۷ علت رایج صدای لگن ماشین لباسشویی که باید بدانید!

۷ علت رایج صدای لگن ماشین لباسشویی که باید بدانید!
راهنمای مطالعه

    زمانی که لباس‌ها را داخل ماشین لباسشویی می‌ریزید، این دستگاه باید بدون ایجاد سروصدای اضافی لباس‌ها را بشوید. البته برخی مواقع صداهایی از ماشین لباسشویی به گوش می‌رسد که معمولی نبوده و نشان‌دهنده مشکلاتی در ماشین لباسشویی است. اگر لگن ماشین لباسشویی شما صدا می‌دهد، باید آن را جدی بگیرید. صدا دادن لگن دلایل بسیاری دارد و ممکن است خرابی از موتور دستگاه باشد.

    البته علت صدا دادن لگن ماشین لباسشویی ۷ دلیل اصلی دارد که باید با آن‌ها آشنا شوید تا با آگاهی کامل نسبت به رفع این مشکل و تعمیر ماشین لباسشویی اقدام کنید. برای آشنایی با مهم‌ترین دلایل صدای لگن ماشین لباسشویی، اطلاعات این مقاله برای شما کاربردی خواهد بود.

    ۱. قطعات آسیب‌دیده؛ مهم‌ترین دلیل ایجاد صدا‌ی ماشین لباسشویی

    ماشین لباسشویی از قطعات بسیاری تشکیل شده است که هرکدام وظیفه خاصی دارند. درصورتی‌که هرکدام از قطعات مربوط به موتور و لگن آسیب ببینند، لگن در هنگام شست‌وشو صدای ناهنجاری ایجاد می‌کند. همچنین ممکن است لباس‌ها تمیز شسته نشوند و لکه روی آن‌ها باقی بماند. برای مثال تسمه، بلبرینگ و واشر دور لگن اگر دچار خرابی شوند، ماشین لباسشویی صدا می‌دهد. خرابی قطعات ماشین لباسشویی حتی کوچک‌ترین قطعه‌ها را می‌توان علت صدا دادن لگن ماشین لباسشویی دانست.

    برای تعمیر قطعات آسیب‌دیده، باید بررسی کنید که مشکل اصلی از کدام قطعه است. یک فرد متخصص باید با بررسی دریابد خرابی مربوط به کدام قطعه است و همان قطعه را تعمیر کند. اگر قطعه دیگری تعمیر شود، ماشین لباس‌شویی با مشکلات دیگری مواجه خواهد شد. پیشنهاد می‌کنیم برای تعمیر انواع مدل‌ها و برندهای لباسشویی مانند تعمیرات ماشین لباسشویی aeg در تهران حتما از خدمات مجموعه‌های معتبر مانند تعمیر آنلاین بهره ببرید. کارشناسان مجموعه تعمیر آنلاین سال‌ها سابقه تعمیر ماشین لباسشویی دارند و در حرفه‌ خود متخصص هستند.

    ۲. نصب در مکان نادرست باعث صدای لگن ماشین لباسشویی خواهد شد

    زمانی که یک دستگاه الکترونیکی جدید خریداری می‌کنید، فردی همراه شما برای نصب این دستگاه می‌‌آيد. شاید در نگاه اول کار نصاب بیهوده به نظر برسد، اما این شخص بهترین مکان را برای قرارگیری دستگاه مشخص می‌‌کند. زمانی که ماشین لباسشویی را بدون آگاهی از اصول آن در فضا یا زاویه نامناسب نصب کنید، باعث صدا دادن ماشین لباسشویی خواهد شد. ممکن است پایه‌های ماشین لباسشویی لق باشد و تکان‌های حاصل از شست‌وشو به قطعات آسیب وارد کند.

    به همین خاطر ماشین لباسشویی را باید حتما در مکان مناسب نصب کنید. اگر ماشین لباسشویی شما بر اثر نصب نادرست دچار مشکل شده و لگن صدا می‌دهد، مجموعه تعمیر آنلاین آماده خدمت‌رسانی به شماست. فرقی نمی‌کند قصد تعمیر لباسشویی پاکشوما را داشته باشید یا ماشین لباسشویی برندهای دیگر، تعمیر آنلاین خدمات تعمیر ماشین لباسشویی از کلیه برندها را با استفاده از قطعات اورجینال و ضمانت‌نامه عرضه می‌کند.

    ۳. حجم بیش از حد لباس؛ عامل شنیدن صدا و خرابی لگن

    وقتی که مقدار بیش از حدی لباس داخل ماشین لباسشویی بریزید، لگن ماشین صدا می‌دهد. این اتفاق باعث اختلال در فرایند توزیع وزن ماشین می‌شود و پخش نشدن بار به‌صورت نامساوی باعث صدا دادن لگن خواهد شد.

    حتما باتوجه‌به قدرت ماشین لباسشویی داخل آن لباس بریزید تا دچار مشکل نشود. پیشنهاد می‌کنیم ۲ کیلوگرم کمتر از وزن پیشنهادی ماشین لباس داخل آن بگذارید تا به‌راحتی شسته شود. بسیاری از افرادی که برای تعمیر لباسشویی دوو یا سایر برندها اقدام می‌کنند، بر اثر ریختن حجم زیادی از لباس داخل ماشین لباسشویی، دستگاهشان دچار اختلال شده است.

    ۴. خرابی تسمه موتور؛ چهارمین علت صدای لگن ماشین لباسشویی

    تسمه‌هایی که در داخل موتور ماشین لباسشویی به کار رفته‌اند، ممکن است در گذر زمان خراب یا پوسیده شوند. خرابی تسمه‌ها باعث ایجاد صدای لگن ماشین لباسشویی در زمان شست‌وشو می‌شود؛ زیرا یکی از مهم‌ترین بخش‌ها به‌خوبی کار نمی‌کند. فرقی ندارد ماشین لباسشویی شما از کدام برند است، خرابی تسمه علت صدای لگن ماشین لباسشویی سامسونگ، ال جی و سایر برندها است.

    صدای سوت جیر جیر در کنار صدای لگن ماشین لباسشویی نشانه‌های پارگی یا پوسیدگی تسمه موتور هستند. برای تعمیر تسمه موتور نیاز به یک متخصص دارید تا با نحوه تعویض آشنا باشد. تسمه در داخل موتور دستگاه قرار داد و دسترسی به آن آسان نخواهد بود. به همین خاطر توصیه می‌شود خودتان آن را تعمیر نکنید و ماشین لباسشویی را به مراکز معتبر مانند تعمیر آنلاین ببرید.

    ۵. چرا لگن ماشین لباسشویی صدا می‌دهد؟ خرابی واشر

    واشر ماشین لباسشویی همان بخشی است که فاصله بین در و لگن را پر می‌کند. این واشر وظیفه دارد از خروج‌ آب جلوگیری کند و لگن را ثابت نگه دارد. درصورتی‌که واشر پاره یا پوسیده باشد، دیگر توان ثابت نگه داشتن لگن را نخواهد داشت. خرابی واشر یکی از دلایل رایج در فهرست علت صدای لگن ماشین لباسشویی ال جی، سامسونگ یا سایر برندها است که باعث صدا دادن لگن ماشین لباسشویی می‌شود.

    لگن در محلی که قرار دارد تکان می‌خورد و لرزش‌های آن باعث صدا دادن ماشین لباسشویی در زمان شست‌وشو می‌‌شود. اگر ماشین لباسشویی نشتی آب دارد و صدای تق تق به گوش می‌رسد، واشر خراب شده است. برای تعمیر واشر نیز باید به مراکز تخصصی تعمیر ماشین لباسشویی مراجعه کنید تا تعویض این قطعه انجام شود.

    ۶. بررسی ارتباط خرابی کاسه نمد و صدا دادن ماشین لباسشویی

    کاسه نمد قطعه‌ای است که در پشت بلبرینگ قرار دارد و قسمت شست‌وشو را از بلبرینگ جدا می‌کند. محل قرارگیری کاسه نمد روی شفت در کنار بلبرینگ است. کاسه نمد معمولا برای آب‌بندی به کار می‌رود و از نشت آب به بیرون جلوگیری می کند.

    پوسیدگی یا خرابی این قطعه مساوی است با صدا دادن لگن ماشین در زمان شست‌وشو. اگر ماشین لباسشویی در زمان شست‌وشو صدا می‌دهد و این صدا از پشت دستگاه است، باید نسبت به تعویض کاسه نمد اقدام کنید. تعمیر کاسه نمد امری بسیار تخصصی است و پیشنهاد می‌کنیم اگر دانش کافی ندارید، این امر را بدون دانش کافی انجام ندهید.

    ۷. بلبرینگ؛ قطعه‌ای مهم که خرابی آن باعث صدای لگن ماشین لباسشویی می‌شود

    بلبرینگ یا یاتاقان قطعه‌ای حیاتی در ماشین لباسشویی است که وظیفه مهمی در شست‌وشوی لباس‌ها دارد. این قطعه در پشت دیگ لباسشویی قرار می‌گیرد و باعث چرخش راحت‌تر دیگ لباسشویی در هنگام شست‌وشو می‌شود. علت خرابی بلبرینگ لباسشویی به موارد متعددی بستگی دارد که در اکثر مواقع قابل‌پیشگیری هستند.

    اگر به دنبال علت نچرخیدن لگن ماشین لباسشویی هستید، باید بگوییم خرابی بلبرینگ یکی از اصلی‌ترین دلایل است؛ اما اگر ماشین لباسشویی در زمان شست‌وشو صدا می‌دهد، برای پیشگیری از خرابی این قطعه کمی دیر شده است و باید نسبت به تعمیر آن اقدام کنید. چنانچه بلبرینگ تعمیر یا تعویض نشود، در طولانی مدت باعث سوختن ماشین لباس‌شویی و ایجاد آسیب‌های بزرگ‌تر خواهد شد.

    کارشناسان تعمیر آنلاین؛ آماده برای رفع صدای لگن ماشین لباسشویی در منزل شما

    ما در این مقاله 7 علت رایج صدای لگن ماشین لباسشویی را بررسی کردیم. اصلی‌ترین دلیل صدا دادن ماشین لباسشویی خرابی قطعات است که شما باید نسبت به تعمیر آن‌ها اقدام کنید. اگر قصد تعمیر ماشین لباسشویی را دارید، فقط کافی است با کارشناسان مجموعه تعمیر آنلاین تماس بگیرید. این مجموعه کامل‌ترین خدمات برای تعویض و تعمیر دیگ، واشر، تسمه و سایر قطعات ماشین لباسشویی را با استفاده از قطعات اورجینال عرضه می‌کند. علاوه‌بر این، این مجموعه امکان تعمیر دستگاه در منزل شما را فراهم کرده است. پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده خدمات جذاب مجموعه تعمیر آنلاین، از آدرس tamironline.com دیدن کرده و درخواستتان را ثبت کنید.

    منبع:
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید