خرید مانتو دانشجویی

خرید مانتو دانشجویی
راهنمای مطالعه

    خرید مانتو دانشجویی باید بر اساس نکات مهمی مثل قیمت، جنس و مدل باید صورت بگیرد. در راهنمای خرید شما را با انواع مانتو دانشجویی و نکات مهم آن آشنا می‌کنیم.

    دوران دانشجویی یکی از بهترین و خاطره‌انگیزترین دوران برای افرادی است که قدم به دانشگاه می‌گذارند. اگر قرار است به‌زودی وارد دانشگاه شوید، باید در انتخاب لباس‌ و مانتو دقت کنید تا علاوه‌بر سازگاری با قوانین دانشگاه، شیک و خوش‌لباس هم به نظر برسید. برای خرید مانتو دانشجویی این راهنمای درجه را مطالعه کنید تا انتخاب خوبی داشته باشید.

    راهنمای خرید مانتو دانشجویی

    هنگام خرید مانتو دانشجویی، توجه به چند نکته ساده زیر به شما در خرید مانتوی مناسب کمک می‌کند:  

    جنس مانتو

    وقتی صحبت از جنس لباس، به‌ویژه جنس مانتو دانشجویی است باید به ویژگی‌هایی چون کیفیت و دوام و چهار فصل بودن آن توجه کنید. از آنجایی‌که در طول سال تحصیلی، بارها مجبور به پوشیدن مانتو هستید، باید جنس پارچه مانتویتان، محکم و با استقامت، ضدلکه و ضدچروک و مقاوم به آب باشد. درضمن پارچه‌هایی که رنگ آن به‌خوبی حفظ شده و در اثر شستشو بور نمی‌شود، پارچه‌های مناسبی برای دوخت مانتو هستند. حتی موقع خرید مانتو جنسی انتخاب کنید که با روش‌های خشک‌شویی تمیز شود و صدمه‌ای نبیند.

    ویژگی دیگری که باید برای پارچه مانتو در نظر بگیرید، چهار فصل بودن آن است. مانتویی بخرید که بتوانید آن را در تمام روزهای سال و در هر فصلی بپوشید و در عین حال تنفس‌پذیری خوبی داشته باشد. البته اگر در مناطق گرمسیری زندگی می‌کنید، پارچه‌های کتان و نخی مناسب‌اند. پارچه‌های پشمی هم برای افرادی مناسب است که در مناطق سردسیری زندگی می‌کنند.

    به‌طور کلی پارچه‌هایی چون کرپ، فاستونی، کتان، بامبو، ابر و بادی و نخ‌پنبه برای مانتو دانشجویی مناسب  است. دوام، تنفس‌پذیری، لطافت و نرمی این پارچه‌ها خوب است و می‌توان در هر فصلی،‌ مانتوهای از این جنس‌ها را به تن کرد. درضمن پارچه‌های پلی‌استر هم پارچه‌های مناسبی هستند. این نوع پارچه‌ها دوام خوبی دارند، چروک نمی‌شوند و ضدلکه هستند. درضمن پارچه‌های پلی‌استر را می‌توان بدون نگرانی از کش آمدن و خراب شدن پارچه در ماشین‌ لباسشویی بارها شست.

    مدل مناسب مانتو

    مانتو مناسب

    محیط دانشگاه، محیطی برای یادگیری و کسب دانش است، بنابراین پوشیدن مانتوهای پرزرق‌وبرق چندان مناسب نیست. درضمن بیشتر مواقع لباس‌های ساده اما خوش‌دوخت و خوش‌فرم، از لباس‌های شلوغ و پیچیده زیباتر به نظر می‌رسند. بنابراین هنگام خرید مانتو دانشجویی، از مانتوی ساده و البته خوش‌دوخت استقبال کنید.

    راحتی پوشش

    مورد دیگری که موقع خرید مانتو دانشجویی باید توجه کنید، راحت بودن آن است. از آنجایی‌که بیشتر ساعت‌های درسی باید این لباس به تن‌تان باشد، پس باید در آن احساس راحتی کنید. مانتوهای تنگ هرگز مناسب حضور در کلاس درس نیستند و پس از گذشت ساعتی از درس، کلافه و خسته‌تان می‌کنند. معمولا مانتو‌های کیمونو یا اورسایز راحت‌ترین مانتوها هستند. بهتر است مانتویی بخرید که از پارچه سبک دوخته شده باشد. با این نوع مانتوها بدون اینکه اذیت شوید می‌توانید ساعت‌های پرمشغله درس و دانشگاه را به‌راحتی بگذرانید.

    درضمن پیش از خرید مانتو، اندازه و سایز خودتان را به‌درستی بدانید تا مانتو روی تن‌تان خوش‌فرم قرار گیرد. درواقع با شناخت سایز و فرم بدن خود، ظاهرتان شیک و زیبا خواهد شد.

    رنگ مانتو

    در خرید مانتو دانشجویی رنگ آن هم بسیار مهم است. قوانین دانشگاه برای رنگ مانتو داشجویی تقریبا سخت‌گیرانه است و به همین خاطر توصیه می‌کنیم از رنگ‌های خنثی مانند، طوسی، نسکافه‌ای، کرمی، عاجی، آبی نفتی، سفید یا مشکی استفاده کنید. البته برای اینکه بتوانید همچنان ظاهری شیک داشته باشید، از رنگ‌هایی استفاده کنید که مناسب رنگ پوست‌تان باشد.

    اگر پوست روشنی دارید، پس مانتویی از رنگ‌های تیره تهیه کنید. اگر هم دوست دارید رنگ مانتویتان سفید باشد، پس حتما مانتویی بخرید که در دوخت آن علاوه‌بر پارچه تیره، از رنگ‌های روشن هم استفاده شده باشد. همچنین اگر می‌خواهید حتما مانتویی با رنگ روشن بپوشید، پس مانتویی انتخاب کنید که در آن از رنگ‌های تیره هم استفاده شده باشد.

    درضمن اگر لاغر هستید، مانتوهای رنگ روشن و اگر کمی پر و چاق هستید، از مانتوهای تیره‌تر استفاده کنید.

    ممکن است تصور کنید، رنگ‌های خنثی کسل‌کننده و ملال‌آورند. اما اگر بدانید این رنگ‌ها را چگونه با هم هماهنگ کنید، باز هم ظاهرتان جذاب خواهد شد. مثلا، ترکیب رنگ‌های سفید و سیاه، قهوه‌ای با طیف‌های روشن‌تر قهوه‌ای، سیاه و آبی نفتی و زیتونی یا قهوه‌ای کم‌رنگ با آبی تیره، ظاهر زیبایی به شما می‌بخشند.

    بنابراین هنگام خرید مانتو می‌توانید از رنگ‌های خنثی به بهترین شکل ممکن بهره ببرید.

    ست شدن با دیگر لباس‌ها

    موقع خرید مانتو دانشجویی مراقب باشید، مانتویی تهیه کنید که بتوانید آن را با هر لباس دیگری که دارید به‌راحتی ست و هماهنگ کنید. البته این کار ممکن است کمی سخت به نظر آید، اما اگر به‌اندازه کافی در نوع پوشش‌تان دقت کنید، می‌توانید به‌راحتی از پس آن برآیید. مثلا، برخی مانتوهای اسپرت را می‌توانید با شلوار جین و کفش‌های اسپرت بپوشید.

    موقع ست کردن مانتو و شلوار باید به قدتان هم توجه کنید. اگر قدبلند هستید، هرگز مانتو و شلوار یک‌رنگ نپوشید، با این کار بسیار بلندتر از واقعیت به نظر می‌آیید.

    رنگ مانتو و هماهنگی آن با شلوار، کفش، روسری یا مقنعه‌تان هم مهم است. بنابراین موقع خرید به ترکیب رنگ‌های خنثی هم توجه کنید تا ظاهرتان شیک و زیبا شود.

    قیمت مانتو دانشجویی

    قیمت مانتو دانشجویی هم مورد دیگری است که با به آن توجه کنید. هرگز برای محیط‌های رسمی، مثل دانشگاه، به سراغ مانتوهای گران‌قیمت یا بسیار ارزان نروید. خرید مانتوی بسیار گران باعث می‌شود فقط توان خرید یک یا دو مدل مانتو را داشته باشید. مانتوهای بسیار ارزان هم معمولا پارچه باکیفیتی ندارند و خیلی زود کهنه و رنگ‌ورو رفته می‌شوند. با خرید مانتو دانشجویی ارزان یا با قیمت مناسب می‌توانید برای دانشگاه‌تان چند دست لباس رسمی آماده کنید.

    فروشگاه‌‌های متعددی، حضوری یا آنلاین، وجود دارد که می‌توانید با مراجعه به آنها مانتوهای باکیفیت و البته با قیمت مناسب خریداری کنید.

    انواع مانتو دانشجویی

    مانتوهای دانشجویی متنوعی وجود دارد که از میان آنها می‌توانید نوع دلخواه‌تان را انتخاب کنید. در ادامه به چند نمونه از این مانتوها اشاره شده است:

    مانتو دانشجویی اسپرت

    این نوع مانتوها از مدل‌هایی هستند که کاربرد روزانه دارند و برای بیشتر مکان‌ها از جمله، اداره، خرید، مهمانی و دانشگاه مناسب هستند.

    مانتوهای اسپرت معمولا با استفاده از پارچه‌های ساده و از جنس نخ، لی، ویسکوز، تریکو وکتان دوخته می‌شوند. قد این نوع مانتوها معمولا تا روی زانو یا بالای زانو هستند. البته بیشتر مانتوهای اسپرت دارای برش‌های خاص و جذاب، زیپ، انواع دکمه‌ها و جیب هستند.

    بیشتر مانتوهای اسپرت به‌دلیل ایکه کاربرد روزانه دارند، مجهز به انواع جیب هستند. از محبوب‌ترین مانتوهای اسپرت، باید به مانتوهای جین و چارخونه‌ اشاره کرد. اما برای دانشگاه بهتر است از مانتوهای با طرح چارخونه یا به‌طور کلی پارچه‌های طرح‌دار شلوغ استفاده نکنید. چنانچه مانتوی دانشگاه‌تان طرح ساده داشته باشد، اگر به‌طور مکرر آن را بپوشید چندان جلب توجه نمی‌کند و مجبور نمی‌شوید، چند دست مانتو دانشجویی داشته باشید تا تکراری و خسته‌کننده به نظر نرسید.

    مدل‌های متنوعی از مانتوهای اسپرت در بازار فروخته می‌شود که از برخی از آنها می‌توان به مانتو ساده جلوباز، کتی بلند، جلو باز با آستین کیمونو، مانتوی جلو بسته اشاره کرد.

    مانتو مدل اسپرت

    مانتو اسپرت

    این مانتو برای محیط‌های دانشگاهی، اداری و رسمی مناسب است. جنس پارچه آن نخی است. این مانتو یقه گرد، طرح‌دار (دارای برش‌های زیبا) و قد آن تا روی زانوست.

    رنگ خنثی این مانتو که ترکیبی از دو رنگ خنثی است، آن را بسیار شیک و زیبا کرده است. دکمه‌های آن هم مخفی است و ظاهر مانتو را بسیار مرتب نشان می‌دهد.

    مانتو بلند

    در محیط‌های اداری یا دانشگاهی و به‌طور کل رسمی، بهتر است، مانتوهای بلند بپوشید. اگر قدکوتاه هستید، مانتوهای بلند مناسب‌تان هستند. بلندی قد مانتو، قد شما را هم بلندتر نشان می‌دهد. مانتوی بلند و همچنین راسته برای افراد لاغر‌اندام هم مناسب است و ظاهر آنها را شیک و جذاب نشان می‌دهد.

    مانتو بلند زنانه السانا مدل فلورانس

    مانتو السانا

    این مانتو ساده که جنس آن از پارچه تنسل است و تا زیر زانو قد دارد، مانتویی مناسب برای دانشجویان است. طرح پارچه و دوخت این مانتوی یقه گرد بسیار ساده است و آن را برای دانشجویان و حضور در دانشگاه مناسب می‌کند.

    مانتو کوتاه

    مانتو کوتاه دقیقا عکس مانتوهای بلند است و مناسب افرادی است که قد بلند دارند. اگر افراد قدبلند مانتوهای بلند بپوشند، بلندتر از چیزی که هستند، به نظر خواهند رسید. بنابراین اگر قدبلند هستید، به سراغ مانتوهایی با قد کوتاه و روی زانو یا کمی زیر زانو بروید.

    مانتو کوتاه (برند زیبو)

    مانتو کوتاه

    این مانتو کوتاه طرح ساده‌ای دارد و قد آن تا روی زانو و ۸۰ سانتی‌متر است. مانتو با استفاده از ۵ دکمه بسته می‌شود و جیب‌های آن هم زیپ‌دار هستند. جنس مانتو از نخ بوده و می‌توانید آن را در ماشین لباسشویی با دمای حداکثر ۳۰ درجه سانتی‌گراد بشویید. اتوکشی در دمای پایین و همچنین خشک‌شویی برای این مانتو مجاز است.

    مانتو مشکی

    رنگ مشکی، یکی از آن رنگ‌‌های خنثی است که می‌تواند به‌راحتی با هر نوع لباسی، هر نوع شلواری، هماهنگ شود. رنگ خنثی و تیره این نوع مانتو، آن را مناسب محیط‌های رسمی می‌کند. می‌توانید مانتو مشکی را با رنگ‌های خنثی دیگر، مانند سفید، بژ، آبی نفتی و هر رنگ خنثی دیگر که دوست دارید، ست کنید.

    مانتو مشکی مناسب افرادی است که پوست‌ سبزه‌ای دارند. این رنگ برای حضور در فضاهای رسمی مانند محل کار یا دانشگاه، مناسب است.

    مانتو مدل HMSS402 رنگ مشکی

    مانتو مشکی

    این مانتو که از نوع دانشجویی است، معمولی و یقه ایستاده است. جنس آن از تترون، است و قد آن بلند و همچنین جلوباز و دکمه‌خور است. در ضمن این مانتو، ضدچروک و بدون آب‌رفت است.

    کلام آخر راهنمای خرید مانتو دانشجویی

    با مطالعه این مقاله موقع خرید مانتو دانشجویی دچار خطا نمی‌شوید و می‌توانید مانتوی مناسب دانشجویی‌تان را آماده کنید. شما هم اگر تجربه‌ و توصیه‌ای در این خصوص دارید، خوشحال می‌شویم با ما هم در میان بگذارید. 

    منبع:
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید