۳ نکته مهم قبل از خرید یک لپ تاپ جدید

۳ نکته مهم قبل از خرید یک لپ تاپ جدید
راهنمای مطالعه

     انتخاب و خرید یک لپ تاپ مناسب برای کار کردن یا گیمینگ یا اجرا کردن بازی‌های سنگین می‌تواند مقداری سخت و پیچیده باشد چراکه شما نیازمند رعایت کردن چندین نکات برای خرید بهترین کالا هستید. مهم نیست که شما اطلاعات کافی درمورد سخت افزارها را دارید و یا به تازگی با مباحث تکنولوژی آشنا شده‌اید، داشتن یک لپ تاپ که قدرت  سرعت کافی را برای انجام فعالیت‌های مختلف را دارد مهم‌ترین نکته برای شروع انتخاب کردن یک لپ تاپ مناسب برای هر نوع استفاده‌ای است. گیمینگ و یا اجرا کردن برنامه‌های سنگین یکی از فعالیت‌هایی است که شما برای انجام دادن آن نیاز به یک لپ تاپ قدرتمند دارید است و ممکن است که انتخاب کردن یک لپ تاپ که نیازهای شما را برطرف کند مقداری سخت باشد.

    ما در این مطلب مهم‌ترین نکات برای انتخاب کردن یک لپ تاپ مناسب برای هر فعالیتی را به شما معرفی خواهیم کرد که شما می‌توانید با توجه به این نکات، بهترین کالا را برای خود خریداری کنید. با ما همراه باشید!

    انتخاب قدرت سی‌پی‌یو

     

    مقدار قدرت پردازنده و یا سی‌پی‌یو لپ تاپ شما مهم‌ترین نقش را در اجرا کردن برنامه‌های سنگین دارد و تقریباً بخش بزرگی از مسئولیت‌های ویرایش ویدیوها بر عهده پردازنده لپ تاپ است. پردازنده‌ها در بیشتر اوقات به نام مغز لوازم‌های الکترونیکی هوشمند خوانده می‌شوند که این نام بهترین لقب برای پردازنده‌ها می‌باشد چراکه آنها دقیقاً همانند مغز انسان برای لوازم دیجیتالی کار می‌کنند! پردازنده‌ها یک مجموعه از هسته‌ها هستند که اطلاعات را در خود پردازش و شناسایی می‌کنند. مقدار بیشتر هسته‌ها در پردازنده موجب قدرتمندتر شدن و سریع‌تر شدن پردازنده شما می‌شوند. به عنوان مثال یک پردازنده چهار هسته‌ای دارای قدرت، ثبات و سرعت بیشتری نسبت به یک پردازنده دو هسته‌ای است و می‌تواند در هنگام اجرا کردن برنامه‌های سنگین، تجربه بهتری را به کاربران بدهد.

    بستگی به نوع استفاده شما از لپ تاپ، شما نیاز دارید که پردازنده مناسب خود را انتخاب کنید. یکی از بهترین و قدرتمندترین پردازنده‌ها برای لپ تاپ کاستوم شده و لپ تاپ‌های از پیش ساخته شده، پردازنده‌های مدل اینتل هستند! پردازنده‌های این شرکت به چند مدل  Core i3، Core i5، Core i7 و Core i9 تقسیم می‌شوند که مدل i3 دارای کمترین قدرت و مدل i9 دارای بیشترین قدرت می‌باشد. پردازنده‌های این شرکت معمولاً در رنج‌های قیمتی متفاوتی تقسیم می‌شوند و همه افراد با هر نیازی می‌توانند از پردازنده‌های این شرکت برای انجام کارهای خود انتخاب کنند. همچنین پردازنده‌های قدرتمند شرکت اینتل یکی از بهترین بهترین پردازنده‌ها برای گیمینگ هستند و شما می‌توانید به راحتی از آنها برای انجام دادن بازی‌های سنگین استفاده کنید!

    انتخاب کردن اندازه صفحه نمایش مناسب

     

    دقیقاً همانند دیگر نکاتی که برای خرید یک لپ تاپ مناسب مهم هستند، توجه داشتن به اندازه صفحه نمایش در هنگام خرید لپ تاپ نیز از جمله نکات مهم است. بستگی به نوع استفاده شما، صفحه نمایش‌های مختلفی با اندازه‌ها و کیفیت‌های مختلفی در دسترس هستند که شما می‌توانید از بین آنها بهترین انتخاب را برای خود داشته باشید. توجه داشته باشید که اندازه صفحه نمایش لپ تاپ شما می‌تواند تاثیر مستقیم بر روی وزن و اندازه کلی دستگاه شما داشته باشد و اشخاصی که به دنبال لپ تاپ‌هایی هستند که از آنها به صورت روزانه استفاده کنند، نیازمند به دانستن وزن و اندازه لپ تاپ خود هستند.

    صفحه نمایش‌های ۱۱ تا ۱۲ اینچ، این نوع صفحه نمایش‌ها معمولاً بر روی لپ تاپ‌های کوچک‌تر، سبک‌تر و باریک‌تر استفاده می‌شوند و یکی از بهترین انتخاب‌ها برای افرادی هستند که به دنبال لپ تاپ‌های کوچک و قابل حمل می‌باشند. توجه داشته باشید که ممکن است این نوع سیستم‌ها دارای کیفیت خیره کننده‌ای از صفحه نمایش خود نباشند و قیمت آنها از لپ تاپ‌های بزرگ‌تر، کمتر باشد.

    صفحه نمایش‌های ۱۵ تا ۱۶ اینچ، محبوب‌ترین اندازه‌های صفحه نمایش که تقریبا بر روی تمامی مدل‌های لپ تاپ‌ها از این اندازه‌ها استفاده شده است. وزن و اندازه سیستم‌هایی که دارای این اندازه از صفحه نمایش هستند در حد متوسط است اما ممکن است حمل کردن آنها به صورت روزانه مقداری سخت باشد. همچنین این اندازه از صفحه نمایش دارای کیفیت بسیار بالایی است که می‌تواند برای افرادی که به دنبال لپ تاپ‌های گیمینگ هستند نیز مناسب باشد!

    هندزفری بی سیم اپل یکی از بهترین اکسسوری‌ها برای افرادی است که به گوش دادن به موسیقی علاقه‌مند هستند و به دنبال یک کالای باکیفیت هستند! شما همین حالا می‌توانید ایرپاد اپل خود را از این صفحه با بهترین قیمت خریداری کنید.

    انتخاب سیستم عامل

     قبل از شروع انتخاب و گشتن در بین مدل‌های مختلف، شما نیاز به مشخص کردن سیستم عامل لپ تاپ خود دارید. مشخص کردن نوع سیستم عامل به شما کمک می‌کند که مدل‌ها را بر اساس آن دسته‌بندی کنید و طبق سیستم عامل انتخابی، بتوانید نوع سخت افزار را مشخص کنید. در بین سیستم عامل‌های معروف، سه مدل از سیستم عامل‌ها وجود دارند که بیشترین انتخاب‌ها بر اساس این سیتم عامل‌ها است.

    سیستم عامل ویندوز، یکی از معروف‌ترین و شناخته شده‌ترین سیستم عامل‌ها که برای چندین دهه است که بازار لپ تاپ و کامپیوترهای رومیزی در دست خود گرفته! این سیستم عامل دارای برنامه‌های اختصاصی قدرتمندی است که شما می‌توانید از استور مخصوص این سیستم عامل به راحتی آنها را دریافت کنید. لپ تاپ‌های بسیار معروف و قدرتمندی با سیستم عامل ویندوز تا به حال به بازار عرضه شده‌اند که یکی از این لپ تاپ‌ها، لپ تاپ ایسوس است.

    سیستم عامل مک‌ او‌اس، ساخت شرکت اپل که نسبت به سیستم عامل ویندوز دارای طراحی ساده‌تری است و مناسب برای افراد تازه‌کار که با سیستم عامل‌ها آشنایی چندانی ندارند. تنها نکته منفی این سیستم عامل این است که خریداران قدرت انتخاب کردن و یا تغییر دادن سخت افزار لپ تاپ خود را ندارند و سخت افزار این سیستم عامل باید حتماً ساخت شرکت اپل باشد. تمامی اکسسوری‌های استفاده شده مثل ایرپاد، ماوس و کیبورد نیز باید ساخت شرکت اپل باشند و این شرکت با اکسسوری‌های متفرقه همخوانی ندارد!

    توجه داشته باشید که محصول خود را بر اساس قیمت و بودجه در دسترس خود انتخاب کنید و توجه داشته باشید که سیستم عامل انتخابی شما دارای دسترسی کافی را در کشور مورد نظر داشته باشد.

     

    نویسنده: امیرحسین نظری

    منبع:
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید