علت خاموش شدن یخچال سامسونگ

علت خاموش شدن یخچال سامسونگ
راهنمای مطالعه

     اگر شما هم از یخچال سامسونگ استفاده می‌کنید احتمالاً خاموش شدن آن را برای یک بار هم که شده باشد تجربه کرده‌اید. به نظر شما علت خاموش شدن یخچال سامسونگ چیست؟ مواردی همچون قطع و وصل شدن اتصالات برقی، سالم بودن سیم و کابل، معیوب بودن فیوز و مدار، نوسانات دما، و ایجاد یخ زیاد در قسمت فریزر از مهم ترین علت خاموش شدن یخچال فریزر سامسونگ است که در صورت رفع نشدن آنها آسیب جدی به یخچال وارد می‌شود. در ادامه مطلب ما تمام این موارد را به طور کامل توضیح داده ایم تا با توجه به آنها بتوانید سریع تر مشکل ایجاد شده را به تعمیر کار متخصص اطلاع دهید و عیب یابی کنید.

    متصل نبودن برق، مهم ترین علت خاموش شدن یخچال Samsung

    قبل از هر اقدامی یخچال سامسونگ را به پریز برق متصل کنید و از جریان برق اتصالی آن مطمئن شوید. چِک کنید که فیوز برق سالم است و جریان الکتریکی آن فعال است. چرا که یخچال ساید سامسونگ در صورت اتصال به برق مطلوب می‌تواند بهترین کارایی را برای شما داشته باشد.

    توجه داشته باشید در صورتی که یخچال سامسونگ به صورت مکرر دچار قطع و وصلی شود به احتمال زیاد ولتاژ برق دریافتی دستگاه کم است، یا اینکه منبع تغذیع برق دچار مشکل و خرابی شده است. علیرغم بهره‌مندی‌های یخچال سامسونگ به فناوری‌های پیشرفته هنوز هم قیمت یخچال ساید بای ساید سامسونگ به نسبت دیگر برندهای موجود در بازار بسیار به صرفه است.

    ایراد در سیم کشی، علت خاموش روشن شدن صفحه نمایش یخچال

    گاهی اوقات ممکن است علت خاموش شدن یخچال سامسونگ بسیار ساده باشد ولی شما همچنان به دنبال علت‌های بزرگتر باشید. یکی از این موارد خرابی و آسیب در سیم‌ها و کابل‌های یخچال سامسونگ است که می‌تواند به نوعی علت خاموش شدن صفحه نمایش یخچال باشد.

     برای جلوگیری از خاموش شدن صفحه نمایش یخچال سامسونگ سیم‌ها و کابل‌های دستگاه را از لحاظ پارگی و سالم بودن چِک کنید. لازم به ذکر است این مسأله می‌تواند برای تمام مدل‌ها از جمله یخچال و فریزر دوقلو، بالا پایین و ساید بای ساید از دیگر برندها نیز پیش آید.

    خرابی ترموستات دلیلی برای خاموش شدن یخچال

    علت خاموش شدن صفحه یخچال سامسونگ می‌تواند متعدد باشد که مهم ترین آن درست عمل نکردن ترموستات یخچال است. ترموستات اصلی ترین قطعه در تنظیم دمای یخچال است که در صورت خراب شدن آن عملاً کمپرسور نیز دچار مشکل و در نهایت خاموش شدن دستگاه می‌شود.

    در چنین شرایطی برای جلوگیری از آسیب بیشتر به یخچال می‌توانید به یک تکنسین متخصص برای تعمیر یا تعویض ترموستات مراجعه کنید. توجه داشته باشید خرابی ترموستات در همه یخچال‌های ایرانی و خارجی امکان دارد اما یخچال فریزر ساید بای ساید از برندهای خارجی به دلیل کیفیت و قدرت بیشتری که دارند دیرتر دچار خرابی می‌شوند.

     

    معیوب بودن برد الکتریکی باعث خاموش شدن یخچال سامسونگ می‌شود؟

    یکی دیگر از اجزای مهم یخچال برد الکتریکی است. این قطعه فرمان‌های لازم را به تمام بخش‌های یخچال سامسونگ صادر می‌کند تا بهترین کارایی را در خنک سازی و همچنین سایر بخش‌ها داشته باشد. برد الکتریکی یخچال معمولاً به دلیل برخورد با آب یا وارد شدن ضربه دچار خرابی می‌شود.

    در صورت خرابی این قطعه هیچ فرمانی به یخچال فرستاده نمی‌شود. با این حال می‌توان گفت از علت خاموش شدن ناگهانی یخچال سامسونگ می‌تواند معیوب بودن برد الکتریکی یخچال باشد که باید زودتر تعمیر شود.

    داغ کردن و خرابی موتور، اصلی ترین علت خاموش شدن یخچال Samsung

    علت خاموش شدن یخچال ساید سامسونگ چیست؟ عملکرد تمام بخش‌های یخچال وابسته به موتور است به طوری که اگر این قطعه اصلی دچار ایراد و مشکل شود قطعاً می‌تواند علت خاموش شدن درجه یخچال سامسونگ، علت خاموش شدن صفحه نمایش یخچال و خاموش شدن سایر بخش‌ها شود. البته  خرابی موتور می‌تواند به دلیل قدیمی بودن آن، داغ شدن و وارد شدن ضربه باشد.

    در یخچال‌های ساید جدید کنار کمپرسور یک فن تعبیه شده است که از داغ شدن موتور جلوگیری می‌کند. اما در صورت سوختن فن، موتور نیز داغ می‌شود و پس از مدتی دچار خرابی می‌شود. داغ شدن موتور یخچال دلایل بسیاری دارد که استفاده طولانی مدت، قرار گیری یخچال در محیط گرم، خالی شدن گاز، خراب شدن فن کمپرسور از اصلی ترین آنها است. بنابراین با قرار دادن دستگاه در محیط خنک و تنظیم دمای مناسب، اطمینان از پر بودن گاز تا حد زیادی می‌توانید از خرابی موتور و خاموش شدن یخچال سامسونگ جلوگیری کنید.

    مشکل در تایمر دیفراست، اساسی ترین علت خاموش شدن یخچال سامسونگ

    یکی دیگر از علت خاموش و روشن شدن یخچال فریزر سامسونگ خرابی تایمر دیفراست است. تایمر دیفراست با فعال کردن هیتر المنت از ایجاد برفک و یخ در داخل یخچال جلوگیری می‌کند. در صورت خرابی این قطعه یخ در فریزر و حتی دیواره داخلی یخچال تجمع می‌کند و به نوعی سبب فشار آوردن به موتور و خاموش شدن یخچال سامسونگ می‌شود.

    چنانچه خاموش شدن یخچال سامسونگ ناشی از خرابی تایمر دیفراست است حتماً آن را تعمیر و در صورت نیاز تعویض کنید. اگر یخچال سامسونگ شما قدیمی است و نوفراست نیست حتماً نسبت به تمیز کردن به موقع آن اقدام کنید تا تجمع یخ سبب گرم شدن شدن و افت کارایی موتور و همچنین خاموشی دستگاه نشود. حتماً برای عملکرد بهتر یخچال سامسونگ ارورها و خطاهایی که بر روی نمایشگر ظاهر می‌شود را در نظر بگیرید تا از خاموش شدن ناگهانی یخچال سامسونگ جلوگیری کنید.

    خرید بهترین یخچال سامسونگ با برترین فناوری از آترین پلاس

    در پایان باید گفت که علت خاموش شدن یخچال سامسونگ متعدد است. با توجه به مواردی که در این مطلب توضیح داده ایم، اکنون شما می‌توانید به راحتی علت خاموش شدن صفحه نمایش یخچال سامسونگ را شناسایی کنید. البته اگر برای شناسایی دقیق تر به تخصص بیشتری نیاز پیدا کردید، حتماً با یک تکنسین حرفه ای برای رفع کامل مشکل تماس بگیرید.

    در نظر داشته باشید که ما نیز در فروشگاه اینترنتی آترین پلاس مجموعه ای از بهترین یخچال‌های سامسونگ، ال جی و بوش را با برترین فناوری‌های روز در اختیار مشتریان قرار داده ایم تا در صورت تمایل به خرید بتوانند با تضمین اصاللت، سلامت، گارانتی ۱۸ ماهه، پرداخت در محل، ارسال سریع و بهترین قیمت، سفارش خود را انجام دهند.

    منبع:
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید