای ندارد و تصاویر همچنان بی‌کیفیت به نظر می‌رسند. دوربین ماکرو تصاویری برای سرگرمی مناسب است اما در عمل بی‌فایده‌ترین عضو پوکو F4 شیائومی محسوب می‌شود.

    [related]52017[/related]

    عکاسی پرتره

    در شرایط نوری مناسب، حالت پرتره تصاویر واضحی را با جزئیات بسیار خوب و رنگ‌هایی ایجاد می‌کند که واقعی هستند. با این حال، پوست سوژه در بیشتر مواقع کمی رنگ پریده به نظر می‌رسد و حتی کوچک‌ترین افت نور محیط باعث افت قابل توجه جزئیات می‌شود. شاید کمی عکاسی پرتره به شکلی که بتوانید بهترین نتیجه را به دست آورید، کمی چالش برانگیز باشد، اما در نهایت می‌توانید از نتایج خیره‌کننده لذت ببرید.

    دوربین سلفی

    کیفیت دوربین سلفی در بهترین حالت شاید معمولی رو به خوب باشد. جزئیات زیادی را می‌توانید در نتایج مشاهده کنید و حتی وضوح در شرایط نوری نه چندان مناسب هم بد نیست، اما رنگ‌ها آن‌چنان دقت بالایی ندارند و می‌توان در همه تصاویر، دانه‌دانه‌هایی را مشاهده کرد.

    فیلم‌برداری

    در بررسی پوکو F5 شیائومی فیلمبرداری حداکثر وضوح 4K و نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه را نشان می‌دهد. این در حالی است که در دوربین التراواید ویدیوهایی با وضوح 1080p دریافت می‌کنیم. اعمال حالت Steady یا تثبیت‌کننده هم باعث می‌شود تا فقط به وضوح 1080p دسترسی داشته باشیم.

    کیفیت ویدیوهایی که با دوربین اصلی و وضوح 4K ضبط کردیم عالی است. وضوح در بهترین حالت خود قرار دارد، رنگ‌ها زنده و زیبا هستند و محدوده دینامیکی و کنتراست هم در سطح کافی و خوبی قرار دارند.

    اما وقتی به دوربین فوق‌عریض می‌رسیم داستان کاملا متفاوت می‌شود. رنگ و کنتراست نسبتا خوب است، اما وضوح، جزئیات و محدوده دینامیکی ناامیدکننده به نظر می‌رسد. همچنین اگر به اندازه کافی ویدیو را از نزدیک نگاه کنید، نویزهای فراوانی را مشاهده می‌کنید.

     

    تصاویر دوربین اصلی پوکو F5 شیائومی در روز (منبع: GAMArena): (برای نمایش تصویر در ابعاد بزرگتر کلیک کنید.)

    تصاویر دوربین فوق عریض پوکو F5 شیائومی

    تصاویر دوربین اصلی پوکو F5 شیائومی در شب

    تصاویر دوربین سلفی پوکو F5 شیائومی

    دوربین‌ها۱. عریض

    ۲. فوق‌عریض

    ۳. ماکرو

    دوربین اصلیسنسور ۶۴ مگاپیکسلی (فوکوس خودکار تشخیص فاز، لرزشگیر اپتیکال، دیافراگم f/1.8)
    اندازه سنسور اصلی (اینچ)1/2"
    فوق عریضسنسور ۸ مگاپیکسلی (زاویه دید ۱۲۰ درجه، f/2.2)
    اندازه سنسور فوق عریض (اینچ)1/1.4"
    تله ( زوم ۲ تا ۳ برابر)-
    اندازه سنسور تله

    -
    امتیاز زوم DXOmark (واید تا تله)-
    سنسورهای دیگرسنسور ماکرو ۲ مگاپیکسلی (f/2.4)
    امتیاز عکاسی DXOmark-
    قابلیت‌هافلاش LED، قابلیت HDR و پانوراما
    فیلم‌برداری4K@30fps, 1080p@30/60/120fps, gyro-EIS
    امتیاز ویدیو DXOmark
    دوربین سلفیسنسور ۱۶ مگاپیسکلی عریض (f/2.5)
    اندازه سنسور سلفی (اینچ)
    امتیاز سلفی DXOmark-
    فیلم‌برداری سلفی1080p@30/60fps

    بررسی سخت‌افزار پوکو F5 شیائومی

    بررسی پوکو F5 شیائومی از پردازنده جدید اسنپ‌دراگون ۷ پلاس نسل دوم خیر می‌دهد که بر اساس لیتوگرافی ۴ نانومتری NT TSMC تولید شده. پردازنده داخل این تراشه طبق معمول هشت هسته‌ای است که تفاوت‌های فاحشی نسبت به چیپ‌ست‌های قدیمی‌تر سری اسنپ‌دراگون ۷۰۰ و حتی اسنپدراگون ۸ نسل اول دارد. در کل ما با یک تراشه کاملا جدید و بهینه‌شده طرف هستیم.

    هسته اصلی از نوع Cortex-X2 با فرکانس ۲.۹۱ گیگاهرتز است که کارایی بالایی را ارائه می‌دهد و در کنار آن، سه هسته Cortex-A710 با سرعت ۲.۴۹ گیگاهرتز قرار گرفته و هسته‌های کم‌مصرف Cortex-A510 با فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز هم در آن دیده می‌شود. واحد گرافیکی Adreno 725 با فرکانس ۵۸۰ مگاهرتز هم به خوبی از پس وظایف گرافیکی بر می‌آید.

    پوکو F5 شیائومی عملکرد چشمگیری را با چیپ‌ست جدید اسنپ‌دراگون ۷ پلاس نسل دوم ارائه می‌دهد.

    تقریبا می‌توان گفت هیچ تراشه دیگری در این بازه قیمتی وجود ندارد که بتواند با توانایی این چیپ رقابت کند یا ان را پشت سر بگذارد. شاید پوکو F4 GT بتواند با چیپ اسنپ‌دراگون 8 نسل اول رقیبی چالش‌برانگیز باشد، اما تفاوت‌ها ناچیز است و در مجموع، عملکرد کلی اسنپ‌دراگون ۷ پلاس نسل دوم به چشم می‌آید.

    تقریبا شما از بابت اجرای تمام برنامه‌ها تا سنگین‌ترین بازی‌های گرافیکی اندرویدی مشکل خاصی پیدا نمی‌کنید و می‌توانید روی آن برای هر کاری حساب ویژه باز کنید.

    جدول مقایسه سخت افزار  پوکو F5 با رقبا

    نام گوشی موبایل

    گلکسی S21 FE 5G

    پوکو F5

    گلکسی A54 5G

    نوت ۱۲ پرو پلاس

    نام تراشه

    Exynos 2100

    Snapdragon 7+ Gen 2

    Exynos 1380

    Dimensity 1080

    برند تراشه

    Samsung

    Qualcomm

    Samsung

    MediaTek

    نمره کلی تراشه از ۱۰۰

    ۷۸

    ۹۱

    ۵۷

    ۵۴

    نمره پردازنده از ۱۰۰

    ۷۵

    ۸۷

    ۵۲

    ۴۹

    نمره بازی از ۱۰۰

    ۷۳

    ۹۴

    ۴۱

    ۳۹

    نمره باتری از ۱۰۰

    ۸۹

    ۹۴

    ۸۹

    ۸۴

    کلاس پردازنده

    A+

    A+

    A

    A

    AnTuTu 9 امتیاز

    ۷۴۶۳۳۶

    ۹۵۲۴۵۳

    ۵۱۱۴۵۶

    ۴۹۵۹۵۳

    Geekbench5-امتیاز تک‌هسته‌ای

    ۱۰۶۵

    ۱۴۰۹

    ۷۷۶

    ۸۰۸

    Geekbench5-امتیاز چندهسته‌ای

    ۳۵۹۷

    ۴۱۲۳

    ۲۵۳۶

    ۲۲۷۶

    تعداد هسته‌ها

    ۸

    ۸

    ۸

    ۸

    فرکانس پردازنده (مگاهرتز)

    ۲۹۰۰

    ۲۹۱۰

    ۲۴۰۰

    ۲۶۰۰

    پردازنده گرافیک

    Mali-G78 MP14

    Adreno 725

    Mali-G68 MP5

    Mali-G68 MC4

    چیدمان و مشخصات هسته‌ها

    یک هسته ۲.۹ گیگاهرتز Cortex-X1، سه هسته ۲.۸ گیگاهرتز Cortex-A78 و چهار هسته ۲.۲ گیگاهرتز Cortex-A55

    1x 2.91 GHz – Cortex-X2

    3x 2.49 GHz – Cortex-A710

    4x 1.8 GHz – Cortex-A510

    4x2.4 GHz Cortex-A78 & 4x2.0 GHz Cortex-A55

    2x 2.6 GHz – Cortex-A78

    6x 2 GHz – Cortex-A55

    لیتوگرافی

    ۵ نانومتر

    ۴ نانومتر

    ۵ نانومتر

    ۶ نانومتر

    مصرف (وات)

    ۹

    ۵

    ۴

    دستورالعمل

    ARMv8.4-A

    ARMv9-A

    ARMv8.2-A

    ARMv8.2-A

    تاریخ معرفی

    دسامبر ۲۰۲۰

    مارس ۲۰۲۳

    فوریه ۲۰۲۳

    اکتبر ۲۰۲۲

    پیکربندی حافظه

    گوشی هوشمند پوکو F5 شیائومی در پیکربندی‌های ۲۵۶/۸ و ۲۵۶/۱۲ گیگابایت حافظه رم و فضای ذخیره‌سازی راهی بازار شده است. متاسفانه خبری از اسلات کارت حافظه میکرو اس‌دی در این دستگاه نیست، اما وجود ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی تا حد زیادی خیال‌تان را راحت می‌کند.

    درگاه حافظهندارد
    پیکربندی حافظه (گیگابایت)۲۵۶/۸ و ۲۵۶/۱۲
    نوع حافظهUFS 3.1

    باتری و شارژدهی

    در بررسی پوکو F5 شیائومی، می‌بینیم که این دستگاه به یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده که نسبت به نسل قبلی خود، ۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت رشد داشته و با چیپ‌ست جدید مصرف انرژی کمتری دارد. عمر باتری پوکو F5 شیائومی عالی نیست، اما در سطح خوبی قرار دارد. شاید در قیاس با گوشی‌هایی نظیر گلکسی A54 سامسونگ عمر باتری طولانی‌تری دارند کم بیاورد، اما اختلاف اندک است.

    پوکو F5 شیائومی از طریق یک شارژر ۶۷ واتی انرژی خود را تامین می‌کند که البته پیشرفتی نسبت به نسل گذشته نداشته است. به خاطر ظرفیت بالاتر باتری، این گوشی نسبت به F4 با سرعت کمتری شارژ می‌شود، اما هنوز هم کم نیست و می‌توان برای مثال در ۱۵ دقیقه اول، دستگاه را از صفر تا ۴۸ درصد شارژ کرد. با گذشت ۱۵ دقیقه دیگر، نشانگر باتری عدد ۸۳ درصد را نشان می‌دهد و تنها در ۴۷ دقیقه می‌توان باتری گوشی را از صفر به صد درصد رساند.

    ظرفیت (میلی آمپر ساعت)۵۰۰۰
    توان شارژ (وات)۶۷ وات
    شارژدهی باتری در پخش ویدیو (ساعت)۲۰:۱۰
    شارژدهی باتری در وبگردی (ساعت)۱۵:۴۱
    شارژدهی باتری در تماس (ساعت)۲۹:۱۹

    امکانات پوکو F5 شیائومی

    پوکو F5 شیائومی با اینکه اسلات میکرو SD ندارد، اما جک ۳.۵ میلی‌متری صدا را همچنان می‌توان در آن پیدا کرد؛ موردی که در بسیاری از هم‌رده‌ها و رقبای جدید این گوشی نمی‌توان یافت. از طرفی، حسگر اثر انگشت با دقت و سریع این دستگاه روی دکمه پاور تعبیه شده که دسترسی راحتی دارد. همچنین پوکو F5 شیائومی از دو سیم‌کارت به طور همزمان پشتیبانی می‌کند.

    مشخصاتردمی نوت 12S شیائومی
    جک ۳.۵ میلی‌متریدارد
    سنسورهای دیگرشتاب سنج، مجاورت، ژیروسکوپ، قطب نما، فشارسنج
    رنگ‌هااونیکس مشکی، آبی یخی، سبز مرواریدی
    رادیوخیر
    GPSYes, with A-GPS, GLONASS, BDS, GALILEO
    NFCبله
    حسگر‌ امنیتیاسکنر اثر انگشت روی دکمه پاور
    شبکه بی‌سیمWi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6, باند دوگانه ، هات‌اسپات
    USBUSB Type-C 2.0, USB On-The-Go
    بلوتوث5.2, A2DP, LE

     

    نمرات پوکو F5 شیائومی

    راندمان کاری و بازدهی گوشی پوکو F5 شیائومی نوع خود بسیار عالی است و این قضیه در بنچ‌مارک‌ها هم کاملا صدق می‌کند.

    در تست گیک‌بنچ ۵ تک هسته‌ای، ما به امتیاز ۱۲۱۶ می‌رسیم که با فاصله کمی قبل از پوکو F4 GT قرار گرفته. این قضیه در تست چند هسته‌ای هم به همین شکل تکرار می‌شود. در تست AnTuTu هم ما به امتیاز ۹۳۱۱۷۴ می‌رسیم که باز هم پشت سر پوکو F4 GT قرار می‌گیرد، اما از گوشی‌هایی مانند ناتینگ فون 1 یا گلکسی A54 سامسونگ به مراتب بهتر کار کرده است.

     

    مزایا پوکو F5 شیائومی

    طراحی حالی، سبک و راحت

    گوشی پوکو F5 شیائومی از طراحی بسیار خوبی برخوردار است که در کنار وزن بسیار سبک، راحتی و خوش‌دستی خاصی را به کاربر ارائه می‌دهد.

    صفحه‌نمایش آمولد ۱۲ بیتی ۱۲۰ هرتز

    هر چه از نمایشگر پوکو F5 شیائومی بگوییم کم است. پشتیبانی از HDR10+، دالبی ویژن، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی و عمق رنگ ۱۲ بیتی روی پنل خوش‌کیفیت آمولد، چشمان کاربر را نوازش می‌کند!

    بازدهی عالی چیپ اسنپ‌دراگون 7 پلاس نسل 2

    استفاده از چیپ‌ست جدید اسنپ‌دراگون ۷ پلاس نسل دوم نه تنها بازدهی و قدرت پردازشی پوکو F5 شیائومی را افزایش داده، بلکه در بحث دوام و استقامت باتری و همچنین بهبود عملکرد دوربین تاثیر فوق‌العاده‌ای گذاشته است.

    عمر بالای باتری و شارژدهی فوق‌سریع

    با پوکو F5 شیائومی خیال‌تان از بابت باتری راحت است. از طرفی، شارژر ۶۷ واتی این گوشی می‌تواند در کمترین زمان ممکن گوشی شما را از صفر تا صد شارژ کند.

    دوربین‌ اصلی قابل اعتماد

    عملکرد دوربین اصلی در بازه قیمتی پوکو F5 شیائومی استثنایی است و می‌توان روی عملکرد آن چه در بحث عکاسی و چه فیلمبرداری، حساب ویژه‌ای باز کرد.

    معایب پوکو F5 شیائومی

    حالت شب نه چندان خوب

    به گفته کاربران مهمترین معایب پوکو F5 ضعف عکاسی در شب است و شیائومی نیاز دارد تا روی این قابلیت همچنان کار کند.

    حسگر اثر انگشت می‌توانست زیر نمایشگر باشد

    با اینکه رقبای پوکو F5 شیائومی از حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر استفاده کرده‌اند، اما شیائومی همچنان اصرار بر استفاده از این قابلیت روی دکمه پاور دارد که به خودی خود بد نیست، اما شاید حس و حال قدیمی به کاربر القا کند.

    جمع بندی بررسی پوکو F5‌ شیائومی

    قیمت پوکو F5 شیائومی در شهریور ماه حدود ۱۷ میلیون است که از آن گزینه جذابی می‌سازد. صفحه‌نمایش پوکو F5 شیائومی در نوع خود کم‌نظیر و بسیار باکیفیت است، سرعت شارژ باتری رقابتی و منحصر به فرد به نظر می‌رسد و کیفیت دوربین عالی است. اسنپ‌دراگون 7پلاس نسل دوم باعث شده تا عملکردی عالی را در اجرای هر گونه بازی و برنامه را شاهد باشیم و حتی تاثیرگذاری این چیپ را روی کیفیت دوربین و مصرف انرژی شاهد باشیم.

    پوکو F5 شیائومی ارگونومی و طراحی ممتازی دارد، جای‌گذاری دوربین‌ها در بین گوشی‌های شیائومی تک است و یکی از پیشرفت‌های شیائومی در طراحی محسوب می‌شود و داشتن گواهی IP53 هم یکی از استانداردهای خوب این دستگاه به شمار می‌رود. در مجموع پوکو F5 با قیمت فعلی برای کسانی که دنبال گوشی گیمینگ ارزان هستند، گزینه بسیار مناسبی است.

    سوالات متداول در مورد پوکو F5 شیائومی

    معایب پوکو F5 شیائومی چیست؟

    پوکو F4 شیائومی یک گوشی بسیار کم ایراد است، اما شاید بارزترین عیوب این گوشی عکاسی را بتوان در حالت شب نه چندان خوب، دوربین سلفی معمولی و عدم وجود درگاه SD در کنار قیمت نسبتا بالاتر از حد انتظار خلاصه کرد.

    قیمت پوکو F5 شیائومی چقدر است؟

    گوشی پوکو F5 شیائومی در نسخه ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی و ۸ گیگابایت رم از حدود ۱۷ میلیون تومان به فروش می‌رسد

    مشخصات پوکو F5 شیائومی چیست؟

    چیپ‌ست اسنپ‌دراگون 7 پلاس نسل دوم، نمایشگر ۶.۶۷ اینچی AMOLED با وضوح ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی، دوربین 64 مگاپیکسلی و شارژ 67 واتی

    منبع:
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید