بررسی گلکسی واچ 5 سامسونگ؛ مزایا و معایب و مقایسه با رقبا

بررسی گلکسی واچ 5 سامسونگ؛ مزایا و معایب و مقایسه با رقبا
راهنمای مطالعه

    بررسی گلگسی واچ 5 سامسونگ مزایا و معایب یکی از پرفروش‌ترین ساعت‌های هوشمند را مشخص می‌کند. با بررسی طراحی، کیفیت ساخت و قابلیت‌های این ساعت خواهیم دید ارزش خرید دارد یا خیر.

    گلگسی واچ 5 سامسونگ (Galaxy Watch5) با طراحی زیبا، نمایشگر سوپر امولد، شارژدهی مناسب و قابلیت‌های سلامتی جدید در فهرست بهترین ساعت هوشمند و بهترین اسمارت واچ سامسونگ قرار دارد. سامسونگ مدعی است که گلکسی واچ 5 از نظر کارایی و مقاومت در برابر ضربات یکی از بهترین مدل‌های بازار است. اما آیا گلگسی واچ 5 در مقابل رقبایی نظیر اپل واچ، می‌تواند برگ برنده خاصی را ارائه دهد؟

    مشخصات ساعت هوشمند گلگسی واچ 5 سامسونگ 

    ابعاد (میلیمتر)نسخه ۴۴ میلی‌متری: ۴۴.۴ در ۴۳.۳ در ۹.۸ میلی‌متر
    نسخه ۴۰ میلی‌متری: ۴۰.۴ در ۳۹.۳ در ۹.۸ میلی‌متر
    وزن (گرم)۴۴ میلی‌متری: ۳۳.۵ گرم
    ۴۰ میلی‌متری: ۲۸.۷ گرم
    جنس بدنهشیشه یاقوت کبود در جلو و فریم آلومینیومی
    مقاومت در برابر آبگواهی IP68 مقاوم تا عمق ۵۰ متری آب
    صفحه‌نمایشپنل سوپر آمولد
    ۱.۴ اینچ
    ۴۵۰ در ۴۵۰ پیکسل با تراکم ۳۲۱ پیکسل در هر اینچ
    سنسورهاشتاب سنج، ژیروسکوپ، ضربان قلب، فشارسنج، دماسنج (دمای پوست)

    دستورات و دیکته زبان طبیعی

    سیستم عاملاندروید Wear OS 4 - رابط کاربری One UI Watch 5
    چیپ‌ستاگزینوس W920 با لیتوگرافی ۵ نانومتری
    پردازنده مرکزیدو هسته‌ای 1.18 گیگاهرتزی کورتکس A55
    پردازنده گرافیکیMali-G68
    اسپیکردارد
    قابلیت‌های ارتباطیWi-Fi 802.11 a/b/g/n, dual-band - بلوتوث 5.2, A2DP, LE
    GPS, GLONASS, GALILEO, BDS
    NFC
    باتری۴۱۰ میلی آمپری با قابلیت شارژ بی‌سیم ۱۰ واتی

    سامسونگ با گلکسی واچ 5 وارد فضای جدیدی از بازار ساعت‌های هوشمند شد. با اینکه این ساعت تفاوت چندانی با گلگسی واچ 4 ندارد، اما بهبود‌های جزئی و ارتقا نسبی برخی ویژگی‌ها، سبب شده تا با محصولی استاندارد و پرکاربرد روبه‌رو شویم.

    عمر باتری سامسونگ گلکسی واچ حدود ۵ تا ۱۰ ساعت بیشتر از محصولات قبلی این شرکت است، به لطف نمایشگر شیشه‌ای و کریستالی خود، در برابر خراش ماندگاری زیادی دارد. انحنای پایین ساعت به گونه‌ای طراحی شده که به خوبی روی مچ دست چفت می‌شود و کاربر با آن احساس راحتی می‌کند. این ویژگی همچنین دقت سنسور را بهبود می‌بخشد.

    سامسونگ گلکسی واچ 5 سنسور جدید سنجش دمای پوست دارد که جزئیات خواب شما را ردیابی می‌کند. بررسی گلکسی واچ 5 طی یک هفته‌ نشان داد که یکی از بهترین ساعت‌های هوشمند برای استفاده روزمره و در کل بهترین ساعت هوشمند برای کسانی است که از گوشی‌های سامسونگ گلکسی استفاده می‌کنند.

    بررسی گلگسی واچ 5 سامسونگ از نظر طراحی

    گلکسی واچ 4 در مقایسه با گلکسی واچ 3 سامسونگ، شکل و طراحی به‌روزتری داشت. این ساعت با حفظ طراحی اسپورت خود، یادآور گلکسی واچ اکتیو 2 بود، اما قاب باکیفیت‌تری داشت. ظاهر کلی گلکسی واچ 5 هنوز کمی ورزشی یا اسپورت به نظر می‌رسد، اما می‌توان صفحه اصلی ساعت و سایر بخش‌های آن را مطابق با سلیقه هر فرد، شخصی‌سازی کرد.

    سامسونگ در گلکسی واچ 5 از قاب چرخان استفاده نکرده. قاب چرخان طی سال‌ها طرفداران زیادی پیدا کرد. ما شخصا از حذف تدریجی آن خوشحالیم، اما می‌دانیم که بسیاری از افراد (از جمله منتقدان گلکسی واچ 5) به این موضوع اعتراض خواهند کرد. این نوع طراحی، بدنه باریک ساعت را حفظ می‌کند و بهتر روی دست می‌نشیند.

    انحنای به وجود آمده در قسمت پایینی گلکسی واچ 5، سطح و اصطکاک بیشتری را در تماس ساعت با پوست ایجاد می‌کند. به گفته سامسونگ، این ویژگی به افزایش دقت در جمع‌آوری داده‌ها از حسگر بیومتریک کمک می‌کند.

    با بررسی دقیق‌تر طراحی گلگسی واچ 5، متوجه می‌شویم که نمایشگر این ساعت از شیشه کریستال یاقوت کبود ساخته شده که سامسونگ ادعا می‌کند حدود ۶۰ درصد بیشتر از قبل در برابر خراش مقاوم‌ است.

    گلکسی واچ 5 در چهار رنگ گرافیتی، نقره‌ای، یاقوت کبودی (فقط ۴۴ میلی متر)، طلایی و صورتی (فقط ۴۰ میلی متر) عرضه می‌شود. این ساعت با گواهی IP68 و 5ATM تا عمق ۵۰ متری در برابر نفوذ آب مقاوم است.

    این ساعت همراه با بندهای سیلیکونی عرضه می‌شود، اما سامسونگ تعدادی بند قابل تعویض نیز به فروش می‌رساند.

    بررسی سنسور دمای پوست گلگسی واچ 5 سامسونگ

    ویژگی جدید گلکسی واچ 5، اضافه شدن سنسور تشخیص دمای بدن است که به نظر می‌رسد جدا از سنسور بایواکتیو سامسونگ، کار می‌کند. سنسور دماکمی خارج از مرکز ساعت، در قسمت پایینی قاب گلگسی واچ قرار دارد. این سنسور فعلا فعال نشده و نمی‌توان کارایی آن را بررسی کرد.

    سنسور BioActive ضربان قلب، اشباع اکسیژن خون SpO2 و ترکیب بدن را از طریق BIA (تجزیه و تحلیل امپدانس بیوالکتریکی) می‌خواند. 

    گلگسی واچ 5 رقیب‌های زیادی از جمله اپل واچ سری 8 و فیت بیت سنس 2 دارد که هر دوی آن‌ها دارای ویژگی سنسور دمای پوست هستند و کار سامسونگ را برای رقابت بسیار سخت کرده‌اند.

    بررسی گلگسی واچ 5 سامسونگ از نظر رهگیری ورزش

    بررسی گلگسی واچ 5 از نظر رهگیری ورزش نشان داد که ساعت سامسونگ یک همراه بسیار باکیفیت برای ورزشکارها و افرادی است که به صورت مرتب تمرین و نرمش می‌کنند.

    این ساعت پایش بیش از ۹۰ نوع ورزش و حرکات تمرینی از جمله دویدن، دوچرخه سواری و کوهنوردی دارد. ساعت حین ورزش ضربان قلب، کالری سوزانده شده و زمان سپری شده حین ورزش را به شما نشان می‌دهد.

    ساعت گلگسی واچ 5 حتی می‌تواند حرکات تمرینی خاص مانند ورزش‌های دو سر بازو را با راهنمای لازم، ردیابی کند. یکی از ویژگی‌های ورزشی و کاربردی جالب گلگسی واچ 5، ردیابی خودکار پیاده‌روی پس از گذشت حدود ۱۰ دقیقه از شروع فعالیت است. 

    بررسی پایش خواب در گلگسی واچ 5 سامسونگ

    گلکسی واچ 5 دارای یک مربی خواب هوشمند است که برای ارائه برنامه‌ خواب پویا بر اساس سطح خواب شما طراحی شده. پس از چند روز استفاده از گلکسی واچ 5، به یک برنامه خواب منظم رسیدم. خوشبختانه ساعت به صورت خودکار و کاملا هوشمند، متوجه به خواب رفتن کاربر می‌شود.

    می‌توانید جزئیاتی از خواب مانند سطح خروپف را روی ساعت یا گوشی سامسونگ خود بررسی کنید. همچنین به لطف حسگر SpO2 (اکسیژن خون) میزان تنفس را در طول شب هم مشخص می‌شود. با توجه به موارد ذکر شده، فعال بودن این حسگر عمر باتری را کاهش می‌دهد.

    سیستم عامل گلگسی واچ 5 

    ساعت گلگسی واچ 5 از سیستم عامل Wear OS سامسونگ استفاده می‌کند؛ به این معنی که نرم‌افزار داخلی ساعت‌های هوشمند گوگل، پایه و اساس طراحی سیستم عامل ساعت‌های سامسونگ است.

    بزرگ‌ترین مزیت سیستم عامل Wear OS 3 روی گلکسی واچ 5 پشتیبانی از سرویس‌های گوگل، یعنی جیمل، Google Maps و Google Assistant است.

    مورد آخر، اخیرا به ساعت‌های هوشمند جدید سامسونگ اضافه شد. ساعت هوشمند گلگسی واچ 5 بدون دردسر با سایر دستگاه‌های سامسونگ در اکوسیستم کاربری مشابه، متصل خواهد شد.

    باتری و شارژدهی

    باتری گلکسی واچ 5 حدود ۱۵ درصد بزرگتر از باتری گلکسی واچ 4 است که عمر باتری آن به چیزی حدود ۵۰ ساعت می‌رسد. این طول عمر حدود ۱۰ ساعت بیشتر از مدل‌های قبلی است و ما در بررسی گلکسی واچ 5 به وضوح متوجه این تفاوت شدیم. 

     وقتی گزینه همیشه روشن ماندن صفحه نمایش و نظارت بر SpO2 را فعال کردیم، گلکسی واچ 5 ما نزدیک به ۳۰ ساعت دوام آورد. اگرچه من معمولا نمایشگر همیشه روشن را ترجیح می‌دهم، اما برای افزایش عمر باتری گلکسی واچ 5، خاموش کردن موارد گفته شده ضروری به نظر می‌رسد.

    با شارژ کامل این باتری، ساعت بیش از دو روز دوام آورد و سپس وارد حالت کم مصرف شد. در آزمایش‌های ما، شارژ باتری گلگسی واچ 5 در ۳۰ دقیقه به ۴۸ درصد رسید که باید به معنای شارژ کامل باتری در یک ساعت باشد. سامسونگ می‌گوید که تنها با ۸ دقیقه شارژ گلگسی واچ 5 می‌تواند ۸ ساعت خواب را ردیابی کند. 

    جمع بندی 

    گلگسی واچ 5 سامسونگ نسبت به مدل قبلی  تغییر اساسی را تجربه نکرده، اما از ۲ نظر ارتقا یافته که برای کاربران ساعت هوشمند مهم هستند: ردیابی سلامت و عمر باتری. ویژگی سنسور دما نیز بسیار جالب است اما در ساعت‌های هوشمند رقیب هم در دسترس خواهد بود.

    قیمت این ساعت در زمان نوشتن بررسی گلکسی واچ 5 حدود ۷ میلیون است و برای کاربران گوشی‌ سامسونگ که دنبال خرید ساعت هوشمند هستند،عالی به نظر می‌رسد اما اگر گلکسی واچ ۴ دارید، پرداخت هزینه برای ارتقا ارزشش را ندارد. اگر تازه قصد پیوستن به کاربران اسمارت واچ را دارید، گلکسی واچ 5 با عملکرد روان و سریع، پشتیبانی نرم‌افزاری مناسب و قابلیت‌های متعدد تجربه کاربری مناسبی ارائه می‌دهد.

    منبع:
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید