ایزوگام خوب چه خصوصیاتی دارد؟

ایزوگام خوب چه خصوصیاتی دارد؟
راهنمای مطالعه

    پنل های عایق ایزوگام، (Insulated Panels) این رول‌ها معمولاً شامل یک لایه عایق حرارتی مانند فوم پلی‌یورتان یا فوم پلی‌استایرن با یک لایه محافظ مانند فویل آلومینیومی هستند. ایزوگام، عموماً به صورت رول و در ابعاد ۱۰ متری و با عرض ۱ متر تولید می شود که آنها را می‌توان به سرعت و به‌صورت پیوسته با استفاده از حرارت روی ساختمان نصب کرد.

    مواد تشکیل دهنده رول های عایق رطوبتی ایزوگام عبارتند از :

    قیرهای پلیمری، الیاف شیشه یا تیشو (tissue)، لایه پلی استر(polyester) ، پودرهای معدنی (mineral powder)، فویل آلومینیوم (aluminum foil).

    ایزوگام دلیجان، نامی آشنا در صنعت ایزوگام

    ایزوگام دلیجان یکی از مشهورترین و شناخته شده ترین عایق های ایزوگام در سطح کشور است. در واقع دلیجان به قطب تولید انواع عایق رطوبتی ایزوگام تبدیل شده است و کارخانجات بسیاری در این زمینه در شهرک های صنعتی آن مشغول به فعالیت هستند.

    همین گستردگی تولید و برندهای مختلف ایزوگام دلیجان، موجب شده است که متاسفانه از نام ایزوگام دلیجان در سالهای اخیر سوء استفاده های بسیاری شود. به همین منظور در ادامه به خصوصیات و ویژگی های ایزوگام خوب اشاره می کنیم. این اطلاعات موجب خواهد شد که در هنگام انتخاب ایزوگام مورد نیاز خود، کمتر دچار سردرگمی شده و میزان اطلاعات شما از یک ایزوگام خوب را ارتقاء خواهد داد.

     ایزوگام و برخی خصوصیات و مزایای آن

    برای عایق بندی ساختمان ها از مواد مختلفی استفاده می کنند. یکی از این محصولات، ایزوگام است که معمولاً از موادی تشکیل می‌شود که به عنوان عایق حرارتی و صوتی عمل می کنند. دوام و ماندگاری عایق رطوبتی ایزوگام می تواند بر پایداری ساختمان بیافزاید و از فرسودگی و تعمیرات پی در پی ساختمان و نشت رطوبت جلوگیری کند.

     ایزوگام یک روش عایق‌بندی پیشرفته است که برخی خصوصیات برجسته و مزایایی دارد. در زیر به برخی از این خصوصیات ایزوگام اشاره خواهم کرد:

    1. عایق حرارتی: ایزوگام از جنبه عایق حرارتی بسیار عالی است. پنل‌های فوم پلی‌یورتان ایزوگام عملکرد خوبی در حفظ دما در داخل ساختمان دارند. این خصوصیت باعث کاهش نیاز به سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی مکمل می‌شود و در نتیجه، صرفه‌جویی در مصرف انرژی و کاهش هزینه‌ها را به همراه دارد.
    2. مقاومت در برابر نفوذ آب: ایزوگام مقاومت بالایی در برابر نفوذ آب دارد. این ویژگی امکان ایجاد عایق‌بندی موثر در برابر رطوبت و نشتی آب را فراهم می‌کند. با استفاده از ایزوگام، می‌توان از آسیب‌های ناشی از رطوبت مانند پوسیدگی، خرابی ساختمان و رشد قارچ و پوسیدگی جلوگیری کرد.
    3. سبکی و نصب آسان: ایزوگام به دلیل سبکی و وزن کم، نصب آسانی دارد. رول های ایزوگام قابل حمل و قابل تنظیم هستند و به راحتی بر روی سطوح مختلف نصب می‌شوند. این ویژگی موجب تسریع فرآیند ساخت و اجرا می‌شود.
    4. عمر مفید و طولانی: عایق رطوبتی ایزوگام دارای عمر مفید طولانی است. با توجه به مقاومت بالا در برابر شرایط آب و هوایی و تغییرات دما، ایزوگام به مدت طولانی قابلیت حفظ عملکرد و کارایی خود را دارد. این موضوع می‌تواند در کاهش نیاز به تعمیرات و تعویض‌های مکرر ساختمان کمک کند.

    توجه داشته باشید که انتخاب نوع ایزوگام بر اساس نیاز و کاربرد و میزان هزینه و بودجه در نظر گرفته شده، می تواند متفاوت باشد و خوب است که از کارشناسان با تجربه در این موارد استفاده کنید. بدیهی است که تعدد مارک های متنوع ایزوگام در بازار می تواند گاهی گمراه کننده باشد و اینجاست که نقش شرکت های تولید عایق رطوبتی ایزوگام دلیجان مانند ایزوگام هیرمان در تولید محصول باکیفیت و اطلاع رسانی دقیق در خصوص قیمت انواع ایزوگام دلیجان بیشتر مورد توجه قرار می گیرد.

     برای تشخیص یک ایزوگام خوب، می‌توانید از راه‌های زیر استفاده کنید:

    1. بازرسی تجربی: برای ارزیابی کیفیت ایزوگام، می‌توانید سطح آن را بازرسی کرده و به دقت جزئیات مانند تراکم، صافی، عدم وجود نقاط ضعیف، خطوط و اتصالات صحیح توجه کنید. همچنین، بررسی ایزوگام برای ترک‌ها، شکستگی‌ها و نشتی‌ها نیز اهمیت دارد.
    2. استفاده از آزمون‌ها: آزمون‌های مختلفی می‌توانند برای بررسی عملکرد ایزوگام مورد استفاده قرار بگیرند. به عنوان مثال، آزمون نفوذ آب، آزمون مقاومت به شکستگی، آزمون مقاومت حرارتی و آزمون مقاومت صوتی می‌توانند به شما کمک کنند تا عملکرد ایزوگام را ارزیابی کنید. ایزوگام استاندارد، شکسته و یا ترک خورده نمی شود و انعطاف بالایی دارد.
    3. مطالعه مشخصات فنی: بررسی مشخصات فنی و توصیفات تولیدکننده درباره جزئیات عایق‌بندی ایزوگام می‌تواند به شما اطلاعات مفیدی درباره کیفیت و عملکرد آن ارائه دهد. این شامل ویژگی‌هایی مانند مقاومت حرارتی، عمر مفید، مقاومت در برابر شوک حرارتی و مقاومت در برابر نفوذ رطوبت است. دقت داشته باشید که ایزوگام بایستی بر اساس نوع آب و هوای منطقه ای خریداری شود. میزان مقاومت رول های ایزوگام پس از نصب در مناطق سردسیری و گرمسیری و معتدل، متفاوت بوده و اگر چنانچه ایزوگام خریداری شده مناسب آب و هوا و جغرافیای منطقه نباشد از میزان کیفیت و کارایی آن به شدت کاسته می شود.

    از طرفی یادآور می شویم مشاوره از کارشناسان و متخصصان در زمینه عایق‌بندی ساختمان می‌تواند به شما کمک کند تا ایزوگام مناسب را انتخاب کنید. آنها می‌توانند بر اساس نیازهای شما، نوع ساختمان و شرایط زیست محیطی مشاوره لازم را ارائه دهند.

    مطالعه نظرات و تجربیات افرادی که قبلاً از ایزوگام استفاده کرده‌اند می‌تواند به شما در تشخیص ایزوگام خوب کمک کند. می‌توانید نظرات و تجربیات آنها را در مورد عملکرد، کیفیت و پایداری ایزوگام مورد نظر مطالعه کنید.

     ایزوگام خوب، از مواد اولیه با کیفیت که مورد تایید سازمان های استاندارد و محیط زیست است تولید می شود و ضخامت متوسط قابل قبول برای ایزوگام خوب، از بازه 3.8 تا 4.2 میلی متر اعلام شده است. وزن قابل قبول برای یک رول ایزوگام خوب هم طبق نظر سازمان استاندارد 4±0.2 اعلام شده است.

    در هر صورت، برای تضمین کیفیت و عملکرد بهتر، توصیه می‌شود از تولیدکنندگان معتبر مانند کارخانه ایزوگام هیرمان دلیجان و نصابان معتبر و با سابقه برای تامین صحت و اعتمادپذیری ایزوگام دلیجان استفاده کنید. همچنین، رعایت استانداردها و مقررات مربوطه نیز بسیار مهم است که در هنگام خرید ایزوگام دلیجان نیاز به دقت و بررسی دارد. 

    خرید ایزوگام دلیجان

    نکته پایانی این که؛ بر اساس نیاز و کاربرد و هزینه ای که برای خرید ایزوگام در نظر می گیرید می توانید انتخاب مناسب تری داشته باشید. توجه داشته باشید که بر روی هر رول ایزوگام خوب دلیجان، تاریخ تولید و انقضاء درج شده و به وضوح، مواد تشکیل دهنده آن ذکر گردیده است.

    منبع:
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید