لپ تاپ استوک بگیریم یا نو (آکبند)

لپ تاپ استوک بگیریم یا نو (آکبند)
راهنمای مطالعه

     در دنیای امروز که به عصر دیجیتال معروف است، داشتن وسایل الکترونیکی از جمله موبایل، لپ‌تاپ و غیره، جزیی از واجبات هر زندگی به‌شمار می‌رود و در اوضاع نابسامان اقتصادی کشورمان ایران، اگر بخواهید یک لپ‌تاپ خوب نو بخرید باید یک هزینه گزاف را پرداخت کنید. ما در این مقاله به شما کمک می‌کنیم تا محصولات استوک را بیشتر شناخته و به درک بهتری از آن‌ها برسید و در نهایت با لپ‌تاپ‌های نو، آن‌ها را مقایسه می‌کنیم تا بتوانید با توجه به بودجه‌ای که در اختیار دارید، بهترین انتخاب را داشته باشید.

    لپ تاپ استوک چیست؟

    لپ‌تاپ‌های نو سفارش آمریکا و اروپا به روش‌های متفاوتی تبدیل به لپ‌تاپ استوک شده و طبق سیاست‌های شرکت‌ها و فروشندگان بزرگ کالاهای دیجیتال در دنیا، از بازار و انبارها جمع آوری شده و با قیمتی بسیار مناسب‌تر به کشورهای خاورمیانه ارسال می‌شوند. در زیر چند نمونه از این موارد را برای شما توضیح میدهیم.

    1. زمانی که تولید یک لپ‌تاپ نو متوقف شده و به هر دلیلی دیگر تولید نمی‌شود، در نهایت از باقی محصولات فروش نرفته‌ی در انبار با عنوان لپ‌تاپ استوک یاد می‌شود.
    2. در برخی از فروشگاه‌های اروپایی و آمریکایی این امکان وجود دارد که شما پس از خرید لپ‌تاپ و کار کردن با آن، بنا به هر دلیلی لپ‌تاپ خریداری شده خود را طبق شرایطی به فروشگاه مبدا برگردانده و پول خود را پس بگیرید؛ از این مدل لپ‌تاپ‌ها هم با عنوان استوک یاد می‌شود.
    3. ممکن است یک لپ‌تاپ دچار خرابی شده و طبق شرایط وارانتی به شرکت سازنده آن مرجوع شود؛ در این حالت لپ‌تاپ مرجوع شده، تعمیر و به چرخه‌ی محصولات استوک اضافه می‌شود. 

    تفاوت لپ تاپ استوک با دست دوم

     

    همانطور که از نام لپ‌تاپ دست دوم پیداست لپ‌تاپی است که مدتی کار کرده و معلوم نیست از نظر سخت افزاری چگونه مورد استفاده قرار گرفته و ممکن است ظاهر آن به خاطر نگهداری خوب خیلی آسیب ندیده باشد اما سخت افزار آن مشکل داشته باشد ولی لپ‌تاپ‌های استوک دارای گرید بندی هستند و شما اگر لپ‌تاپ استوک با گرید A+ پیدا و تهیه کنید، در مقایسه آن با لپ‌تاپ های نو به جز نداشتن جعبه هیچگونه تفاوت دیگری را حس نمی‌کنید به گونه‌ای که برخی از فروشندگان به خاطر سود بیشتر برای لپ‌تاپ‌های استوک با گرید بالا جعبه تولید کرده و به عنوان لپ‌تاپ نو با قیمت بالاتری می‌فروشند.

    مزایای لپ تاپ استوک

     یکی از مهم‌ترین مزیت‌های خرید لپ‌تاپ استوک قیمت آن است که شما می‌توانید با یک‌سوم قیمت نوی همان مدل لپ‌تاپ صاحب آن لپ‌تاپ شوید؛ پس اگر دارای بودجه محدودی هستید یا توان خرید یک لپ‌تاپ نو را ندارید، با خرید لپ‌تاپ استوک، می‌توانید صاحب یک سیستم بهتر و مناسب‌تر شوید. از دیگر مزایای لپ‌تاپ‌های استوک کیفیت ساخت آنهاست؛ زیرا به سفارش کشورهای اروپایی و آمریکایی با دقت و حساسیت بیشتری تولید میشوند و دارای بدنه‌ای با کیفیت‌تر و با مقاومت بیشتری هستند؛ همچنین از نظر سخت افزاری هم با کیفیت بالاتری تولید می‌شوند.

    معایب لپ تاپ استوک

    1. یکی از دلایلی که خیلی از مردم به سراغ خرید لپ‌تاپ استوک نمی‌روند، نداشتن جعبه است و برای بسیاری از خریداران این موضوع بسیار حائز اهمیت است و عیب به حساب می‌آید. از دیگر معایب لپ‌تاپ‌های استوکِ، خط و خش‌ها یا جای ضربه‌خوردگی خیلی جزئی روی محصول هستند.
    2. بزرگترین ایرادی که می‌توان از لپ‌تاپ‌های استوک گرفت، نداشتن گارانتی معتبر است؛ زیرا بعضی از لپ‌تاپ‌های استوک تعمیری هستند، به همین خاطر شرکت‌های گارانتی‌کننده از ضمانت کردن محصولات استوک خودداری می‌کنند ولی این موضوع نگران‌کننده‌ای نیست زیرا برخی از فروشندگان، محصولات استوک خودشان را با ضمانت ۶ ماهه و ۱ ساله عرضه می‌کنند.
    3. یکی دیگر از مشکلات لپ‌تاپ‌های استوک قدیمی بودن مدل آنهاست؛ زیرا یکبار به فروش رسیده‌اند و چون از زمان تولید آن‌ها مدتی گذشته است، شما با خرید لپ‌تاپ استوک نمی‌توانید صاحب یک لپ‌تاپ بروز شوید.

    مقایسه لپ تاپ استوک با نو

    1. کیفیت ساخت لپ‌تاپ‌های استوک به خاطر سفارش کشورهای اروپایی و آمریکایی بودن بسیار بالاتر و مرغوب‌تر است.
    2. لپ‌تاپ‌های استوک دارای جعبه نیستند و ممکن است تعمیری باشند و همچنین گارانتی ندارند اما لپ‌تاپ های نو تا به حال روشن نشده و تعمیری نیستند و دارای گارانتی رسمی هستند البته باید بدانید که همه لپتاپ های استوک هم تعمیری نیستند.
    3. قیمت لپ‌تاپ‌های نو بسیار بالا بوده و خرید آن‌ها در این اوضاع اقتصادی به‌صرفه نیست اما استوک همان مدل لپ‌تاپ های نو را می‌توانید با قیمت بسیار مناسب‌تر و به‌صرفه‌تری تهیه کنید.

    در چه صورت لپ تاپ استوک نخریم؟

    اگر ضمانت رسمی شرکت‌های معتبر گارانتی‌کننده داشتن، تعمیری نبودن دستگاه و داشتن جعبه از اولویت‌های مهم شما جهت خرید یک لپ‌تاپ به شمار می‌رود و انسانی بددل هستید و نمی‌توانید به خوبی اعتماد کنید، خرید لپ‌تاپ استوک را به شما پیشنهاد نمی‌کنیم. لازم به ذکر است به این نکته توجه کنید که فروشندگان معتبر لپ‌تاپ‌های استوک، محصولات خود را با مدت زمان‌های مختلف گارانتی می‌کنند تا مشتری با اطمینان بالاتر و خیال راحت‌تر خرید خود را انجام دهد. 

    لپ تاپ استوک بخریم یا نو؟ کدام بهتر است؟

    می‌خواهیم با یک مثال ساده این موضوع را به شما بگوییم: مثلا با بودجه ۲۵ الی ۳۰ میلیون تومان شما می‌توانید یک لپ‌تاپ نوی خانگی برای کار های روزمره بخرید اما با همین هزینه می‌توانید یک لپ‌تاپ استوک گیمینگ خریداری کنید که آکبند آن حدود ۶۰ الی ۷۰ میلیون تومان ارزش دارد پس اگر بودجه‌ی شما محدود است پیشنهاد می‌کنم با توجه به نیازتان یک لپ‌تاپ استوک با قیمت مناسب تهیه کنید تا صاحب یک لپ‌تاپ بالارده شوید.

    بهترین مارک لپ تاپ استوک

     

    قبل از این که بخواهید هر محصولی تهیه کنید اول باید به خواسته و نیاز خود از آن محصول توجه کنید و سپس به سراغ انتخاب مدل و برند بروید و این قضیه درمورد لپ‌تاپ استوک هم صدق می‌کند. اگر شما لپ‌تاپ را برای کارهای صنعتی می‌خواهید پیشنهاد ما به شما به ترتیب لپ‌تاپ‌های برند:

    • HP
    • DELL
    • LENOVO

    برای کارهای روزمره:

    • MICROSOFT
    • HP
    • DELL
    • LENOVO
    • ASUS
    • ACER

    برای کارهای طراحی و ادیت:

    • APPLE
    • HP
    • DELL
    • LENOVO
    • ASUS

    برای بازی کردن:

    • HP
    • DELL
    • ASUS
    • LENOVO

     

    کلام آخر

     در آخر باید این نکته را نیز یاد آوری کنیم که اگر قصد خرید لپ تاپ استوک را دارید حتما به فروشگاه‌های معتبر و قابل اعتماد مراجعه کنید. در نتیجه شما برحسب نیاز و خواسته‌های خود حق انتخاب‌های زیادی دارید.

    اکنون که با لپ‌تاپ‌های استوک به‌خوبی آشنا شده‌اید و می‌دانید که با هزینه بسیار کمتر می‌توانید صاحب یک لپ‌تاپ مناسب شوید و نیازتان را رفع کنید اما اگر از آن دسته دوستانی هستید که دوست دارید کارتن و تک تک پلاستیک‌های لپ‌تاپ را خودتان باز کنید و دارای بودجه کافی (بالایی) هستید، بهتر است به سراغ خرید لپ‌تاپ نو بروید اما اگر نو بودن و یا نداشتن جعبه برای شما اهمیت چندانی ندارد و فقط به فکر سالم بودن لپ‌تاپ هستید، حتی اگر بودجه‌ی زیادی هم در اختیار ندارید، می‌توانید با مراجعه به فروشگاه‌های معتبر، یک لپ‌تاپ استوک با گرید بالا و گارانتی فروشنده خریداری نمایید. 

    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید