۸ روش برای تشخیص هدفون اصل از تقلبی

۸ روش برای تشخیص هدفون اصل از تقلبی
راهنمای مطالعه

    تشخیص هدفون اصل از تقلبی فرایندی پیچیده است. برخی از کمپانی‌ها در ساخت مدل فیک هدفون‌ها بسیار حرفه‌ای هستند و به‌راحتی هدفون تقلبی را به‌جای اصل وارد بازار می‌کنند. هدفون‌های غیراورجینال معمولا کیفیت پایین‌تری دارند و سریع‌تر از مدل‌های اصلی خراب می‌شوند. ازاین‌رو هنگام خرید هدفون باید به اصل بودن آن توجه داشته باشید. در این مطلب ۸ راه تشخیص هدفون اصل از تقلبی بیان شده است که به شما در خرید هدفون اورجینال کمک می‌کند. پس قبل از خرید هدفون چند دقیقه از وقت خود را صرف خواندن این مطلب کنید.

    ۱. استفاده از نرم‌افزار اختصاصی هدفون؛ مهم‌ترین روش تشخیص کالای اصل از تقلبی

    برخی از شرکت‌ها همچون JBL، بادز، بیتس، اپل و LEVEL یک اپ اختصاصی برای چک کردن تنظیمات صوتی، تایمر و میزان شارژ باتری طراحی کرده‌اند؛ به‌عنوان مثال نرم‌افزار اختصاصی جی‌بی‌ال JBL Headphones نام دارد که استفاده از امکانات محصولات این برند را راحت‌تر می‌کند. برای تشخیص اصل بودن هدفون beats، JBL یا سایر برندها نرم‌افزار مربوط به هر برند را با هدفون خود سینک کنید. درصورتی‌که هدفون شما تقلبی باشد، نرم‌افزار با هدفون سینک نمی‌شود. همچنین از طریق تنظیمات بلوتوث به گوشی خود متصل شوید. برخی از هدفون‌های تقلبی به‌راحتی با دستگاه‌های مجاور اتصال برقرار نمی‌کنند.

    ۲. بررسی QR کد هدفون؛ روشی هوشمندانه برای تفکیک هدفون اصل از تقلبی

    یکی از راه‌های تشخیص هدفون اصل از تقلبی اسکن QR کد هدفون با استفاده از تلفن هوشمند است. برای استفاده از این روش، هنگام خرید هدفون حتما بارکد روی دستگاه را اسکن کنید تا اطلاعات مرتبط با محصول به شما نمایش داده شود. به یاد داشته باشید که یک غلط املایی کوچک یا ناخوانا بودن شماره‌های بارکد نشانه تقلبی بودن هدفون خواهد بود؛ پس به ساختار دقیق QR کد و مخدوش نبودن آن توجه داشته باشید.

    ۳. توجه به کیفیت ساخت جعبه هدفون؛ یکی از راه‌های شناخت هدفون اصل

    بسته‌بندی هدفون را با عکس‌های سایت کمپانی مطابقت دهید. جعبه باید حتما پلمپ‌شده به دست شما برسد. همچنین نوشته‌های روی بسته‌بندی را به‌خوبی بررسی کنید تا از لحاظ رنگ و سایز نوشته هیچ اختلافی بین نمونه اصلی و مدل خریداری‌شده دیده نشود.

    البته گاهی پکیجینگ برخی کشورها با یکدیگر تفاوت دارد، ازاین‌رو به نوع بسته‌بندی کشور مونتاژکننده (درصورت مونتاژ بودن هدفون) توجه داشته باشید. وجود لکه روی بدنه انواع هندزفری و ناهماهنگی قرارگیری آن با ساختار جعبه نیز نشانه تقلبی بودن محصول است.

    ۴. تست تاخیر صدا؛ روشی برای متمایز کردن هدفون اورجینال از فیک

     تست تاخیر صدا

    هدفون‌های اصل صدای باکیفیتی دارند و حجم صدا را بدون نویز و تاخیر پخش می‌کنند. برای اطمینان از کیفیت صدا می‌توانید مشخصات محصول را به‌دقت مطالعه کرده و در ارتباط با قابلیت‌های مختلف آن مانند حذف نویز تحقیق کنید. معمولا روی بروشور محصولات پالس دقیق صدا درج می‌شود. درصورت امکان پالس را با نرم‌افزارهای پالس‌سنج تست کنید.

    همچنین به قابلیت نویز کنسلینگ محصول که باعث کیفیت صدای بالاتر می‌شود، برای تست صدا توجه داشته باشید. برخی مدل‌های هدفون به دلیل داشتن قابلیت نویز کنسلینگ قیمت بالاتری دارند. مثلا یکی از دلایل بالا بودن قیمت jbl tune 760nc برخورداری از قابلیت نویز کنسلینگ است.

    ۵. توجه به برجسته بودن نشانه‌ها برای شناسایی هدفون اصل

    برخی از شرکت‌ها نشانه‌های به خصوصی را روی بدنه محصولات خود برای تشخیص هدفون اصل از تقلبی قرار می‌‌‌دهند. نشانه‌ها معمولا از یک ویژگی خاص مانند برجسته یا براق بودن برخوردارند. برای یافتن علائم از اشعه UV کمک بگیرید. همچنین با کمک زوم دوربین، می‌توانید بدنه را کامل بررسی کنید. کمپانی‌های سازنده محصول فیک به قرار دادن این نشانه‌ها روی محصول اعتنایی ندارند یا از وجود نشانه‌ها بی‌خبر هستند.

    ۶. بررسی محل پورت‌ها و اتصالات؛ برای تشخیص هدفون اصل از تقلبی

    برای بررسی محل دقیق پورت‌ها عکس‌های سایت تولیدکننده هدفون را بررسی کنید. درصورتی‌که نوع پورت با اطلاعات محصولی آن تطابق نداشته باشد، یعنی محصول پیش روی شما تقلبی است. برای تشخیص هدفون اصل، محصول و بسته‌بندی آن را از همه زوایا بررسی کنید. در صورت خرید آنلاین از فروشگاه‌ها به وجود عکس هدفون در همه زوایا توجه داشته باشید.

    ۷. وزن هدفون را با اطلاعات روی جعبه محصول مقایسه کنید

    وزن هدفون

    مقایسه وزن هدفون با اطلاعات بروشور یکی از راه‌های تشخیص هدفون اصل از تقلبی است. هدفون‌های تقلبی معمولا وزن بیشتری دارند. اگر برای خرید هدفون به فروشگاه آنلاین مراجعه کرده‌اید، از ضمانت مرجوعی کالا اطمینان حاصل کنید تا درصورت تطابق نداشتن وزن با نمونه اصلی امکان مرجوع کردن هدفون را داشته باشید.

    ۸. برای تشخیص هدفون اورجینال از فیک، طول کابل را چک کنید

    در‌صورتی‌که قصد خرید هدفون سیمی را دارید، به اندازه طول کابل توجه کنید. کمپانی‌هایی مانند سامسونگ سیم هدفون را طوری طراحی می‌کنند که متناسب با آناتومی بدن باشد. محل اتصال دو سیم کابل اندازه استانداردی دارد و میکروفون دقیقا جلوی دهان قرار می‌گیرد. کمپانی‌های سازنده هدفون فیک معمولا برای صرفه‌جویی هزینه‌ها کابل‌های کوتاه‌تری را در جعبه قرار می‌دهند.

    اطمینان از اصل بودن کالا با خرید هدفون از تهران اسپیکر

    در این مقاله در مورد ۸ روش‌ تشخیص هدفون اصل از تقلبی صحبت شد. برای خرید هدفون اصل باید نمونه را با عکس سایت تولیدکننده انطباق دهید. هدفون‌های تقلبی معمولا با نرم‌افزارهای عرضه‌شده توسط شرکت اصلی سینک نمی‌شوند و ظاهری متفاوت از مدل‌های واقعی دارند. یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای خرید هدفون اورجینال مراجعه به مرکز معتبر و تخصصی است. برای خرید هدفون اصل می‌توانید به فروشگاهی همچون تهران اسپیکر مراجعه کنید.

    تهران اسپیکر یکی از مرجع‌های معتبر فروش اسپیکر و هدفون است که محصولات خود را با ضمانت مرجوعی ۱۰ روزه کالا و پشتیبانی آنلاین به فروش می‌رساند. از مزایای دیگر این مجموعه می‌توان به ارسال محصول خریداری‌شده به‌صورت اکسپرس اشاره کرد. درصورتی‌که قصد خرید هدفون از فروشگاه تهران اسپیکر را دارید، وارد سایت این مجموعه به آدرس tehranspeaker.com شوید.

    منبع:
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید