چگونه برای مهاجرت به کانادا امتیاز ۶۷ کسب کنیم؟

چگونه برای مهاجرت به کانادا امتیاز ۶۷ کسب کنیم؟
راهنمای مطالعه

    بسیاری از افرادی که متقاضی مهاجرت کاری به کانادا هستند، از بابت امتیاز اکسپرس اینتری نگرانی دارند. آن‌ها می‌دانند که باید حداقل 67 امتیاز کسب کنند اما شاید به‌طور دقیق از جزئیات این برنامه اطلاع نداشته باشند. همراه ما باشید تا بیشتر درباره این موضوع صحبت کنیم.

    امتیاز ۶۷ برای مهاجرت به کانادا چیست؟

    امتیاز اکسپرس اینتری کانادا از 100 آغاز می‌شود و حداقل امتیاز برای این‌که بخواهید به مرحله بعدی ورود کنید 67 است. ازاین‌رو ما نیاز داریم که حداقل 67 امتیاز کسب کنیم تا بتوانیم وارد بعد بشویم. متقاضیانFederal Skilled Workers  ازطریق این معیار سنجیده می‌شوند و افراد واجد شرایط از بین این افراد انتخاب خواهد شد.

    در مجموع داوطلبان می‌توانند تنها 100 امتیاز به‌دست بیاورند و امتیازی بیش از این برای آن‌ها منظور نخواهد شد. متقاضیانی که کمتر از 67 امتیاز را کسب کنند، درخواست‌شان تایید نخواهد شد و پذیرفته نیست. در ادامه بیشتر بررسی خواهیم کرد که این 67 امتیاز چگونه کسب می‌شود و چه عواملی در آن تاثیرگذار است.

    چرا به 67 امتیاز نیاز داریم؟

    امتیاز مهاجرت اکسپرس اینتری مولفه‌های بسیاری ازجمله سن، تجربه کاری و چند عامل دیگر. هر کدام از آن‌ها حداکثر امتیاز خاصی را برای شما به همراه خواهند داشت. در ادامه حداکثر این امتیاز‌ها را به شما خواهیم گفت:

    • سن: سن شما یک عامل تاثیرگذار است و هر چقدر که کمتر باشد امتیاز شما بیشتر خواهد شد. حداکثر امتیاز این بخش برابر 12 است.
    • تجربه کاری: اگر شما سابقه کار داشته باشید از امتیاز بیشتری بهره‌مند می‌شوید که حداکثر این امتیاز نیز برابر 15 خواهد بود.
    • زبان: آشنایی شما به زبان سبب می‌شود که در محیط راحت‌تر باشید و بیشتر ارتباط بگیرید. حداکثر امتیاز این بخش نیز برابر با 28 است.
    • تحصیلات: اگر به‌عنوان یک فرد تحصیل‌کرده به کانادا مهاجرت کنید شانس بیشتری برای اقامت خواهید داشت و حداکثر امتیاز آن هم برابر 25 است.
    • پیشنهاد شغلی: اگر از خود کارفرمایان کانادایی پیشنهاد کار داشته باشید حداکثر 10 امتیاز دیگر می‌توانید دریافت کنید.
    • انطباق‌پذیری: نمره انطباق که حداکثر 10 است طبق عوامل خاصی مشخص می‌شود که نشان‌دهنده سرعت خوگیری شما در کانادا است.

    پیشنهاد شغلی: اگر از کانادا جاب‌آفر داشته باشید اقامت سریع‌تری می‌گیرید

    داوطلبانی که توسط کارفرمایان کانادایی پذیرفته‌شده‌اند و دارای جاب‌آفر رسمی هستند 10 امتیاز خواهند داشت که به آن‌ها برای دریافت اقامت سریع‌تر کمک می‌کند.

    سن: افراد جوان‌تر شانس بیشتری برای دریافت اقامت کانادا دارند

    سن در محاسبه امتیازات نقشی اساسی ایفا خواهد کرد. گروه سنی جوان‌تر می‌تواند بیشینه امتیاز‌ها را دریافت کند. متقاضیان اگر بین 18 تا 35 سال سن داشته باشند بهترین گزینه برای مهاجرت خواهد بود و بیشترین امتیاز را خواهند گرفت. امتیاز افراد زیر 18 سال در این مورد صفر است.

    افراد بین 18 تا 35 سال 12 امتیاز دریافت می‌کنند که حداکثر امتیاز ممکن خواهد بود. پس از 35 سال یک امتیاز به‌ازای هر سال افزایش سن کم می‌شود. یعنی فردی 36 ساله 11 امتیاز بابت سن دریافت می‌کند. این عدد تا 46 سال ادامه پیدا خواهد کرد که چنین فردی تنها یک امتیاز برای سن می‌گیرد. افراد 47 سال به بالا امتیازی بابت سن دریافت نخواهند کرد.

     

    سابقه کار: که می‌تواند برای اقامت کانادا 15 امتیاز داشته باشد

    برای ویزای استارتاپ کانادا اگر فرد متقاضی در یک سال 30 ساعت در هفته تمام‌وقت کار کند امتیاز خوبی در این بخش به‌دست خواهد آورد. سابقه کار شما در 10 سال گذشته محاسبه می‌شود. اگر در 10 سال گذشته 6 سال یا بیش از آن سابقه کار داشته باشید، حداکثر امتیاز را دریافت می‌کنید.

    4 تا 5 سال سابقه 13 امتیاز خواهد داشت. 2 تا 3 سال سابقه 11 امتیاز خواهد داشت و برخی منابع ذکر کرده‌اند که 1 سال سابقه کار 9 امتیاز برای شما می‌تواند در این بخش به همراه داشته باشد.

    زبان: برای امتیاز بیشتر در اکسپرس اینتری زبان خود را تقویت کنید

    کانادا دارای 2 زبان رسمی انگلیسی و فرانسوی است. تسلط شما به هر کدام از آن‌ها می‌تواند مزیت محسوب شود. حتی اگر به هر 2 زبان مسلط باشید بسته به سطحی که در آن قرار دارید، امتیاز شما بیشتر خواهد بود. زبان اول می‌تواند براساس جدول زیر حداکثر 24 امتیاز برای شما داشته باشد.

    سطح CLB

    نوشتن

    خواندن

    شنیدن

    صحبت‌کردن

    امتیاز بابت هر توانایی

    7

    6

    6

    6

    6

    4

    8

    6.5

    6.5

    7.5

    6.5

    5

    9

    7

    7

    8

    7

    6

    زبان دوم نیز حداکثر 4 امتیاز دارد که در مجموع امتیازات بخش زبان را به 28 می‌رساند:

    سطح CLB

    نوشتن

    خواندن

    شنیدن

    صحبت‌کردن

    امتیاز

    4

    4

    3.5

    4.5

    4

    5

    زبان به این علت که می‌تواند در ارتباط شما تاثیر زیادی داشته باشد، نمره بالایی دارد و حائز اهمیت است.

    میزان تحصیلات: تحصیل‌کرده‌ها برای اقامت کانادا امتیاز بیشتری می‌گیرند

    حداکثر امتیاز مهاجرت به کانادا این بخش 25 است اگر شما دارای مدرک دکتری باشید. پس از آن اگر کارشناسی ارشد یا همان فوق لیسانس داشته باشید امتیاز شما برابر 23 خواهد بود. اگر 2 مدرک تحصیلی دانشگاهی داشته باشید که در طول 3 سال یا بیشتر اخذ شده باشند، 22 امتیاز دریافت خواهید کرد.

    این بخش برای افراد 2 لیسانسه است. اگر یک مدرک دانشگاهی 3 ساله یا بیشتر داشته باشید که معمولا همان مدرک کارشناسی یا لیسانس است، 21 امتیاز دریافت خواهید کرد. فوق دیپلم 2 ساله 19 امتیاز و یک ساله 15 امتیاز خواهد داشت. افراد دیپلمه نیز 5 امتیاز در بخش تحصیل دریافت می‌کنند.

    امتیاز سازگاری: برای اقامت در کانادا سازگار هستید؟

    برخی از مولفه‌های هستند که می‌توانند به شما امتیاز اضافی بدهند تا به 67 برسید. اگر همسر شما حداقل سطح زبان سی‌ال‌بی 4 داشته باشد 5 امتیاز دیگر دریافت خواهید کرد. سابقه تحصیل شما یا همسرتان در کانادا هر کدام 5 امتیاز خواهد داشت. سابقه کار شما یا همسرتان هر کدام 10 امتیاز می‌تواند به مجموع امتیازات شما اضافه کند. اگر اقوام شما در کانادا باشند 5 امتیاز دیگر دریافت خواهید کرد.

     

    جمع‌بندی

    باید بررسی این مولفه‌ها می‌توانید خودتان به این نتیجه برسید که امتیاز 67 را خواهید گرفت یا خیر. اگر امتیاز شما کمتر است سطح زبان‌تان را تقویت کنید، سعی کنید مدرک تحصیل بالاتری برای مهاجرت داشته باشید یا تجربه کاری بیشتری به‌دست بیاورید. این عوامل می‌توانند به شما کمک کنند که امتیاز‌تان تا حد زیادی بیشتر شود و به حد‌نصابش برسد.

    منبع:
    {{totalCount}} دیدگاه‌
    {{name.error}}
    {{email.error}}
    {{commentViewData.commentLength - commentMessage.value.length}} کاراکتر باقی مانده
    {{commentMessage.error}}

    ممکن است به این مطالب نیز علاقمند باشید