خوشمزه ترین تنقلات را در مدرسه امتحان کنید

خوشمزه ترین تنقلات را در مدرسه امتحان کنید
راهنمای مطالعه

    تنقلات به‌عنوان وعده‌‌های غذایی کوچک و خوشمزه که توسط دانش آموزان در مدرسه مصرف می‌‌شوند، نقش برجسته‌ای در تامین انرژی و مواد مغذی برای رشد و عملکرد ذهنی و جسمی آن‌ها دارند. تغذیه صحیح و متوازن از عوامل کلیدی در کاهش خطر ابتلاء به بیماری‌ها، بهبود حافظه، تمرکز و افزایش سطح انرژی است. بنابراین سالم بودن و تنوع تنقلات مدرسه می‌‌تواند تاثیر مستقیمی بر عملکرد تحصیلی و سلامتی دانش آموزان داشته باشد.

     امروزه باتوجه به اهمیت تغذیه، نگرانی‌هایی در رابطه با میزان مصرف مواد مضر به‌وجود آمده‌اند. خرید تنقلات خارجی اعم از: شکلات تلخ، پاستیل، آجیل و برخی از تنقلات ساده خانگی در رشد و عملکرد ذهنی و جسمی دانش آموزان نقش مثبت مستقیمی دارند.

    انواع تنقلات برای مدرسه

     

    در انتخاب تنقلات برای دانش آموزان توجه به برخی از نکات کلیدی می‌تواند مفید و موثر باشد. توجه داشته باشید تنقلاتی که انتخاب می‌کنید باید انرژی و مواد مغذی لازم را برای آن‌ها تامین نمایند. بهتر است از مواد طبیعی، تازه و سالم استفاده کنید. به‌عنوان مثال استفاده از آجیل‌ها برای رشد و تغذیه سالم دانش آموزان بسیار مفید است. همچنین باید اطمینان یابید که تنقلات قابل حمل و نگهداری آسان هستند.

    به‌طور مثال شکلات‌های تلخ و کاکائوها در بسته‌بندی‌های سبک و جمع‌وجور ارائه می‌گردند؛ به‌گونه‌ای که دانش آموزان به‌راحتی می‌توانند آن‌ها را در کیف مدرسه خود جای دهند. استفاده از شیر، قهوه یا آبمیوه‌های مفید نیز از دهیدراته شدن بدن جلوگیری کرده و انرژی تازه‌ای به دانش آموزان منتقل می‌کند.

    تنقلات خارجی؛ شکلات خارجی تلخ و کاکائو برای دانش آموزان

    دانش ‌آموزان برای یادگیری در کلاس درس و همچنین در زنگ تفریح انرژی بسیاری را صرف می‌‌کنند. به‌ همین دلیل بهتر است در چنین مواقعی تنقلاتی پرچرب و شیرین همراه‌ خود داشته باشند. ممکن است در مورد ضرر شکر شکلات مقداری نگران باشید.

     لازم است بدانید شکلات تلخ به‌دلیل داشتن آنتی ‌اکسیدان‌‌ها در افزایش تمرکز نیز نقش دارد. همچنین اندورفینی که در پی خوردن شکلات تلخ در بدن ترشح می‌شود، به بهتر شدن روحیه و افزایش حس شادی کمک می‌‌کند. در نتیجه شکلات تلخ میان‌‌وعده‌‌ای ایده‌‌آل برای استفاده در مدرسه و تامین انرژی به‌حساب می‌آید.

    در بنک مارکت، لیست تنقلات خارجی و خرید شکلات خارجی از برندهای معتبر دنیا مانند مارس، کیت کت و نوتلا و ... را با قیمت مناسب می‌توانید خریداری کنید.

    قهوه و شیر برای دانش آموزان

    شیر منبعی عالی از کلسیم و پروتئین بوده که برای رشد و تقویت استخوان‌ها و عضلات بدن ضروری است. تحقیقات نشان داده‌‌اند که مصرف شیر می‌تواند باعث افزایش تمرکز و مهارت‌‌های شناختی مانند حافظه، توجه و عملکرد شناختی دانش آموزان شود.

     در نتیجه گنجاندن شیر در برنامه غذایی دانش آموزان می‌تواند تاثیر مثبتی در رشد و عملکرد آن‌ها در یادگیری داشته باشد. همچنین قهوه نیز حاوی کافئین است که سبب افزایش هوشیاری انرژی می‌گردد و برای دانش آموزان مفید است. لازم است بدانید مصرف متعادل قهوه می‌‌تواند تمرکز و توجه به مطالب درسی را بهبود بخشیده و در فعالیت‌های آموزشی موثر باشد.

    آجیل برای دانش آموزان

    تخمه و آجیل از میان ‌وعده‌‌های بسیار مغذی و در عین‌ حال خوشمزه برای مدرسه به‌حساب می‌آیند. این مواد حاوی منیزیم، آهن و پتاسیم هستند. همچنین نوع بسته‌‌بندی‌ آن‌ها دارای برخی از مواد مضر افزودنی بوده که بهتر است برای دریافت حداکثر مواد مقوی از نوع غیر بسته‌‌بندی‌ آن استفاده کنید. آجیل‌هایی چون بادام، پسته و فندق، منابع خوبی از انرژی هستند و به دانش آموزان کمک می‌‌کنند تا در طول روز انرژی و تمرکز را حفظ نمایند.

    تنقلات خارجی خوشمزه خوراکی برای اردوی مدرسه

     

    در اردوها و سفرهای مدرسه، تنقلات خارجی خوشمزه و مناسب برای دانش آموزان می‌‌توانند در ایجاد خاطره‌ای به‌یادماندنی نقش مهمی داشته باشند. به‌عنوان مثال ساندویچ‌ گزینه‌ای عالی برای مصرف در اردو است. می‌توانید از نان تازه و انواع مواد پروتئینی مانند مرغ، تونا و... استفاده کنید. همچنین می‌توانید خیار، گوجه فرنگی یا سبزیجات دیگر را به‌عنوان تزئینات اضافی به‌کار ببرید. توجه داشته باشید که تنقلات خانگی نیز مانند کیک، کوکی، مافین، پای و سالادهای خانگی گزینه‌هایی سالم و خوشمزه هستند.

    سخن پایانی

    خرید تنقلات خارجی که دانش آموزان در مدرسه مصرف می‌کنند باید از ارزش غذایی بالایی برخوردار باشند. آجیل و مغزهای مغذی دارای آهن و پتاسیم بالایی هستند و به افزایش تمرکز کمک می‌کنند. شیر و قهوه نیز در رشد و افزایش انرژی و هوشیاری دانش آموزان نقش مهمی دارند. همچنین استفاده از شکلات تلخ و کاکائو نیز به بهبود روحیه و حس خوشحالی کمک خواهد کرد. توصیه می‌شود که در انتخاب تنقلات خوشمزه خارجی برای مدرسه، به مواردی مانند سالم بودن، تنوع، داشتن قابلیت حمل و نگهداری آسان و میل دانش آموزان توجه نمایید.

    منبع:
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید